venti Opublikowano 7 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2016 rozumiem. natomiast 4h włącza się bez zarzutu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AM-POL Opublikowano 26 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2016 Pytanie do Alkaspaw. Witaj. Jak masz chwilę to odpisz. Mam problem. Navara D 40 2007r. miga mnie cały czas 4H Na prostej zaśnieżonej drodze gruntowej włączam na postoju 4H i ruszam. Koła prosto.Cały czas miga ikonka przednich kół. Przejechałem 1 km po zaśnieżonej gruntowej drodze nie szybciej niż 50 km a ona cały czas miga. Tak jakby nie załączał się przedni napęd.Próbowałem kilkakrotnie włączać i wyłączać , Nic Cały czas migają przednie kółka.Przy przełączeniu na tylny napęd miganie znika i tylko tył ciągnie. 4LO włączone na postoju działa bez zarzutu. Blokada mostu też. Co to może być? Napęd przedni się nie załącza? Gdzie szukać blędu? Pozdrowienia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 26 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2016 A przy 4LO ciągnie na 4 koła?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AM-POL Opublikowano 27 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2016 Tak przy 4LO ciągnie na 4 koła Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 27 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2016 Jest coś nie tak w elektronice skrzyni. Być może w przełączniku. Niestety z serwisówki wynika że autodiagnostyka nie ma możliwości sprawdzenia poszczególnych podzespołów. Wymagane jest podłączenie Consulta. Wtedy będzie można zdiagnozować poszczególne elementy systemu i znaleźć przyczynę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alkaspaw Opublikowano 27 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2016 Czujnik 4h .Napędy naj lepiej włączać z 2h na 4h podczas jazdy a z 4h na 4lo gdy auto stoi na N wciśnięte sprzęgło manual . N wciśnięty hamulec automat . Należy unikać przełączania bezpośrednio z 2h na 4lo najpierw trzeba spiąć osie dopiero redukować Blokada tylnego mostu działa tylko w trybie 4lo i do prędkości 25km/h Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzemik Opublikowano 28 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2016 (edytowane) Można używać trybu 4H i 4LO na suchej, twardej nawierzchni , a nawet z blokadą tyłu - a nawet jest to wskazane - tak , jak ostatnio wyciągałem traktor . Trzeba jednak pamiętać , żeby jechać prosto !!! Nie wyobrażam sobie żeby takiego smoka wyciągać tylko z napędem 2H. Napęd 4H można włączać przy predkości do 100 km/h , ale System przełaczy naped na 4H się dopiero w tym momencie kiedy wszystkie koła będą miały taką samą prędkość. Dlatego kontrolka 4H miga ... 4Lo można zapinać tylko gdy wszystkie koła są zatrzymane. 4Lo będzie mrugać jeśli próbujemy dokonać właczenia podczas jazdy. System tego nie dokona ze względu na potencjalne uszkodzenia i kontrolka będzie mrugać Edytowane 28 Stycznia 2016 przez dzemik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kkn Opublikowano 22 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2016 Venti _- Tak właśnie to działa - u mnie to dzieje się identycznie tzn. wszystko się załącza 4h,4lo, tylko miga kontrolka (ta na wyśw.kwarcowym) ale nie da się włączyć blokady tylnego mostu (jak się włącza blokada to musi się rozłączyć ABS i zaświeca się żółta lampka ABS) Znaczy jakieś prę lat temu to gówno się zepsuło tzn.za 50tym razem zaskoczyło i nie szukam przyczyny bo przynajmniej ja nigdy nie potrzebowałem blokady mostu ale 4lo działa i mam tak i już. To elektronika a części tylko oryginalne a mając na uwadze chore ceny serwisu to skórka nie warta wyprawki, chyba że ktoś bardzo pragnie blokady mostu. Wajha to była wajha a te guziki to gówno i wyciągacze kasy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
venti Opublikowano 28 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2016 kkn kolego myślę że mamy podobny problem ale sie nie rozumiemy. jeżeli 4 H świeci się na stałe i czujesz wyrażne obciążenie to zapewnie napęd Ci się zapiął ale jeżeli 4lo mruga to raczej nie. na 4lo po ruszeniu auto powinno się tak ciężko delikatnie toczyć , jest wolniejsze. 4H jest natomiast szybsze ja spięcie napędu sprawdziłem na trawie. po zapięciu 4H dałem mu w tyte i wyrażnie 4 koła rwały glebe. ale 4LO ciągle mruga i uważam że się nie zapina. z tego też powodu nie można zapiąć blokady tylnego mostu Odnośnie mrugania ABS, padł Ci czujnik stąd jeżeli masz mruganie 4H nie zapina Ci się napęd. miałem taki problem przy łożysku. wymieniłem całą piastę wraz z czujnikiem ABS i 4H od tego momentu załącza i rozłącza na tip top. wyczytałem to ta forum, sprawdziłem i potwierdzam kkn więć moim skromnym zdaniem kolego jeżeli mruga Ci 4lo to tylko Ci się wydaję ze jest 4lo załączone a w rzeczywistości jest inaczej troszkę wiem co mówię bo przed navarką miałem pajero II i uwierz różnica miedzy prawidłowo zapiętym 4h a 4 lo jest bardzo wyczuwalna dla kierowcy. można to opisać w taki sposób że 4 lo to jazda jak ciągnikiem rolniczym a 4h dużo szybsza. wielu kierowców tryb 4 lo nazywa "polowym" zobacz sobie ten czujnik abs, może razem uda nam się odkryc tajmnice nawary skoro od jakiegos czasu masz ten problem. na szczęście czujnik abs kosztuje niecałe 50 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kkn Opublikowano 3 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2016 (edytowane) 100% załącza się 4Lo i ABS dobrze działa (sygnałem tego jest zapalenie się kontrolki ABS po wł.zapłonu i zgaśnie po starcie siln.jak zdiagnozuje system wszystkie czujniki inaczej świeci ciągle i nie załącza ABS-u) wiem bo jeżdżę tym autem 8lat i używałem tych napędów więc wiem jaka jest różnica w jezdzie na każdym z nich i jak działa reduktor w czasie jazdy i jak się zachowuje auto jadące z reduktorem 4-Low jak sama nazwa mówi.. Kłopot polega na tym, że od jakiegoś czasu tj po załączeniu 4Lo kontrolka lcd napędów mruga i nie da zapiąć blokady mostu, wcześniej zapinała się ( czyli wyłączał się ABS zaświecając kontrolkę i zapinała się blokada tylnego mostu również potwierdzając to ikoną na desce) ale za którymś tam razem ok.20razy zanim zaskoczyła. Wiem też,że system nie pozwoli zapiąć blokady jeżeli nie są spełnione wszystkie warunki więc szukać trzeba w czujnikach dających sygnały z poszcz.elementów ale w których? a jest ich wiele i do tego komputery napędów a są dwa - jeden od reduktora i osobny od blokady mostu. Dodam, że diagnoza nie wybija żadnych błędów. Ale przypuszczam, że coś padło wcześniej bo w czasie normalnej jazdy np na autostradzie potrafiła się zapalić a najpierw mrugała kontrolka blokady mostu jak się zapaliła ciągle to po niedługim czasie odłączał się ABS świecąć kontrolkę - po zatrzymaniu auta i wyłączeniu i włączeniu silnika wszystko cichło i tak kilka razy aż wszystko ustąpiło i jest jak teraz. Piasty z przodu to już dawno wymieniałem i jeden czukjnik ABS z tyłu prawy miał uszkodzoną fabrycznie wiązkę jeszcze na gwarancji stwierdzone i nie tylko u mnie jak czytałem. A i jeszcze czujnik luzu też padł bo nie działał tempomat- też ma wpływ na działanie napędów a i jeszcze czytałem,że czujnik hamulca też ma wpływ więc olałem tą blokadę bo trzeba by wszystko chyba wyjmować po kolei a blokadę mostu użyłem no ze trzy razy w górach. A na reduktorze jeżdżę nawet ostatnio w tym tygodniu w lesie u nas spadło trochę śniegu i trza było po woli się wygramolić z grząskiego. Edytowane 3 Marca 2016 przez kkn Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 3 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2016 Więc jest problem z czujnikiem po załączeniu reduktora Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kkn Opublikowano 3 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2016 (edytowane) Cześć sq9mcs Który myślisz czujnik ten przy reduktorze? Można go pomierzyć? Zajrzę tam w sobotę bo muszę też otworzyć rozrząd po 30tys. ten wzmocniony z Kazimierza tej zimy zaczął klepać rano co dnia jak teściowa. Edytowane 3 Marca 2016 przez kkn Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 3 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2016 Dobre pytanie. Musze usiąść do serwisówki. Skoro reduktor uruchamia się a na desce nie ma informacji to oznacza że system nie wie że reduktor został dołączony. W takim razie musi być jakiś czujnik. Tylko nie wiem czy nie trzeba będzie rozebrać skrzyni aby się do niego dostać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kkn Opublikowano 13 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2016 Dokładnie to wygląda tak,że załącza się 4lo bo słychać szczęk ,zapalają się wszystkie 4 kółeczka na czarno tylko napis pod ikonką auta 4lo miga i po włączeniu blokady żółta lampka blokady miga i nic dalej nie da się zrobić. Czujniki nie ruszone nic nie oderwane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fannissan55 Opublikowano 20 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2016 Hej. Ja zaś mam problem w mojej nawarze z reflektorami. Chyba mi zregenerują je fachowcy i będzie luz ? http://www.tmcmc.pl/regeneracja-reflektorow Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kqazik Opublikowano 24 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2019 Witam, Odświeżam ten wątek. Mam taką sytuację: 1. stoję autem na nawierzchni sypkiej (szuter / polna droga), kierwonica prosta 2. włączam tryb 4h 3. ruszam, czuję większy opór, wyświetlacz LCD na konsoli pokazuje mi wszystkie koła na czarno. Działa jak powinno 4. zatrzymuję się 5. włączam luz, wciskam sprzęgło, przestawiam pokrętło trybu jazdy na 4 lo 6. Napis 4 lo na wyświetlaczu LCD mruga. 7. Czekam kilkanascie sekund i ruszam. Napis 4LO dalej mruga. Nie czuć, żeby przełożenia były zredukowane W punktach 6 lub 7 wnioskuje że reduktor mi się nie załącza. I to jest właśnie ten problem. Czy ktoś z szanownego grona forumowiczów może podopowiedzieć: - jak mogę dalej diagnozować temat samemu, lub - jaki warsztat w okolicach stolicy mógłby mi pomóc. Dodam, że w trakcie całego procesu nie świeci się żadna kontrolka (czy to ABS, czy 4WD, czy to inne koloru żółtego bądź czerwonego). W serwisie (takim zwykłym, NIE specjalizującym się w Nissanach) po podłączeniu komputera nie znaleźli też żadnego błędu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzemik Opublikowano 24 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2019 Z mrugającym 4LO nie próbuj ruszać. Jak się nie załączył a chcesz ruszyć to z powrotem na 4H. Jeśli będzie próbował zapiać reduktor w czasie jazdy to trochę będzie kosztowało. Musisz wejść pod samochód i posprawdzać wtyczki , te które są w okolicy przedniego prawego koła oraz w okolicach skrzyni biegów. Może też być przyczyną czujnik luzu przy lewarku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KrisT Opublikowano 24 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2019 4. zatrzymuję się 5. włączam luz, wciskam sprzęgło, przestawiam pokrętło trybu jazdy na 4 lo A po co kolega wciska sprzęgło? , wystarczy dać na luz i przekręcic pokrętło powinno byc słychać takie kliknięcie metaliczne czyli siłownik (silnik elektryczny) załączył 4lo przełączając wajchę.... Jesli tego nie słychać (można tez zerkną bo to widać z pod auta) coś jest nie tak z mechanizmem poruszania ramienia zmiany przełożenia. Może to być wina zaśniedziałej wtyczki. Lub coś innego. Jesli będzie wpięty bieg a wciśniemy sprzęgło system tez nie załączy 4Lo, kontrolka sprzęgła będzie migać. Teoretycznie czujnik luzu w skrzyni tez może być winny, jesli system nie będzie widział włączonego luzu też nie zapnie 4Lo. Na dzień dobry sprawdz kolego czujnik luzu w skrzyni czy poprawnie działa, następnie wyczyśc wszystkie kostki ktore idą do skrzyni. Sprawdz kable. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.