Guest m_miler Posted October 18, 2005 Share Posted October 18, 2005 Witam serdecznie. Mam problemik - może ktoś już to przechodził i coś może mi poradzić. :? Przy hamowaniu ze średnią siłą (tylko i wyłącznie), a więc tego najczęściej używanego z okolic tylnego prawego koła rozchodze się równomierne stukanie zależne od prędkości jazdy. Wynikac by mogło, że okładzina jest zużyta lub bęben nierówny. Nic podobnego sprawdzałem okładziny są jeszcze użyteczne, natomiast bęben mimo, iż trochę sędziwy trzyma sie jeszcze dobrze, jedynie na jego środku wytarta jest niewielka rysa, która przełożyła sie na szczęki. Mechanik zgonił wine na amortyzator, który może wydawać takie dźwięki. Jednak wydaje mi się, iż na gładkim asfalcie nie powinien tego robić przy hamowaniu. Dodam jeszcze, że po całkowitym zahamowaniu auto odreagowując wydaje z siebie jeszcze ostatni stuk. Czy może być to związane z oponami (są już raczej do wymiany i zrobię to niebawem), planuje tez ustawienie geometrii zawieszenia. Jeśli ktoś ma jakiś pomysł proszę o radę. Pozdrawiam nissanowiczów. ________________________________ Nissan Sunny 1,6 91 LPG Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Mathias1 Posted October 18, 2005 Share Posted October 18, 2005 Wpada ci coś w rezonans - jeśli zawsze przy podobnej sile hamowania. sprawdź tuleje gumowo-stalowe w tylnych wahaczach. I drążek reakcyjny. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest m_miler Posted October 19, 2005 Share Posted October 19, 2005 a o tym nie pomyslałem Dzieki. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest kruk78 Posted October 19, 2005 Share Posted October 19, 2005 mam sunnyn14 1995 mam ten sam problem , amortyzatory, opony sš ok, stuka jak chamuje nawet przy małej prędkoci. Jak chamuje i do samego końca trzymam pedał do dołu to jest cisza dopiero gdy puszczam, jak samochód juz stoi ,to wydaje ostatnie "puk" , mechanik wszystko sprawdził. Mówi ze powinno byc ok, pozdr, nowy użytkownik forum Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Łukasz GTS Posted October 19, 2005 Share Posted October 19, 2005 Cześć, Też to mam w Sunny N13 1.3, przy lekkim wciśnięciu pedału hamulca przy wolnej jeździe jest takie puk, puk, puk puk...., którego częstotliwość jest zależna od prędkości. Nie byłem z tym nigdzie, nie wiem co to, mam dobre audio w aucie więc nie muszę tego słuchać pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest nowikg Posted October 20, 2005 Share Posted October 20, 2005 to wygląda tak jakby nie było sprężynek na klockach albo sie wyrobiły Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest m_miler Posted October 20, 2005 Share Posted October 20, 2005 hmm widzę, ze to jakas przypadłość fabryczna, zastanawiam sie czy to nie jakies luzy na wahaczach, badz jakies sworznie.Jesli chodzi o sprężynki w szczękach to wyglądają na dobre-dzisiaj sciągnąłem bębny i wyczyściłem z kurzu. __________________ Sunny N14 1.6 91r Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Łukasz GTS Posted October 20, 2005 Share Posted October 20, 2005 badz jakies sworznie. Sworznie były wymieniane niedawno, więc chyba odpada .... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest slimak Posted October 20, 2005 Share Posted October 20, 2005 to stukają kocki w zacisku!!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Eden Posted October 20, 2005 Share Posted October 20, 2005 slimak jakie klocki w bebnach nie ma klocków ale u mnie jest to samo z tym że nie zawsze i nie wiem od czego zależne chamuje a tu tuk tuk tuk tuk aż do zatrzymania nieraz przez kilka dni cisza nie wiem co to Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Łukasz GTS Posted October 20, 2005 Share Posted October 20, 2005 ale u mnie jest to samo z tym że nie zawsze i nie wiem od czego zależne nieraz przez kilka dni cisza nie wiem co to No właśnie też zwróciłem na to uwagę, nie jest to non stop, też nie wiem od czego zależne, jeszcze myślę o ręcznym, bo mam z nim cały czas problemy - może to on tam miesza :?: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest maciejka_sz Posted October 21, 2005 Share Posted October 21, 2005 Trzeba podniesc kolo, rozbujac je i powolutku wciskac hamulec... jak bedzie lapalo skokami to znaczy ze masz owalizacje bebna hamulcowego... albo go wymienic albo dac do przetoczenia. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Dżodżo Posted October 21, 2005 Share Posted October 21, 2005 Trzeba podniesc kolo, rozbujac je i powolutku wciskac hamulec... jak bedzie lapalo skokami to znaczy ze masz owalizacje bebna hamulcowego... albo go wymienic albo dac do przetoczenia. Niekoniecznie musi byc to wina bebna. moze tez byc wina cylinderka, ze dociska tylko jedna szczeka i jesli jedna szczeka tylko łapie, to wtedy mamy jakby pulsacyjne hamowanie. POZDRAWIAM..... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest slimak Posted October 22, 2005 Share Posted October 22, 2005 Ja mysłałem o przodzie bo takie cos kiedys miałem! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest m_miler Posted October 22, 2005 Share Posted October 22, 2005 Po długich namysłach i analizach Waszych postów dochodzę do wniosku, iż faktycznie może zależeć to od krzywizny bebna, wyglądają na zużyte przynajmniej z wierzchu i zastanawiam się nad ich przetoczeniem (ew. wymianą jeśli okaże się że przekrocza próg używalności). Nowy bębenek do tego sprzętu (N14) to jakieś 100zł/szt. Nie orientuje sie może ktoś jakie są ceny usługi przetoczenia. Zawsze coś zostałoby w kieszeni. _____________________________ N14 91 1,6 rakieta Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Dżodżo Posted October 22, 2005 Share Posted October 22, 2005 Przetaczanie tarcz to około20-30 złotych od sztuki, wiec w przypadku bębnów podejrzewam, że tyle samo. POZDRAWIAM..... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest EnDrIu WAWA Posted October 22, 2005 Share Posted October 22, 2005 Ufff..ulzylo mi ze nie tylko ja te stuki mam :wink: PS ale jesli bylby to beben to na zaciagnietym lekko recznym tez chyba byloby sluchac ten odglos...sprawdzalem przynajmniej u mnie na recznym nic nie stuka :roll: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest m_miler Posted November 8, 2005 Share Posted November 8, 2005 Do wiadomości tych co mają z tym jeszcze problemy. Więc wymieniłem bębny (po tym jak zobaczyłem swoje miały śr. wewnętrzną 183mm, a dopuszczalna to 181mm),a przy okazji szczęki. troszkę czasu to zabrało, gdzyż robiłem to sam - zamknąłem sie w 250 zł i pozbyłem sie stukania przy hamowaniu, nierównomiernego hamowania przy niskich prędkościach.. Dodam jeszcze, że wymiana tych elementów jest banalna, lecz wymaga nieco cierpliwości (szczególnie jeśli chodzi o zakładanie sprężynek na szczęki). zmierzyłem stare bedny i okazało się, że są nieznacznie elipsoidalne, co wyjaśniałoby to stukanie. Pozdrowionka dla nissanowiczów. ________________________________ Sunny N14 1,6 91 LPG Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.