Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

Stukanie przy hamowaniu


Guest m_miler
 Share

Recommended Posts

Guest m_miler

Witam serdecznie.

Mam problemik - może ktoś już to przechodził i coś może mi poradzić. :?

Przy hamowaniu ze średnią siłą (tylko i wyłącznie), a więc tego najczęściej używanego z okolic tylnego prawego koła rozchodze się równomierne stukanie zależne od prędkości jazdy.

Wynikac by mogło, że okładzina jest zużyta lub bęben nierówny. Nic podobnego sprawdzałem okładziny są jeszcze użyteczne, natomiast bęben mimo, iż trochę sędziwy trzyma sie jeszcze dobrze, jedynie na jego środku wytarta jest niewielka rysa, która przełożyła sie na szczęki.

Mechanik zgonił wine na amortyzator, który może wydawać takie dźwięki. Jednak wydaje mi się, iż na gładkim asfalcie nie powinien tego robić przy hamowaniu. Dodam jeszcze, że po całkowitym zahamowaniu auto odreagowując wydaje z siebie jeszcze ostatni stuk.

Czy może być to związane z oponami (są już raczej do wymiany i zrobię to niebawem), planuje tez ustawienie geometrii zawieszenia.

Jeśli ktoś ma jakiś pomysł proszę o radę.

 

Pozdrawiam nissanowiczów.

 

________________________________

 

Nissan Sunny 1,6 91 LPG

Link to comment
Share on other sites

Guest Mathias1

Wpada ci coś w rezonans - jeśli zawsze przy podobnej sile hamowania. sprawdź tuleje gumowo-stalowe w tylnych wahaczach. I drążek reakcyjny.

Link to comment
Share on other sites

mam sunnyn14 1995 mam ten sam problem , amortyzatory, opony sš ok, stuka jak chamuje nawet przy małej prędkoci. Jak chamuje i do samego końca trzymam pedał do dołu to jest cisza dopiero gdy puszczam, jak samochód juz stoi ,to wydaje ostatnie "puk" , mechanik wszystko sprawdził. Mówi ze powinno byc ok,

pozdr, nowy użytkownik forum

Link to comment
Share on other sites

Guest Łukasz GTS

Cześć,

 

Też to mam w Sunny N13 1.3, przy lekkim wciśnięciu pedału hamulca przy wolnej jeździe jest takie puk, puk, puk puk...., którego częstotliwość jest zależna od prędkości. Nie byłem z tym nigdzie, nie wiem co to, mam dobre audio w aucie więc nie muszę tego słuchać :lol:

 

pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Guest m_miler

hmm widzę, ze to jakas przypadłość fabryczna, zastanawiam sie czy to nie jakies luzy na wahaczach, badz jakies sworznie.Jesli chodzi o sprężynki w szczękach to wyglądają na dobre-dzisiaj sciągnąłem bębny i wyczyściłem z kurzu.

 

__________________

Sunny N14 1.6 91r

Link to comment
Share on other sites

slimak jakie klocki

w bebnach nie ma klocków

 

ale u mnie jest to samo z tym że nie zawsze i nie wiem od czego zależne

 

chamuje a tu

tuk tuk tuk tuk aż do zatrzymania

 

nieraz przez kilka dni cisza

nie wiem co to

Link to comment
Share on other sites

Guest Łukasz GTS
ale u mnie jest to samo z tym że nie zawsze i nie wiem od czego zależne

 

nieraz przez kilka dni cisza

nie wiem co to

 

No właśnie też zwróciłem na to uwagę, nie jest to non stop, też nie wiem od czego zależne, jeszcze myślę o ręcznym, bo mam z nim cały czas problemy - może to on tam miesza :) :?:

Link to comment
Share on other sites

Guest maciejka_sz

Trzeba podniesc kolo, rozbujac je i powolutku wciskac hamulec... jak bedzie lapalo skokami to znaczy ze masz owalizacje bebna hamulcowego... albo go wymienic albo dac do przetoczenia.

Link to comment
Share on other sites

Guest Dżodżo
Trzeba podniesc kolo, rozbujac je i powolutku wciskac hamulec... jak bedzie lapalo skokami to znaczy ze masz owalizacje bebna hamulcowego... albo go wymienic albo dac do przetoczenia.

 

Niekoniecznie musi byc to wina bebna. moze tez byc wina cylinderka, ze dociska tylko jedna szczeka i jesli jedna szczeka tylko łapie, to wtedy mamy jakby pulsacyjne hamowanie.

 

 

POZDRAWIAM.....

Link to comment
Share on other sites

Guest m_miler

Po długich namysłach i analizach Waszych postów dochodzę do wniosku, iż faktycznie może zależeć to od krzywizny bebna, wyglądają na zużyte przynajmniej z wierzchu i zastanawiam się nad ich przetoczeniem (ew. wymianą jeśli okaże się że przekrocza próg używalności). Nowy bębenek do tego sprzętu (N14) to jakieś 100zł/szt. Nie orientuje sie może ktoś jakie są ceny usługi przetoczenia. Zawsze coś zostałoby w kieszeni.

 

_____________________________

N14 91 1,6 rakieta

Link to comment
Share on other sites

Guest EnDrIu WAWA

Ufff..ulzylo mi ze nie tylko ja te stuki mam :wink:

 

PS ale jesli bylby to beben to na zaciagnietym lekko recznym tez chyba byloby sluchac ten odglos...sprawdzalem przynajmniej u mnie na recznym nic nie stuka :roll:

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Guest m_miler

Do wiadomości tych co mają z tym jeszcze problemy. Więc wymieniłem bębny (po tym jak zobaczyłem swoje miały śr. wewnętrzną 183mm, a dopuszczalna to 181mm),a przy okazji szczęki. troszkę czasu to zabrało, gdzyż robiłem to sam - zamknąłem sie w 250 zł i pozbyłem sie stukania przy hamowaniu, nierównomiernego hamowania przy niskich prędkościach.. Dodam jeszcze, że wymiana tych elementów jest banalna, lecz wymaga nieco cierpliwości (szczególnie jeśli chodzi o zakładanie sprężynek na szczęki). zmierzyłem stare bedny i okazało się, że są nieznacznie elipsoidalne, co wyjaśniałoby to stukanie.

 

Pozdrowionka dla nissanowiczów.

________________________________

Sunny N14 1,6 91 LPG

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...