Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Twarde wspomaganie kierownicy w QQ?


scanik
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

Dziś trochę pojeździłem po wymianie końcówek drążków kierowniczych i ustawieniu zbieżności. Niby wszystko jest Ok, kieruje się precyzyjniej ale czy to ma tak być, że QQ ma takie twarde wspomaganie? 

Póki stoję w miejscu to można kręcić jedną ręka a jak jadę nawet wolno to koło kierownicy już stawia opór i trochę tak męczy to.. w żadnym innym aucie tak nie miałem. Przed zakupem i po myślałem, że to wina wybitej końcówki drążka (to wyszło na przeglądzie przed zakupem w ASO) więc nie czepiałem sie..

Może po prostu ten typ tak ma?

PS. Akcje serwisowe były robione i obecnie żadnej aktywnej nie ma.

Pozdrawiam

Edytowane przez scanik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To naprawdę subiektywne odczucia i jeśli nie porównasz z innym QQ ,to gdybanie.Ewentualnie podjedź do serwisu i co oni na to powiedzą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A w takim ASO (nie wiem bo nie korzystałem nigdy za ASO) za samo sprawdzenie czy faktycznie za sztywno się kręci coś mnie skasują? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A w takim ASO (nie wiem bo nie korzystałem nigdy za ASO) za samo sprawdzenie czy faktycznie za sztywno się kręci coś mnie skasują? 

Wiesz prawie na pewno nie ( mi się jeszcze nigdy nie zdarzyło,ale jak mówią co miasto to inaczej) Ogólnie w nissanie samo sprawdzenie , nawet kompleksowe auta nic nie kosztuje od kilku miesięcy ,ale uwarunkowane jest serwisowaniem.Wkleiłem dzisiaj regulamin Pieerowi w J11.

Mogę dodać ,że wspomaganie po ruszeniu powinno wyraźnie być bardziej "sprężyste" w zależności od prędkości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie widze tego regulaminu a J11 :-( podjadę jutro do ASO, zobaczymy co powiedza.. Ogólnie to jest tak, ze jak ja lekko skrece i puszcze to nie wraca na swoje miejsce tylko zostaje w tej pozycji.

 

Wysłane z mojego LG-V500 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie również wraz ze wzrostem prędkości kręcenie kierownicą wymaga użycia większej siły , być może chodzi o to by jadąc szybko i przypadkiem trącając  łokciem kierownicę nie spowodować wypadku , generalnie wspomaganie jest przydatne tylko przy manewrach parkingowych , potem już nie ma znaczenia , w poprzednim autku K11 musiałem się namachać przy "ścisłym" parkowaniu ale przy zwykłej jeździe nie było różnicy między QQ

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak więc.. byłem w pt w ASO, wyszedł mechanik, przejechał się w koło salonu i stwierdził, że wszystko jest OK. Ale to jest upierdliwe dopiero gdy się jedzie na trasie, kierownica staje się sztywna i gdy się wchodzi w łuk to trzeba użyć siły, potem znowu i tak w kółko aż męczy aż się boję, ze gdy się odrobinkę zagapię to wjadę do rowu.
Ale może w poprzednich autach miałem wspomaganie hydrauliczne, nigdy nie musiałem się zastanawiać czy jade prosto.. może człowiek nie przyzwyczajony do "nowoczesności".. ;-) Póki co staram się przyzwyczaić..ale trwa to już miesiąc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak więc.. byłem w pt w ASO, wyszedł mechanik, przejechał się w koło salonu i stwierdził, że wszystko jest OK. Ale to jest upierdliwe dopiero gdy się jedzie na trasie, kierownica staje się sztywna i gdy się wchodzi w łuk to trzeba użyć siły, potem znowu i tak w kółko aż męczy aż się boję, ze gdy się odrobinkę zagapię to wjadę do rowu.

Ale może w poprzednich autach miałem wspomaganie hydrauliczne, nigdy nie musiałem się zastanawiać czy jade prosto.. może człowiek nie przyzwyczajony do "nowoczesności".. ;-) Póki co staram się przyzwyczaić..ale trwa to już miesiąc

Trudno coś powiedzieć nie porównując z innym QQ. Wspomaganie działa w ten sposób że przy małej prędkości wspomaganie jest większe a przy większej mniejsze. U mnie, na postoju, kręcę kierownicą jednym palcem natomiast przy większej prędkości wspomaganie się zmienia ale nie sprawia mi problemu. Wiem że to nie jest dozwolone, ale w trasie jeżdżę trzymając kierownicę jedną ręką i nie odczuwam dyskomfortu. Są samochody z funkcja CITY, ale to już ułatwienie dla kobiet chyba że jeździsz tirem :)

Ten PAN mechanik zastępuje widać w ASO gniazdo diagnostyczne które używa się do standardowych testerów.

 

http://slaskie.diagnostyka-wspomagania.eu/lokalizacja/slaskie.html?q2=TklTU0FOIFFhc2hxYWk=

Edytowane przez Author53
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi sie, ze QQ jest opcja zmiany trybu działania wspomagania kierownicy (Normal lub Sport):

 

[steering effort]: this can be set to [Normal] or [sport].
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Wydaje mi sie, ze QQ jest opcja zmiany trybu działania wspomagania kierownicy (Normal lub Sport):

 

[steering effort]: this can be set to [Normal] or [sport].

 

W tym wyświetlaczu na liczniku? Chyba nie w J10...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja się tak przyzwyczaiłem do poziomu wspomagania w QQ, że jak wsiadłem do Tiguana taty to było mi źle jeździć - tam wspomaganie jest o wiele mocniejsze, jak dla mnie - za mocne.

 

Tytaptalkowane na notatniku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Qq jest ok jak przesiadam się do córki 308 to w porównywalnych prędkościach jest sztywniejsze , ale tam jest hydraulika , natomiast w mitsubishi jest najlżejsze chociaż rozmiar opon ten sam z tą różnicą że kiedyś pękł mi przewód od wspomagania i pokonałem kawałek drogi do warsztatu mało co zacierając pompę wsp. 

Po naprawie węża zaryzykowałem ceramizer do układu i.....od tamtej pory pompa nie jęczy i chyba zawór poluźniło bo wspomaganie działa na max , tzn. bardzo lekko kółkiem się kręci i szybko sama kiera wraca do jazdy na wprost ! Cuda panie cuda :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kierownica powinna wracac do położenia jazdy na wprost,stawiam na zacieranie układu albo ewidentne spartolona zbieżność

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...