Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

(J10) Dziura w katalizatorze


levinsky81

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam problem z instalacją BRC Sequent24 w QQ 2.0i, pojawił się niedługo po założeniu instalacji.

Problem to wypalanie katalizatorów. Poniżej opis całej sytuacji w mailu do firmy Czakram oraz odpowiedź na mojego maila (wykreśliłem nazwę firmy która montowała instalację):

 

MÓJ MAIL (12.08.2015)

 

Dzień dobry.

Piszę do Państwa w sprawie mojego auta, Nissan Qashqai 2,0 benzyna 141 KM z założoną instalacją BRC Sequent 24.

Samochód kupiłem w styczniu, z przebiegiem około 35000 km.

Przy 38000 zdecydowałem się na założenie instalacji gazowej w firmie XXXXXX z XXXXXX. Była to druga instalacja zakładana w tej firmie, poprzednia do Corolliz solnikiem 4EFE (z tej instalacji byłem zadowolony, bezproblemowo przejechałem prawie 100000km).

Na pytanie czy do Qashqaia można założyć lpg uzyskałem w firmie XXXXXX informację, że tak, ale dla bezpieczeństwa zaworów trzeba założyć lubryfikację. Zaproponowano mi instalacje BRC lub Lovato. Zdecydowałem się na BRC z lubryfikacją.

Kłopoty zaczęły się po przejechaniu około 8000 km na lpg. Już jakiś czas wcześniej coś hałasowało od strony podwozia W Krakowie zaświeciła się kontrolka silnika. Straciłem parę godzin i prawie 300zł na udanie się z drogi do serwisu Nissana (11 marca 2015), aby zdiagnozować auto. Wykazano błąd P0420 (wydajność katalizatora poniżej normy).

Kilka dni później pojechałem do XXXXXX, zapytać o co chodzi, ale panowie po diagnostyce instalacji stwierdzili, że wszystko jest ok.

Następnie pojechałem do znajomego mechanika, zdemontować środkowy element układu wydechowego (ten z drugim katalizatorem) żeby zobaczyć dzieje się z katalizatorami. Po zajrzeniu do pierwszego katalizatora zobaczyliśmy, że ma on w środku dziurę!! (plik: katalizator oryginalny). Przez jakiś czas jeździłem bez pierwszego katalizatora, ale z powodu ciągłego świecenia się kontrolki silnika zdecydowałem się w połowie kwietnia na założenie metalowego zamiennika w miejsce pierwszego katalizatora.

Po założeniu zamiennika auto straciło moc. W serwisie nissana ustalono, że drugi katalizator jest częściowo przytkany - najprawdopodobniej pyłem pochodzącym z pierwszego, rozsypanego katalizatora. W serwisie wkład drugiego katalizatora został wybity, auto odzyskało moc.

W międzyczasie byłem jeden lub dwa razy w firmie XXXXXX z pytaniami na temat tych usterek, ale za każdym razem mówiono mi, że ze strony instalacji jest wszystko ok. Pytałem też o listę aut w których nie powinno montować gazu, ale panowie z Abartu powiedzieli, że oni takiej listy nie mają i nie można wierzyć we wszystko co kto sobie w internecie napisze ( https://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=2&cad=rja&uact=8&ved=0CC0QFjABahUKEwjUgICUr6PHAhXDqXIKHeYWAUU&url=http%3A%2F%2Fautogas.pl%2Ffiles%2Flista.pdf&ei=SiTLVdSzF8PTygPmrYSoBA&usg=AFQjCNHEvSOaKyZM_FGY72_7EFBVSu0gxg&sig2=0G3oqXUum-JKQSS6yTtGLg&bvm=bv.99804247,d.bGQ ).

Trzy tygodnie temu znów zaczęła się świecić kontrolka silnika, znów pojawił sie błąd P0420. Po ponownym zaglądnieciu do układu wydechowego okazało się, że tym razem uległ uszkodzeniu metalowy zamiennik katalizatora przykolektorowego. Zdecydowałem się na jego opróżnienie. Na zdjęciach : "katalizator zamiennik" oraz "katalizator zamiennik2" widać, ze został on stopiony.

W tej chwili mam auto bez katalizatorów, z brzęczącym wydechem ponieważ jego dźwięk zmienił się mocno na gorsze. Nie korzystam także z instalacji gazowej, ponieważ auto przy schodzeniu z obrotów bardzo głośno strzela z wydechu!! Auto ma aktualnie 63000 przebiegu.

Wg mnie auto przy schodzeniu z obrotów ma cały czas podawane paliwo kiedy nie powinno, co powoduje jego dopalanie się w układzie wydechowym i strzały, tłumaczy także niszczenie katalizatorów.

W dniu 11.08.2015 udałem się do autoryzowanego punktu Czakram w XXXXXX (inne miasto). Tam dowiedziałem się, że jest lista (pokazano mi ją) aut, gdzie nie jest zalecana instalacja gazowa ze względu na uszkodzenia zaworów wydechowych oraz katalizatorów (zawiera wszystkie Qashqaie). Powiedziano mi także, że zasadniczo oni nie montują gazu w Qashqaiach, chyba że klient się uprze, wtedy podpisuje oświadczenie o możliwych komplikacjach.

Chciałbym uzyskać informację, skąd takie rozbieżności w waszych autoryzowanych punktach i co z moim autem, bo zostało zniszczone z powodu instalacji lpg.

 

ODPOWIEDŹ CZAKRAMU

 

Dzięń dobry,
Postaram się wyjaśnić pańskie wątpliwości w punktach.
1. Nissan Nissan Qashqai 2,0 16V należy do aut podwyższonego ryzyka. Pierwszym problemem są zawory i gniazda zaworowe.
Problem polega na tym że materiał z jakiego wykonane są elementy układu zaworowego podczas pracy na gazie zużywają się szybciej, polega to na erozji cieplnej na styku zawór - gniazdo.
Szybkość tego procesu jest zależna od eksploatacji pojazdu (obciążenie silnika). Aby zminimalizować to zjawisko stosuje się lubryfikację lub dotrysk paliwa.
Kolejny problem to katalizator. W samochodach marki nissan takich jak Qashqai, X-trail, Primera, Note były wadliwe katalizatory. Problem jest bardzo powszechny i dotyczy również samochodów zasilanych benzyną.
Kilka lat temu Nissan miał nawet akcje serwisowe w tym względzie, polegająca na wymianie katalizatora i sterownika. Poza tym w trakcie przeglądów serwisowych sprawdzali czy katalizator nie jest pęknięty.
Z informacji jakie udało mi się zdobyć po 2009 roku Nissan zmienił dostawcę katalizatorów i problem miał być rozwiązany. Teoretycznie w autach po 2009 w samochodach marki Nissan problem Katalizatorów powinien być rozwiązany. I faktycznie obecnie skala uszkodzonych katalizatorów w Nissanach zmalała diametralnie, są to pojedyncze przypadki. Aczkolwiek nadal się zdążają.
Z tego właśnie powodu Qashqai nadal jest na liście aut do których nie rekomendujemy montażu instalacji gazowej, ale nie zabraniamy. Pomimo że nie instalacja gazowa jest powodem tego uszkodzenia, tylko wadliwy katalizator. Z tego powodu ostateczna decyzja należy do klienta końcowego i warsztatu.

2. Nie jestem w stanie ustalić jak wyglądała pańska rozmowa z przedstawicielem firmy XXXXXX, i jak pan twierdzi dla czego firma XXXXXX nie poinformowała pana o przepadłości tych aut.
Mogę pana zapewnić że firma XXXXXX to solidna marka, to jeden z najlepszych warsztatów w Polsce.


Pozdrawiam / Best regards
Piotr Oleksyk Technical Director
CZAKRAM Jacek Okoński Sp.J.
Ul. Dojazd 1 33-100 Tarnów  Poland
+48 146460090-91
oleksyk@czakram.pl
www.czakram.pl

 

 

 

W chwili obecnej sprawa dalej nie jest zakończona. W XXXXXX zdiagnozowali problem dopiero po opróżnieniu katalizatorów - odcięli odczyt sygnałów krótszych niż 1ms i strzelanie ustało (wcześniej tego nie widzieli).

Czytałem w innych wątkach na forum, że niektóre auta tez strzelają (ale nikt nie zgłaszał uszkodzenia katalizatorów), oraz że w Nissanach nie ma pełnego cut-offu (sygał 0,7ms na wtryski benzyny, co daje koło 2ms na wtryski gazu), stąd podawanie gazu przy hamowaniu silnikiem.

14 grudnia 2015 wysłałem oficjalne pismo do firmy XXXXXX z wyliczeniami ile kosztowały mnie wizyty w ASO, jazda jakiś czas tylko na benzynie oraz informację od serwisu ile kosztują nowe katalizatory, z żądaniem zwrotu tych kosztów. Dostałem odpowiedź, że nie zgadzają się że uszkodzenie nastąpiło z powodu instalacji, ale będą analizować sytuację.

Co o tym myślicie, koledzy? Jeżdżę głównie po autostradzie, szybko. Nie tankuję gazu w podrzędnych stacjach.

Pozdrawiam

 

 

 

 

post-93577-0-27143600-1452278056_thumb.jpeg

post-93577-0-63941200-1452278064_thumb.jpg

post-93577-0-36838200-1452278070_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lepiej pokaż zdjęcia zamontowanej instalacji , reduktora , wtryskiwacze , przewody . Według mnie źle wystrojone auto i błędy montażowe  i  problem gotowy .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

prawdopodobnie miałeś przelane auto do tego skąd wziąłeś to wyliczenie:

 

 

 

 (sygał 0,7ms na wtryski benzyny, co daje koło 2ms na wtryski gazu), 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli mamy 0.7x X=2ms =>  X=2ms/0,7 =>  X= 2,85 przez tyle mnożyli czas wtrysku PB, nie wiem jaki ma algorytm BRC bo tego nie montuje ale na dobrych podzespołach X powinien być mniejsze :D niestety ale BRC w większości leci na automacie prawie nikt się nei kwapi wsiąść w auto i pojeździć z lapkiem i sondom AFR :D mam pod opieką nissany z tego rocznika co napisali i nei ma problemów :D 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lepiej pokaż zdjęcia zamontowanej instalacji , reduktora , wtryskiwacze , przewody . Według mnie źle wystrojone auto i błędy montażowe  i  problem gotowy .

Proszę.

post-93577-0-80211900-1452342383_thumb.jpg

post-93577-0-39433700-1452342385_thumb.jpg

post-93577-0-95615700-1452342386_thumb.jpg

post-93577-0-05205900-1452342389_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znajdź kogoś z sondą szerokopasmową, porównajcie afr na benzynie i gazie, jeśli będą duże różnice to najprawdopodobniej złe wystrojenie było powodem uszkodzenia katalizatorów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Witam,

Mam bardzo podobną sytuacje co prawda nie wiem jakie mam parametry na PB a jakie na LPG. W mojej P12 z 2002 przebieg 169.000km po założeniu LPG przy 164.000km przejeździłem rok i okazało się ze kat górny wypalony, wymieniłem na wkład metalowy i po 1,5roku zapalił się ten sam błąd wtedy wywaliłem całkowicie wnętrze drugiego kata i okazało się że pierwszy znowu wypalona dziura;/ i 1500zł poszło w błoto i na dzień dzisiejszy jeżdżę z błędem i dziurą w kat górnym. Szukam używanego bo nie stać mnie na kolejne 1500zł i nie mam nadal pewności czy sytuacja się nie powtórzy;/ co proponujecie? :(nie mam już sił na ten samoch. Czy można w P12 2.0 wywalić wnętrze także pierwszego kata czy sondy i komp zwarjują?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...