wojtek_kca Opublikowano 8 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2016 Krótko przedstawiam problem i proszę o sugestię/pomoc/ Qashqai 2.0 benzyna 4x4 2013 rok przebieg 30 tys.km. w niskich temp. na dworze,na zimnym silniku przy przyśpieszaniu lub szczególnie jeździe pod górę i przyśpieszaniu/dodawaniu gazu/ bardzo ale to bardzo wyraźny dźwięk cykania /turkotania/ gdzieś z okolic tablicy rozdzielczej znikający po zdjęciu nogi z gazu.Jazda po równym z jednostajną prędkością wszystko ok,przyśpieszanie znowu te cholerne objawy.Po rozgrzaniu silnika te objawy znacznie ustępują ale nie całkiem.W lecie cykanie mniejsze.Był olej Shell 10W40/półsyntetyk/ przestawiono zapłon i o dziwo to dziadostwo znacznie ustąpiło.Przy przeglądzie gwarancyjnym zmieniłem olej na Millers 5W30 i poprosiłem o ustawienie zapłonu jaki był na początku i ponownie problem powrócił.Poza tym samochód spisuje się super,mało pali,zapala na styk nawet na dużym mrozie-żadnych uwag.Ratujcie bo jest to tak wkurzające,że będę musiał się go pozbyć.pzdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
scanik Opublikowano 8 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2016 Jak to się stało, ze ktos wlal polsyntetyk 10W40 do tego silnika, przy tym przebiegu? Wysłane z mojego HUAWEI P6-U06 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtek_kca Opublikowano 8 Stycznia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2016 Jak to się stało, ze ktos wlal polsyntetyk 10W40 do tego silnika, przy tym przebiegu? Wysłane z mojego HUAWEI P6-U06 przy użyciu Tapatalka Autoryzowany Serwis Nissana w Tarnowie wlał ten olej przy pierwszym przeglądzie po roku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
scanik Opublikowano 8 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2016 Szczerze to bym się domagał zadość uczynienia, za wlanie oleju nieodpowiedniego do tego silnika. Ciężko ocenić ile ten olej skrócił żywotność silnika.. Gdy kupowałem auto pracownik ASO mówił, że były przypadki przy wlaniu półsyntetyka (co prawda mówił o 1.5, dci, że wtedy zatykają sie kanały olejowe i silniki te szlag trafia). :-( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fergul11 Opublikowano 8 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2016 Szczerze to bym się domagał zadość uczynienia, za wlanie oleju nieodpowiedniego do tego silnika. Ciężko ocenić ile ten olej skrócił żywotność silnika.. Gdy kupowałem auto pracownik ASO mówił, że były przypadki przy wlaniu półsyntetyka (co prawda mówił o 1.5, dci, że wtedy zatykają sie kanały olejowe i silniki te szlag trafia). :-( Scanik , nie rozpędzaj się tak z pozwem sądowym , bo .... Pytałem w moim ASO (nie PL) jakim olejem mi zaleją silnik jak im oddam na przegląd i wymianę świec po 60K km to odpowiedzieli że właśnie 10W40 , też się zdziwiłem , taki prykaz z Nissana na Europę . Podejrzewam że wcześniej też był zalany tym olejem , a ja przestudiowałem instr obsł. i stoi jak wół do HR16DE i HR20DE olej 5W30 i teraz najważniejsze ! ....wyciągały sie łańcuchy rozrządu , może to miało związek nie tyle z materiałem z którego wykonano łańcuch a z klasą oleju , moze po głębszych badaniach wyszło że 10W40 daje lepsze efekty ochrony łańcucha niż 5W30 co prawda kosztem gładzi cylindrów i może panewek , ale suma sumarum wychodzi zdrowiej ? ...i secundo , zauwazyłem sam na własne ucho że silnik jest głosniejszy na oleju 5W30 niz był poprzednio , zamierzam wlać zalecany olej przez ASO , choć wzbraniam sie przed pół syntetykiem i rozważam też zakup 5W50 za poradą Edwarda . Dla mnie to cykanie wygląda na któryś zawór , objawy klepania jak nietrzymający ciśnienia popychacz hydrauliczny , ale w tym silniku nie ma takich popychaczy a luz zaworowy ustawia sie ręcznie , więc coś z dźwigienką popychacza zaworu ??? TYLKO GŁOŚNO MYŚLĘ 100% pewności nie mam ! ...bo jeszcze to przestawianie zapłonu ....? Dobry mechanik i stetoskop na uszy i musi znaleźć źródło stukania , bo chyba nie panewka tak postukuje . Stuka dół silnika czy góra ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 9 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2016 U mnie w Almerze zmienili swego czasu(przy przebiegu 45kkm po wymianie lancucha-gwarancja) 5w30 na tez syntetyczne Syntetyk 10w60 i na tym oleju auto bez problemów przejechało ponad 200kkm!wiec jeśli zmieniasz na 10 W ,to zmień właśnie na 10w60 ,bo dla łańcucha właśnie dolna wartość jest ważna. Panewka by waliła metaliczne coraz bardziej wraz ze wzrostem obrotów i wyraźnie z dołu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
scanik Opublikowano 9 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2016 Ogólnie to przykra sprawa z tym olejem i szczerze rozumem, ze wkurza Cie to cykanie. Moze warto zdjąć pokrywe pokrywe i zerknac na luzy zaworowe. Koszt nie wielki Wysłane z mojego HUAWEI P6-U06 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.