xbeer Opublikowano 11 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2016 Witam, mam pytanie czego może być powodem słabe grzanie z w wywiewów? czy jest to termostat czy może zapowietrzona nagrzewnica? ogólnie po jakimś czasie zaczyna wiać ciepłem ale niestety po dłuższym czasie ale tylko czuje się to ciepło jak da się wywiew na kierowcę a jak da się na nogi lub na szybe to nie czuć w ogóle tego ciepła. proszę o pomoc. dziękuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TESTER 1956 Opublikowano 11 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2016 Winny może być zarówno termostat jak i zapchana nagrzewnica, tudzież niewłaściwy poziom, zapowietrzony układ chłodzenia. Było o tym na forum w kilku miejscach już co prawda w innych modelach ale problem jak i jego przyczyny jest zazwyczaj ten sam ten sam, ot choćby tu; http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/101936-p12-brak-ogrzewania/ Jeśli jednak nie masz problemu z temperaturą silnika to stawiał bym na zanieczyszczoną nagrzewnicę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ANDRZEJ104 Opublikowano 11 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2016 Jeśli termostat nie ruszany , zacznij od niego. Gumowe uszczelnienie odpada z grzybka termostatu i silnik nagrzewa się tylko do 55 - 60 stopni a później otwiera się duży obieg, ciepła nie będzie choć kontrolka niebieska gaśnie . Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xbeer Opublikowano 11 Stycznia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2016 zaczne od wymiany termostatu ale mam pytania: 1. co to jest ta niebieska kontrolka która to jest, co ona pokazuje bo na co dzień nie jeżdże tym samochodem? to zwrócę uwagę ale raczej gaśnie bo ostatnio jechałem i nic nie widziałem żeby świeciło. 2. jak najlepiej spóścic płyn chłodniczy w micrze, przed wymianą termostatu bo muszę to zrobić jak w innych autach prawda? czy jest kranik czy gdzieś przy chłodnicy? 3. co do zapchanej nagrzewnicy, czy jest gdzieś w internecie lub na forum opis jak to zrobić w garażu? dziękuje z góry Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 11 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2016 1- Kontrolki informujące o zimnym/ciepłym silniku ,są dwie niebieska i czerwona.Ale z tego co wiem od któregoś roku przestano dawać niebieską! Więc jeśli masz ostatnie roczniki ,może jej nie być. 2- Płyn spuszczasz zdejmując wąż na dole chłodnicy ,siedząc za kierownicą z lewej strony)Niektóre mają korek ale najczęściej jak napisałem. Sprawdź też czy Ci nie wypadł dolot do filtra (często) filtr powietrza oraz KABINOWY (zapchany utrudnia przepływ powietrza) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xbeer Opublikowano 12 Stycznia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2016 ok, dzięki w takim razie zaczne od sprawdzenia filtra powietrza i filtra kabinowego następnie wymienie termostat. Czy dobrze rozumiem że jeżeli patrzę na silnik od strony maski/świateł czyli poprstu nachylam się nad silnikiem przy otwartej klapie to szukać termostatu gdzieś z prawej strony silnika na prawym boku? (dobrze rozumiem ten slajd?) rocznik samochodu mojej żony to 2006 wiec nie wiem czy to jeden z ostatnich modeli czy nie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TESTER 1956 Opublikowano 12 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2016 3. co do zapchanej nagrzewnicy, czy jest gdzieś w internecie lub na forum opis jak to zrobić w garażu? dziękuje z góry Zrobienie tego w garażu jest możliwe tylko i wyłącznie wówczas gdy masz wodę pod ciśnieniem do dyspozycji. Bo by oczyścić nagrzewnicę, bez jej wymontowywania, musisz zdjąć oba przewody doprowadzający i odprowadzający płyn do nagrzewnicy i najpierw pod jeden potem pod drugi a głównie pod ten powrotny podłączyć wąż z wodą pod ciśnieniem, tak by przepłukać ją w obie strony. Jeśli w garażu czy na działce nie masz takich możliwości to pozostaje wymontowanie nagrzewniczki i wykonanie czynności nad wanną. Filtry trzeba sprawdzać i wymieniać nie tylko gdy zacznie słabiej grzać, ale w tym przypadku zanieczyszczone mają wpływ na ilość, intensywność przepływającego powietrza a nie na jego ciepłotę. Kiedyś przy wskaźniku zegarowym widać było czy silnik ma temperaturę i jaką obecnie w dobie elektroniki i oszczędności głównie jest jedynie kontrolka która zaświecić się ma gdy silnik jest przegrzany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 12 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2016 Dobrze zrozumiałeś, ale zapamiętaj, strony auta prawa/lewa zawsze powinno się podawać z pozycji kierowcy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xbeer Opublikowano 12 Stycznia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2016 (edytowane) tester - nagrzewnica jest gdzieś za deską rozdzielczą? pytam bo nie wiem od której strony się do niej dostać. a że mieszkam w domu i mam b. duże możliwości to bym to tez to ogarnął tylko szkoda że nigdzie nie ma instrukcji na na forum vectry mojej Manix - jasne Edytowane 12 Stycznia 2016 przez xbeer Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TESTER 1956 Opublikowano 12 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2016 Dobrze zrozumiałeś, ale zapamiętaj, strony auta prawa/lewa zawsze powinno się podawać z pozycji kierowcy. A jeśli podajesz inaczej to zawsze, tak jak to uczyniłeś w swoim poście, określ położenie patrzącego względem pojazdu a unikniesz pomyłek. tester - nagrzewnica jest gdzieś za deską rozdzielczą? pytam bo nie wiem od której strony się do niej dostać. a że mieszkam w domu i mam b. duże możliwości to bym to tez to ogarnął tylko szkoda że nigdzie nie ma instrukcji na na forum vectry mojej Manix - jasne Nagrzewnica jest pod deską rozdzielczą i z reguły jest umieszczana centralnie, jak jest w twoim autku nie wiem (nie pamiętam) ale łatwo ja znajdziesz od strony silnika. Poszukaj węży które do niej doprowadzają płyn i spróbuj najpierw bez wyjmowania bo to kupę roboty jest by się do niej dostać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xbeer Opublikowano 19 Stycznia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2016 ok, dzięki za info ogólnie wymieniłem filtry i termostat, żona mówi że jest lepiej ale korci mnie żeby przepłukać lub odpowietrzyć nagrzewnice bo wg mnie nie jest idealnie. Po wymianie odpaliłem silnik i czekałem w garażu az się rozgrzeje i chodził całkiem długo a z wywietrzników wcale gorące powietrze nie leciało tylko ciepłe. Oczywiście zrobilo się w samochodzie cieplo ale porównując z moim oplem to że tak powiem był ot gówno a nie grzanie i dlatego korci mnie żeby zobaczyć tą nagrzewnice. z tego co przeczytałem ale chodzi o przepłukanie albo o odpowietrzenie. O ile przepłukanie bez wyjmowanie rozumiem że mam wlac pod ciśnieniem w jedną i w drugą strone wode aby ją przeczyścić i tu znalazłem węże wchodzące do kabiny - choć jest tam mało miejsca to może mi się to jakoś uda wiadomo jakie ciśnienie tam lecieć nie ma? wystarczy takie kranowe? czy jak spuszczę plyn chłodzący przy chłodnicy jak przy wymianie termostatu to tam w wtych wężach nie będzie już plynu i będzie gotowe do przepłukania?: a co do odpowietrzenia to jak to zrobić? czy przepłukanie odpowietrzy nagrzewnice? dzięki z góry za odpowiedzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Skyller Opublikowano 19 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2016 Wnioskuję z Twoich pytań , tudzież wypowiedzi , że nie masz za bardzo pojęcia - co , gdzie znajduje się pod maską i jak się zabrać za robotę Lepiej niech Cię "nie korci", bo możesz pogorszyć tylko sprawę...Mechanka sprawdzonego nie masz? Poziom płynu w chłodnicy , w zbiorniczku prawidłowy? Jakie trasy żona robi - ile km? Może nie zdąży nagrzać się dobrze? _____________________________________________________________________________- Dziś przy -12 stopniach z ciekawości zobaczyłam u mnie ... i powiem Ci, że tak jak u Ciebie - nadmuch na paszczę daje gorącym (mam teraz ustawione na 26 stopni), a nogi lub szyba - wydaje się chłodniejsze. Może to tylko złudzenie, bo w tych miejscach jest znacznie zimniej... Nigdy nie zwracałam na to uwagi, w sumie błyskawicznie odparowuje całość z szyb i w budzie robi się ciepło. Może to tak ma być? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TESTER 1956 Opublikowano 19 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2016 z tego co przeczytałem ale chodzi o przepłukanie albo o odpowietrzenie. O ile przepłukanie bez wyjmowanie rozumiem że mam wlac pod ciśnieniem w jedną i w drugą strone wode aby ją przeczyścić i tu znalazłem węże wchodzące do kabiny - choć jest tam mało miejsca to może mi się to jakoś uda Dobrze kombinujesz wiadomo jakie ciśnienie tam lecieć nie ma? wystarczy takie kranowe? czy jak spuszczę plyn chłodzący przy chłodnicy jak przy wymianie termostatu to tam w wtych wężach nie będzie już plynu i będzie gotowe do przepłukania?: Ciśnienie kranowe w zupełności wystarczy, Po spuszczeniu w zakamarkach nagrzewnicy zapewne zostanie trochę płynu, by ściekło wszystko trzeba było przedmuchiwać, ale to nie ma znaczenia i nie będzie przeszkadzać w płukaniu. a co do odpowietrzenia to jak to zrobić? czy przepłukanie odpowietrzy nagrzewnice? Nasza seksowna, sory chciałem napisać szanowna ale awatar bliski rzeczywistości robi swoje, koleżanka w poście wyżej ma zdecydowanie rację, że przy braku wiedzy możesz nie podołać, wydającej się prostej czynności spuszczania, płukania i właściwego napełnienia, układu. Chwalić należy dobre chęci, powiem więcej jak nie spróbujesz to nigdy się nie nauczysz ale musisz przemyśleć czy dasz radę tak by auto po Twych, przy nim, czynnościach będzie nadal w stanie nie gorszym jak przed przystąpieniem do nich. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xbeer Opublikowano 20 Stycznia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2016 (edytowane) nie no az taka noga w mechanice nie jestem ale dzięki za ostrzeżenie. Mam narzędzi w garażu więcej niż nie jeden warsztat garażowy bo pracuje dla firmy produkującej narzędzia ręczne i motoryzacyjne co do samej mechaniki też trochę ogarnia bo swojego opla rozbierałem na części pierwsze ale akurat z nagrzewnicą nigdy się nie bawiłem dlatego nie mam wiedzy. Jednak nie jest jakiś tak ważny element że gdy się coś stanie to żona nie dojedzie do pracy. Co do odległości to ma 30 km w jedną strone wiec spokojnie powinna się nagrzać. Ja po paru kilometrach ma już gorąco w swoim samochodzie a żona mówi ze w połowie drogi dopiero jest lekko ciepło w swoim dlatego zainteresowałem się tematem aby jej pomóc, żeby miała dobrze. Co do poziomu płynu oczywiście poprawny. wracając do odpowietrzenia bo na to nie dostałem odpowiedzi - czy samo płukanie nie odpowietrzy nagrzewnicy czy wiążę się to z wymontowaniem jej z samochodu? Edytowane 20 Stycznia 2016 przez xbeer Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TESTER 1956 Opublikowano 20 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2016 Nagrzewnicy nie trzeba odpowietrzać, płukanie jej ani nie odpowietrza anie nie zapowietrzy jej, nalewasz płyn i układ samoczynnie powinien się odpowietrzyć. Po uruchomieniu silnika i jego nagrzaniu sprawdzasz tylko poziom płynu w zbiorniku wyrównawczym, który po płukaniu uzupełniasz płynem do poziomu max. Układ powinien samoczynnie się odpowietrzyć w czasie pracy silnika, aczkolwiek nie wiem, bo na to uwagi nie zwracałem, czy w K12 jest śruba odpowietrzająca. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 20 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2016 Układ po napełnieniu i zalaniu płynem, uruchamiamy silnik przy otwartym korku wlewu i czekamy az sie odpowietrzy,w razie czego uzupelniamy płyn. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xbeer Opublikowano 20 Stycznia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2016 ok dzięki Panowie. będę działał w weekend z tematem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Skyller Opublikowano 20 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2016 .... nie zapomnij o jednym - podczas tej operacji (gdy silnik się już zagrzeje / osiągnie temp.) - ogrzewanie włączone na full Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 20 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2016 czy w K12 jest śruba odpowietrzająca. Nie ma. Całą operację wymiany masz w instrukcji obsługi - dział 8 str. 27 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emichal4 Opublikowano 31 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2016 ok, dzięki w takim razie zaczne od sprawdzenia filtra powietrza i filtra kabinowego następnie wymienie termostat. Czy dobrze rozumiem że jeżeli patrzę na silnik od strony maski/świateł czyli poprstu nachylam się nad silnikiem przy otwartej klapie to szukać termostatu gdzieś z prawej strony silnika na prawym boku? (dobrze rozumiem ten slajd?) rocznik samochodu mojej żony to 2006 wiec nie wiem czy to jeden z ostatnich modeli czy nie. ja mam 2010 1.5 dci 86km ;też nie grzeje , dobrze ze auto w garażu stoi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.