Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[K12] słabe grzanie kabiny


xbeer
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

mam pytanie czego może być powodem słabe grzanie z w wywiewów? czy jest to termostat czy może zapowietrzona nagrzewnica?

 

ogólnie po jakimś czasie zaczyna wiać ciepłem ale niestety po dłuższym czasie ale tylko czuje się to ciepło jak da się wywiew na kierowcę a jak da się na nogi lub na szybe to nie czuć w ogóle tego ciepła.

 

proszę o pomoc.

 

dziękuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Winny może być zarówno termostat jak i zapchana nagrzewnica, tudzież niewłaściwy poziom, zapowietrzony układ chłodzenia. Było o tym na forum w kilku miejscach już co prawda w innych modelach ale problem jak i jego przyczyny jest zazwyczaj ten sam ten sam, ot choćby tu;

http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/101936-p12-brak-ogrzewania/

Jeśli jednak nie masz problemu z temperaturą silnika to stawiał bym na zanieczyszczoną nagrzewnicę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli termostat nie ruszany , zacznij od niego. Gumowe uszczelnienie odpada z grzybka termostatu i silnik nagrzewa się tylko do 55 - 60 stopni a później otwiera się duży obieg, ciepła nie będzie choć kontrolka niebieska gaśnie . Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zaczne od wymiany termostatu ale mam pytania:

 

1. co to jest ta niebieska kontrolka która to jest, co ona pokazuje bo na co dzień nie jeżdże tym samochodem? to zwrócę uwagę ale raczej gaśnie bo ostatnio jechałem i nic nie widziałem żeby świeciło.

 

2. jak najlepiej spóścic płyn chłodniczy w micrze, przed wymianą termostatu bo muszę to zrobić jak w innych autach prawda? czy jest kranik czy gdzieś przy chłodnicy?

 

3. co do zapchanej nagrzewnicy, czy jest gdzieś w internecie lub na forum opis jak to zrobić w garażu?

 

dziękuje z góry

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1- Kontrolki informujące o zimnym/ciepłym silniku ,są dwie niebieska i czerwona.Ale z tego co wiem od któregoś roku przestano dawać niebieską! Więc jeśli masz ostatnie roczniki ,może jej nie być.

2- Płyn spuszczasz zdejmując wąż na dole chłodnicy ,siedząc za kierownicą z lewej strony)Niektóre mają korek ale najczęściej jak napisałem.

Sprawdź też czy Ci nie wypadł dolot do filtra (często) filtr powietrza oraz KABINOWY (zapchany utrudnia przepływ powietrza)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok, dzięki w takim razie zaczne od sprawdzenia filtra powietrza i filtra kabinowego następnie wymienie termostat.

 

Czy dobrze rozumiem że jeżeli patrzę na silnik od strony maski/świateł czyli poprstu nachylam się nad silnikiem przy otwartej klapie to szukać termostatu gdzieś z prawej strony silnika na prawym boku? (dobrze rozumiem ten slajd?)

 

 

rocznik samochodu mojej żony to 2006 wiec nie wiem czy to jeden z ostatnich modeli czy nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

3. co do zapchanej nagrzewnicy, czy jest gdzieś w internecie lub na forum opis jak to zrobić w garażu?

 

dziękuje z góry

Zrobienie tego w garażu jest możliwe tylko i wyłącznie wówczas gdy masz wodę pod ciśnieniem do dyspozycji. Bo by oczyścić nagrzewnicę, bez jej wymontowywania, musisz zdjąć oba przewody doprowadzający i odprowadzający płyn do nagrzewnicy i najpierw pod jeden potem pod drugi a głównie pod ten powrotny podłączyć wąż z wodą pod ciśnieniem, tak by przepłukać ją w obie strony. Jeśli w garażu czy na działce nie masz takich możliwości to pozostaje wymontowanie nagrzewniczki i wykonanie czynności nad wanną. Filtry trzeba sprawdzać i wymieniać nie tylko gdy zacznie słabiej grzać, ale w tym przypadku zanieczyszczone mają wpływ na ilość, intensywność  przepływającego powietrza a nie na jego ciepłotę. Kiedyś przy wskaźniku zegarowym widać było czy silnik ma temperaturę i jaką obecnie w dobie elektroniki i oszczędności głównie jest jedynie kontrolka która zaświecić się ma gdy silnik jest przegrzany. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze zrozumiałeś, ale zapamiętaj, strony auta prawa/lewa zawsze powinno się podawać z pozycji kierowcy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tester - nagrzewnica jest gdzieś za deską rozdzielczą? pytam bo nie wiem od której strony się do niej dostać.

 

a że mieszkam w domu i mam b. duże możliwości to bym to tez to ogarnął tylko szkoda że nigdzie nie ma instrukcji na na forum vectry mojej :)

 

 

 

Manix - jasne

Edytowane przez xbeer
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze zrozumiałeś, ale zapamiętaj, strony auta prawa/lewa zawsze powinno się podawać z pozycji kierowcy.

A jeśli podajesz inaczej to zawsze, tak jak to uczyniłeś w swoim poście, określ położenie patrzącego względem

 pojazdu a unikniesz pomyłek.

 

tester - nagrzewnica jest gdzieś za deską rozdzielczą? pytam bo nie wiem od której strony się do niej dostać.

 

a że mieszkam w domu i mam b. duże możliwości to bym to tez to ogarnął tylko szkoda że nigdzie nie ma instrukcji na na forum vectry mojej :)

 

 

 

Manix - jasne

 

Nagrzewnica jest pod deską rozdzielczą i z reguły jest umieszczana centralnie, jak jest w twoim autku nie wiem (nie pamiętam) ale łatwo ja znajdziesz od strony silnika. Poszukaj węży które do niej doprowadzają płyn i spróbuj najpierw bez wyjmowania bo to kupę roboty jest by się do niej dostać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok, dzięki za info


ogólnie wymieniłem filtry i termostat, żona mówi że jest lepiej ale korci mnie żeby przepłukać lub odpowietrzyć nagrzewnice bo wg mnie nie jest idealnie. Po wymianie odpaliłem silnik i czekałem w garażu az się rozgrzeje i chodził całkiem długo a z wywietrzników wcale gorące powietrze nie leciało tylko ciepłe. Oczywiście zrobilo się w samochodzie cieplo ale porównując z moim oplem to że tak powiem był ot gówno a nie grzanie :) i dlatego korci mnie żeby zobaczyć tą nagrzewnice.

 

z tego co przeczytałem ale chodzi o przepłukanie albo o odpowietrzenie. O ile przepłukanie bez wyjmowanie rozumiem że mam wlac pod ciśnieniem w jedną i w drugą strone wode aby ją przeczyścić i tu znalazłem węże wchodzące do kabiny - choć jest tam mało miejsca to może mi się to jakoś uda

 

wiadomo jakie ciśnienie tam lecieć nie ma? wystarczy takie kranowe?

czy jak spuszczę plyn chłodzący przy chłodnicy jak przy wymianie termostatu to tam w wtych wężach nie będzie już plynu i będzie gotowe do przepłukania?:

 

a co do odpowietrzenia to jak to zrobić?

czy przepłukanie odpowietrzy nagrzewnice?

 

 

dzięki z góry za odpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wnioskuję z Twoich pytań , tudzież wypowiedzi , że nie masz za bardzo pojęcia - co , gdzie znajduje się pod maską i jak się zabrać za robotę ;)
Lepiej niech Cię "nie korci", bo możesz pogorszyć tylko sprawę...
Mechanka sprawdzonego nie masz?

 

Poziom płynu w chłodnicy , w zbiorniczku prawidłowy?

Jakie trasy żona robi - ile km? Może nie zdąży nagrzać się dobrze?

 

_____________________________________________________________________________-

 

Dziś przy -12 stopniach :unsure:  z ciekawości zobaczyłam u mnie ... i powiem Ci, że tak jak u Ciebie - nadmuch na paszczę daje gorącym (mam teraz  ustawione na 26 stopni),

a nogi lub szyba - wydaje się chłodniejsze. Może to tylko złudzenie, bo w tych miejscach jest znacznie zimniej...

Nigdy nie zwracałam na to uwagi, w sumie błyskawicznie odparowuje całość z szyb i w budzie robi się ciepło. Może to tak ma być? ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

 

 

z tego co przeczytałem ale chodzi o przepłukanie albo o odpowietrzenie. O ile przepłukanie bez wyjmowanie rozumiem że mam wlac pod ciśnieniem w jedną i w drugą strone wode aby ją przeczyścić i tu znalazłem węże wchodzące do kabiny - choć jest tam mało miejsca to może mi się to jakoś uda

 

 

Dobrze kombinujesz

 

 

 

wiadomo jakie ciśnienie tam lecieć nie ma? wystarczy takie kranowe?

czy jak spuszczę plyn chłodzący przy chłodnicy jak przy wymianie termostatu to tam w wtych wężach nie będzie już plynu i będzie gotowe do przepłukania?:

 

Ciśnienie kranowe w zupełności wystarczy, Po spuszczeniu w zakamarkach nagrzewnicy zapewne zostanie trochę płynu, by ściekło wszystko trzeba było przedmuchiwać, ale to nie ma znaczenia i nie będzie  przeszkadzać w płukaniu.

 

a co do odpowietrzenia to jak to zrobić?

czy przepłukanie odpowietrzy nagrzewnice?

 

Nasza seksowna, sory chciałem napisać szanowna ale awatar bliski rzeczywistości robi swoje,  koleżanka w poście wyżej ma zdecydowanie rację, że przy braku wiedzy możesz nie podołać,  wydającej się prostej czynności spuszczania, płukania i właściwego napełnienia, układu. Chwalić należy dobre chęci, powiem więcej jak nie spróbujesz to nigdy się nie nauczysz ale musisz przemyśleć czy dasz radę tak by auto po Twych, przy nim, czynnościach będzie nadal w stanie nie gorszym jak przed przystąpieniem do nich.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie no az taka noga w mechanice nie jestem :) ale dzięki za ostrzeżenie.

 

Mam narzędzi w garażu więcej niż nie jeden warsztat garażowy bo pracuje dla firmy produkującej narzędzia ręczne i motoryzacyjne :) co do samej mechaniki też trochę ogarnia bo swojego opla rozbierałem na części pierwsze ale akurat z nagrzewnicą nigdy się nie bawiłem dlatego nie mam wiedzy.

Jednak nie jest jakiś tak ważny element że gdy się coś stanie to żona nie dojedzie do pracy.

 

 

Co do odległości to ma 30 km w jedną strone wiec spokojnie powinna się nagrzać. Ja po paru kilometrach ma już gorąco w swoim samochodzie a żona mówi ze w połowie drogi dopiero jest lekko ciepło w swoim dlatego zainteresowałem się tematem aby jej pomóc, żeby miała dobrze.

 

Co do poziomu płynu oczywiście poprawny.

 

 

wracając do odpowietrzenia bo na to nie dostałem odpowiedzi - czy samo płukanie nie odpowietrzy nagrzewnicy czy wiążę się to z wymontowaniem jej z samochodu?

Edytowane przez xbeer
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nagrzewnicy nie trzeba odpowietrzać, płukanie jej ani nie odpowietrza anie nie zapowietrzy jej, nalewasz płyn i układ samoczynnie powinien się odpowietrzyć. Po uruchomieniu silnika i jego nagrzaniu sprawdzasz tylko poziom płynu w zbiorniku wyrównawczym, który po płukaniu uzupełniasz płynem do poziomu max. Układ powinien samoczynnie się odpowietrzyć w czasie pracy silnika, aczkolwiek nie wiem, bo na to uwagi nie zwracałem, czy w K12 jest śruba odpowietrzająca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Układ po napełnieniu i zalaniu płynem, uruchamiamy silnik przy otwartym korku wlewu i czekamy az sie odpowietrzy,w razie czego uzupelniamy płyn.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

ok, dzięki w takim razie zaczne od sprawdzenia filtra powietrza i filtra kabinowego następnie wymienie termostat.

 

Czy dobrze rozumiem że jeżeli patrzę na silnik od strony maski/świateł czyli poprstu nachylam się nad silnikiem przy otwartej klapie to szukać termostatu gdzieś z prawej strony silnika na prawym boku? (dobrze rozumiem ten slajd?)

 

 

rocznik samochodu mojej żony to 2006 wiec nie wiem czy to jeden z ostatnich modeli czy nie.

ja mam 2010 1.5 dci 86km  ;też nie grzeje , dobrze ze auto w garażu stoi :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...