Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Nissan , Mazda czy może ... nasze rozterki .


toruńczyk
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Pozamiatane :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja sobie znalazlem nowego faworyta w miejsce QQ, nowego Tiguana w benzynie.

 

new-volkswagen-tiguan-european-spec-2015

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze skonfigurowane Volvo jest drozsze od dobrze wyposazonego Tiguana, nie lubie tej marki a mieszkam w kraju Volvo. Sporo negatywnych opinii od moich kolegow z pracy przekonalo mnie zeby nie interesowac sie tym tematem. A VW zawsze lubilem. Szczegolnie podoba mi sie opcja Android Auto i wirtualny kokpit zamiast tradycyjnych zegarow. Wiem, ze Volvo tez to ma ale te marke odpuszczam calkowicie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja sobie znalazlem nowego faworyta w miejsce QQ, nowego Tiguana w benzynie.

 

To polecam jeszcze DSG się przejechać.. drogi dodatek, ale robi duużą różnicę...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak jeżdżę większość życia automatami i jak się przesiadłem do jakiegoś opla  zautomatyzowanego (auto z wypożyczalnie na wakacjach) to szczęka mi opadłą jak to działa , parodia automata 

 

 

jak się kupuje nowe auto, to nie ma co się przejmować awaryjnością DSG to raczej temat powyżej 200tyś km ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko DSG, nie chce testowac zadnych manuali. Z racji na moje male roczne przebiegi nie zawracam sobie glowy zywotnoscia tej przekladni. Przy mojej eksploatacji po dekadzie auto nie mialoby jeszcze 100k. Oczywiscie nie chcialbym zadnym samochodem jezdzic 10ciu lat :/.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dość awaryjny dodatek... [DSG]

to jest mit, DSG jest obecnie jedna z najbardziej popularnych skrzyn dwusprzeglowych na rynku, zamontowano ich w autach miliony sztuk a jakos na forach internetowych nie slychac powszechnych lamentow tak jak w przypadku np. silnika SBD czy DPF'ow

przez 6 lat jezdzilem autem z ta skrzynia bez najmniejszego problemu i bardzo ja sobie chwale, jest to moje prywatne zdanie, moze ktos ma inne doswiadczenie z DSG

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dość awaryjny dodatek... :P albo inaczej... taki typ zautomatyzowanej przekładni musi być bardziej awaryjny niż inne rozwiązania. Generalnie mi nie robi wielkiej różnicy to czy jadę samochodem wyposażonym w nowoczesną skrzynię hydrokinetyczną, czy takim wyposażonym w zautomatyzowaną przekładnią dwusprzęgłową. Oczywiście nie neguję tego, że DSG fajnie zmienia biegi.

oj, oj.. naprawdę jeździłeś? Bo taki komunikat to świadczy o głębokim braku wiedzy o jakiej różnicy piszemy.. ;)

Spróbuj na hydrokinetycznej szybko odejść ze skrzyżowania beż wycia silnika.. se ne da.. A responsywność na gaz na drodze? Tu delikatne dotknięcie gazu od razu ma efekt na kołach (a nie na uszach tylko)

 

jak jeżdżę większość życia automatami i jak się przesiadłem do jakiegoś opla  zautomatyzowanego (auto z wypożyczalnie na wakacjach) to szczęka mi opadłą jak to działa , parodia automata 

 

 

jak się kupuje nowe auto, to nie ma co się przejmować awaryjnością DSG to raczej temat powyżej 200tyś km ...

w oplu nie ma DSG takiej jak w VW. Ich wersja dwusprzęgłówki jest bardziej "miękka" i dużo wolniejsza. Też fajna, ale nie aż tak fajna :)

Edytowane przez Jurand15
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ehh... argument w stylu: "a ty to jesteś głupi". Tak jeździłem - no i? To raczej Ty nie jeździłeś dobrym hydrokinetycznym automatem jeśli już rozmawiamy w ten sposób. Nawet 370Z ma zwykłą nowoczesną hydrokinetyczną przekładnię i uwierz mi można odejść ze skrzyżowania bez wycia silnika, a jego responsywność jest bardzo dobra. Ja nie twierdzę, że DSG to zła skrzynia - bardzo szybko zmienia te biegi, ale póki nie ścigasz się na każdych światłach to to nie ma specjalnego znaczenia.

Bo nissan nie ma DSG a CVT nie przenosi dużych momentów, to co miał założyć? Audi w R8 jakoś kładzie S-Tronic czyli nic innego jak DSG. Bo ma i działa..

Nic o głupocie nie pisałem, ale nawet zupełny laik zauważa poważną różnicę (sam testowałem paru laików!) A o ściganiu też nic nie pisałem. Najfajniejsze tu jest, że bez żadnej napinki, z obrotami poniżej 2000 i palcem w nosie po prostu jedziesz i ze zdziwieniem obserwujesz jak reszta zostaje w tyle... (choć nie przeczę, moc i moment motorka ma tu sporo do rzeczy). Ten sam manewr nowym grand cherokee (grubo ponad 250KM, nie pamiętam dokładnie) owszem, też idzie, ale obroty idą na 3/4 skali i hałas w środku jak w młockarni.

 

Zresztą, pochwal którąś hydrokinetyczną (tylko coś w normalnym zakresie cenowym, please).

Edytowane przez Jurand15
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja się pochwalę nowym Hydrosyntetycznym olejem no super jest a teraz Stider chwal się Hydrokinetykiem  :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja się pochwalę nowym Hydrosyntetycznym olejem no super jest a teraz Stider chwal się Hydrokinetykiem  :D

eee, ze syntetycznej wody??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak nie ma jak ma? ;) GT-R ma "DSG". Jeśli chodzi o automaty to Maxima QX 3.0 V6 miała dobry chociaż archaiczny 4 biegowy automat. Ja sobie chwalę 6 biegowego Gearshifta z Volvo - masz 440Nm i to już jedzie bardzo przyzwoicie. Skrzynia z wyżej wymienionej 370Z jest bardzo fajna i szybka.

hm, no tak patrząc to faktycznie "ma". S-Tronica z VAGa też mógłby tak mieć, jakby się dogadał. Ale trzyma (jest trzymany?)  przez ślimaki, a tu trochę posucha w tej technologii (tak, wie, był kiedyś w megance, ale chyba ich awaryjnością rozłożył). Tak czy inaczej, faktycznie wypuścił taki model. Znaczy się: to dobrze, czy źle? Pewnie źle, bo przecież powinni hydrokinetyka wsadzić? Rozumiem, że sugerujesz że dla forumowiczów takie rozwiązania low-end się nie nadają? :)

 

OK, skrzynie Volvo (jakiego?) fajne i szybkie - dobrze się składa, że o Volvo wspomniałeś, bo może będę mógł skręcić z takim filmik side by side dla porównania ;). I teraz do metalu, jak to było w dowcipie o piłce: jaki jest czas reakcji od "wdepnięcia" na drodze do efektu? Na jakie obroty trzeba wejść, żeby ruszyć "żwawo"? Tu jest właśnie różnica, którą miałem na myśli. Efekt na DSG jest taki sam jak na manualu ( a może lepszy, bo nie zawsze człowiekowi chce się machać wajchą, żeby mieć optymalne obroty).

 

A wracając do rzeczy - Jak już oglądać Tiguana, to na prawdę warto przejechać się takim z DSG... PowerShift z Kugi też nieźle daje, ale zdaje się tylko w dieslach dają..

Edytowane przez Jurand15
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A wracając do rzeczy - Jak już oglądać Tiguana, to na prawdę warto przejechać się takim z DSG... PowerShift z Kugi też nieźle daje, ale zdaje się tylko w dieslach dają..

 

Chcialbym sie przejechac Tiguan'em 2.0 TSI 4MOTION (180 hk) DSG, Kugi nie bede bral pod uwage zanim nie zmienia wnetrza, zatrzymali sie gdzies 10 lat temu z rozwojem. Ale bryla nadwozia ladna.

Edytowane przez CaptainRandall
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hm? Przecież jest "już" odnowiona Kuga. Jak dla mnie miodzio w środku, no ale kwestia gustu. No i oczywiście od wersji zależy..

 

http://www.2015fordcarnews2016.com/2015-ford-kuga/

http://carslife.info/2016-ford-kuga-facelift-review-release-date-and-price/

 

A ten tiguan w bardzo słusznym motorku :)

Edytowane przez Jurand15
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak widzialem juz nowe wnetrze, ale mimo wszystko, polozenie glownego ekranu i caly layout jako taki jakos mi nie odpowiada. Rozumiem, ze projektanci chcieli zeby bylo inaczej niz u konkurencji ale to wcale nie znaczy ze wyszlo lepiej. Lubie klasyczne i proste planowanie uzytkowe, oczywiscie to kwestia indywidualnych upodoban.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To fakt, ten ekran infotainmentu to jakiś kulawy im wyszedł. Million przycisków na czymś, co przypomina wypiętą d** z wielkim wrzodem też nie zachwyca ;) Ale ja bym to jakoś przeżył. Tiguan ma tu przeciwieństwo - powycinali kupę przycisków i lampek. Mnie najbardziej rozbawiło, że w zasadzie to się musisz domyślać, czy automat zapalił Ci lampy, czy nie..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak to domyslac? Nie zapalaja sie odpowiednie kontrolki kiedy auto zmienia typ swiatel?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hehehe. polecam popatrzeć jak będziesz jeździł. Generalnie - coś się zapala, ale konia z rzędem temu, kto się skapnie że tam jest jakaś zależność :) (chodzi o włączenie świateł mijania)

Nie ma to jak lampki w naszej qqłce - 2, wielkie zielone prosto w nos.. ;)

Edytowane przez Jurand15
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie musisz mi kręcić filmiku, bo z Volvo mam styczność codziennie. Ja nie mówię, że DSG nie jest szybsze - jest, ale jak dla mnie nie ma to większego znaczenia, bo zwykły automat obecnie i tak jest dużo szybszy od każdego kierowcy - w każdym razie ode mnie na pewno. Nawet słabiutka Micra K13 z CVT startuje jako pierwsza ze skrzyżowania. DSG zawsze da lepszy efekt niż w manualu i tak samo 370Z z hydrokinetycznym automatem zawsze jest szybsza od wersji manualnej (wiedza zaczerpnięta z praktyki). DSG zmienia biegi jakoś w czasi 0,03 sekundy, a zwykły automat jakoś 0,3s, a trybie manualnym 0,15s (jakaś skrzynia peugeota). Ile mi w takim razie zabiera zmiana biegów? Jak bym nie męczył skrzyni i sprzęgła to z całą pewnością robię to przynajmniej dwa razy dłużej.

szybkość zmiany biegu to nie meritum różnicy.. Cóż że hydrokinetyk szybko bieg zmieni, jak całe przyspieszanie trzeba utrzymywać relatywnie wysokie obroty? W DSG właśnie jazda "na co dzień" jest główną różnicą na plus. Przy starcie na wyścigi oba automaty wkręcają silnik na maksa i idą podobnie. Zobacz w filmiku poniżej - od 1:50 do 2:20.. choć fakt, że gość już się nieco napina :) (a w zasadzie wdeptuje w podłogę ..) Ja na co dzień nie przekraczam 2500rpm (na benzynie) jadąc po mieście i naprawdę nie jestem żółwiem, a wręcz mam widok w lusterku taki jak w widać na filmiku w 2:10 :). Zauważ, że gość nie za**la, tylko jedzie przepisowe 50MPH ;)

 

https://youtu.be/ffdVgjIIKA8?t=1m40s

 

CVT też się zachowuje podobnie w tym zakresie. Jechałem jako pasażer A6 z multitronicem - ichniejszym CVT i przy delikatnym operowaniu gazem też jest cisza i spokój :). No ale w Tiguanie nie ma takiej opcji.

 

BTW: DSG przy sprzyjających wiatrach ma shift time 8ms (czyli w czasie gładkiego przyspieszania / hamowania). Przeciętny czas szacuje się na 200ms - czyli jak skrzynia częściej faktycznie musi zmienić bieg, a nie tylko machnąć sprzęgłami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok, poddaję się. że zacytuję "Tosca isn't for everyone"..

 

Szczęśliwi są ludzie, co nie widzą różnicy.

Edytowane przez Jurand15
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...