Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

[P10/W10] PROBLEM Z ABS-EM !!!


Guest macias-1981
 Share

Recommended Posts

Guest macias-1981

Witam po dłuzszej przerwie wszystkich klubowiczów...Mam problem z abs-em. Po wymianie tylnych amortyzatorów zaczęła świecic się kontrolka od absu. Wszystko posprawdzałem i nigdzie nie widze przyczyny. Przed wymianą amorów wszystko było ok więc posprawdzałem tylne przewody ale one wizualnie tez są ok... Jeśli ktoś ma jakąś wskazówkę dla mnie to będę wdzięczny za pomoc. Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Guest Andrzej

Kontrolka po załączeniu zapłonu wogóle nie gaśnie? Jeśli tak to może nie ma połączenia z jednym z czujników. Można by odszukać odpowiednie kostki (np czy module abs) i zmierzyć omomierzem - dokładnie nie pamiętam ale wydaje mi się że powinni pokazać 1-2 kom, jeśli nie będzie żadnego przejścia to albo ciachnięty kabel albo uwalony czujnik.

Link to comment
Share on other sites

Guest macias-1981

Faktem jest że amory nie mają nic do absu. Zapomniałem dodać że po włączeniu silnika kontrolka gaśnie a po ruszeniu dopiero się zapala...

Link to comment
Share on other sites

Zapomniałem dodać że po włączeniu silnika kontrolka gaśnie a po ruszeniu dopiero się zapala...

też tak mam ale umnie kabelek od czujnika był juz dwa razy lutowany i przypuszczam ze to jest przyczyną dwa lata juz tak śmigam i przyzwyczaiłem sie do średniowiecza :lol:

Link to comment
Share on other sites

Posprawdzaj wtyczki. 2 są ukryte pod tylną kanapą, 2 są pod maską, niedaleko przedniej szyby. Jedź do ASO, niech Ci sprawdzą komputerkiem.

Link to comment
Share on other sites

Guest Andrzej
Faktem jest że amory nie mają nic do absu. Zapomniałem dodać że po włączeniu silnika kontrolka gaśnie a po ruszeniu dopiero się zapala...

to zamiast omomierza podłącz voltomierz-przy kręceniu kołem powienieneś zaobserwować zaindukowane napięcie. Oczywiście możesz pójść na skróty i podpiąć consula do kompa

Link to comment
Share on other sites

mnie tez od jakiegos czasu znowu swieci abs - juz kiedys mialem z tym problem - porozlaczalem na wylaczonym aucie wtyczki, pozlaczalem i bylo dlugo OK a teraz znowu sie zapala - napewno w instalacji jest jakas wilgoc ktora falszuje wyniki

Link to comment
Share on other sites

Guest macias-1981

Dzięki wszystkim za odpowiedzi . Podajcie mi dokładnie w których miejscach znajdują się wtyczki od absu (oprócz kół), no i wie już że pod tylną kanapą...

Link to comment
Share on other sites

mi sie poprawilo za 1 razem jak podociskalem wtyczki pod pompa ABS w komorze silnika, wtyczki pod siedzeniami znajdziesz bez problemu - choc moga sie skrywac pod oslonka plastikowa ma samej krawedzi z obu stron, wtyczki na przewodach przy kolach tez widac bezproblemu - jedz po wiazkach

Link to comment
Share on other sites

Guest macias-1981

No i posprawdzałem wszystko...jest tak... Wtyczek pod tylną kanapą nie znalazłem ani nic pod przednia szybą w komorze bagażnika. Może dlatego że moje autko jest z 1990 roku... 8) Na razie poczekam a może coś wymyśle. W przeciwnym wypadku pojade na komputer... Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

zobacz jak i gdzie kabel wchodzi do srodka od strony tylnych kol - to od srodka musi wyjsc w srodku - musi [przecierz jakos dostac sie do komputera i pompy abs - w P11 komputer abs jest chyba po prwej stronie zaraz przy drzwiach z boku

Link to comment
Share on other sites

Guest Maniek-ol

Z przodu wtyczki są zaraz po wejściu przewodu w komorę silnika , gdzieś koło górnego mocowania amortyzatora . Wyczyść czujniki , od tego też świeci się kontrolka ABS. Czujniki muszą być czyste. Ja też nie mam ABS , bo nie mam czujnika. Na razie wyjąłem żarówkę z kontrolki , bo wkurzała.

Link to comment
Share on other sites

Guest Kapumari
mi sie poprawilo za 1 razem jak podociskalem wtyczki pod pompa ABS w komorze silnika, wtyczki pod siedzeniami znajdziesz bez problemu - choc moga sie skrywac pod oslonka plastikowa ma samej krawedzi z obu stron, wtyczki na przewodach przy kolach tez widac bezproblemu - jedz po wiazkach

 

 

ja polecam ten sposób. Jaano pomógł/a mi i ja to sprawdziłem teraz jest oki. Dodam tylko że wszystkie te łączki spryskałem preparatem kontakt 60 i dołożyłem KONTAKT WL ile syfu wyleciało ....

Link to comment
Share on other sites

tym razem ja skorzystam z twojego sposobu bo ostatnio dociskanie (po pol roku spokoju) nic nie dalo - juz zaczalem rozkrecac obudowe (myslalem ze wtyczki sa przykryte) ale jak zobaczylem po lekkim uchyleniu jakies ??zaworki?? to zaraz pozkrecalem wszystko spowrotem - wiec posikam Kontaktem 100 - moze pomoze, jak nie zostanie mi sprawdzanie wszystkich wtyczek i przewodow (wczesniej zlecalem abs specjaliscie z kompem i oprocz kasowania bledow, wymiany jednego przewodu i kasowania mnie.. nic nie wymyslil - wtedy wlasnoreczne dociskanie pomoglo ;)))) a juz chcial mi wcisnac wymiane kompa!!

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
Guest conrad81

witam a czy u was abs tez tak szybko sie zalacza?? w mojej p11 SRi dziala zdecydowanie za czule a przy jezdzie 5-15km/h to dziala non-stop poki co wywalilem bezpiecznik bo przez ten abs juz zaliczylem dzwona i kierunek ch.. bombki strzelil :x

Link to comment
Share on other sites

Guest conrad81

no wlasnie pare godzin temu wyczytalem zeby posprawdzac wszystkie czujki przy kolach ich opornosc szczegolnie i jakie napiecia sie indukuja ale mam na warsztacie inne autko teraz i czekam na chwile wolnego jak posprawdzam dam znac moze komus sie tez przyda :roll:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...