Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Kontrolka "Otwartych Drzwi" i rozładowywanie akumulatora.


szembor
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, pojawiły się u mnie pierwsze problemy z Notkiem. Mianowicie zacząłem ostatnio korzystać z przycisku LOCK (ten obok ręcznego hamulca) no i kilka dni temu wracając do domu, podczas jazdy zapaliła mi się kontrolka otwartych drzwi na tablicy rozdzielczej oraz światło na podsufitce. Pomyślałem że może jakieś zwarcie, albo wilgoć. Trzy dni później, czyli dzisiaj, auto zdechło, rozładował się całkowicie akumulator, wiem że ma swoje lata bo jest od nowości (2011-2012) ale w ostatnie mrozy odpalał a dzisiaj kaplica, świeciły się tylko kontrolki akumulatora. Odpaliłem auto z kabli, kontrolka otwartych drzwi nadal świeci, poza tym zauważyłem dzisiaj również że przy zamknięciu auta z pilota nie ma mignięcia kierunków a przy otwieraniu są. Kolega w ogóle dzisiaj powiedział jak zaglądaliśmy pod maskę na włączonym silniku że "czuć tak jak by palący się plastik, jak by elektryka itp". 

 

Ktoś miał z Was podobne przygody?

(auto ma 60 000 km) 

 

12654339_1082874918410239_48769529796615

 

12645110_1082874925076905_26074288550803

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacząć trzeba od tej krańcówki drzwiowej. Musisz ją wykręcić, wyjąć i sprawdzić czy odbija czy nie może przewód się poluzował i styka powodując świecenie. Ale i wokół klem troszkę syfu Ci się nazbierało. Gdy parkujesz pod chmurką kurz nasiąka wilgocią i może miec wpływ na  rozładowanie aku. 

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akumulator nowy koniecznie. Widzę, że masz aku z oczkiem. Jeśli zielone to można ratować ładując. Jesli czarne trzeba zmierzyć napięcie. Poniżej 12,5 V do wymiany. Może to właśnie od aku smród, zwarcie na celach? Kup nowy i załóż a wszystko wróci do normy.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczko jest czarne.. Akumulator tak czy inaczej do wymiany, ale bym brał coś powyżej 47 Ah. Może 60 Ah? bo ten fabryczny coś słaby chyba. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczko jest czarne.. Akumulator tak czy inaczej do wymiany, ale bym brał coś powyżej 47 Ah. Może 60 Ah? bo ten fabryczny coś słaby chyba. 

Nie ma takiej potrzeby, jeśli nie mamy prądożernych urzadzeń w naszym samochodzie. Ale o stopien wiekszy czyli 50/55 Ah można zastosować. Zapewni on lepszy rozruch w zimie. Jeżeli często odpalamy auto wiekszy będzie niedoładowany, a zatem żywotność będzie krótsza. Itd

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczko jest czarne.. Akumulator tak czy inaczej do wymiany, ale bym brał coś powyżej 47 Ah. Może 60 Ah? bo ten fabryczny coś słaby chyba. 

Oczko jest czarne bo masz akumulator rozładowany, trzeba go naładować a nie wymieniać. Fabryczny, jeśli ładowanie jest Ok.! i nie ma zwarcia żadnego, nie jest za słaby. Jeśli dasz 50Ah jeszcze da rade go ładować ale przy mocniejszym będzie cały czas niedoładowany, a jeśli będzie, tak jak teraz świecić się cały czas kontrolka to i tak go rozładuje. Usuń przyczynę zwarcia, naładuj akumulator i zapomnisz o kupowaniu nowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczko jest czarne bo masz akumulator rozładowany, trzeba go naładować a nie wymieniać. Fabryczny, jeśli ładowanie jest Ok.! i nie ma zwarcia żadnego, nie jest za słaby. Jeśli dasz 50Ah jeszcze da rade go ładować ale przy mocniejszym będzie cały czas niedoładowany, a jeśli będzie, tak jak teraz świecić się cały czas kontrolka to i tak go rozładuje. Usuń przyczynę zwarcia, naładuj akumulator i zapomnisz o kupowaniu nowego.

Też myślę,że trzeba ładować i to trzy dni bez przerwy małym prądem,ok 4A, może wróci do żywych,ale nie musi wcale,wtedy nowy.

60A też bym założył,ale może być problem z wymiarami zewn,niedoładowanie to między bajki,pod warunkiem,że sprawny alternator. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Alternator to nie tylko napięcie ale i natężenie prądu. Altek w Note ma swoją moc dopasowaną do 47 Ah akumulatora. Założenie kapkę większego na pewno nie zaszkodzi, ale załadowanie 60Ah, sprawi że jak auto nie jeździ non stop w trasach, aku będzie przez cały czas nie doładowany a to skraca jego żywotność. I to naprawdę nie są bajki ;). Sprawa ma się identycznie jak z ładowarkami do telefonów. Im słabsza ładowarka, tym dany telefon ładuje się dłużej, choć wszystkie mają takie same napięcie ;)

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taak,załóż 4 halogeny na dachu,bo jest taki kaprys,każdy po 55W i co? nie doładuje. 

Nadwyżka prądu jest zawsze,tak jak nie ma jednakowej eksploatacji auta,jeden jeździ ciągle w trasie setki km,drugi tylko do pracy 1,5 km dziennie,jak ja po trzech latach ok 10tys km i codziennie ok 5 km,niech tylko akumulator odmówi współpracy,nie ma takiej opcji.

Przynajmniej jeszcze przez kilka lat,auto 2013 od nowości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie będzie doładowany, ale ładowanie zajmie wiele więcej czasu. Nie jest nowością że do większego acu jest wydajniejszy altek. Wystarczy poczytać forum, gdzie ludzie zmieniają alternatory na mocniejsze po zmianie akumulatora na większy. Stale niedoładowany akumulator traci szybciej swoje parametry.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No niby tak,ale ten duży ma też większą akumulację i zanim zacznie grymasić ten mały padnie.

Poza tym gdyby był większy o 100 Ah ro rozumowanie jak najbardziej zasadne,ale między 47 i 60 to już tyle co nic.

Sam do starej Nexii 1500 w benzynie złożyłem stary 74Ah,poprzednio chodził w dieslu,klient wyrzucił bo nie dawał rady i śmiga u mnie już 2 lata.Przy mrozach -15 początkiem roku,po dwóch tygodniach postoju,pod chmurką dał rade, -czary?


Jeszcze jedna rada przy wielkich mrozach akumulator wystarczy  podłączyć pod prostownik,na kilka godzin,ale ten z jak najmniejszym amperażem,i nie dlatego,że nie kręci,bo wtedy to już za późno, a profilaktycznie, posłuży dłużej.

  • Upvote 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Jeszcze jedna rada przy wielkich mrozach akumulator wystarczy  podłączyć pod prostownik,na kilka godzin,ale ten z jak najmniejszym amperażem,i nie dlatego,że nie kręci,bo wtedy to już za późno, a profilaktycznie, posłuży dłużej.

Jak najbardziej, taki myk poprawia kondycje aku, osobiście, o czym już pisałem na forum, tez tak robię.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wielkie za info. Więc najpierw udam się do elektryka i wyeliminuję przyczynę zwarcia a dalej zobaczymy czy akumulator się do czegoś jeszcze nadaję. Btw, auto jeździ raz na kilka dni lub raz na tydzień więc nie jest to dużo. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy takiej eksploatacji ,powinieneś doładować aku co jakiś czas.Inaczej każdy się podda.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

. Btw, auto jeździ raz na kilka dni lub raz na tydzień więc nie jest to dużo. 

Przy takiej eksploatacji pojazdu, jeśli dodatkowo odcinki które pokonujesz są krótkie to musisz, jeśli masz możliwości,  raz w miesiącu a przynajmniej raz na dwa miesiące, doładować akumulator najlepiej 1 amperem 5 10 godzin. A najlepiej gdybyś miał ustawny prostownik tak by można było ustawić prąd ładowania i by miał funkcję przejścia z ładowania do funkcji konserwacji, gdzie delikatnie podawany jest prąd konserwujący i wówczas nawet na cała noc czy dzień możesz zostawić bo nic złego się nie stanie.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Czy ten akumulator będzie dobry?

 

VARTA BLUE Dynamics
NAPIĘCIE: 12V
POJEMNOŚĆ: 52Ah
PRĄD ROZRUCHU wg EN: 470A
BIEGUNOWOŚĆ: PRAWY+
WYMIARY: dł.: 207mm, szer: 175mm, h.: 190mm
 
cena 185 zl. 
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Będzie dobry, ale czy ten który masz próbowałeś naładować, 1/2A aż do naładowania pełnego...??? Bo jeśli ten nowy będziesz eksploatował tak samo jak ten który zdejmujesz z auta to po jakimś czasie będzie z nim to samo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Będzie dobry, ale czy ten który masz próbowałeś naładować, 1/2A aż do naładowania pełnego...??? Bo jeśli ten nowy będziesz eksploatował tak samo jak ten który zdejmujesz z auta to po jakimś czasie będzie z nim to samo.

Dzisiaj będę go ładował, mam w domu prostownik, mam nadzieję że sprawny bo od dawna go nie używałem. Jak się nie uda reanimować to będę brał coś takiego jak napisałem wyżej. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Czy ten akumulator będzie dobry?

 

VARTA BLUE Dynamics
NAPIĘCIE: 12V
POJEMNOŚĆ: 52Ah
PRĄD ROZRUCHU wg EN: 470A
BIEGUNOWOŚĆ: PRAWY+
WYMIARY: dł.: 207mm, szer: 175mm, h.: 190mm
 
cena 185 zl. 

 

185 zł to za nowy ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymień tylko akumulator nic nie naprawiaj. Padł Ci akumulator i dlatego wyskakują kontrolki a nie ma prądu do rozruchu. Akumulator na zdjęciu ma swoje lata czas na niego. Jeśli wymieniasz to wymierz podstawę czy będzie pasowała do nowego akumulatora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czteroletni akumulator nie musi być skazany na wymianę. Jego właściwa eksploatacja wydłuża jego żywotność. W tym przypadku może być po prostu rozładowany, dlatego zalecaliśmy koledze próbę naładowania go i sprawdzenia czy będzie kręcił. Ja mam akumulator w swoim notku od nowości czyli od 2009 roku i nie ma z nim problemów nawet w największe mrozy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...