Gość Maciek78 Opublikowano 19 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2005 Mam pytanie - w jaki sposób się upewnić, że koła są źle wyważone? Mam ostatnio małe problemy z prowadzeniem słoneczka, coś jakby ściągało mnie na lewo. Koła 2 razy były wulkanizowane, bez zarzutów. Po założeniu kiera zaczęła ciężej pracować i ten efekt ściągania w lewo. Może to chodzi o wyważenie kół? I co ono daje? Pozdrawiam Maciek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość maciejka_sz Opublikowano 19 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2005 Wywazenie = likwidacja drzenia kola na skutek nierownomiernego rozlozenia masy... najczesciej lata kierownica przy wiekszych predkosicach obrotowych kola. sciaganie w lewno to skutek raczej zbieznosci albo pochylenia kola. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Maciek78 Opublikowano 19 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2005 Czyli co musiałbym zrobić żeby nie ściągało? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość KeriSR Opublikowano 19 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2005 maciejka_sz ma racje ,może zamieniłes opony lewa prawa,jeśli nie to znak że coś dzieje się z oponą,możesz przełożyć ją na tył i zobaczyć co sie będzie działo,przy wyważaniu jest ważne to jaki zakres tolerancji ustawi ten kto wyważa na maszynie....mnie ściągało kiedys przez opone właśnie coś tam sie w niej odklejało wewnątrz jak zarzuciłem na tył wszystko sie uspokoiło oczywiście to tylko domysł a i sama naprawa doraźna mocno he he :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kubs Opublikowano 19 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2005 Racja, trzeba sprawdzic geometrie autka, złe wyważenie kół powoduje bicie odczuwalne głównie na kierownicy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Maciek78 Opublikowano 19 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2005 Koła nie są zamienione, tak jak były na początku (a prowadził się idealnie, jak puszczałem kierownicę to po prostu jechał do przodu) tak są teraz, z tą różnicą, że były łatane. Ale chyba to akurat nie ma wpływu? Czyli powinienem wyważyć? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość raveland Opublikowano 19 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2005 sprawdz cisnienie czy masz taie samo w obu kolach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość nowikg Opublikowano 20 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2005 Skutki braku wyważenia (ok 30g) odczówałem dopiero przy prędkości 140-150 km/h jako drgania, a co do ściągania to dokładnie tak jak napisali koledzy. Dodam tylko jak na początku miałem zgięty amorek i kąt poczylenia koła był zwalony chyba o 3 st to też sią dziwnie prowadził i ciął oponę. Po wymianie ok. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.