Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Kontrolka pasów


Lukasz91
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich forumowiczów.Od niedawna jestem posiadaczem Notka.Mam pytanie do bardziej doświadczonych kolegów na temat kontrolki pasów.Przy jeździe i zapiętych pasach kierowcy załącza się owa kontrolka piszczy przez około 30s po czym się wycisza lecz nadal świeci.Przestaje świecić w momencie gdy zapnę pas pasażera.Stąd moje pytanie co może być tego przyczyną.Z góry dzięki za wszystkie rady :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy jesteś pierwszym właścicielem auta czy go kupiłeś od komisu/osoby prywatnej?

Edytowane przez AUTO-REMA
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak od komisu to możliwe, że albo masz siedzenia włożone od "anglików", albo dwa od kierowców (jeden anglik,drugi EU), ponieważ fotel od kierowcy ma niezależny czujnik od zapięcia pasów, a fotel pasażera ma tzw, mate. Gdy siadasz czujnik się załącza. Mam jeszcze pytanie. Czy na liczniku są dwie kontrolki od siedzeń czy tylko jedną (jak dwie to bardzo łatwo sprawdzić)

Edytowane przez AUTO-REMA
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na liczniku jest tylko jedna kontrolka od siedzeń, która gaśnie po zapięciu pasa kierowcy natomiast ta na biperze świeci się nadal.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz się szybko dowiedzieć czy masz siedzenia od "anglika" to zrób szybki test. Tylko polecam go zrobić na mało używanej drodze.

1. Zapnij pas pasażera

2.Rozpędź się samochodem do momentu aż zacznie pikać kontrolka od zapięcia pasów ok. 35km/h (nie zapinaj pasa od strony kierowcy)

3. zatrzymaj pojazd

4. Wstań z fotela i zobacz czy kontrolka przestaje pikać i wyłącza się alarm

Jeżeli kontrolka przestanie pikać to znaczy że na swoim miejscu masz fotel pasażera (czyli angielskie siedzenia). Jeżeli będzie nadal pika to znaczy że masz dwa fotele kierowców.

Co do kontrolki to warto zrobić test liczników

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może być uszkodzona mata i czujnik  powiadamia że ktoś siedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiony z komisu. Zapomniałem dodać ze kontrolka od poduchy się nie zapala przy kontrolce od pasów.

Następny desperat.

Dzisiaj kolega opowiadał jak gość kupił busa z komisu,na liczniku 300 tys,po fotelach i kierownicy też nie dał by więcej,tyle że po Vinie stwierdził 600 tys przebiegu.

Oczywiście fotele i kierownica wymienione na nowsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może auto jest po przekładce z Anglika.

Na fotelu kierowcy raczej nie ma maty, tylko czujnik w zapięciu pasów.

To normalne że auto samo się nie prowadzi, wiec mata jest tam zbędna.

Jeśli była przekładka a siedzenia zostały to całkiem możliwe jest takie zjawisko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanko z innej beczki, u mnie mimo braku pasażera ciągle pika kontrolka i muszę jeździć z zapiętym pasem Pasażera . Da się coś z tym zrobić prócz wymiany fotela?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, zrobiłem test tak jak kolega proponował.Po zatrzymaniu pojazdu i wyjścia z niego kontrolka nadal pikała więc na miejscu kierowcy jest rzeczywiście fotel kierowcy. Zostają więc dwie możliwości mianowicie, że na miejscu pasażera jest także fotel kierowcy lub uszkodzony fotel pasażera.Czy możliwe jest jakoś rozpoznanie, że tak to ujmę na oko czy jest to fotel kierowcy czy pasażera(różnią się czymś poza środkiem)??

 

 

Autko nie jest po przekładce, był sprawdzany vin.

Edytowane przez Lukasz91
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No przecież sterowanie oparcia fotela miał byś od środka,a to tylko w tiidzie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A napinacz pasa sprawny ?? nie wystrzelony ? czy poduszka pasażera w ogóle jest ?

Bo o ile się nie mylę można wyłączyć stronę pasażera kluczykiem na desce obok schowka ? .

 

Jak nie to mata uszkodzona, może siedzenie było myte i za mocno zalane.

Edytowane przez M@reS
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W e12 wystarczy że coś cięższego (jakieś 3-4kg) leży na fotelu pasażera (torba, jakieś zakupy czy większa ryza dokumentów)

a odzywa się brak zapięcia pasów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba już wiem w czym problem. Poszperałem troszkę po forach. Sprzedający (komis) mógł czyścić siedzenia. Pod materiałem znajduje się mata. W macie (folii) rozłożony jest czujnik w kształcie litery "X". Na każdym z końców są mikrostyki. Gdy siadamy na fotelu one się złączają i załącza się czujnik. Między folią a czujnikami są szczelinki. W nie należy strzykawką wpuścić kilka razy powietrze aby rozkleić czujniki.

Jeżeli nie chce ci się w to bawić to najprostszym sposobem jest odpięcie czujnika który znajduje się pod siedzeniem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...