devilde Opublikowano 21 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2016 (edytowane) Panowie, wiem że już gdzieś coś o tym było, ale często w jednym temacie poruszamy tak wiele tematów, że trudno się dokopać:-) Postanowiłem więc wyodrębnić dwie kwestie, które ostatnio mnie zastanowiły w moim i w sumie nie tylko w moim iksie. Co jest nie tak z maskami iksów, że przy większych prędkościach np. na autostradach zaczynają dziwnie pracować? Słyszalem już od kilku osób, że mają ten sam problem. Wygląda, to jakby maska miała luzy i lekko pracowała, przeginała się itp. Jak sprawdzam maskę na postoju, to nie wyczuwam żadnych luzów i niedociągnięć. W serwisie, jak to w serwisie sprawdzili i stwierdzili, że jest o.k. Druga sprawa, to czujniki ciśnienia powietrza w kołach. Czy u Was tak samo za kazdym razem, jak odpalacie auto kolejnego dnia, to czujniki kalibrują się na nowo przez około 1km drogi zanim pokażą wartości? Poza tym zauważyłem, że podczas szybkiej jazdy zaczynają pokazywać wyższe wartości ciśnienia. Np. przednie koła normalnie pokazuje mi na kompie 230, a po paru kilometrach szybkiej jazdy na autostradzie (150-160km/h - wiem, wiem, cicho;-)) wartości zaczynają rosnąć 240 - 250, a nawet jedno koło pokazało mi dzisiaj 260. Jak zwalniam i np. wjeżdżam do miasta po pewnym czasie wracają na poziom 230. Sprawdzałem koła i nie grzeją się więc nie wiem o co chodzi. Zaraz ktoś powie, że wraz z prędkością zmienia się nacisk, temperatura itp. itd. i może dlatego zmieniają się wskazania. Tylko dlaczego w moich poprzednich autach parametry te nie zmieniały się wraz ze zmianą powyższych czynników, a tutaj czujniki żyją jakby swoim życiem? Jakie macie spostrzeżenia w swoich iksach? Edytowane 21 Lutego 2016 przez devilde Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 22 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2016 W T30 maska też "pracuje" i jest to ugięcie blachy, nie luz na zawiasach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karibox1 Opublikowano 22 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2016 Czujniki ciśnienia wariują w wielu modelach, w lagunach wyłączali je nawet w serwisie na życzenie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
devilde Opublikowano 22 Lutego 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2016 (edytowane) Panie Kolego, przecież to normalne - rozszerzalność temperaturowa gazów. Ostatnio zrobiło się trochę cieplej, a być może do 2,3 napompowałeś jak było chłodno? Poza tym opony i powietrze wewnątrz opony nagrzewają się dość mocno. Może to nie do końca adekwatny przykład, ale na tor motocyklem wjeżdża się praktycznie na flaku - tak mocno to działa.Wiem to wszystko, ale chciałem spytać, czy to normalne dla tego typu czujnikow. W oplu antarze i w renault espace, którymi jeździłem wcześniej czujniki działały bez potrzeby codziennej kalibracji i przy większych prędkościach również trzymały wartości. Może w takim razie były mniej dokładne, ale przynajmniej byly też mniej denerwujące. Musiało naprawdę realnie spaść ciśnienie, czyli być ubytek powietrza w oponie żeby to pokazały. Ale to nie jest aż taki problem, jak sama codzienna kalibracja w czujnikach nissana. Po wyłączeniu auta czujniki po jakimś czasie jakby rozkalibrowywały się i przestają pokazywać ciśnienie w kołach. Dopiero trzeba ruszyć i po około 1km uaktualniają się. Głupie to i tyle:-/ Edytowane 22 Lutego 2016 przez devilde Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JackSet Opublikowano 19 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2017 W T30 maska też "pracuje" i jest to ugięcie blachy, nie luz na zawiasach. miałem ten sam problem w T32 ale go rozwiązałem. Mianowicie lekko wykręciłem gumowe odboje na których opiera się maska. Myślę ze trzeba to robić co jakiś czas ponieważ po kilkunastu zamykaniach (a nikt nie robi chyba tego delikatnie) lekko znowu opadają i luz (zresztą prawie niewyczuwalny) się powieksza. Falowanie maski spowodowane jest wciskaniem się powietrza pod maskę (jest tam faktycznie spora szpara) i unoszeniem oraz opadaniem. Trzeba znaleźć idelany punkt pomiedzy położenim maski na gumowych odbojach (tak aby szczeliny były równe po bokach maski w poblizu reflektorów) a punktem zaczepienia oczka zamka. Mnie udało się to po kilku próbach i jest OK. Jestem po zmianie opon i problem. Zamieniłem koła miejscami tj. z tyłu na przód bez zmiany strony lewa/prawa. Po 50 km nadal komp nie widzi czujników i wyświetla się ikona ciśnienia. Jesienią zaskoczyły zimowe bez problemu i bez kalibracji. Uruchomiłem kalibracje zatem i przejechałem parę km i nic. Pojechałem na dopompowanie do wielkości odpowiednich i nic. Jakieś pomysły? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrekustka Opublikowano 19 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2017 Wracam do letniego kompletu we wtorek. Zobaczymy jak zaskoczą. Zimówki zaskoczyły po kilkunastu km poza miastem. Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
herson Opublikowano 19 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2017 Zamienialem w sobotę, specjalnie nie chciałem żeby sprawdzał ciśnienie i zanim dojechałem na stację, jakieś 3-4km, zaskoczyły. Co do maski, mam pewne podejrzenie, mianowicie od strony kierowcy, narożnik przy szybie jest lekko wyżej w stosunku do prawej strony ( większa szczelina ). 4tkm temu mialem wymieniane łożysko kolumny właśnie z lewej strony i kilka dni temu zacząłem znowu je słyszeć i mam wrażenie, że przez to dostaje się tam więcej syfu i od góry je wykańcza.... Ma to sens? Co do samych ruchów maski, nie zauważyłem, a co najmniej raz w miesiącu mam przelot 500-600km autostradą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 19 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2017 miałem ten sam problem w T32 ale go rozwiązałem. Mianowicie lekko wykręciłem gumowe odboje na których opiera się maska. Myślę ze trzeba to robić co jakiś czas ponieważ po kilkunastu zamykaniach (a nikt nie robi chyba tego delikatnie) lekko znowu opadają i luz (zresztą prawie niewyczuwalny) się powieksza. Falowanie maski spowodowane jest wciskaniem się powietrza pod maskę (jest tam faktycznie spora szpara) i unoszeniem oraz opadaniem. Trzeba znaleźć idelany punkt pomiedzy położenim maski na gumowych odbojach (tak aby szczeliny były równe po bokach maski w poblizu reflektorów) a punktem zaczepienia oczka zamka. Mnie udało się to po kilku próbach i jest OK. Jestem po zmianie opon i problem. Zamieniłem koła miejscami tj. z tyłu na przód bez zmiany strony lewa/prawa. Po 50 km nadal komp nie widzi czujników i wyświetla się ikona ciśnienia. Jesienią zaskoczyły zimowe bez problemu i bez kalibracji. Uruchomiłem kalibracje zatem i przejechałem parę km i nic. Pojechałem na dopompowanie do wielkości odpowiednich i nic. Jakieś pomysły? Około 80 km.h przez kilka minut powinno załatwić sprawę. Dzisiaj zmieniłem na letnie i też zamieniłem miejscami,ciekawe czy zaskoczą... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
herson Opublikowano 19 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2017 Jacko, nie ma takiej zależności, w sensie prędkość - czas czy odległość Tutaj nie ma reguły, podobnie jest w i30, 3MPS czy Focusie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 19 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2017 No i niestety ,nie zgodzę się z tym.Był tu kolega w dziale Qashqai'a któremu również nie mogły czujniki załapać.Poradziłem mu właśnie stałą jazdę na trasie przez kilka minut i czujniki mu zaskoczyły. Tak samo jest po ostrzeżeniu o niskim poziomie powietrza w kołach.Jak dopompujesz ,nie zniknie! Dalej będzie się świecił.Trzeba mu zrobić szok i dowalić ponad 3 bary w tedy zaskoczy i zgaśnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
herson Opublikowano 19 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2017 Kolejny przykład, że w każdym egzemplarzu może to działać inaczej, podobnie jak z tym pikaniem po odpięciu pasa i zwolnieniu fotela. Może wpływ mają również same czujniki, ja mam oemowe Co myślicie o tym co pisałem odnośnie maski i lozyska kolumny?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JackSet Opublikowano 19 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2017 U mnie po regulacji gumowych odbojow problem nie wystapil. Ale tylko 150 km/h jechalem ostatnio. Moze przy wyzszych predkosciach jest zauwazalne Około 80 km.h przez kilka minut powinno załatwić sprawę. Dzisiaj zmieniłem na letnie i też zamieniłem miejscami,ciekawe czy zaskoczą... Zrobilem 50 km z czego 30 ok 100etka i nic Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 19 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2017 Od góry raczej nie powinien dostawać się żaden syf.Czasami jak jest woda to potrafi stać w kielichach,więc moim zdaniem można tą stronę wykluczyć. Prędzej,trafiłeś na felerne nowe łożysko,albo nie wymienili tylko nasmarowali,a to g... daje. Jack to tylko kalibracja.Ja właśnie wróciłem po dosłownie 11 km jazdy i czujniki zaraz zaskoczyły i pokazały stan ciśnienia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fredikruger Opublikowano 19 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2017 Witam wszystkich. Mi na zimówkach czujniki skalibrowały się same po paru kilometrach, podobnie jak w zeszłym roku. Pięć dni temu założyłem letnie i kicha nie chciały zaskoczyć zapaliła się lampka niskiego ciśnienia i tyle. Ponowne wczytanie w serwisie załatwiło sprawę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JackSet Opublikowano 19 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2017 Czy w salonie chcieli zaplate czy w ramach gwarancji? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fredikruger Opublikowano 19 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2017 Pierwszą wymianę kół robiłem w serwisie przy okazji jakiejś tam wizyty i to oni wczytywali mi nowe czujniki zapewniając mnie że przy wymianie kół zima - lato i odwrotnie będą się same kalibrować bez problemu. Jednak tak się nie stało tym razem i zrobili to w ramach gwarancji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JackSet Opublikowano 19 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2017 Kola fabryczne wiec gratis w takim razie Czy podali powod? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fredikruger Opublikowano 19 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2017 Podali. CZASEM TAK JEST i tyle. :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JackSet Opublikowano 19 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2017 Eh... to profeska. Ile czasu to zajęlo? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fredikruger Opublikowano 19 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2017 Poszło szybko = 1kawa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JackSet Opublikowano 20 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2017 Jednak zwracam honor Nissanowi. Dzis rano po ok. 2 km ladnie pokazalo i jest OK. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrekustka Opublikowano 21 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2017 Dziś wymieniłem koła (utęsknieniem powrot do letnich 19" ) i po 6km jazdy poza miastem czujniki zaskoczyły. Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 21 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2017 Jednak zwracam honor Nissanowi. Dzis rano po ok. 2 km ladnie pokazalo i jest OK. Musiały się zastanowić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zozzowrx Opublikowano 20 Listopada 2021 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2021 Witam Koledzy. Ja mam taki problem ze po zmianie kół na zimowe (oryginalne 19) czujniki zaskoczyły, ale po napompowaniu do wartości z instrukcji czyli przód 2.3 a tył 2.1, u mnie prawa strona ma 2.3 a lewa 2.1.Probowalem zamienić koła miejscami ale dużego pola do popisu nie mam gdyż są to opony kierunkowe. Ostatniej zimy założyłem ten komplet kupiony jako nowy i musiałem jechać na wczytanie czujników do serwisu. Na wiosnę wróciły letnie i nie było problemu a teraz przy zimówkach takie hece. Czy jest możliwe że każde koło jest przypisane do swojego miejsca czy o co chodzi. Macie jakieś pomysły? Nie uśmiecha mi się jechać specjalnie 120 km do serwisu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 20 Listopada 2021 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2021 Nie czujniki powinny zaskakiwać niezależnie od pozycji koła.Spróbuj zrobić kalibrację czujników na postoju Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.