Cyran Opublikowano 23 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2016 Witam. Jako, że przez chwilę miałem dzisiaj pod ręką interfejs ODB II sprawdziłem swojego QQ 2.0 benz 2009r a androidowej aplikacji "Piston". W błędach pojawiła się jedna pozycja tj P0420 "system katalizatora (bank 1) - wydajność poniżej progu". Nie zapala się żadna kontrolka na desce rozdzielczej a błąd w tej aplikacji jest w kategorii oczekujące na weryfikację - cokolwiek to znaczy. Czy to oznacza porę na wymianę katalizatora czy przyczyny mogą być inne??? co i jak zdiagnozować zanim przejadę się autkiem do mechanika by nie dać się naciągnąć na bezsensowne wymiany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 23 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2016 na razie się nie przejmuj wykasuj i zobacz czy powróci może zatankowałeś kiedyś jakieś syfiaste paliwo ale warto sprawdzić jak działa I lambada i jakie są korekty silnika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cyran Opublikowano 23 Lutego 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2016 (edytowane) na razie się nie przejmuj wykasuj i zobacz czy powróci może zatankowałeś kiedyś jakieś syfiaste paliwo ale warto sprawdzić jak działa I lambada i jakie są korekty silnika ok w takim razie proszę o wskazówki jak to zweryfikować - interfejs ODB II mam jeszcze przez kilka dni więc mogę to sprawdzić tylko pytanie jak powinna działać (jakie wartości powinny wskazywać czyjniki) lambda i jak zweryfikować korekty silnika. Na co zwrócić uwagę dokładnie i przy jakich parametrach tj czy na postoju na biegu jałowym lub/i jakiś konkretnych obrotach silnika czy w trakcie jazdy przy jakiś konkretnych warunkach. Program widzi m.in czujniki: - Chwilowa korekta wtrysku (bank 1) - Korekta wtrysku (bank 1) - Sonda lambda (sensor 1) - Sonda lambda (sensor 2) Druga sprawa - czy fakt, że błąd ten oczekuje na weryfikację oznacza, że kiedyś wystąpił i nie powtórzył się bądź czasami występuje ale nie zawsze? Edytowane 23 Lutego 2016 przez Cyran Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 23 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2016 nei znam programu ale musisz znaleźć korektę krótkoterminową (short) i długoterminową (long) jak to darmowe to może nie być sprawdź jak falują lambady I ma falować w przedziale 0-1 II lambada ma lekko falować w górnym zakresie Druga sprawa - czy fakt, że błąd ten oczekuje na weryfikację oznacza, że kiedyś wystąpił i nie powtórzył się tak, dopiero notoryczne powtarzanie błędu wywala check na blacie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AUTO-REMA Opublikowano 23 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2016 (edytowane) Błąd jest ciągły, czy nieciągły?. Jeżeli nieciągły to wystarczy skasowanie błędu, ponieważ wystąpił w przeszłości. Możliwe, że KAT zaczyna już się zapychać. Dzieje się to kiedy robi się krótkie trasy np. praca-dom. Polecam "przepędzić" go na wyższych obrotach np. na ekspresówce (do s8 nie masz daleko ) Jeżeli w przyszłości wyskoczy ci jakiś nieznany błąd polecam zajrzeć na tą stronę. Co prawda to błędy do x-traila ale to to samo http://www.australianxtrail.com.au/files/ECMDiagnostics_ECMResetProcedure.pdfPozdrawiam. Edytowane 23 Lutego 2016 przez AUTO-REMA Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 23 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2016 Dpf w benzynie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AUTO-REMA Opublikowano 23 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2016 (edytowane) KAT*. Przyzwyczaiłem się do dieselów i tak z przyzwyczajenia napisałem Edytowane 23 Lutego 2016 przez AUTO-REMA Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cyran Opublikowano 24 Lutego 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2016 Więc tak błąd skasowany i póki co nie wrócił więc faktycznie chyba to była jednorazowy przypadek dlatego też nic na zegarach nie zapaliło się. Fakt, że ostatnio jeżdżę przeważnie po mieście ale po S8 też raz w tygodniu przelatuję jakieś 50 km. Nie wiem z kiedy ten błąd mógł być bo ostatnio diagnozowałem samochód przed zakupem w maju ubiegłego roku. Muszę częściej wpinać interfejs i sprawdzać co tam słychać A jeszcze tak zapytam z ciekawości bo znajomy w pracy w swojej zafirce miał czasami taki błąd i po wymianie świec problem w jego aucie ustał. Mogło to też mieć wpływ czy przypadek? Generalnie szykując samochód na sezon wiosenno-letni oprócz wymiany filtra kabinowego i serwisu klimy chyba też świece wymienię (QQ ma 167 tys km przejechane) a nie wiem kiedy ostatnio były wymieniane. Może też filtr paliwa wymienię. Zastanawiam się też nad wymianą oleju w skrzyni CVT - tylko czytając w necie o tych unikatowo unikanych skrzyniach różne opinie są i jedni twierdzą, że należy wymieniać, inni że dopóki nic niepokojącego się nie dzieje by nie ruszać. Co o tym sądzicie? czy ewentualnie jest jakiś właściciel QQ z taką skrzynią? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 24 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2016 Świece warto wymienić, olej też Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cyran Opublikowano 25 Lutego 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2016 Wczoraj rozmawiałem z serwisem nissana z Kalisza i trochę mnie cena oleju do skrzyni CVT zaskoczyła... w rozmowie telefonicznej usłyszałem, że cena za 4l baniak oleju nissan cvt fluid S-2 to tylko... 750 zł. a potrzeba 8,5l z tego co się orientuję... Widać trzeba ten olej ściągnąć w normalnej cenie i z olejem podjechać na serwis... Do tego koszt obsługi 350 zł. w tym usługa wymiany oleju, diagnoza komputerowa skrzyni itd... cokolwiek w tym itd jeszcze jest... Oczywiście w rozmowie od razu pan z serwisu stwierdził, że w zasadzie to nie wymienia się tego oleju w skrzyni... (w manualu serwisowym do QQ jest info, że co 90 tyś km jeśli brak urządzenia do zdiagnozowania jego stanu zużycia) w sumie nie wiem czy był kiedykolwiek wymieniany olej w skrzyni w moim samochodzie ale jeśli gdzieś uda mi się zakupić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafni Opublikowano 5 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2018 Chciałem nieco odgrzać wątek i spytać jak tam błąd P0420 ? Jaki kolega miał przebieg gdy się pierwszy raz pokazało ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mKrYnIo Opublikowano 23 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2019 To i ja odgrzeje mój QQ ma nalotu 165tyś i własnie wywaliło ten błąd czy ktoś znalazł jakieś wyjaśnienie jego ? Skasowałem go kilka dni temu po 10km się pojawił ponownie, Auto ma instalację LPG STAG Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ahilles Opublikowano 23 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2019 miałem ten błąd w yarisie po wykasowaniu wracał na drugi dzień myślałem że to od słabego paliwa a jednak był to katalizator. Na szczęście był jeszcze na gwarancji i serwis wymienił. Jeśli powraca to może emulator sondy pomoże. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 24 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2019 W dniu 23.10.2019 o 08:47, mKrYnIo napisał: To i ja odgrzeje mój QQ ma nalotu 165tyś i własnie wywaliło ten błąd czy ktoś znalazł jakieś wyjaśnienie jego ? Skasowałem go kilka dni temu po 10km się pojawił ponownie, Auto ma instalację LPG STAG sprawdź regulacje LPG Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcintju Opublikowano 24 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2019 U mnie P0420 pojawia się cyklicznie 300-800km, przebieg auta 203000km. Po dłuższej jeździe druga sonda faluje prawie jak pierwsza. Obstawiam że katalizator już wypalony. Zamówiłem emulator, czekam na przesyłkę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 24 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2019 jak tylko PB to sprawdził bym najpierw jak działa I lambada, emulator?? czyli tulejka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcintju Opublikowano 24 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2019 Auto ma lpg, pierwsza sonda moim zdaniem sprawna, faluje 0-0,8V, korekty podobne do PB 0-7% szybko się zmieniają. Szkoda mi kasy żeby przetestować czy błąd występuje na benzynie. Podejrzewam że tak, tylko po dłuższym dystansie. Był przypadek na lpgforum, facet twierdził że przyczyną błędu p0420 jest gaz bo na benzynie błąd nie występuje, okazało się po czasie że na benzynie też występuje tylko po większym interwale. Ponoć jak druga sonda zaczyna falować jak ta pierwsza to katalizator już nie spełnia swojego zadania, ecu wyrzuca błąd. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 26 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2019 W dniu 24.10.2019 o 22:55, marcintju napisał: Szkoda mi kasy żeby przetestować czy błąd występuje na benzynie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcintju Opublikowano 26 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2019 Nie po to mam lpg żeby jeździć na benzynie, nie wiem co w tym śmiesznego, oszczędzają bogaci i nam się opłaci. Co mam zrobić 2000, 3000km żeby sobie udowodnić że katalizator padł? Zrobię np. 100km na benzynie błąd się nie pojawi i co mam szukać przyczy w gazie :D? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SUPER.DAWID Opublikowano 20 Lipca 2021 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2021 Z racji, że jestem świeżym użytkownikiem odgrzeję trochę temat bo wydaje mi się, że nie zaśmiecę tego tematu a jest to też w temacie. Mam QQ+2 z 2013r z silnikiem 2,0B. Zmontowałem LPG. Zaraz po montaży trasa nad nasze polskie morze trochę jazdy tam i powrót. Na LPG zrobione łącznie około 1500km. Wszystko OK. Po powrocie auto przeszło na normalny codzienny tryb jazdy. Czyli ruch miejski ale większość jazd 20-25km po odpaleniu. I pojawił się błąd P0420. Skasowałem po około 20km powtórka z rozrywki znowu "check". Po wizycie u gazownika sprawdzenie ustawień wszystko OK. Zasugerował montaż emulatora sondy lambda w postaci "tulejki". O ile na jednym portalu jest tego bardzo dużo o tyle czy macie doświadczenie jaka będzie najlepsza do w/w QQ? Prosta czy kątowa? Z jakim gwintem? Z jakim otworem? Puki co tyle różnic zauważyłem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 20 Lipca 2021 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2021 sprawdź korekty silnika, w tym aucie nie ma potrzeby stosować tulejki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SUPER.DAWID Opublikowano 21 Lipca 2021 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2021 "DINO" proszę rozjaśnij. Bo jeśli chodzi Ci o ustawienia instalacji LPG to byłem u gazownika już po zaświeceniu "check-a" sprawdzał nastawy w porównaniu do PB. Stwierdził, że wszystko jest OK. Nie mam powodu mu nie ufać bo poprzednie auto też u niego gazowałem i przejeździło bezawaryjnie (dla instalacji LPG) ponad 100 tyś km. Tam też serwisują rodzice swój samochód i nie ma problemu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 21 Lipca 2021 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2021 ja nie twierdzę, że masz mu nie ufać tylko powiedziałem abyś sprawdził korekty silnika na PB i LPG, bo od tego bym zaczął a nie odrazu od zakładania tulejki na lambadę, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SUPER.DAWID Opublikowano 22 Lipca 2021 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2021 "DINO" to nastawy zostały sprawdzone przez gazownika i ustawienia LPG są praktycznie identyczne jak na PB. Z tego też powodu gazownik zasugerował montaż "Emulatora Sondy Lambda" przy czym z racji kosztów sugeruje spróbowanie na początek montaż emulatora w postaci "tulejki". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 22 Lipca 2021 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2021 zrozum, że to dwie różne sprawy, chyba, że w programie LPG ma podgląd korekt bo podłączył się pod OBDII , zajmuję się montażem LPG na co dzień dlatego sugeruję spojrzeć w korekty, ESL to nieporozumienie w tym, przypadku, jak już to tulejka no nic chciałem pomóc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.