smutekh Opublikowano 27 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2016 Muszę wymienić szpilki kół bo są minimalnie za krótkie do nowych felg.Jeżeli można prosić o jakieś rady,co trzeba zdemontować,na co uważać itd.Przy okazji wymieniam tylne tarczobębny.Czy z tyłu trzeba spuszczać olej z mostu żeby wyjąć piasty?I czy trzeba wyjmować piasty do wymiany szpilek?Nigdy nie miałem auta ze sztywnym mostem stąd moje pytania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ceniakenzo Opublikowano 28 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2016 Z przodu będziesz miał problem żeby odkręcić tarcze od piasty. kilka śrub już ukręciłem na tym elemencie. potrzebny jest palnik. a z tyłem nie pomogę bo też mam tarcze jak coś to mam tarcze w tymi piastami ( gdybyś coś poukręcał ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
smutekh Opublikowano 28 Lutego 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2016 No ja z tyłu też mam tarcze tylko że to są tarczobębny.W środku tarczy są szczęki do ręcznego.Jak zdemontować przednie piasty?Chodzi mi o to jak się rozbiera sprzęgiełka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ceniakenzo Opublikowano 28 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2016 ściągasz koło, odkręcasz sprzęgiełko 6 srób imbusowych na około sprzęgiełka. sciągasz część sprzęgiełka, i tyle ci wystarczy żeby wymienić szpilki od przodu tarczy hamulcowej masz przykręcony taki odlew z którego wystają szpilki, niestety trzeb go odkręcić żeby je wyciągnąć. (bo wychodzą od spodu) A z tyłu, hmmm.... na pewno ściągasz kolo, zacisk, tarczobęben i masz szpilki nie jestem pewien czy one nie są przyspawane od tyłu do flanszy tutaj sobie popatrz może coś sobie podpatrzysz http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/97905-remont-terrano-od-go%C5%82ej-ramy/page-5 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
smutekh Opublikowano 28 Lutego 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2016 Dzieki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 4 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2016 szpilki są wciskane, wymienia się banalnie http://hcd-customdevices.pl/index.php/how-to/118-how-to-wymiana-szpilki-w-piascie-przedniej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
smutekh Opublikowano 7 Marca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2016 ......a tył ???? Nikt nie wie jak zdejmuje się tylne piasty czy nie chce zdradzić tajemnicy??Przód to żadna sztuka....... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość matis_uaz Opublikowano 8 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2016 ......a tył ???? Nikt nie wie jak zdejmuje się tylne piasty czy nie chce zdradzić tajemnicy??Przód to żadna sztuka....... Witaj tylny most ma półosie obciążone więc piasta koła i półoś napędowa jest to jeden zespolony element (część)....... z tyłu musisz półośkę wyciągnąć z mostu (dyfra), odkręcasz wszystko ,czyli koło ,bęben , lub tarczo bęben , następnie aby wyjąć półośkę musisz odkręcić 4 śruby (klucz nr.17) znajdujące się za tarczą kotowniczą bębna ham.( wężyków ham. nie musisz odkręcać !!!) , jeżeli odkręcisz te śruby no to zostanie ci wyjęcie ośki ,i tutaj spotkasz się z problemikiem ,dlatego że łożysko pułosi siedzi dość ciasno w swej obudowie, i utrudnia naprawę tutaj trzeba zastosować ściągacz lub troszkę pogłówkować , ja półośkę wyciągnąłem z mostu za pomocą własnej produkcji przyrządem , dorobiłem adapter mocowany na dwie szpilki po przekątnej ,do niego przymocowałem młotek bezwładnościowy ( co to takiego ? odsyłam cię do wujka goooooogle ) za jego pomocą kilku mocnych uderzeń udało się wydostać półoś......... Odnośnie mocowania szpil to ten sam patent co z przodu wozu , czyli demontaż na skutek wybicia ,montaż na wcisk , tak jak opisywał to kolega hugh_h....... Pozdro... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 8 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2016 ......a tył ???? Nikt nie wie jak zdejmuje się tylne piasty czy nie chce zdradzić tajemnicy??Przód to żadna sztuka....... Ale tam jest miejsce żeby wsadzić nową szpilkę !! przynajmniej normalnej długości. Nie ma potrzeby wyjmować półosi. .... no chyba że masz jakieś faktycznie długie szpilki zamiar wkładać. http://hcd-customdevices.pl/jalbum/Pickup/drum%20brake/index.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ceniakenzo Opublikowano 8 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2016 tak jak patrze na zdjęcia, też mi się wydaje że półosiek nie trzeba wyciągać, jest tam trochę miejsca. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
smutekh Opublikowano 8 Marca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2016 Dziękuję za rzeczowy opis.Wiem co to młotek bezwładnościowy... Szpilki mam centymetr dłuższe od oryginalnych czyli może obejdzie się bez wyciągania półosi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 8 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2016 nie denerwuj sie tak na przyszłość ... czasem trzeba samemu zajrzeć i dopiero się okaże, ... zwłaszcza że u ciebie pewnie są tarczobębny z tyłu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość matis_uaz Opublikowano 8 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2016 tak jak patrze na zdjęcia, też mi się wydaje że półosiek nie trzeba wyciągać, jest tam trochę miejsca. Masz racje .....Napisałem o wyciągnięciu półośki po to żeby ułatwić naprawę koledze SMUTEKH ,żeby nie miał problemu i nie napytał sobie biedy z montażem szpileczek z powrotem na półoś , widzę jednak że towarzysz jest obeznany w mechanice to pięknie ... oczywiście jeżeli montujemy org.części to nie trzeba wyciągać półośki z mostu , jak ktoś wie jak to ogarnąć ten ma zaoszczędzony czas i nerwy o budżecie nie mówiąc ....pozdro.......... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
smutekh Opublikowano 9 Marca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2016 Żeby było wszystko jasne,Panowie,to jestem mechanikiem i mam dobre pojęcie o technice.Pytanie zadałem przed robotą żeby być przygotowanym na wszelkie niuanse związane ze specyfiką modelu.Nigdy nie miałem do czynienia z terenówkami więc zadałem pytanie.Wyjaśniliście mi wszystko jak trzeba i temat uważam za wyczerpany.Dzięki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość matis_uaz Opublikowano 10 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2016 Żeby było wszystko jasne,Panowie,to jestem mechanikiem i mam dobre pojęcie o technice.Pytanie zadałem przed robotą żeby być przygotowanym na wszelkie niuanse związane ze specyfiką modelu.Nigdy nie miałem do czynienia z terenówkami więc zadałem pytanie.Wyjaśniliście mi wszystko jak trzeba i temat uważam za wyczerpany.Dzięki. Niema problemu Do usług kolego ..... Zawsze staramy się pomóc ,zaradzić ,podpowiedzieć w miarę możliwości i umiejętności w aspekcie napraw tegoż wozu ,pisze nie tylko w swoim imieniu ,lecz także wszystkich pozytywnie zakręconych terranomaniaków zalogowanych na tym forum ................pozdro! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 10 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2016 Hehe ... wymieniałem kiedyś wszystkie szpilki w "czyzero" ... w sumie łatwa i przyjemna robota Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
smutekh Opublikowano 29 Marca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2016 Szpilki wymienione.Z przodu prostota a z tyłu jak napisaliście.50 mm weszły bez wyciągania półosi.Wyjąłem tylko jedną szczękę i ok.Tak dla informacji szpilki pasują z Forda Escorta z tym że gwint jest 12x1.5 a w Terrano 12x1.25 tak że trzeba mieć nakrętki do kompletu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.