Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Wymiana szpilek w t1


smutekh
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Muszę wymienić szpilki kół bo są minimalnie za krótkie do nowych felg.Jeżeli można prosić o jakieś rady,co trzeba zdemontować,na co uważać itd.Przy okazji wymieniam tylne tarczobębny.Czy z tyłu trzeba spuszczać olej z mostu żeby wyjąć piasty?I czy trzeba wyjmować piasty do wymiany szpilek?Nigdy nie miałem auta ze sztywnym mostem stąd moje pytania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z przodu będziesz miał problem żeby odkręcić tarcze od piasty. kilka śrub już ukręciłem na tym elemencie. :(

potrzebny jest palnik.

a z tyłem nie pomogę bo też mam tarcze

 

jak coś to mam tarcze w tymi piastami ( gdybyś coś poukręcał :P)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ja z tyłu też mam tarcze tylko że to są tarczobębny.W środku tarczy są szczęki do ręcznego.Jak zdemontować przednie piasty?Chodzi mi o to jak się rozbiera sprzęgiełka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ściągasz koło, odkręcasz sprzęgiełko 6 srób imbusowych na około sprzęgiełka. sciągasz część sprzęgiełka, i tyle ci wystarczy żeby wymienić szpilki

od przodu tarczy hamulcowej masz przykręcony taki odlew z którego wystają szpilki,  niestety trzeb go odkręcić żeby je wyciągnąć. (bo wychodzą od spodu)

 

A z tyłu, hmmm....

 na pewno ściągasz kolo, zacisk, tarczobęben i masz szpilki

nie jestem pewien czy one nie są przyspawane od tyłu do flanszy

 

tutaj sobie popatrz może coś sobie podpatrzysz

http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/97905-remont-terrano-od-go%C5%82ej-ramy/page-5

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

......a tył ????


Nikt nie wie jak zdejmuje się tylne piasty czy nie chce zdradzić tajemnicy??Przód to żadna sztuka.......

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość matis_uaz

......a tył ????

Nikt nie wie jak zdejmuje się tylne piasty czy nie chce zdradzić tajemnicy??Przód to żadna sztuka.......

Witaj 

tylny most ma półosie obciążone  więc piasta koła i półoś napędowa jest to jeden zespolony element (część).......

z tyłu musisz półośkę wyciągnąć z mostu (dyfra), odkręcasz wszystko  ,czyli koło ,bęben , lub tarczo bęben , następnie aby wyjąć półośkę musisz  odkręcić 4 śruby (klucz nr.17) znajdujące się za tarczą kotowniczą bębna ham.( wężyków ham. nie musisz  odkręcać !!!) , jeżeli odkręcisz te śruby  no to zostanie ci wyjęcie ośki ,i tutaj spotkasz się z problemikiem ,dlatego że łożysko pułosi siedzi dość ciasno w swej obudowie, i utrudnia naprawę :thumbsdown: tutaj trzeba zastosować ściągacz lub troszkę pogłówkować , ja półośkę wyciągnąłem  z mostu za pomocą własnej produkcji przyrządem , dorobiłem adapter mocowany na dwie szpilki po  przekątnej ,do niego przymocowałem młotek bezwładnościowy ( co to takiego ? :wtf2: odsyłam cię do wujka goooooogle :rofl: ) za jego pomocą kilku mocnych uderzeń udało się wydostać półoś.........

Odnośnie mocowania szpil to ten sam patent co z przodu wozu , czyli demontaż na skutek wybicia ,montaż na wcisk , tak jak opisywał to kolega hugh_h.......

Pozdro...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

......a tył ????

Nikt nie wie jak zdejmuje się tylne piasty czy nie chce zdradzić tajemnicy??Przód to żadna sztuka.......

 

Ale tam jest miejsce żeby wsadzić nową szpilkę !! przynajmniej normalnej długości. Nie ma potrzeby wyjmować półosi. .... no chyba że masz jakieś faktycznie długie szpilki zamiar wkładać.

http://hcd-customdevices.pl/jalbum/Pickup/drum%20brake/index.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak jak patrze na zdjęcia, też mi się wydaje że półosiek nie trzeba wyciągać, jest tam trochę miejsca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za rzeczowy opis.Wiem co to młotek bezwładnościowy... :wave: Szpilki mam centymetr dłuższe od oryginalnych czyli może obejdzie się bez wyciągania półosi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie denerwuj sie tak na przyszłość ... czasem trzeba samemu zajrzeć :) i dopiero się okaże, ... zwłaszcza że u ciebie pewnie są tarczobębny z tyłu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość matis_uaz

tak jak patrze na zdjęcia, też mi się wydaje że półosiek nie trzeba wyciągać, jest tam trochę miejsca.

Masz racje :).....Napisałem o wyciągnięciu półośki po to żeby ułatwić naprawę koledze  SMUTEKH  ,żeby nie miał problemu i nie napytał sobie biedy z montażem  szpileczek z powrotem na półoś :0dance4: , widzę jednak że  towarzysz jest obeznany w mechanice to pięknie ... oczywiście jeżeli montujemy org.części to nie trzeba wyciągać półośki z mostu , jak ktoś wie jak to ogarnąć  ten ma zaoszczędzony czas i nerwy  o budżecie nie mówiąc :P:wave: ....pozdro..........

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żeby było wszystko jasne,Panowie,to jestem mechanikiem i mam dobre pojęcie o technice.Pytanie zadałem przed robotą żeby być przygotowanym na wszelkie niuanse związane ze specyfiką modelu.Nigdy nie miałem do czynienia z terenówkami więc zadałem pytanie.Wyjaśniliście mi wszystko jak trzeba i temat uważam za wyczerpany.Dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość matis_uaz

Żeby było wszystko jasne,Panowie,to jestem mechanikiem i mam dobre pojęcie o technice.Pytanie zadałem przed robotą żeby być przygotowanym na wszelkie niuanse związane ze specyfiką modelu.Nigdy nie miałem do czynienia z terenówkami więc zadałem pytanie.Wyjaśniliście mi wszystko jak trzeba i temat uważam za wyczerpany.Dzięki.

Niema problemu :emot060:  Do usług kolego :0dance4: ..... Zawsze staramy się pomóc ,zaradzić ,podpowiedzieć w miarę możliwości i umiejętności w aspekcie napraw tegoż wozu :lol: ,pisze nie tylko w swoim imieniu ,lecz także wszystkich pozytywnie zakręconych terranomaniaków :kosmita-emotikon-ruchomy-obraze zalogowanych na tym forum :spoko: ................pozdro! :wave: 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hehe ... wymieniałem kiedyś wszystkie szpilki w "czyzero" ... w sumie łatwa i przyjemna robota ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Szpilki wymienione.Z przodu prostota a z tyłu jak napisaliście.50 mm weszły bez wyciągania półosi.Wyjąłem tylko jedną szczękę i ok.Tak dla informacji szpilki pasują z Forda Escorta z tym że gwint jest 12x1.5 a w Terrano 12x1.25 tak że trzeba mieć nakrętki do kompletu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...