Gość andwojcik Opublikowano 19 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2005 Od pewnego czasu przy zapalaniu samochodu z silnika szłyszalny jest dziwny stukot, który cichnie po kilku sekundach. Nie cichnie jednak na dobre lecz jest delikatnie i co pewien czas słyszalny również podczas jazdy. Przebieg: 130 tys. Czy ktoś wie co to może być? Może ktoś miał podobne problemy. Czekam na opinie i rady. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość bercik Opublikowano 19 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2005 Bardzo podobne objawy miałem w swoim sunniaczku GA16DE. Gdy go odpalałem to było słychac wyrażne stukanie a gdy się troche rozgrzał to troche cichło. U mnie była to wina napinaczy łańcucha rozrządu. Wymieniłem i jest wszystko OK. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wwl Opublikowano 20 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2005 A moze to poprostu zaworki. Po odpaleniu trzeba odczekac sekunde do 3ech zeby olej dostal cisnienia i wszystko nasmarowal. Inaczej jesli jest rozgrzany i tak stuka... A wlasnie masz 130000 km. Łańcuszek wymieniales juz ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gre Opublikowano 20 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2005 Łańcuszek wymieniales juz ?nie przesadzajmy moze to poprostu zaworki. ja obstaje przy tym Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wwl Opublikowano 20 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2005 No wiesz roznie z tymi przebiegami jest czasami Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Adig Opublikowano 20 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2005 no wlasnie ja czasmi tez mam podobne objawy ale rzadko, przy ilu warto wymienic łancuch w N15?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wwl Opublikowano 20 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2005 Mechaniorem nie jestem ale jak slyszalem to lancuch wytrzymuje drugie tyle co pasek. Przy 130tysiakach juz bym sie wzial za to i mial problem z glowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jonek Opublikowano 20 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2005 Niedawno mialem to samo w almerce 1.4 (przebieg 115 kkm.). Wymieniłem sam napinacz łańcuszka i jak ręką odjął! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Adig Opublikowano 20 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2005 Niedawno mialem to samo w almerce 1.4 (przebieg 115 kkm.). Wymieniłem sam napinacz łańcuszka i jak ręką odjął! a ile taka przyjemnosc?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jonek Opublikowano 20 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2005 a ile taka przyjemnosc?? Napinacz 280 zeta, orginalny (z upustem :wink: nie wiem jaka jest cena narzucona przez nissana). Z tego co wiem nie warto się bawić w zamienniki, bo ich żywotność jest o wiele krótsza. Chyba że ktoś trafił na jakieś naprawdę dobre, to niech da znać. A za robocizne, spróbuj negocjować z mechanikiem. :wink: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dawca Opublikowano 20 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2005 Zgadzam sie z przedmówcą. Te stuki to gorny napinacz łańcuszka rozrządu. Proponuje gdy silnik jest zimny nie katowac Łancuszek objawia sie szumieniem i zazwyczaj wystepuje w klamerach z przebiegiem powyzej 200 tyś km. W Poznaniu u polodego ASO Nissana napinacz + wymiana kosztuje 500 zł. Natoniast łańcuszek + napinacz + wymiana około 700 zł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mike Opublikowano 20 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2005 Zgadzam sie z przedmówcą. Te stuki to gorny napinacz łańcuszka rozrządu. Proponuje gdy silnik jest zimny nie katowac Łancuszek objawia sie szumieniem i zazwyczaj wystepuje w klamerach z przebiegiem powyzej 200 tyś km. W Poznaniu u polodego ASO Nissana napinacz + wymiana kosztuje 500 zł. Natoniast łańcuszek + napinacz + wymiana około 700 zł :shock: no to tylko jeździć do Poznania na wymianę!! W Łodzi poza ASO taka przyjemnośc do jakieś 1200 zeta. U mnie przebieg jakieś 160kkm (ale głowy nie daję) i nic nie stuka i nie puka. Słyszałem, że te łańcuchy to grubo powyżej 200kkm wytrzymują. (W Sunny to już legendy krążą o wymianach dla przyzwoitości żeby łańcuch bloku silnika nie obrabiał :-D ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jonek Opublikowano 20 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2005 W Łodzi poza ASO taka przyjemnośc do jakieś 1200 zeta. quote] Pogadaj z Heniem i napewno poniżej 500 zeta zapłacisz za wymiane napinacza jak będziesz potrzebował. Ale skoro teraz Ci tego nie sygnalizował, to znaczy że jest OK. i masz jeździć dalej! :twisted: :twisted: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kuchar Opublikowano 21 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2005 Niedawno mialem to samo w almerce 1.4 (przebieg 115 kkm.). Wymieniłem sam napinacz łańcuszka i jak ręką odjął! Wymieniałeś tylko górny napinacz? Chcę u siebie wymienić górny ale powiedziano mi, że trzeba zdjąć pokrywę zaworów aby to zrobić. Czy to prawda? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jonek Opublikowano 21 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2005 Wymieniałeś tylko górny napinacz? Chcę u siebie wymienić górny ale powiedziano mi, że trzeba zdjąć pokrywę zaworów aby to zrobić. Czy to prawda? Wymienialem górny napinacz i nie wiem kto Ci nagadał że potrzeba zdjąć pokrywe zaworów!!! :? Odpowiedź brzmi: NIE POTRZEBA ZDEJMOWAĆ POKRYWY ZAWORÓW! Pozdro! :twisted: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kuchar Opublikowano 21 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2005 Wymieniałeś tylko górny napinacz? Chcę u siebie wymienić górny ale powiedziano mi, że trzeba zdjąć pokrywę zaworów aby to zrobić. Czy to prawda? Wymienialem górny napinacz i nie wiem kto Ci nagadał że potrzeba zdjąć pokrywe zaworów!!! :? Odpowiedź brzmi: NIE POTRZEBA ZDEJMOWAĆ POKRYWY ZAWORÓW! Pozdro! :twisted: HA! Więc miałem rację. A nagadał mi "spec" z lubelskiego ASO Nissana. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tost30 Opublikowano 25 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2005 Witam Mam podobny problem , po odpaleniu zimnego silnika klekocze przez 1 sekunde jak diesel . Czy przy wymianie górnego napinacza jest dużo roboty ?? Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jarroturro Opublikowano 25 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2005 Witam Mam podobny problem , po odpaleniu zimnego silnika klekocze przez 1 sekunde jak diesel . Czy przy wymianie górnego napinacza jest dużo roboty ?? Pozdrawiam Jeśli dzieje się tak tylko na zimnym silniku, to nie ma powodu do obaw. Jest to jak najbardziej normalne - po prostu "ten typ tak ma" - jest to związane z rozprowadzaniem oleju w układzie smarowania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość IHI Opublikowano 27 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2005 Górny napinacz można wymienić samemu - 30 min. pracy 8) . Przy okazji tej czynności można sprawdzić stan górnego łańcucha - jeśli po zdjęciu (lub odciągnięciu naoinacza) łańcuch jest bardzo luźny - do WYMIANY!!! Cena napinacza górnego - 250 zł-oryginał łańcuch górny - 100zł- oryginał Przy wymianie łańcucha górnego trzeba już nieco powalczyć (około 3-4h) i trzeba uważać - jedna pomyłka i żegnaj silniku :cry: Wymieniałem te elementy już w 3 nissanach (2 Primery 1.6 i Micra 1.0) - i zawsze pomagało usunąć hałasy. Przebiegi wcale nie były duże - mój nissan około 155.000, micra ciut poniżej 110.000 a Primera kumpla - 220.000. Jak widzicie wszystko zależy od egzemplarza, a łańcuchy w nissanach wcale nie są nieśmiertelne jak mówią ludkowie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tost30 Opublikowano 28 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2005 Czyli to nie takie skomplikowane Dziekuje za opis !!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość schulla Opublikowano 28 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2005 Przy wymianie łańcucha,to chyba już jest sporo pracy jeśli czas wzrasta do ok.4 godz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kmink Opublikowano 30 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2005 Jeżeli jest to 1.4 to klekocze albo napinacz albo popychacze zaworów w 1.6 zawory reg. są płytkami i raczej nic tam nie powinno stukać. To ile wytrzyma napinacz zalezy od oleju i czestotliwości jego wymiany. Niekoniecznie licznik musiał być kręcony. Mi zaczeło stukac ja wymieniłem olej z syntetyka na połsyntetyk wtedy ciutke czasu więcej potrzeba zeby olej dotarł do popychczy czy napinacza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tost30 Opublikowano 1 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2005 Czy po tej wymianie oleju na polsyntetyk robiłes cos w tym zakresie aby zniwelować stuki czy zostawiles tak jak jest ?? Czyli to normalny objaw ?? Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kmink Opublikowano 1 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2005 ja nic nie robiłem bo wkrótce potem sprzedałem auto,pólsyntetyk jest ciutke gęsciejszy i w zasadzie spowoduje ze napinacz wytrzyma dłuzej ale ze napina łancuszek chwile dłuzej to przy zuzytym łancuchu doprowadzi szybciej do jego konca(mało fachowo to opisałem) ale w tych autkach napinacz nie nalezy do najmocniejszych ma plastykową osłone(nie wiem jak to sie dokłdnie nazywa)i ona szybko sie wyciera szczególnie jak ktos nie dbał o wymiane oleju na czas. proponuje wymienic napinacz i bedzie ok! to nie jest droga impreza a po co sie zamartwiac. jezeli stuka dopiero po rozgrzaniu silnika czy jak ostro przygazujesz to wtedy to nie napinacz wałek rozrzau czy cóś ale to nissan a nie ford wymien napinacz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość saki Opublikowano 1 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2005 no wlasnie ja czasmi tez mam podobne objawy ale rzadko, przy ilu warto wymienic łancuch w N15?? łańcuch po 120 tysiącach? coś chyba za mało. łańcuchy się wymienia po 300-400 tysiącach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.