Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

[N15] Stukanie w silniku przy zapalaniu


Guest andwojcik
 Share

Recommended Posts

Guest andwojcik

Od pewnego czasu przy zapalaniu samochodu z silnika szłyszalny jest dziwny stukot, który cichnie po kilku sekundach. Nie cichnie jednak na dobre lecz jest delikatnie i co pewien czas słyszalny również podczas jazdy. Przebieg: 130 tys. Czy ktoś wie co to może być? Może ktoś miał podobne problemy. Czekam na opinie i rady.

Link to comment
Share on other sites

Bardzo podobne objawy miałem w swoim sunniaczku GA16DE. Gdy go odpalałem to było słychac wyrażne stukanie a gdy się troche rozgrzał to troche cichło. U mnie była to wina napinaczy łańcucha rozrządu. Wymieniłem i jest wszystko OK.

Link to comment
Share on other sites

A moze to poprostu zaworki.

Po odpaleniu trzeba odczekac sekunde do 3ech zeby olej dostal cisnienia i wszystko nasmarowal.

Inaczej jesli jest rozgrzany i tak stuka...

 

A wlasnie masz 130000 km.

Łańcuszek wymieniales juz ?

Link to comment
Share on other sites

Mechaniorem nie jestem ale jak slyszalem to lancuch wytrzymuje drugie tyle co pasek.

Przy 130tysiakach juz bym sie wzial za to i mial problem z glowy.

Link to comment
Share on other sites

a ile taka przyjemnosc??

 

Napinacz 280 zeta, orginalny (z upustem :wink: nie wiem jaka jest cena narzucona przez nissana). Z tego co wiem nie warto się bawić w zamienniki, bo ich żywotność jest o wiele krótsza. :(

Chyba że ktoś trafił na jakieś naprawdę dobre, to niech da znać. :D

A za robocizne, spróbuj negocjować z mechanikiem. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Zgadzam sie z przedmówcą. Te stuki to gorny napinacz łańcuszka rozrządu. Proponuje gdy silnik jest zimny nie katowac :) Łancuszek objawia sie szumieniem i zazwyczaj wystepuje w klamerach z przebiegiem powyzej 200 tyś km. W Poznaniu u polodego ASO Nissana napinacz + wymiana kosztuje 500 zł. Natoniast łańcuszek + napinacz + wymiana około 700 zł

Link to comment
Share on other sites

Zgadzam sie z przedmówcą. Te stuki to gorny napinacz łańcuszka rozrządu. Proponuje gdy silnik jest zimny nie katowac :) Łancuszek objawia sie szumieniem i zazwyczaj wystepuje w klamerach z przebiegiem powyzej 200 tyś km. W Poznaniu u polodego ASO Nissana napinacz + wymiana kosztuje 500 zł. Natoniast łańcuszek + napinacz + wymiana około 700 zł

 

:shock: no to tylko jeździć do Poznania na wymianę!!

 

W Łodzi poza ASO taka przyjemnośc do jakieś 1200 zeta.

U mnie przebieg jakieś 160kkm (ale głowy nie daję) i nic nie stuka i nie puka. Słyszałem, że te łańcuchy to grubo powyżej 200kkm wytrzymują.

(W Sunny to już legendy krążą o wymianach dla przyzwoitości żeby łańcuch bloku silnika nie obrabiał :-D )

Link to comment
Share on other sites

 

W Łodzi poza ASO taka przyjemnośc do jakieś 1200 zeta.

quote]

 

Pogadaj z Heniem i napewno poniżej 500 zeta zapłacisz za wymiane napinacza jak będziesz potrzebował. :lol::lol::lol::lol::lol::lol:

Ale skoro teraz Ci tego nie sygnalizował, to znaczy że jest OK. i masz jeździć dalej! :twisted: :twisted:

Link to comment
Share on other sites

Niedawno mialem to samo w almerce 1.4 (przebieg 115 kkm.). Wymieniłem sam napinacz łańcuszka i jak ręką odjął! :D:D:D

 

Wymieniałeś tylko górny napinacz?

 

Chcę u siebie wymienić górny ale powiedziano mi, że trzeba zdjąć pokrywę zaworów aby to zrobić. Czy to prawda?

Link to comment
Share on other sites

Wymieniałeś tylko górny napinacz?

 

Chcę u siebie wymienić górny ale powiedziano mi, że trzeba zdjąć pokrywę zaworów aby to zrobić. Czy to prawda?

 

Wymienialem górny napinacz i nie wiem kto Ci nagadał że potrzeba zdjąć pokrywe zaworów!!! :?

Odpowiedź brzmi: NIE POTRZEBA ZDEJMOWAĆ POKRYWY ZAWORÓW! :)

Pozdro! :twisted:

Link to comment
Share on other sites

Wymieniałeś tylko górny napinacz?

 

Chcę u siebie wymienić górny ale powiedziano mi, że trzeba zdjąć pokrywę zaworów aby to zrobić. Czy to prawda?

 

Wymienialem górny napinacz i nie wiem kto Ci nagadał że potrzeba zdjąć pokrywe zaworów!!! :?

Odpowiedź brzmi: NIE POTRZEBA ZDEJMOWAĆ POKRYWY ZAWORÓW! :)

Pozdro! :twisted:

 

HA! Więc miałem rację. A nagadał mi "spec" :lol: z lubelskiego ASO Nissana.

Link to comment
Share on other sites

Witam

Mam podobny problem , po odpaleniu zimnego silnika klekocze przez 1 sekunde jak diesel .

 

Czy przy wymianie górnego napinacza jest dużo roboty ??

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Guest jarroturro
Witam

Mam podobny problem , po odpaleniu zimnego silnika klekocze przez 1 sekunde jak diesel .

Czy przy wymianie górnego napinacza jest dużo roboty ??

Pozdrawiam

 

Jeśli dzieje się tak tylko na zimnym silniku, to nie ma powodu do obaw. Jest to jak najbardziej normalne - po prostu "ten typ tak ma" - jest to związane z rozprowadzaniem oleju w układzie smarowania.

Link to comment
Share on other sites

Górny napinacz można wymienić samemu - 30 min. pracy 8) .

Przy okazji tej czynności można sprawdzić stan górnego łańcucha - jeśli po zdjęciu (lub odciągnięciu naoinacza) łańcuch jest bardzo luźny - do WYMIANY!!!

Cena napinacza górnego - 250 zł-oryginał

łańcuch górny - 100zł- oryginał

Przy wymianie łańcucha górnego trzeba już nieco powalczyć (około 3-4h) i trzeba uważać - jedna pomyłka i żegnaj silniku :cry:

Wymieniałem te elementy już w 3 nissanach (2 Primery 1.6 i Micra 1.0) - i zawsze pomagało usunąć hałasy.

Przebiegi wcale nie były duże - mój nissan około 155.000, micra ciut poniżej 110.000 a Primera kumpla - 220.000.

Jak widzicie wszystko zależy od egzemplarza, a łańcuchy w nissanach wcale nie są nieśmiertelne jak mówią ludkowie.

Link to comment
Share on other sites

Jeżeli jest to 1.4 to klekocze albo napinacz albo popychacze zaworów w 1.6 zawory reg. są płytkami i raczej nic tam nie powinno stukać.

To ile wytrzyma napinacz zalezy od oleju i czestotliwości jego wymiany. Niekoniecznie licznik musiał być kręcony. Mi zaczeło stukac ja wymieniłem olej z syntetyka na połsyntetyk wtedy ciutke czasu więcej potrzeba zeby olej dotarł do popychczy czy napinacza.

Link to comment
Share on other sites

Czy po tej wymianie oleju na polsyntetyk robiłes cos w tym zakresie aby zniwelować stuki czy zostawiles tak jak jest ??

Czyli to normalny objaw ??

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

ja nic nie robiłem bo wkrótce potem sprzedałem auto,pólsyntetyk jest ciutke gęsciejszy i w zasadzie spowoduje ze napinacz wytrzyma dłuzej ale ze napina łancuszek chwile dłuzej to przy zuzytym łancuchu doprowadzi szybciej do jego konca(mało fachowo to opisałem) ale w tych autkach napinacz nie nalezy do najmocniejszych ma plastykową osłone(nie wiem jak to sie dokłdnie nazywa)i ona szybko sie wyciera szczególnie jak ktos nie dbał o wymiane oleju na czas. proponuje wymienic napinacz i bedzie ok! to nie jest droga impreza a po co sie zamartwiac.

jezeli stuka dopiero po rozgrzaniu silnika czy jak ostro przygazujesz to wtedy to nie napinacz wałek rozrzau czy cóś ale to nissan a nie ford

wymien napinacz

Link to comment
Share on other sites

no wlasnie ja czasmi tez mam podobne objawy ale rzadko, przy ilu warto wymienic łancuch w N15??

łańcuch po 120 tysiącach? coś chyba za mało. łańcuchy się wymienia po 300-400 tysiącach.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...