Gość Ryni1 Opublikowano 8 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2016 Jednak się udało. Na wstępie muszę się zgodzić z kolegami, że silnik GA16DE w Serenie różni się od silników w Primerze czy Almerze. Udało się go na szczęście zamontować w mojej Serenie. Teraz kilka informacji co należy zmodyfikować; -Uszczelka kolektora ssącego od Almery ze względu na różnice w kształcie kanałów dolotowych w głowicy. -Łapa prawa silnika. trzeba wykonać płytkę adaptacyjną gdyż nie wszystkie otwory w bloku pasują, mają mniejszą srednice (fi8) i jest ich mniej. do płytki przyspawana została łapa. Chce jeszcze wykonac dodatkowe wzmocniene do 2 śrób mocujących skrzynie. -Smok oleju należy zamontowac od Sereny ma inny ksztełt ze względu na wzdłużne ustawienie sinika. -Wałek skrzyni biegów trzeba skrócić o jakieś 2cm. Przyczyną całej tej operacji była pęknieta głowica, a w zasadzie jej dostępność i cena. koszt przeróbki zamknąl się w kwocie 1000zł w tym silnik 200zł.Do tej pory po wynianie przejechałem około 500km zauważyłem, że podczas przyśpieszania w przedziale obrotów około 2000-2500 (nie mam obrotomierza) auto nie przyśpiesza wrecz sie dławi. I tu prośba do kolegów o pomoc w diagnozie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Loxeal Opublikowano 13 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2016 Trzeba podpiąć się komputerem i zobaczyć co pokazuje sonda Labda i dopiero wyciągać wnioski. Generalnie może być wszystko i nic - wróżenie z fusów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.