Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P12] Rozciągnięty łańcuch rozrządu 1.8?


krajesiak
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, panowie pojawił mi sie jakiś czas temu błąd czujnika położenia walka P0340. Czujnik został wymieniony. Teraz gdy auto wchodzi na wyższe obroty powyżej 3k na 5 biegu czasami czuc szarpnięcie i przy jednym takim szarpnięciu pojawił mi sie błąd o którym mowię. Czy ktoś z Was wymieniał rozrząd i wie na ile wysunięty napinacz świadczy o tym, że rozrząd jest do wymiany? Wysyłam zdjęcie wysunięcia mojego napinacza. Jest wysunięty Ok. 1cm (7 ząbków). Czy to dużo?

post-32763-0-19667100-1457627374_thumb.jpeg

Edytowane przez krajesiak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 albo 13mm wysunięcia było granicą użyteczności łańcucha - jeśli dobrze pamiętam...Z naciskiem na 11 mm

 

Tak czy siak - wymiana łańcucha Cię nie minie - wszystko na to wskazuje ...

(jak ze spalaniem,? po odpaleniu słychać "brzęczenie" lub silnik jak diesel terkoce?)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie jako takiego brzęczenia nie słychać. Zamówiłem kompletny rozrząd bez koła zmiennych faz i w przyszłym tygodniu wymieniam (koszt 460zł). Nigdzie w necie nie mogę znaleźć o max wysunięciu napinacza ale pojawiają się wątki, że ludzie mieli problemy już przy 1cm wysunięcia napinacza i przy łańcuchu dłuższym o 0,6-1cm (!). Przy okazji wymiany rozrządu zostaną ustawione zawory. O efektach nie omieszkam Was poinformować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam , mam ten sam problem .. tzn wyskakuje mi ten błąd , ale nie sprawdzałem jeszcze tego napinacza muszę to sprawdzić . Mam też problem jak temperatura spada poniżej zera to mi cięzko odpala i falują obroty , po okło 15 sek. się stabilizuje.

dodam że poprzedni właściciel wymienił dwa te czujniki wału i wałka na org.

Auto ma przejechane 123000 km i chyba nie wymianiany był łańcuch to pewnie jego wina , i troche mułowaty jest .

 

kolego mam dwa pytania

 1- powiedz z jakiej firmy kupiłeś ten komplet rozrządu i za jaką cene ,

 2 - czy dużo rozkręcania jest żeby sprawdzić ten napinacz, jaki czas i czy trzeba jakieś specjalne klucze

Za odp. dziękuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ad1. http://allegro.pl/show_item.php?item=5710031934 - kupiłem dokładnie ten zestaw

Ad2. Na początku zdjąłem pokrywę zaworów, bo ciekło mi z uszczelki pod pokrywą. Chciałem zobaczyć luz na łańcuchu na kołach rozrządu z góry. Potem odkręciłem pokrywę rozrządu (z lewej, bocznej strony silnika). Nie jestem pewien ale tą pokrywę z lewej strony będziesz mógł zdjąć bez ściągania pokrywy zaworów. W sumie i tak lepiej po wymianie rozrządu ustaw sobie luzy zaworowe - w tym silniku są regulowane, nie są samoregulujące jak część mechaników twierdzi. Jeżdżąc na gazie trzeba je kontrolować co kilkadziesiąt tysięcy km.

 

Jeśli będziesz ściagał pokrywę zaworów to oprócz śrub dookoła pokrywy są dwie na pokrywie, które też tzreba odkręcić żeby ją zdjąć. Do tego wiadomo zrzucić węże od kolektora dolotowego, odkręcić i zdjąć cewki i wykręcić świece jeśli chcesz zakręcić wałem żeby zobaczyć jak chodzi łańcuch.

 

Właściwą pokrywę rozrządu zaznaczyłem Ci na zdjęciu.

post-32763-0-35830600-1457947257_thumb.jpg

Edytowane przez krajesiak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma problemu, w razie czego pisz tutaj jak to u Ciebie wyglądało.

 

Przy okazji rozrządu wymieniam pompę wody - ta stara chodzi dość opornie.


Stary łańcuch rozciągnięty o 8mm w stosunku do nowego, czyli jedno oczko dłuższy. Zobaczymy czy będzie jakiś efekt , bo wg mnie to chyba małe wyciągnięcie... Nie wiem czy na darmo tego rozrządu nie wymieniam.

Edytowane przez krajesiak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozrząd 460zł + pompa wody 100zł + wymiana 400zł. W cenie wymiany miałem jeszcze płukankę chłodnicy i kontrolę luzów zaworowych. Auto jakby lepiej zaczęło reagować na pedał gazu.

 

Nadal mam jednak problemy z podszarpywaniem na wysokich obrotach na 5 biegu. Muszę dokładnie sprawdzić czy tylko na LPG czy na PB też.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

witam , dziś sprawdziłem wysuniecie tego napinacza i mam jeszcze więcej od ciebie.

Więc koniecznie bd musiał zmienić ten rozrząd .

 

post-85150-0-29808800-1460045774_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam, nie wiem czy tu sie dobrze podpiąć

okolo 7/10 x rano , albo po paru godzinach (po prostu jak silnik jest zimny), kiedy odpalam auto to rozrusznik kręci ale ciężko ma złapać i dopiero po 2-3 razach odpali czasem za 1 razem ale po dłuższym kręceniu i musze dodać mu gazu... a czasem jest tak, że dopiero odpali mi ledwo co jak go dopiero na gaz zaraz przy odpalaniu przełącze,
miałem wymienianą pompe paliwa, filtr paliwa, wlewałem jakies płyny do PB wspomagające dla LPG....podłączenie pod komputer nic nie wykrywa.
jedynie co moge jeszcze dodac ze raz na 2 miesiące mam tak że podczas jazdy samochód ma duuuużo mniej mocy (ciężko nawet pod góre wyjechac) po czym jak go rano odpale to normalnie jedzie......około raz na tydzień podczas jazdy szarpnie mi nim i znowu jedzie normalnie..

Czy kos się spotkał z takim przypadkiem i co zrobić?! 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fischer

Może to zbieg okoliczności.Ja już szukałem na to ciężkie odpalanie aż auto całkiem nie odpaliło i to było  przez immo. Spróbuj walnąć w plastik koło kluczyka po lewej stronie.Problemy znikły

 

Panowie co do rozrządu to ile mniej więcej roboty jest żeby tam się dostać w minutach?Co trzeba rozebrać.Brzęczy mi na zimnym i ma przyduszenia.Auto przygotowuję do gazu wszystko robię i sprawdzam powoli.

Edytowane przez Fryc
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rozrząd zmieniony i tak jak u ciebie krajesiak  wyciągniety o całe ogniwo , teraz auto lepiej się zbiera i nie dławi go jak przed wymiana . Czekam do zimy i się okaże czy to ta przyczyna,  jak było poniżej zera nie chciał odpalać  ... czy to coś innego jest he .

Rozrząd kupiłem do silnika bez zmiennych faz rozrządu i wszytko pasi :):) 400 zł mniej bo bez fazatora ale mój jest sprawny więc sporo kasy zaoszczędzone .

Edytowane przez jay jay
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rozrząd zmieniony i tak jak u ciebie krajesiak  wyciągniety o całe ogniwo , teraz auto lepiej się zbiera i nie dławi go jak przed wymiana . Czekam do zimy i się okaże czy to ta przyczyna,  jak było poniżej zera nie chciał odpalać  ... czy to coś innego jest he .

Rozrząd kupiłem do silnika bez zmiennych faz rozrządu i wszytko pasi :):) 400 zł mniej bo bez fazatora ale mój jest sprawny więc sporo kasy zaoszczędzone .

Czyli od jakiego? możesz coś podać bliżej szczegóły jakie i gdzie kupić?

W IC zestaw rozrządu SKF ponad 900zł nie jest tanio

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja kupiłem z allegro za 380 zeta firma jakas japońska , aukcja była do silnika 1,5 a mój jest 1,8 a i tak pasuje .

A ty masz ze zmiennymi fazami rozrządu ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A skąd informacja że są różne?Nie wiem nic na ten temat

Bez rozbierania widać różnicę?

W takim razie do kiedy wychodziły bez a od kiedy ze zmiennymi fazami?Bo coś mi się to wszystko nie widzi jakaś ta mała moc i nie te obroty na czerwonym  na obrotomierzu żeby takie coś było w tym aucie.

 

Co do rozrządu trochę lipa kupować jakieś bez nazwy produkty tym bardziej rozrząd.Myślę ,że zaraz będzie tak samo długi.No chyba ,że ktoś ma długoletnie doświadczenie na takim rozrządzie-sam nie wiem hmmm :rolleyes2:

 

 

Mam rozciągnięty jeszcze bardziej prawie 8 ząbków

Efekty jak u kolegów plus spalanie 11.7 na kompie

Edytowane przez Fryc
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ze zmiennymi fazami chyba od 2003 r ale na 100 % pewien nie jestem .

Co do rozrządu to dzis sprawdziłem - asumi japan / dokuji

 

8 ząbków to za dużo , ale jak pewności nie masz to jedz do aso i oni sprawdzą jakimś urządzeniem i bedziesz wiedział na 100% .

Ja sie nie zastanawiałem i wymieniłem , auto lepiej jedzie .

Jak coś to pisz na priv

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak tylko jak przewertowałem forum te tanie to się rozciągają po 25 tyśkach już są takie same

Co do rozrządu po vin by sprawdzić

Mój jest 2003 ale to by poczytać o tym aucie bo coś mi się to nie widzi

Trzeba myśleć i szukać na razie będę jeździł chyba

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam

Mam taki problem z Nissnem Primera P12 1.8 benz, 2002r. Jakiś czas temu po zgaszeniu nie chciał odpalić (rozrusznik kręcił). Po chwili odpalił i jechał normalnie. Pojawił się błąd silnika, po sczytaniu ELM pokazał kod P0340. 

 

 

post-43042-0-91015100-1504137125_thumb.png

 

Kilka dni później również nie chciał odpalić a po kilku godz odpalił jakby nigdy nic. Check się nie zaświecił. Silnik zostawiłem odpalony przez kilka minut po czym zgasł ale po wyłączeniu i ponownym włączeniu stacyjki - odpalił. Po tym czasie w przeciągu 2 tygodni nie chciał zapalić 2-3 razy - przy czym kolejny raz zaświecił check dopiero przy ostatnim zdarzeniu. Co o tym sądzicie? Awaria czujnika położenia wałka rozrządu czy coś poważniejszego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacznij od zamiany czujników tzn. Zamień czujniki miejscami bo sa takie same- chodzi mi o czujnik walka rozrządu i czujnil walu korbowego .jeśli to awaria czujnika to wywali ci blad drugiego położenia walka,a jesli nie wywali tzn ze to rozrząd do wymiany.jaki masz przebieg?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przebieg 200 tyś km. Zamieniłem czujniki. Teraz tylko czekam aż zgaśnie i wywali błąd. Widać że czujnik zamontowany pierwotnie przy wałku to zamiennik. ca653eb2b788da0d246d705e1b8e61bb.jpgd8357318d2c86e3f977b5f07435fdb5a.jpg

 

Wysłane z mojego Redmi 4 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Siema jak poszlo z ta zamiana czujnikow ktorys byl niesprawny czy jednak rozrzad kolego poniewaz mam prawie identyczny problem i ten sam przebieg autka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...