krajesiak Opublikowano 10 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2016 (edytowane) Witam, panowie pojawił mi sie jakiś czas temu błąd czujnika położenia walka P0340. Czujnik został wymieniony. Teraz gdy auto wchodzi na wyższe obroty powyżej 3k na 5 biegu czasami czuc szarpnięcie i przy jednym takim szarpnięciu pojawił mi sie błąd o którym mowię. Czy ktoś z Was wymieniał rozrząd i wie na ile wysunięty napinacz świadczy o tym, że rozrząd jest do wymiany? Wysyłam zdjęcie wysunięcia mojego napinacza. Jest wysunięty Ok. 1cm (7 ząbków). Czy to dużo? Edytowane 10 Marca 2016 przez krajesiak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Skyller Opublikowano 10 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2016 11 albo 13mm wysunięcia było granicą użyteczności łańcucha - jeśli dobrze pamiętam...Z naciskiem na 11 mm Tak czy siak - wymiana łańcucha Cię nie minie - wszystko na to wskazuje ... (jak ze spalaniem,? po odpaleniu słychać "brzęczenie" lub silnik jak diesel terkoce?) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krajesiak Opublikowano 11 Marca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2016 Właśnie jako takiego brzęczenia nie słychać. Zamówiłem kompletny rozrząd bez koła zmiennych faz i w przyszłym tygodniu wymieniam (koszt 460zł). Nigdzie w necie nie mogę znaleźć o max wysunięciu napinacza ale pojawiają się wątki, że ludzie mieli problemy już przy 1cm wysunięcia napinacza i przy łańcuchu dłuższym o 0,6-1cm (!). Przy okazji wymiany rozrządu zostaną ustawione zawory. O efektach nie omieszkam Was poinformować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Skyller Opublikowano 11 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2016 No to masz identycznie jak ja miałam.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jay jay Opublikowano 11 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2016 Witam , mam ten sam problem .. tzn wyskakuje mi ten błąd , ale nie sprawdzałem jeszcze tego napinacza muszę to sprawdzić . Mam też problem jak temperatura spada poniżej zera to mi cięzko odpala i falują obroty , po okło 15 sek. się stabilizuje. dodam że poprzedni właściciel wymienił dwa te czujniki wału i wałka na org. Auto ma przejechane 123000 km i chyba nie wymianiany był łańcuch to pewnie jego wina , i troche mułowaty jest . kolego mam dwa pytania 1- powiedz z jakiej firmy kupiłeś ten komplet rozrządu i za jaką cene , 2 - czy dużo rozkręcania jest żeby sprawdzić ten napinacz, jaki czas i czy trzeba jakieś specjalne klucze Za odp. dziękuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krajesiak Opublikowano 14 Marca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2016 (edytowane) Ad1. http://allegro.pl/show_item.php?item=5710031934 - kupiłem dokładnie ten zestaw Ad2. Na początku zdjąłem pokrywę zaworów, bo ciekło mi z uszczelki pod pokrywą. Chciałem zobaczyć luz na łańcuchu na kołach rozrządu z góry. Potem odkręciłem pokrywę rozrządu (z lewej, bocznej strony silnika). Nie jestem pewien ale tą pokrywę z lewej strony będziesz mógł zdjąć bez ściągania pokrywy zaworów. W sumie i tak lepiej po wymianie rozrządu ustaw sobie luzy zaworowe - w tym silniku są regulowane, nie są samoregulujące jak część mechaników twierdzi. Jeżdżąc na gazie trzeba je kontrolować co kilkadziesiąt tysięcy km. Jeśli będziesz ściagał pokrywę zaworów to oprócz śrub dookoła pokrywy są dwie na pokrywie, które też tzreba odkręcić żeby ją zdjąć. Do tego wiadomo zrzucić węże od kolektora dolotowego, odkręcić i zdjąć cewki i wykręcić świece jeśli chcesz zakręcić wałem żeby zobaczyć jak chodzi łańcuch. Właściwą pokrywę rozrządu zaznaczyłem Ci na zdjęciu. Edytowane 14 Marca 2016 przez krajesiak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jay jay Opublikowano 14 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2016 Dziekuje bardzo kolego za pomoc i wiedzę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krajesiak Opublikowano 16 Marca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2016 (edytowane) Nie ma problemu, w razie czego pisz tutaj jak to u Ciebie wyglądało. Przy okazji rozrządu wymieniam pompę wody - ta stara chodzi dość opornie. Stary łańcuch rozciągnięty o 8mm w stosunku do nowego, czyli jedno oczko dłuższy. Zobaczymy czy będzie jakiś efekt , bo wg mnie to chyba małe wyciągnięcie... Nie wiem czy na darmo tego rozrządu nie wymieniam. Edytowane 16 Marca 2016 przez krajesiak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebastiw Opublikowano 22 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2016 Ile Cię wyszła wymiana - za całość? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krajesiak Opublikowano 24 Marca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2016 Rozrząd 460zł + pompa wody 100zł + wymiana 400zł. W cenie wymiany miałem jeszcze płukankę chłodnicy i kontrolę luzów zaworowych. Auto jakby lepiej zaczęło reagować na pedał gazu. Nadal mam jednak problemy z podszarpywaniem na wysokich obrotach na 5 biegu. Muszę dokładnie sprawdzić czy tylko na LPG czy na PB też. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jay jay Opublikowano 7 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2016 witam , dziś sprawdziłem wysuniecie tego napinacza i mam jeszcze więcej od ciebie. Więc koniecznie bd musiał zmienić ten rozrząd . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fischer Opublikowano 3 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2016 Witam, nie wiem czy tu sie dobrze podpiąćokolo 7/10 x rano , albo po paru godzinach (po prostu jak silnik jest zimny), kiedy odpalam auto to rozrusznik kręci ale ciężko ma złapać i dopiero po 2-3 razach odpali czasem za 1 razem ale po dłuższym kręceniu i musze dodać mu gazu... a czasem jest tak, że dopiero odpali mi ledwo co jak go dopiero na gaz zaraz przy odpalaniu przełącze,miałem wymienianą pompe paliwa, filtr paliwa, wlewałem jakies płyny do PB wspomagające dla LPG....podłączenie pod komputer nic nie wykrywa.jedynie co moge jeszcze dodac ze raz na 2 miesiące mam tak że podczas jazdy samochód ma duuuużo mniej mocy (ciężko nawet pod góre wyjechac) po czym jak go rano odpale to normalnie jedzie......około raz na tydzień podczas jazdy szarpnie mi nim i znowu jedzie normalnie..Czy kos się spotkał z takim przypadkiem i co zrobić?! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebastiw Opublikowano 5 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2016 reduktor LPG puszcza Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fryc Opublikowano 10 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2016 (edytowane) Fischer Może to zbieg okoliczności.Ja już szukałem na to ciężkie odpalanie aż auto całkiem nie odpaliło i to było przez immo. Spróbuj walnąć w plastik koło kluczyka po lewej stronie.Problemy znikły Panowie co do rozrządu to ile mniej więcej roboty jest żeby tam się dostać w minutach?Co trzeba rozebrać.Brzęczy mi na zimnym i ma przyduszenia.Auto przygotowuję do gazu wszystko robię i sprawdzam powoli. Edytowane 10 Maja 2016 przez Fryc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jay jay Opublikowano 10 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2016 (edytowane) rozrząd zmieniony i tak jak u ciebie krajesiak wyciągniety o całe ogniwo , teraz auto lepiej się zbiera i nie dławi go jak przed wymiana . Czekam do zimy i się okaże czy to ta przyczyna, jak było poniżej zera nie chciał odpalać ... czy to coś innego jest he . Rozrząd kupiłem do silnika bez zmiennych faz rozrządu i wszytko pasi :) 400 zł mniej bo bez fazatora ale mój jest sprawny więc sporo kasy zaoszczędzone . Edytowane 10 Maja 2016 przez jay jay Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fryc Opublikowano 10 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2016 rozrząd zmieniony i tak jak u ciebie krajesiak wyciągniety o całe ogniwo , teraz auto lepiej się zbiera i nie dławi go jak przed wymiana . Czekam do zimy i się okaże czy to ta przyczyna, jak było poniżej zera nie chciał odpalać ... czy to coś innego jest he . Rozrząd kupiłem do silnika bez zmiennych faz rozrządu i wszytko pasi :) 400 zł mniej bo bez fazatora ale mój jest sprawny więc sporo kasy zaoszczędzone . Czyli od jakiego? możesz coś podać bliżej szczegóły jakie i gdzie kupić? W IC zestaw rozrządu SKF ponad 900zł nie jest tanio Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jay jay Opublikowano 10 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2016 ja kupiłem z allegro za 380 zeta firma jakas japońska , aukcja była do silnika 1,5 a mój jest 1,8 a i tak pasuje . A ty masz ze zmiennymi fazami rozrządu ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fryc Opublikowano 11 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2016 (edytowane) A skąd informacja że są różne?Nie wiem nic na ten temat Bez rozbierania widać różnicę? W takim razie do kiedy wychodziły bez a od kiedy ze zmiennymi fazami?Bo coś mi się to wszystko nie widzi jakaś ta mała moc i nie te obroty na czerwonym na obrotomierzu żeby takie coś było w tym aucie. Co do rozrządu trochę lipa kupować jakieś bez nazwy produkty tym bardziej rozrząd.Myślę ,że zaraz będzie tak samo długi.No chyba ,że ktoś ma długoletnie doświadczenie na takim rozrządzie-sam nie wiem hmmm Mam rozciągnięty jeszcze bardziej prawie 8 ząbków Efekty jak u kolegów plus spalanie 11.7 na kompie Edytowane 11 Maja 2016 przez Fryc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jay jay Opublikowano 11 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2016 Ze zmiennymi fazami chyba od 2003 r ale na 100 % pewien nie jestem . Co do rozrządu to dzis sprawdziłem - asumi japan / dokuji 8 ząbków to za dużo , ale jak pewności nie masz to jedz do aso i oni sprawdzą jakimś urządzeniem i bedziesz wiedział na 100% . Ja sie nie zastanawiałem i wymieniłem , auto lepiej jedzie . Jak coś to pisz na priv Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fryc Opublikowano 11 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2016 Tak tylko jak przewertowałem forum te tanie to się rozciągają po 25 tyśkach już są takie same Co do rozrządu po vin by sprawdzić Mój jest 2003 ale to by poczytać o tym aucie bo coś mi się to nie widzi Trzeba myśleć i szukać na razie będę jeździł chyba Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MariuszR1 Opublikowano 31 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2017 Witam Mam taki problem z Nissnem Primera P12 1.8 benz, 2002r. Jakiś czas temu po zgaszeniu nie chciał odpalić (rozrusznik kręcił). Po chwili odpalił i jechał normalnie. Pojawił się błąd silnika, po sczytaniu ELM pokazał kod P0340. Kilka dni później również nie chciał odpalić a po kilku godz odpalił jakby nigdy nic. Check się nie zaświecił. Silnik zostawiłem odpalony przez kilka minut po czym zgasł ale po wyłączeniu i ponownym włączeniu stacyjki - odpalił. Po tym czasie w przeciągu 2 tygodni nie chciał zapalić 2-3 razy - przy czym kolejny raz zaświecił check dopiero przy ostatnim zdarzeniu. Co o tym sądzicie? Awaria czujnika położenia wałka rozrządu czy coś poważniejszego? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość nismo Opublikowano 31 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2017 Zacznij od zamiany czujników tzn. Zamień czujniki miejscami bo sa takie same- chodzi mi o czujnik walka rozrządu i czujnil walu korbowego .jeśli to awaria czujnika to wywali ci blad drugiego położenia walka,a jesli nie wywali tzn ze to rozrząd do wymiany.jaki masz przebieg? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MariuszR1 Opublikowano 31 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2017 Przebieg 200 tyś km. Zamieniłem czujniki. Teraz tylko czekam aż zgaśnie i wywali błąd. Widać że czujnik zamontowany pierwotnie przy wałku to zamiennik. Wysłane z mojego Redmi 4 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość nismo Opublikowano 5 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2017 Jeśli wywali błąd to masz powód a jesli nie to sprawdz rozrząd. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
masio6891 Opublikowano 18 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2017 Siema jak poszlo z ta zamiana czujnikow ktorys byl niesprawny czy jednak rozrzad kolego poniewaz mam prawie identyczny problem i ten sam przebieg autka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.