Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

2.0 Benzyna, ubywa olej...


TomekX-TRAIL
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

  W dniu 8.07.2016 o 21:16, jacekp napisał:

...a brak katalizatora ma pływ na ubywanie oleju ? no może nie takie ilości jak 1litr na 1000 km  ale jednak coś ubywa.

 

Nie przy tym silniku, mój 2.0 nie bierze grama oleju

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  W dniu 1.06.2016 o 07:12, arko1 napisał:

Mechanik zrobił pomiar kompresji i próbę olejową czy z niniejszych wyników można coś powiedzieć co może być przyczyną takiego zużycia oleju?

 

O ile w dobrym silniku powinno być wyższe ciśnienie z próby olejowej od normalnego?

Wyniki

cylinder                       1                 2                      3                      4

kompresja(bar)          11,0             11,0                  11,0                 11,0     

próba olejowa (bar)    12,4             13,0                   13,0                12,7        

 

Stopień sprężania dla tego silnika (benz. 2,0) wynosi 9,9 : 1, czyli nominalne (fabryczne) ciśnienie sprężania to ok. 12,4 bar 

Przyjmuje się, że graniczne zużycie to max. 20%  ciśnienia nominalnego (czyli 9,9 bar).

Jeśli po próbie olejowej, ciśnienie sprężania wzrosło (zbliżyło się do wartości nominalnej - a tu tak jest), świadczy to o usterce w połączeniu tłok-pierścienie tłokowe-gładź cylindrowa — najczęściej są to zapieczone lub rzadziej - popękane pierścienie tłokowe. Na plus - nie masz różnic w sprężaniu na poszczególnych cylindrach. 

Wystarczy wymienić tylko pierścienie (przy okazji sprawdzając czy nie ma wyrobienia w górnej części cylindra) i cieszyć się jazdą :)

Przy tym zakresie prac, remont głowicy jest wręcz wskazany (zawory i planowanie), ale inne rzeczy, które proponuje Ci mechanik to tylko wchodzenie niepotrzebnie w koszty.

Edytowane przez polo32
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy wielkimi krokami nadchodzi wymiana oleju w moim X-ie... obecnie mam wlany olej liqui moly 5w40... z racji, że pociąga olej zastanawiam się co robić... na pewno wleję mu gęściejszego to raz... druga sprawa to zaglądać do uszczelniaczy zaworów...czy wymienić pierścienie... na tą chwilę to tyle, dzięki za pomoc :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

znalazłem taki fajny pościk kolegi z 2010 r, w którym to pisze o płukaniu środka silnika ,tak jak ja świeżo po remoncie silnika po przejechaniu 7 tyś muszę dolać sobie oleju aby wyrównać stan jaki był wcześniej ,to jest jakieś 3 setki .a że jestem po wymianie pierścieni itd itp to tak  o tym ja i mój mechanik myślimy. Co o tym sądzicie?jestem ciekaw co sie wydarzy gdy zrobie płukanie i zaleje nowy castrol 10w40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki wszystkim za pomoc dzisiaj oddaję autko do serwisu japońskich przy modlińskiej w Warszawie - zobaczymy co stwierdzą po wyjęciu silnika i jaki będzie pełny koszt, będę informował. Mam nadzieję że skończy się tylko na pierścieniach i uszczelniaczach i może jak pisał polo32 zaworach i planowaniu- zobaczymy tez przy okazji czy katalizator się wypalił czy zapchał bo sondy były sprawdzane i są ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dyskusja potoczyła się w innym kierunku, więc Wasze dalsze wpisy zostały przeniesione tu http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/100739-hyde-park-dyskusje-na-r%C3%B3%C5%BCne-tematy/page-11

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam .postanowiłem wykonać badanie.Mój mechanik stwierdził że wykres jest  bardzo dobry i nie trzeba przy nim nic robić . Więc ja zadałem mu pytanie , gdzie jest olej który wlałem ?Możecie mi powiedzieć co tak naprawde możecie stwierdzić patrząc na te wykresy?dziękuje

post-87237-0-97360700-1474450154_thumb.jpg

Edytowane przez jacekp
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  W dniu 10.07.2016 o 12:06, jacekp napisał:

.... tak jak ja świeżo po remoncie silnika po przejechaniu 7 tyś muszę dolać sobie oleju aby wyrównać stan jaki był wcześniej ,to jest jakieś 3 setki .a że jestem po wymianie pierścieni itd itp to tak  o tym ja i mój mechanik myślimy. Co o tym sądzicie?jestem ciekaw co sie wydarzy gdy zrobie płukanie i zaleje nowy castrol 10w40

 

  W dniu 21.09.2016 o 09:29, jacekp napisał:

Witam .postanowiłem wykonać badanie.Mój mechanik stwierdził że wykres jest  bardzo dobry i nie trzeba przy nim nic robić . Więc ja zadałem mu pytanie , gdzie jest olej który wlałem ?

Co było robione podczas remontu oprócz wymiany pierścieni i jaki olej był wlany ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  W dniu 21.09.2016 o 12:10, polo32 napisał:

Co było robione podczas remontu oprócz wymiany pierścieni i jaki olej był wlany ?

Pierścienie na tłokach uszczelniacze zaworowe panewki korbowe pierścienie dystansowe wału korbowego. castrol 10w 40

Edytowane przez jacekp
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olej Castrol nie cieszy się u nas dobrą renomą (dużo podróB).  Już dużo lepszy Gulf 10/40 lub Valvo półsyntetyk.

Sprawdzona była głowica na szczelność na przylgniach zaworów ?

Może źle poprzestawiał pierścienie na zamkach, stąd słabe uszczelnienie cylindrów (widoczna różnica przed i po próbie olejowej na różnych cylindrach). 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...