Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

2.0 Benzyna, ubywa olej...


TomekX-TRAIL
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

...a brak katalizatora ma pływ na ubywanie oleju ? no może nie takie ilości jak 1litr na 1000 km  ale jednak coś ubywa.

 

Nie przy tym silniku, mój 2.0 nie bierze grama oleju

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mechanik zrobił pomiar kompresji i próbę olejową czy z niniejszych wyników można coś powiedzieć co może być przyczyną takiego zużycia oleju?

 

O ile w dobrym silniku powinno być wyższe ciśnienie z próby olejowej od normalnego?

Wyniki

cylinder                       1                 2                      3                      4

kompresja(bar)          11,0             11,0                  11,0                 11,0     

próba olejowa (bar)    12,4             13,0                   13,0                12,7        

 

Stopień sprężania dla tego silnika (benz. 2,0) wynosi 9,9 : 1, czyli nominalne (fabryczne) ciśnienie sprężania to ok. 12,4 bar 

Przyjmuje się, że graniczne zużycie to max. 20%  ciśnienia nominalnego (czyli 9,9 bar).

Jeśli po próbie olejowej, ciśnienie sprężania wzrosło (zbliżyło się do wartości nominalnej - a tu tak jest), świadczy to o usterce w połączeniu tłok-pierścienie tłokowe-gładź cylindrowa — najczęściej są to zapieczone lub rzadziej - popękane pierścienie tłokowe. Na plus - nie masz różnic w sprężaniu na poszczególnych cylindrach. 

Wystarczy wymienić tylko pierścienie (przy okazji sprawdzając czy nie ma wyrobienia w górnej części cylindra) i cieszyć się jazdą :)

Przy tym zakresie prac, remont głowicy jest wręcz wskazany (zawory i planowanie), ale inne rzeczy, które proponuje Ci mechanik to tylko wchodzenie niepotrzebnie w koszty.

Edytowane przez polo32
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy wielkimi krokami nadchodzi wymiana oleju w moim X-ie... obecnie mam wlany olej liqui moly 5w40... z racji, że pociąga olej zastanawiam się co robić... na pewno wleję mu gęściejszego to raz... druga sprawa to zaglądać do uszczelniaczy zaworów...czy wymienić pierścienie... na tą chwilę to tyle, dzięki za pomoc :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

znalazłem taki fajny pościk kolegi z 2010 r, w którym to pisze o płukaniu środka silnika ,tak jak ja świeżo po remoncie silnika po przejechaniu 7 tyś muszę dolać sobie oleju aby wyrównać stan jaki był wcześniej ,to jest jakieś 3 setki .a że jestem po wymianie pierścieni itd itp to tak  o tym ja i mój mechanik myślimy. Co o tym sądzicie?jestem ciekaw co sie wydarzy gdy zrobie płukanie i zaleje nowy castrol 10w40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki wszystkim za pomoc dzisiaj oddaję autko do serwisu japońskich przy modlińskiej w Warszawie - zobaczymy co stwierdzą po wyjęciu silnika i jaki będzie pełny koszt, będę informował. Mam nadzieję że skończy się tylko na pierścieniach i uszczelniaczach i może jak pisał polo32 zaworach i planowaniu- zobaczymy tez przy okazji czy katalizator się wypalił czy zapchał bo sondy były sprawdzane i są ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dyskusja potoczyła się w innym kierunku, więc Wasze dalsze wpisy zostały przeniesione tu http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/100739-hyde-park-dyskusje-na-r%C3%B3%C5%BCne-tematy/page-11

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam .postanowiłem wykonać badanie.Mój mechanik stwierdził że wykres jest  bardzo dobry i nie trzeba przy nim nic robić . Więc ja zadałem mu pytanie , gdzie jest olej który wlałem ?Możecie mi powiedzieć co tak naprawde możecie stwierdzić patrząc na te wykresy?dziękuje

post-87237-0-97360700-1474450154_thumb.jpg

Edytowane przez jacekp
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

.... tak jak ja świeżo po remoncie silnika po przejechaniu 7 tyś muszę dolać sobie oleju aby wyrównać stan jaki był wcześniej ,to jest jakieś 3 setki .a że jestem po wymianie pierścieni itd itp to tak  o tym ja i mój mechanik myślimy. Co o tym sądzicie?jestem ciekaw co sie wydarzy gdy zrobie płukanie i zaleje nowy castrol 10w40

 

Witam .postanowiłem wykonać badanie.Mój mechanik stwierdził że wykres jest  bardzo dobry i nie trzeba przy nim nic robić . Więc ja zadałem mu pytanie , gdzie jest olej który wlałem ?

Co było robione podczas remontu oprócz wymiany pierścieni i jaki olej był wlany ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co było robione podczas remontu oprócz wymiany pierścieni i jaki olej był wlany ?

Pierścienie na tłokach uszczelniacze zaworowe panewki korbowe pierścienie dystansowe wału korbowego. castrol 10w 40

Edytowane przez jacekp
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olej Castrol nie cieszy się u nas dobrą renomą (dużo podróB).  Już dużo lepszy Gulf 10/40 lub Valvo półsyntetyk.

Sprawdzona była głowica na szczelność na przylgniach zaworów ?

Może źle poprzestawiał pierścienie na zamkach, stąd słabe uszczelnienie cylindrów (widoczna różnica przed i po próbie olejowej na różnych cylindrach). 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...