TomekX-TRAIL Opublikowano 13 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2016 Witam Was Koledzy i Koleżanki...Od wymiany zrobiłem ok 8tyś i dostrzegam, że ubyło mi oleju... miałem wlane trochę nad połowę bagnetu... teraz właśnie sprawdziłem na zimnym, płaskie równe podłoże a oleju jest poniżej połowy... liczę ok 1l... teraz pytanie czy robić coś z tym, czy wymieniać po prostu co 10tyś olej ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 13 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2016 No nie inaczej niż co 10 tysi. Zużycie jak najbardziej w normie, zwłaszcza że auto nie nowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TomekX-TRAIL Opublikowano 13 Marca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2016 (edytowane) Właśnie...bo z początku napisałem karteczkę przy 150tyś wymiana.... ale w tej chwili wymienię przy 145tysiach i co 10... trochę się wystraszyłem bo autko jak dla mnie na 6+ lane miał olej liqui moly i myślę, że przy nim zostanę...wleję mu na maxa i 10 tyś objeżdżę Edytowane 13 Marca 2016 przez TomekX-TRAIL Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 13 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2016 I przy tym oleju zostań, zmieniaj co 10 i będzie git. Longlajfy to do flotówek na handel a nie do ukochanego autka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TomekX-TRAIL Opublikowano 13 Marca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2016 I już mi się humor poprawił w maju wymienię olej i po problemie filtr stosuję normalny z FILTRONA więc myślę ok Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 13 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2016 Filtron nie gorszy od innych. Też kupuje Filtronki, no chyba że nie ma to coś innego, np. paliwa mam z innej firmy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karibox1 Opublikowano 13 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2016 Nie nie. Mogłoby być, że patrzyłeś na miarkę świeżo po zalaniu. Zawsze trzeba patrzeć po dłuższej przejażdżce i dopiero wtedy uznać to za stan po wymianie oleju. Czyli raczej ubyło Ci pół litra. u mnie po takim sprawdzeniu nie ubywa ani grama. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TomekX-TRAIL Opublikowano 14 Marca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2016 Być może i tak W każdym bądź razie wymiana co 10tysi jest optymalna uważam i do tego będę się stosował Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karibox1 Opublikowano 20 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2016 pokaż, gdzie jest co 7500? daj fotkę instrukcji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrek3 Opublikowano 20 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2016 Stara zasada z wymianami oleju w silniku: Olej mineralny -wymiana po przebiegu ~~7000 km Olej półsyntetyczny ~~10000 km Olej syntetyczny ~~15000 km Co rok jak nawet nie przejedzie w/w kilometrówki ------------------------------------- Jak silnik ma przebieg powyzej 200 tys.km zaczyna brac olej ze wszystkimi tego typowymi objawami poczatków zuzycia nalezy juz lać połsynteczny a przy mocnym zuzyciu mineralny. Stosowanie oleju syntetycznego do silnikow o duzym przebiegu rzedu >300tys.km(a taki maja w rzeczywistosci te z drugiej reki "okazje"z przekreconym licznikiem) jest bardzo niewskazane.. Zwracam na to szczególnie uwagę tym co kupili auta ponad 10 letnie bez porzadnego sprawdzenia historii,bo naczytaja sie o cudownych wlasciwościach olejów syntetycznych ,potem takim olejem zaleja stary silnik . 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karibox1 Opublikowano 20 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2016 Right said Pete Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karibox1 Opublikowano 21 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2016 tylko w trudnych warunkach ale coś w tym jest Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kazik_R52 Opublikowano 21 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2016 ------------------------------------- Jak silnik ma przebieg powyzej 200 tys.km zaczyna brac olej ze wszystkimi tego typowymi objawami poczatków zuzycia nalezy juz lać połsynteczny a przy mocnym zuzyciu mineralny. Stosowanie oleju syntetycznego do silnikow o duzym przebiegu rzedu >300tys.km(a taki maja w rzeczywistosci te z drugiej reki "okazje"z przekreconym licznikiem) jest bardzo niewskazane.. uważam tak samo silnik już z oznakami zużycia,potrzebuje gęstszych olejów , jest wtedy szczelniejszy, lepiej np. pracuje pompa oleju, jest cichszy.... itd.. a to wpływa na spowolnienie procesu zużywania się. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karibox1 Opublikowano 22 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2016 (edytowane) A czymże są trudne warunki ano niczym innym jak przejazd od uruchomienia zimnego silnika nie więcej niż 15km bo dopiero po 15km jazdy olej osiąga właściwą temp. pracy. Tak więc jazda na bardzo krókich odcinkach od zimnego rozruchu do ok. 10-15 m to warunki ciężkie. tak racja pełna i zgoda, jeśli następuje to po sobie cyklicznie wielokrotnie w ciągu dnia a nie raz/dwa dziennie i auto stoi pod pracą. Edytowane 22 Marca 2016 przez karibox1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arko1 Opublikowano 1 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2016 Podłączę się pod temat moja benzyna bez gazu (przebieg autentyczny 142 tys) bierze mi około 1,2-1,4 l oleju na 1000km, niestety nie wiem co jest przyczyną ale prawdopodobnie to zużycie oleju spowodowało zapchanie katalizatora (błąd p0420). Mechanik zrobił pomiar kompresji i próbę olejową czy z niniejszych wyników można coś powiedzieć co może być przyczyną takiego zużycia oleju? O ile w dobrym silniku powinno być wyższe ciśnienie z próby olejowej od normalnego? Wyniki cylinder 1 2 3 4 kompresja(bar) 11,0 11,0 11,0 11,0 próba olejowa (bar) 12,4 13,0 13,0 12,7 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matador41 Opublikowano 15 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2016 A czymże są trudne warunki ano niczym innym jak przejazd od uruchomienia zimnego silnika nie więcej niż 15km bo dopiero po 15km jazdy olej osiąga właściwą temp. pracy. Tak więc jazda na bardzo krókich odcinkach od zimnego rozruchu do ok. 10-15 m to warunki ciężkie. to racja - w szczególności zimą, bo latem to już 5 min wystarczy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
berater Opublikowano 15 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2016 O ile w dobrym silniku powinno być wyższe ciśnienie z próby olejowej od normalnego? Wyniki cylinder 1 2 3 4 kompresja(bar) 11,0 11,0 11,0 11,0 próba olejowa (bar) 12,4 13,0 13,0 12,7 Nie jest źle. Najważniejsze, że równo na każdym cylindrze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arko1 Opublikowano 16 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2016 może i nie jest źle pod względem kompresji ale już około 1,5 litra oleju na 1000 km bierze stąd moje pytanie co może być tego przyczyną jak nigdzie olej nie wycieka. aktualnie nie mogę silnika dać do rozbiórki bo staram się aby naprawę przeprowadził lub pokrył koszty sprzedawca (salon nissana) który mi sprzedał autko 2 m-ce temu. A żeby znać koszty naprawy muszę znać prawdopodobna usterkę i takie to błędne koło Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matador41 Opublikowano 16 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2016 może i nie jest źle pod względem kompresji ale już około 1,5 litra oleju na 1000 km bierze stąd moje pytanie co może być tego przyczyną jak nigdzie olej nie wycieka. aktualnie nie mogę silnika dać do rozbiórki bo staram się aby naprawę przeprowadził lub pokrył koszty sprzedawca (salon nissana) który mi sprzedał autko 2 m-ce temu. A żeby znać koszty naprawy muszę znać prawdopodobna usterkę i takie to błędne koło a jaki jest kolor spalin z rury wydechowej? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arko1 Opublikowano 8 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2016 (edytowane) ponieważ spalanie oleju wynosi już niestety koło 1.5 l/1000 przyszedł czas na remont silnika Mechanik podał wiele pozycji do wykonania niektóre jak sprawdzenie owalu cylindrów, szlifowanie głowicy wymiana pierścieni i wymiana uszczelniaczy jako do wykonania na 100 % a np. naprawa głowicy (1100 zł) i tulejowanie cylindrów (1400 zł) jeżeli będą konieczne. Moje pytanko do znawców i osób które już robiły remonty co tak naprawdę musi być zrobione jak bierze olej a nie ma żadnych innych objawów a łańcuch był wymieniany podobno przez autoryzowany salon nissana w Elblągu od którego kupiłem autko przed sprzedażą. de facto odradzam wszystkim kontaktu z tak nieprofesjonalnym i naciągającym na wyrost nazwanym autoryzowanym dealerem Nissana w Elblągu . Przed sprzedażą część usterek usuną żeby pokazać klientowi, reszte zatają a jak w moim przypadku powiadomiłem o problemie (p0420) po przejechaniu tylko 200 km to zgrywają głupa i twierdzą że ten typ tak ma a centrala nissana nie chce nawet ustosunkować się do ich działań odn samochodów używanych informują tylko że gwarancja na auto minęla po 3 latach lub przebiego 100 000. koszty remontu niestety bardzo wysokie (opcja podstawowa koło 4700 a z tymi dwoma dodatkowymi rzeczami ponad 7000) więc moje pytanko jakie naprawy wymiany musza zostać na 100% wykonane Edytowane 8 Lipca 2016 przez arko1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maaloxx Opublikowano 8 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2016 Witaj Ja nie jestem mechanikiem od razu mowie, u mnie tez brał ale wystarczyła wymiana pierścieni. Ale czy w Twoim przypadku trzeba robić wiecej to musi ocenić secjalista może jeszcze niech to inny jeszcze mechanik oceni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arko1 Opublikowano 8 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2016 maaloxx a czy ze zmianą pierścieni u Ciebie były szlifowane czy honowane gładzie cylindrów? i drugie pytanko czy żeby wymienić pierścienie mechanik musiał wyciągać silnik? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maaloxx Opublikowano 8 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2016 Nie mam zielonego pojęcia. Robilem to ze 2-3 lata temu musiał byś poszukać moich postów tu na forum bo chyba pisałem o tym. To bylo robione przy okazji wymiany rozrządu i wydaje mi się że silnik chyba był wyjmowany ale głowy nie dam. Natomiast po kosztach jakie poniosłem wówczas to sądze że aż takiego zakresu roboty to mechanik u mnie nie robił bo za wszystko zapłaciłem 3700. Czyli wymianavrozrządu i tych pierścieni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jacekp Opublikowano 8 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2016 ...a brak katalizatora ma pływ na ubywanie oleju ? no może nie takie ilości jak 1litr na 1000 km ale jednak coś ubywa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karibox1 Opublikowano 8 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2016 (edytowane) ten problem 420 rzeczywiście jest powszechny, może to sonda tylko? Poza tym wymiana kata jest już na forum opisana. Zastanowiłbym się nad tym: http://allegro.pl/silnik-nissan-x-trail-2-0-16v-qr20-04rok-162-tyskm-i6248848693.html z tym, że 2500 z pocztą bym zaproponował. Powinien to łyknąć. Ma ładne konto i to mi by starczyło. Chodzi o to, że ten Twój ma 600 tys km. i reszta gratów też będzie słaba nawet po remoncie. Zostaną Ci płyny i klima z olejem. Ale to też się robi normalnie. Edytowane 8 Lipca 2016 przez karibox1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.