Fazzi Opublikowano 8 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2016 ...a brak katalizatora ma pływ na ubywanie oleju ? no może nie takie ilości jak 1litr na 1000 km ale jednak coś ubywa. Nie przy tym silniku, mój 2.0 nie bierze grama oleju Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polo32 Opublikowano 9 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2016 (edytowane) Mechanik zrobił pomiar kompresji i próbę olejową czy z niniejszych wyników można coś powiedzieć co może być przyczyną takiego zużycia oleju? O ile w dobrym silniku powinno być wyższe ciśnienie z próby olejowej od normalnego? Wyniki cylinder 1 2 3 4 kompresja(bar) 11,0 11,0 11,0 11,0 próba olejowa (bar) 12,4 13,0 13,0 12,7 Stopień sprężania dla tego silnika (benz. 2,0) wynosi 9,9 : 1, czyli nominalne (fabryczne) ciśnienie sprężania to ok. 12,4 bar Przyjmuje się, że graniczne zużycie to max. 20% ciśnienia nominalnego (czyli 9,9 bar). Jeśli po próbie olejowej, ciśnienie sprężania wzrosło (zbliżyło się do wartości nominalnej - a tu tak jest), świadczy to o usterce w połączeniu tłok-pierścienie tłokowe-gładź cylindrowa — najczęściej są to zapieczone lub rzadziej - popękane pierścienie tłokowe. Na plus - nie masz różnic w sprężaniu na poszczególnych cylindrach. Wystarczy wymienić tylko pierścienie (przy okazji sprawdzając czy nie ma wyrobienia w górnej części cylindra) i cieszyć się jazdą Przy tym zakresie prac, remont głowicy jest wręcz wskazany (zawory i planowanie), ale inne rzeczy, które proponuje Ci mechanik to tylko wchodzenie niepotrzebnie w koszty. Edytowane 10 Lipca 2016 przez polo32 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TomekX-TRAIL Opublikowano 9 Lipca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2016 Koledzy wielkimi krokami nadchodzi wymiana oleju w moim X-ie... obecnie mam wlany olej liqui moly 5w40... z racji, że pociąga olej zastanawiam się co robić... na pewno wleję mu gęściejszego to raz... druga sprawa to zaglądać do uszczelniaczy zaworów...czy wymienić pierścienie... na tą chwilę to tyle, dzięki za pomoc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jacekp Opublikowano 10 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2016 znalazłem taki fajny pościk kolegi z 2010 r, w którym to pisze o płukaniu środka silnika ,tak jak ja świeżo po remoncie silnika po przejechaniu 7 tyś muszę dolać sobie oleju aby wyrównać stan jaki był wcześniej ,to jest jakieś 3 setki .a że jestem po wymianie pierścieni itd itp to tak o tym ja i mój mechanik myślimy. Co o tym sądzicie?jestem ciekaw co sie wydarzy gdy zrobie płukanie i zaleje nowy castrol 10w40 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arko1 Opublikowano 11 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2016 dzięki wszystkim za pomoc dzisiaj oddaję autko do serwisu japońskich przy modlińskiej w Warszawie - zobaczymy co stwierdzą po wyjęciu silnika i jaki będzie pełny koszt, będę informował. Mam nadzieję że skończy się tylko na pierścieniach i uszczelniaczach i może jak pisał polo32 zaworach i planowaniu- zobaczymy tez przy okazji czy katalizator się wypalił czy zapchał bo sondy były sprawdzane i są ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 14 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2016 Dyskusja potoczyła się w innym kierunku, więc Wasze dalsze wpisy zostały przeniesione tu http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/100739-hyde-park-dyskusje-na-r%C3%B3%C5%BCne-tematy/page-11 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jacekp Opublikowano 21 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2016 (edytowane) Witam .postanowiłem wykonać badanie.Mój mechanik stwierdził że wykres jest bardzo dobry i nie trzeba przy nim nic robić . Więc ja zadałem mu pytanie , gdzie jest olej który wlałem ?Możecie mi powiedzieć co tak naprawde możecie stwierdzić patrząc na te wykresy?dziękuje Edytowane 21 Września 2016 przez jacekp Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polo32 Opublikowano 21 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2016 .... tak jak ja świeżo po remoncie silnika po przejechaniu 7 tyś muszę dolać sobie oleju aby wyrównać stan jaki był wcześniej ,to jest jakieś 3 setki .a że jestem po wymianie pierścieni itd itp to tak o tym ja i mój mechanik myślimy. Co o tym sądzicie?jestem ciekaw co sie wydarzy gdy zrobie płukanie i zaleje nowy castrol 10w40 Witam .postanowiłem wykonać badanie.Mój mechanik stwierdził że wykres jest bardzo dobry i nie trzeba przy nim nic robić . Więc ja zadałem mu pytanie , gdzie jest olej który wlałem ? Co było robione podczas remontu oprócz wymiany pierścieni i jaki olej był wlany ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jacekp Opublikowano 21 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2016 (edytowane) Co było robione podczas remontu oprócz wymiany pierścieni i jaki olej był wlany ? Pierścienie na tłokach uszczelniacze zaworowe panewki korbowe pierścienie dystansowe wału korbowego. castrol 10w 40 Edytowane 21 Września 2016 przez jacekp Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polo32 Opublikowano 21 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2016 Olej Castrol nie cieszy się u nas dobrą renomą (dużo podró. Już dużo lepszy Gulf 10/40 lub Valvo półsyntetyk. Sprawdzona była głowica na szczelność na przylgniach zaworów ? Może źle poprzestawiał pierścienie na zamkach, stąd słabe uszczelnienie cylindrów (widoczna różnica przed i po próbie olejowej na różnych cylindrach). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.