Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Praca silnika


paulus
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Jestem świeżym posiadaczem pathfindera.

Podczas jazdy z równym trzymaniem gazu słychać jakby delikatne spalanie stukowe. Po wciśnieciu gazu ten odgłos cichnie. Po odpuszczeniu gazu również.

No wolnych obrotach silniczek jest cichutki. Pali na dotyk zimny czy ciepły.

Autko ma 120 000 przebiegu.

 

Mechanik stwierdził że to kwestia dużej dawki paliwa w tym autach i żeby się tym nie przejmowac.

 

Co wy na to?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba podjechać do zakładu i sprawdzić czy są prawidłowo ustawione ciśnienia na wtryskiwaczach.

 

Tak nawiasem, fajnego masz mechanika tylko szkoda że ci nie powiedział ze przy zbyt dużej dawce paliwa w końcu wypali się dziura w głowicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź. Tak właśnie myślałem ze zbyt bogata mieszanka to może spowodować. Jak sądzisz gdzie z tym podjechać? Jakiś serwis bosch?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bosch Diesel Service albo inny zaufany zakład który jest w stanie diagnozować i serwisować Denso

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy oprócz tych odgłosów powinny być jeszcze jakieś symptomy zle działających wtryskiwaczy?

i czy stawiasz ewidentnie na wtryskiwacze czy może to kwestia zlego ciśnienia w całej listwie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie kombinuj. Ciśnienie na listwie jest zależne od tego co daje pompa. Moje tłukły i okazało się że nie miały prawidłowo ustawionych ciśnień.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to powiedz mi jeszcze w jaki sposób powinno się je ustawić

będę wiedział czy dany warsztat ma pojęcie o tym co robi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyciągnąć, dalej na stół probierczy, testy. Książka referencyjna z prawidłowymi wartościami i ponowne programowanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W nich się programuje ciśnienia robocze?czy masz na myśli prżypisanie ich do kompa? W poniedziałek idzie na kontrole do serwisu denso . Bylem wczoraj u kolegi . Jego navara klekocze dużo ciszej . Trzeba się wsłuchać. I jego turbina tez jest cichsza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W ECM silnika programujesz ich indywidualny kod w którym zapisana jest wydajność i kilka innych parametrów. W samych wtryskiwaczach należy ustawiać ciśnienia wstępne etc. U mnie problem klekotania dotyczył właśnie za niskiego ciśnienia wstępnego. Która notabene źle ustawili na etapie matki fabryki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W poniedziałek idzie na sprawdzenie. Pali tez za dużo wiec faktycznie coś nie tak

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdziłem po tankowaniu i jest ok, spalił 12 po mieście tylko chyba rezerwa gigantyczna jakaś jest

 

btw stwierdzono że jeden wtrysk leje a pozostałe mają problemy na zamknięciu czy powrocie ............

oczywiście sugestia zakupu nowych ....... po 1300 netto

 

rozumiem że to się nie kwalifikuje do kalibracji ?

można naprawić te denso jakoś albo wymienić końcówki wtrysków tylko?

nie uśmiecha mi się wydać teraz 5000 pln

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wtryskiwacze z Patka są w pełni regenerowalne. Jak nie potrafią - zmień zakład. Polecam sprawdzony: www.diesel-klinika.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jak to ten na Sokratesa to tam właśnie sprawdzali

tak wygląda test

co powiecie?

 

 

diesel klinika to nie sakratesa juz sprawdziłem

powiedzieli że mają tylko końcówki wtrysków i chyba zaworki

naprawa max 650 pln za sztukę

nówki mogę mieć za 1100

 

 

niestety weryfikacja w drugim miejscu potwierdziła zły stan wtrysków, kalibracja niewiele dała i w grę wchodzi tylko regeneracja.

auto odbieram w czwartek wtedy dam znać co i jak

autko odebrane, wszystko śmiga

wymienione koncówki wtrysków

 

przy okazji zaślepiłem EGR żeby był spokój

post-97998-0-52068100-1458722945_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...

robiłem w serwis japońskich na stasinek2 w warszawie

800 pln za nowe końcówki i kalibrację incl montaz i demontaż

zregenerowałem też turbinę bo gwizd był straszny

zainwestowałem w chipa w monsters za 1400

 

teraz auto ma 197koni i bardzo ładnie jezdzi 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...
On 3/15/2016 at 9:23 PM, paulus said:

Witam

Jestem świeżym posiadaczem pathfindera.

Podczas jazdy z równym trzymaniem gazu słychać jakby delikatne spalanie stukowe. Po wciśnieciu gazu ten odgłos cichnie. Po odpuszczeniu gazu również.

No wolnych obrotach silniczek jest cichutki. Pali na dotyk zimny czy ciepły.

Autko ma 120 000 przebiegu.

 

Mechanik stwierdził że to kwestia dużej dawki paliwa w tym autach i żeby się tym nie przejmowac.

 

Co wy na to?

Wytam. Czy przypadkem u Pana klekotanie nie powróciło? U mnie po regeneracji nafal jest taki sam problem jak Pan opisuję. Tylko wywala bkad p1622 bkod kodów wtryskiwacze. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...