Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

kontast UV do układu chłodzenia


kizior
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam problem ze znikającym płynem chłodzącym już prawie rok. Raz ubywa go 0,5l w dwa tygodnie, raz przez taki okres ani trochę. W cyklu miejskim dużo, a po trasie 600km około 1cm. Zaglądano we wszelkie dziury i nic nie widać. Poradzono mi kontrast UV, ale na necie znalazłem tylko typowo do układów klimatyzacji, a ponoć jest taki do płynów układu chłodzenia. Czy ktoś miał z czymś takim do czynienia? gdzie takie coś zakupić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę że jest on do systemów klimatyzacyjnych i chłodniczych a o układach chłodzenia nic nie napisali. Czy nie wejdzie w reakcję z płynem chłodzącym i nie uszkodzi silnika ogólnie mówiąc?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko nie wiadomo czy zaoferowany wyżej płyn rozpuści się z płynem chłodniczym (w klimie rozprowadza się z olejami) a tym samym rozejdzie po całym układzie by spełnić pokładane w nim nadzieje. pamiętaj także,  że sprawdzenia wycieku nie dokonasz gołym okiem. A co do wycieku skoro nie widać ubytku to musi on być niewielki, powstaje przy wzrastaniu ciśnienia w układzie chłodzenia  i najprawdopodobniej wyparowuje od razu dlatego nie widać że gdzieś cieknie i kapie. Miałem kiedyś taki wyciek na chłodnicy od strony klimy i zlokalizowałem go tylko dlatego że delikatna para się unosiła podczas oględzin na gorącym silniku. Wlej jakiegoś uszczelniacza, ja korzystałem z produktu w płynie prestone i zobaczysz co się będzie działo.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

dziękuję za pomoc. Przepraszam, że tak późno. Zakupiłem ten płyn, co poradził Ulisses. Fajnie świecił w UV, ale niestety wycieków nie znalazłem. Za to na dniach silnik prawie odmawiał posłuszeństwa przy rozruchu i czuć było ewidentnie z wydechu płyn chłodzący. Diagnoza była jednoznaczna - uszczelka pod głowicą. Jestem już po naprawie, a z tego co zrozumiałem głowica się podgięła, bo uszczelka nie była przepalona i zaciągało płyn. Głowicę splanowano, wyregulowano luzy zaworowe i wymieniono uszczelniacze. Złożono wszystko w całość na oryginalnych uszczelkach i o-ringach z serwisu i autko śmiga. A jak cudownie się wyciszył silniczek :).Pozdrawiam! 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziękuję za pomoc. Przepraszam, że tak późno. Zakupiłem ten płyn, co poradził Ulisses. Fajnie świecił w UV, ale niestety wycieków nie znalazłem. Za to na dniach silnik prawie odmawiał posłuszeństwa przy rozruchu i czuć było ewidentnie z wydechu płyn chłodzący. Diagnoza była jednoznaczna - uszczelka pod głowicą. Jestem już po naprawie, a z tego co zrozumiałem głowica się podgięła, bo uszczelka nie była przepalona i zaciągało płyn. Głowicę splanowano, wyregulowano luzy zaworowe i wymieniono uszczelniacze. Złożono wszystko w całość na oryginalnych uszczelkach i o-ringach z serwisu i autko śmiga. A jak cudownie się wyciszył silniczek :).Pozdrawiam! 

to jest lpg?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

to jest lpg?

benzynka 2,0 . Póki co smignąłem 200km po mieście i 750km po trasie i silniczek żyje. Operacja się udała i pacjent jeszcze żyje :wave:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...