hugh_h Opublikowano 19 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2016 No dobra było 12-13/100 tłumaczyłem ciężka nogą ale teraz mi wychodzi już koło 15 wielce mnie to smuci i napawa moje serce strachem albowiem do dalekich wycieczek miał być ten wóz .... Co po kolei sprawdzać co wpływa na taki wynik, na którym etapie wpaść w panikę. Liczę na podpowiedzi od naszych fachowców bo ja to nie specjalnie w tym temacie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Janusz_ Opublikowano 19 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2016 Pierwsze co to przepływka - jeśli istnieje. Dwa nieszczelności w dolocie, idąc dalej - jakość filtra powietrza, oraz stosowany olej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 19 Marca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2016 .... to przypomną że TD27T - mechaniczne wszystko bez komputera Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Markiej Opublikowano 20 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2016 i przy tak zwiększonym spalaniu nic się nie dzieje? pali ładnie i nie kopci? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fauscik Opublikowano 20 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2016 mi zaczął więcej palić po podmianie filtra paliwa ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość matis_uaz Opublikowano 20 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2016 Witam...... "Lejące" wtryski co za tym idzie zwiększone zadymienie , jest to zauważalne rozregulowana bądz wyjeżdżona pompa wtryskowa ślizgające się sprzęgło ,mało prawdopodobne turbina sprawna? ile bar. ładuje? odczułeś spadek mocy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Badger1s Opublikowano 20 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2016 Z tego co kojarze to Hugh końcówki wtrysków wymienial i turbine też robił, bo po przekładce był problem z mocą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Janusz_ Opublikowano 20 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2016 Pytanie, czy pompa była ustawiana Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Badger1s Opublikowano 20 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2016 Znając Hugha to na pewno. Ale to sam się wypowie na ten temat jak się pokaże. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 20 Marca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2016 hej ... tak na szybko to dla nie wtajemniczonych tu są wcześniejsze perypetie http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/93852-wykres-z-hamowni-problemy-z-kolorowym-silnikiem-td27t/ wygląda że ostateczne starcie nadchodzi i muszę się z nim rozprawić. i... - spaliny na jałowym no jakby ciemniejsze, ale nie zostaje chmura z tyłu jak wdepnę - nie widzę różnicy w mocy - pompa była po regeneracji, kąt ostawiony przy zakładaniu teraz nie pamiętam jaki ale ustawiałem - turbo po regeneracji, pompuje jak trzeba - wtryski nowe ustawione no to było ... jakiś czas temu ale było - wycieków nie zauważam pytanie co sprawdzać po kolei ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość matis_uaz Opublikowano 21 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2016 Tak jeszcze myślę że może który z fahmanów od pomp ustawił dawkę paliwa na pompie na "oko" , sprawdziłbym jeszcze kont wtrysku (zapłonu) 3 śruby na kołnierzu pompy, do tego trza mieć czujnik zegarowy i znać parametry Jeszcze głupie pytanie ,nie zatankował czasem szanowny kolega "chszczonej " nafty ,na którejś z naszych cudownych krajowych stacji paliw??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtus Opublikowano 21 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2016 W normie... te 15l ON. Jak pamiętam 9-10 auto bez dodatków, wraz ze wzrostem wagi spalał coraz więcej, tak do 15l, u mnie. Waga z 1760kg doszła do 2200kg. Pomagało gdy miał włączony EGR, nowy filtr powietrza, brak snorka - z 15l, robiło się 12-13l. Wtedy przy automacie i 4.11 w mostach. D21/D22 z 2.5TD na mechanicznej pompie, paliła koledze dokładnie 15l, lekko podkręcona pompa na dawce i IC dołożony. Nie podkręcony się toczył, według aktualnych standardów. Skręcić pompę, tak by się toczył na 10l i dodać podtlenek żeby się dynamicznie przemieszczał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Badger1s Opublikowano 21 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2016 (edytowane) Wg mnie 15 to trochę za dużo. Tak z 11-12 powino być okej. Chociaż ja u siebie w granicach 10 oscylowałem cały czas w trybie mieszanym. Hugh nie ma 2.5TD tylko TD27T z Terrano u siebie. Edytowane 21 Marca 2016 przez Badger1s Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 21 Marca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2016 tak sobie myślę ... muszę znaleźć kogoś ze stołem i mu popatrzeć na ręce jakie tam ciśnienie jest, problem chyba jest z jakimś adapterem to podłączenia tego pomiaru o ile pamiętam. Kto wie jaki to jest dokładnie model pompy żeby odpytać czy są w stanie to zmierzyć, zexela mam ale nie pamiętam. .. już wiem VE4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtus Opublikowano 21 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2016 Kiki czyli niby Zexel, ale diabeł tkwi w szczegółach zapewne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 21 Marca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2016 zexel napewno - ale to że co to lepiej niż bosch ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość matis_uaz Opublikowano 21 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2016 Proponował bym jeszcze znależdż uczciwego fachmana od napraw ukł. wtrysku ropy napytać by sprawdził przynajmniej ustawienie zapłonu czy jest GIT!! ,ja wiem że samemu szło by to wykonać ,naprawić ,ale poco się z tym katować tracić czas, goście mają do tego adaptery,narzędzia itd. jeżeli będą spoko to postawią trafną diagnozę. Czy kolega już się od takich fachmanów wyleczył , i nie zamierza z nimi polonizować ,i się użerać? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 22 Marca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2016 co to jest w/g ciebie ustawienie zapłonu w dieslu ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość matis_uaz Opublikowano 22 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2016 sprawdziłbym jeszcze kont wtrysku (zapłonu) 3 śruby na kołnierzu pompy, do tego trza mieć czujnik zegarowy i znać parametry Znowu się powtarzam !!! Podjedz do kumatego szpeca niech przynajmniej ten aspekt skontroluje , sprawdzenie będzie cię jedynie koszowąć dobrą "Flache", przynajmniej wykluczysz jedną awarie, ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 22 Marca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2016 Znowu się powtarzam !!! Podjedz do kumatego szpeca niech przynajmniej ten aspekt skontroluje , sprawdzenie będzie cię jedynie koszowąć dobrą "Flache", przynajmniej wykluczysz jedną awarie, ... http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/93852-wykres-z-hamowni-problemy-z-kolorowym-silnikiem-td27t/page-13?do=findComment&comment=982471 sam za mało kumaty jestem ? ale ja sprawdzałem kąt a dawno nie patrzyłem na luzy zaworowe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość matis_uaz Opublikowano 22 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2016 Masz naprawiony cały osprzęt silnika ,czyli sprężarkę, wtryskiwacze, pompę wtryskową ,i jeszcze zauważyłem że ciśnienie sprężania też wygląda pięknie, moim zdaniem przyczyną zwiększonego spalania będzie "naprawiona" pompa wtryskowa , majstry którzy ją naprawiali ,za bardzo się na niej nie skupili , lub założyli do niej części używane lub mizernej "taniej"jakości żeby jakiś tam czas to hulało,do czasu aż znów coś się będzie odzywać .... apropo przynajmniej pokazali co wymienili w pompie ?, czy tylko wystawili rachunek i zgarnęli forsę? Wtryski i pompę wypucowali, ładnie zapakowali w folię ,żeby klient był zadowolony i adijos amigo do następnego (jeżeli ktoś tanio kasuje za naprawę to już to świadczy o tym że to za długo nie pohula , jeżeli coś ma być dobrze zrobione, naprawione musi być drogo!!! , no chyba że masz znajomych lub krewnych naprawiaczy ,lub sam robisz wtedy to "inna para kaloszy".... Napewno dojdziesz do ładu z tym silniczkiem ,nic się nie łam!!! a dawno nie patrzyłem na luzy zaworowe To też sobie skontroluj ,ewentualnie wyreguluj jak trzeba,serio Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtus Opublikowano 22 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2016 zexel napewno - ale to że co to lepiej niż bosch ? Niby to samo, ale starsze lepsze Kąt masz dobrze ustawiony na zegarku, przerabiałem to samo według manuala - ale w CD17, pali przy 90km/h 3.5l ON. Pompa tylko pewna z przebiegiem 97 tys.. Zobacz może jeszcze na Nissan Diesel forum, mało będzie o TD27 - w USA go chyba nie mieli, może/pewnie sama pompa pracowała w innym modelu silnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mariah Opublikowano 23 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2016 Może to głupie pytanie... ale nie masz czasem nadbagażu na pace lub wyższej zabudowy? Jeśli nie to może turbina gorzej pompuje, a noga ciśnie bardziej by zachować podobną dynamikę. Poza tym powolna śmierć sprawia, że czasem ciężko wyczuć że coś się zmienia. Kolejny punkt to pompa i to już chyba koniec. Spadek kompresji rozumiem, że wykluczyłeś? U mnie spalanie około 13l +- 0,5 wychodzi, choć minus to raczej rzadko (koła 31"). Ps.Jeśli chcesz coś sprawdzić/porównać to pisz śmiało, silniki mamy te same i blisko do siebie. A jeśli wytrzymasz pewnie ze 2/3 miesiące (jak nie zmienię planów) to będę mógł służy silnikiem i osprzętem by podmieniać części aż do rozwiązania problemu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Markiej Opublikowano 25 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2016 próbowałeś jeździć na troszkę zmienionym koncie w jedną albo w drugą? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość matis_uaz Opublikowano 29 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2016 Ja bym jeszcze spróbował podmienić pompę wtryskową na inną sprawną , lub "przykręcił" dawkę paliwa na tej która obecnie znajduje się przy silniku (testy, testy i jeszcze raz testy w każdy możliwy sposó próbowałeś jeździć na troszkę zmienionym koncie w jedną albo w drugą? szanowny kolega hugh_h tą opcje pewnie już przerabiał , znając życie, choć mogę się mylić ......... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.