Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

ESP - OFF nie reaguje


maryjan1000

Rekomendowane odpowiedzi

Koleżanki i Koledzy ( choć nie wiem czy są jakieś dziewczyny na forum... ? ) Nie reaguje w moim PaCie przycisk ESP-Off, jest podświetlany razem z deską rozdzielczą ale wciskając go nie pojawia mi się żaden komunikat ani kontrolka... uszkodzony przycisk czy poprzedni właściciel wymontował żarówę z tablicy... ? Ma ktoś jakiś pomysł? Najprościej wpiąć się testerem diagnostycznym i sprawdzić czy nie "wisi" jakaś awaria na ESP ale nie mam takiego testera ( mam tylko silnikowy ELC ) może istnieje jakiś inny sposób na sprawdzenie??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kontrolka ESP powinna załączyć się w trakcie pierwszego trybu testowego czyli po przekręceniu kluczyka na zapłon. Jeśli nie świeci się to niewykluczone że poprzedni właściciel wymontował żarówkę chcąc ukryć usterkę systemu ESP.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy włączeniu zapłonu nie pali się ESP czyli... ktoś mnie wyrolował ! Zimą jeździłem i raczej wszystko w normie... czułem korekcję toru jazdy przy poślizgach...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

skoro czułeś korektę toru jazdy zimą to ESP musi działać, bez tego systemu w trybie 2WD ruszenie pod lekką górkę kończy się zamiataniem "d*pą"...a jazda w zakręcie na sliskim kończy się bączkiem...

Nawet mając włączone "auto4x4" lepiej nie wyłączać zimą ESP.

 

może być tak- system działa poprawnie a tylko na liczniku nie  wyświetla kontrolki. Na szczęscie licznik łatwo i szybko się wyjmuje.

 

ten system też mozna sprawdzić w głebokim kopnym piachu, z włączonym ESP komputer zdławia silnik, mamy wrazenie jakby auto się wkopywało staje,noga na gaz a obr spadają, dlatego ten system się wyłącza  i wtedy koła mielą z pełną moca.

 

sprawdz licznik, wpinając się w odpowiednie piny kontrolka powinna zaświecic. trzeba zajrzeć do serwisówki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacznijmy od tego że najpierw trzeba sprawdzić czy jest żarówka. Po drugie czy nie jest spalona. System musi przy przełączeniu na zapłon zostać sprawdzony przez ECM. Nie może działać bez procedury sprawdzenia. Jeśli uważasz że system pracuje prawidłowo a do tego naciśnięcie i przytrzymanie przez 1 sekundę klawisza ESP nie wyświetla żółtej kontrolki to trzeba zacząć od sprawdzenia żarówki.

 

ESP nawet z błędem będzie pracował "prawie" normalnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

A czy ktoś mnie pokieruje jeżeli chodzi o wyciągniecie zegarów ? Próbowałem w różne sposoby ciągnąć za górę i od dołu "górną osłonę" zegarów myśląc że siedzi na zaczepach ale nie udało się... Przy okazji chciałem wymienić żaróweczki w pokrętłach panelu climatronic'a i okazało się że mam wlutowane w płytkę drukowaną panelu jakieś dziwne żaróweczki na prostokątnych czarnych cokolikach... ? Wie ktoś gdzie takie kupić ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ściągnij sobie manuala, tam masz pokazane jak to rozebrać,  dział "instrument panel" -lower instrument panel-combination meter. Musisz odkręcic dodatkowo 3 śruby aby wyszarpać ruchem do siebie ten panel. Ale aby odkręcic te 3 śruby wpierw musisz odkręcic dolny panel (ten w ktorym jest regulacja poziomu swiateł)  bo są za tym plastikiem na lini łączenia tych dwóch paneli.

Robiłem to 3 lata temu, nie jest to trudne. Niestety nie pokieruję Cię dokładnie pisząc co i jak bo poprostu juz nie pamiętam.

 

Sam musiałbym się posiłkować manualem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...