peceq Opublikowano 6 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2016 (edytowane) Panowie jak najprościej sprawdzić czy się ma DPFa ? na descerozdzielczej mam ikonę tylko nie pamietam czy się podświetla przy włączaniu ...., borykam się z tematem doboru oleju i na stronie motula mam do wyboru z albo bez DPF Edytowane 6 Kwietnia 2016 przez peceq Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slik Opublikowano 6 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2016 z tego co ja wiem to bez DPF były 1,5 dci 106 KM.2.0 DCI wszystkie mają - no chyba, że wycięty Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qqtico Opublikowano 7 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2016 (edytowane) 1. Nachylić się i zerknąć pod auto 2. Zdekodować vin http://japancars.ru/index.php?route=catalog/nissan i zerknąć na układ wydechowy. Prościej się już chyba nie da. Edytowane 7 Kwietnia 2016 przez qqtico Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
peceq Opublikowano 7 Kwietnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2016 1. Nachylić się i zerknąć pod auto 2. Zdekodować vin http://japancars.ru/index.php?route=catalog/nissan i zerknąć na układ wydechowy. Prościej się już chyba nie da. Dla niektórych to proste, trzeba jeszcze wiedziec na co patrzec :] Wyslane z mojego Xperia Z3 Przy uzyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qqtico Opublikowano 8 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2016 Dla niektórych to proste, trzeba jeszcze wiedziec na co patrzec :] Wyslane z mojego Xperia Z3 Przy uzyciu Tapatalka To po co to pytanie, trzeba od razu podjechać do kumatego mechanika i sprawa jasna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
peceq Opublikowano 2 Maja 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2016 1. Nachylić się i zerknąć pod auto 2. Zdekodować vin http://japancars.ru/index.php?route=catalog/nissan i zerknąć na układ wydechowy. Prościej się już chyba nie da. Ktos pomoże rozkodowac? Wyslane z mojego Xperia Z3 Przy uzyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 2 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2016 (edytowane) Połóż się pod samochodem i zobacz jak wygląda układ zaraz za kolektorem wydechowym. Jeśli masz po drodze puszkę z osłonami, przewodami i rurkami to masz DPF'a. Na rysunku może być różnie. DPF wygląda u Ciebie tak: http://allegro.pl/filtr-czastek-stalych-dpf-nissan-qashqai-2-0-dci-i6146484794.html Edytowane 2 Maja 2016 przez sq9mcs 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
peceq Opublikowano 2 Maja 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2016 Dzieki a powiedzcie prosze jwszcze jaki powinien byc parametr acea c3 czy c4, jest jeszcze cos takiego jak RN07020., zastanawiam sie nad elf evolution full tech FE lub LLX LUB MOTUL 8100 XCLEAN FE LUB + Wyslane z mojego Xperia Z3 Przy uzyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 2 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2016 ACEA C3 do DPF. ACEA C4 nie do DPF Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maniujr Opublikowano 2 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2016 ACEA C3 do DPF. ACEA C4 nie do DPF jesteś pewien ? wg strony Motul'a do 2,0dCi DPF jest właśnie C4 https://www.motul.com/pl/pl/products/oils-lubricants/specific-0720-5w30 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 2 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2016 Tylko ze to nie ten olej. Do twojego silnika Motul zaleca X-Clean'a 8100 a ten do DPFu spełnia normę C3. Sprawdź sobie katalog doboru oleju: https://www.motul.com/pl/pl/products/recommendation Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maniujr Opublikowano 2 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2016 właśnie ten jest wg strony do mojego... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 2 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2016 Dziwna sprawa ponieważ w tym samym silniku z DPFem a przed 2010 rekomendowany jest X-Clean 8100. No cóż. Weź co rekomendują aczkolwiek mój YD25 jest cichszy na Shell'u Helix Ultra ECT niż na Motulu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
peceq Opublikowano 5 Maja 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2016 Dzis dWonilem do ASO i powiedzieki mi że mam DPF, zalecaki oleje ELFa z normą RN0720 Wyslane z mojego Xperia Z3 Przy uzyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 5 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2016 Bo takie mają wytyczne z Renault'a Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
borge Opublikowano 5 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2016 (edytowane) jaki powinien byc parametr acea c3 czy c4, jest jeszcze cos takiego jak RN07020 C3 jest mid SAPS i sa preferowane m.in. przez koncerny BMW, MB, VW, C4 jest low SAPS i są preferowane przez koncern Renault-Nissan, RN0720 jest odpowiednikiem C4 (uzywam takiego do 2.0 DCi DPF, konkretnie 5W30 Penrite Enviro + C4) mysle ze od Elfa lepszy bedzie Valvoline Synpower Xtreme MST 5W30 C4, niestety drozszy ACEA C3 do DPF. ACEA C4 nie do DPF C4 do DPF jak najbardziej pozdrawiam Edytowane 5 Maja 2016 przez borge Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
peceq Opublikowano 6 Maja 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2016 Chyba zostawie tego elfa bo taki ostatnio byl zalany i nie bylo z nim problemu, pytanie jest czym one sie roznia, tzn jak to wplywa na jakosc-komfort jazdy Wyslane z mojego Xperia Z3 Przy uzyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
borge Opublikowano 6 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2016 (edytowane) na komfort jazdy pewnie nie wplywa, od tego jest zawieszenie ; ) lepszy albo gorszy olej silnikowy ma za to wplyw na trwalosc silnika i ukladu wydechowego, i pewnie na 'odglos' pracy silnika jak wczesniej wspomnial sq9mcs czym sie oleje roznia? lepkoscia, liczba TBN, temperatura krzepniecia i innymi parametrami ponizej masz metryczke Valvoline Synpower Xtreme MST 5W30 C4, teraz poszukaj sobie w sieci metryczke oleju ktory chcesz zastosowac i porownaj sobie Klasa lepkości SAE 5W-30Lepkość, mm2/s w temperaturze 100 ºC.ASTM D-445......12.0Lepkość, mm2/s w temperaturze 40 ºC.ASTM D-445........70.9Wskaźnik lepkości ASTM D-2270.....................................170Lepkość, mPa.s –30ºC.ASTM D-5293.............................<6600TBN, mg KOH/g ASTM D-2896.......................................7.2Temperatura krzepnięcia, ºC ASTM D-5950......................-42Ciężar właściwy w temperaturze 15.6°C. ASTM D-4052.....0.853Temperatura zapłonu, ºC.ASTM D-92...............................235 cena olejow silnikowych jest pewnie wypadkowa ilosci i jakosci olejow bazowych zastosowanych w kazdym z produktow pozdrawiam ps. polecam zapoznanie sie z Mini poradnikiem olejowym http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/102410-mini-poradnik-olejowy/ Edytowane 6 Maja 2016 przez borge 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.