terenowiec Opublikowano 8 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2016 Witam Was serdecznie. Jestem na etapie zmiany samochodu. Chcę sprzedać swoją Toyotę Land Cruiser, a w jej miejsce kupić X-Traila z lat 2001-2007. Powodem są Dopuszczalne Masy Całkowiete tych aut. Toyota ma ponad 2,5 tony, a X-Traile w benzynie mają najczęściej DMC 2000 kg. To się wiąże z możliwością ciągnięcia przyczepy o Masie Całkowitej 1500 kg na kategorię B i bez płacenia via-toll. Moje pytanie do posiadaczy modeli z silnikiem 2.5 benzyna dotyczy tego, ile macie wpisane w dowodzie rejestracyjnym, w rubryce O1 (gdzie jest napisane: maksymalna masa całkowita przyczepy z hamulcem)? W O2 jest zawsze mniejsza wartość, do 750 kg (przyczepka lekka) i ta mnie nie interesuje. Kluczowe dla mnie pytanie, ile macie wpisane w swoich dowodach w rubryce O1. Bardzo będę wdzięczny za Wasze odpowiedzi, bo wiem, że w różnych partiach tych samych aut, producenci potrafią wpisywać różne wartości. A dla mnie to kluczowy element decydujący o zakupie. Z góry dziękuję - Andrzej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gkowal Opublikowano 8 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2016 Witam Was serdecznie. Jestem na etapie zmiany samochodu. Chcę sprzedać swoją Toyotę Land Cruiser, a w jej miejsce kupić X-Traila z lat 2001-2007. Powodem są Dopuszczalne Masy Całkowiete tych aut. Toyota ma ponad 2,5 tony, a X-Traile w benzynie mają najczęściej DMC 2000 kg. To się wiąże z możliwością ciągnięcia przyczepy o Masie Całkowitej 1500 kg na kategorię B i bez płacenia via-toll. Moje pytanie do posiadaczy modeli z silnikiem 2.5 benzyna dotyczy tego, ile macie wpisane w dowodzie rejestracyjnym, w rubryce O1 (gdzie jest napisane: maksymalna masa całkowita przyczepy z hamulcem)? W O2 jest zawsze mniejsza wartość, do 750 kg (przyczepka lekka) i ta mnie nie interesuje. Kluczowe dla mnie pytanie, ile macie wpisane w swoich dowodach w rubryce O1. Bardzo będę wdzięczny za Wasze odpowiedzi, bo wiem, że w różnych partiach tych samych aut, producenci potrafią wpisywać różne wartości. A dla mnie to kluczowy element decydujący o zakupie. Z góry dziękuję - Andrzej Poniżej masz ulotkę do T30 z 2006 gdzie podane są informacje o przyczepie. Oczywiście ulotka nie jest dokumentem wiążącym, ale wpisy w dowodach w szczególności samochodów sprowadzanych też mogą być od czapy. Ulotka nie obejmuje silnika 2.5 ale jest to benzyniak więc parametry przyczep ma takie same jak do wersji 2.0. Osobiście wydaje mi się, że przyczepa 1500 kg jest za ciężka do X'a aby być w zgodzie z polskimi przepisami. Niestety wersja 2.5 nie jest jakoś znacząco cięższa od wersji 2.0 (1525 kg) Nissan X-Trail T30 (2006).pdf [Edit] Nie wiem o co chodzi z brakiem dostępu do załącznika, ja takiego problemu nie mam. Wcześniej ten sam załącznik podawałem w poniższym poście i teraz ponownie się na niego powołałem. Może stamtąd, będzie do niego dostęp. Przepraszam wszystkich za niedogodność. http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/94392-x-trail-czy-tak-powinno-by%C4%87/?view=findpost&p=973262 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chudson Opublikowano 8 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2016 W dieslu mam 2 tony wpisane i zawsze zdawało mi się,że wszystkie t30 tak mają. Jak kupowałem auto i szukałem czegoś co ma minimum 2 tony na haku to przeglądałem tę stronę http://www.uktow.com/towing%20capacity.asp I są tam podane jakieś przykłady z DMC przyczepy 1500kg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
terenowiec Opublikowano 8 Kwietnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2016 Dzięki Gkowal. Niestety, zamieszczony przez Ciebie załącznik mi się nie otwiera (pojawia się komunikat, że nie mam uprawnień). Z masami przyczep jest różnie, bo w tych samych modelach potrafią być różne wartości (np. w zalezności od kraju z którego auto jest sprowadzone). Kupowałem 2 lata temu Passata B5 z jednego rodzaju silnikiem - 130 ps. Obejrzałem i obdzwoniłem kilkanaście sztuk i były w nich trzy różne wartości DMC auta. Ja szukałem 2000 i udało mi się znaleźć, ale na rynku tylko 10 - 20% miało taką wagę. Prawie wszystkie miały na haku 1600 kg. Znalazłem w ogłoszeniach X-Traila, który według papierów ma na haku 2000 kg. Pytanie czy to rodzynek w grupie tych z 2.5 litrowym silnikiem, czy też norma. Dlatego szukam odpowiedzi u tych, którzy to auto albo mają, albo znają. Bo jeżeli okaże się, że większość ma w papierach mniej niż 1500 kg, to ten będzie wyjątkiem i musiałbym go brać, bo będzie to rodzynek. Poniżej załącznik z BRIFU wspomnianego X-Traila: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gkowal Opublikowano 8 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2016 To że ma w papierach 2000 (tak jak dCi) to jedno, ale ważniejsza jest jego masa własna która nie przekracza 1700 kg. A jak wiadomo w dużym uproszczeniu aby być zgodnym z przepisami masa własna ciągnika nie może być mniejsza od masy przyczepy. A jak bardziej rozwiniemy temat przepisów dla przyczep to się właśnie okaże, że wpis w dowodzie ma się nijak do prawa drogowego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chudson Opublikowano 8 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2016 (edytowane) dopuszczalna masa całkowita przyczepy powinna być ustalana na podstawie rzeczywistej masy całkowitej pojazdu żeby uniknąć zdarzenia gdy mamy DMC przyczepy 2 tony a auto ma RMC jedynie 1700kg. Nie mam przy sobie dowodu ale chyba rzeczywista w xt jest w okolicy 2 ton ??? 2050kg jeśli dobrze kojarze. Więc 2 tonową przyczepę można ciągać. Pomijam tutaj wymogi do kategorii B czyli nie przekroczenie 3,5 t zestawu. Edytowane 8 Kwietnia 2016 przez chudson Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gkowal Opublikowano 8 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2016 dopuszczalna masa całkowita przyczepy powinna być ustalana na podstawie rzeczywistej masy całkowitej pojazdu żeby uniknąć zdarzenia gdy mamy DMC przyczepy 2 tony a auto ma RMC jedynie 1700kg. Nie mam przy sobie dowodu ale chyba rzeczywista w xt jest w okolicy 2 ton ??? Masa przyczepy ma być odniesiona do katalogowej masy własnej pojazdu a nie jego masy rzeczywistej. Masa własna jest zawsze stała (wpisana w papiery), a masę rzeczywista się zmienia. Nie może być tak, że ciągniesz przyczepę z 4 osobami na pokładzie i jest OK, a jak wysiądą 3 osoby to łamiesz przepisy. To tak jak z uprawnieniami kategorii B. Masz uprawnienia na 3,5 tony i nie możesz prowadzić np. pustej ciężarówki, która pusta waży 3 tony ale jej masa dopuszczalna wynosi np 6 ton. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karibox1 Opublikowano 9 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2016 (edytowane) Kolega jasno pyta o O1. U mnie jest O1=1500kg, dla 2.0Benzyna GKowal możesz poprawić rzeczywiście ten link bo nie działa u mnie też.... Edytowane 9 Kwietnia 2016 przez karibox1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chudson Opublikowano 9 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2016 Znalazłem artykuły na ten temat (np auto świat http://www.auto-swiat.pl/prawo/nowe-zasady-holowania/l3gyj )natomiast nie podają one podstawy prawnej. A jak jest za granicą ? W Brytanii masa przyczepy nie powinna przekraczać 85% masy własnej pojazdu ale z tego co kojarzę to chyba jest to tylko sugestia a legalnie można ciągnąć tyle ile w dowodzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maniek2015 Opublikowano 10 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2016 Witam Was serdecznie. Jestem na etapie zmiany samochodu. Chcę sprzedać swoją Toyotę Land Cruiser, a w jej miejsce kupić X-Traila z lat 2001-2007. Powodem są Dopuszczalne Masy Całkowiete tych aut. Toyota ma ponad 2,5 tony, a X-Traile w benzynie mają najczęściej DMC 2000 kg. To się wiąże z możliwością ciągnięcia przyczepy o Masie Całkowitej 1500 kg na kategorię B i bez płacenia via-toll. Moje pytanie do posiadaczy modeli z silnikiem 2.5 benzyna dotyczy tego, ile macie wpisane w dowodzie rejestracyjnym, w rubryce O1 (gdzie jest napisane: maksymalna masa całkowita przyczepy z hamulcem)? W O2 jest zawsze mniejsza wartość, do 750 kg (przyczepka lekka) i ta mnie nie interesuje. Kluczowe dla mnie pytanie, ile macie wpisane w swoich dowodach w rubryce O1. Bardzo będę wdzięczny za Wasze odpowiedzi, bo wiem, że w różnych partiach tych samych aut, producenci potrafią wpisywać różne wartości. A dla mnie to kluczowy element decydujący o zakupie. Z góry dziękuję - Andrzej Mam wpisane O1-2000kg, a O2-750 kg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michoos Opublikowano 30 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2016 Dzięki Gkowal. Niestety, zamieszczony przez Ciebie załącznik mi się nie otwiera (pojawia się komunikat, że nie mam uprawnień). Z masami przyczep jest różnie, bo w tych samych modelach potrafią być różne wartości (np. w zalezności od kraju z którego auto jest sprowadzone). Kupowałem 2 lata temu Passata B5 z jednego rodzaju silnikiem - 130 ps. Obejrzałem i obdzwoniłem kilkanaście sztuk i były w nich trzy różne wartości DMC auta. Ja szukałem 2000 i udało mi się znaleźć, ale na rynku tylko 10 - 20% miało taką wagę. Prawie wszystkie miały na haku 1600 kg. Znalazłem w ogłoszeniach X-Traila, który według papierów ma na haku 2000 kg. Pytanie czy to rodzynek w grupie tych z 2.5 litrowym silnikiem, czy też norma. Dlatego szukam odpowiedzi u tych, którzy to auto albo mają, albo znają. Bo jeżeli okaże się, że większość ma w papierach mniej niż 1500 kg, to ten będzie wyjątkiem i musiałbym go brać, bo będzie to rodzynek. Poniżej załącznik z BRIFU wspomnianego X-Traila: Jutro cynkę fotkę gdy odbiorę auto z warsztatu. : Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 30 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2016 Skąd takie rozbieżności między Waszymi autami? Oba 2,5 z automatem a różne wartości Czy to widzimisię urzędasów, czy coś innego? W Dci mam 2000/750 jak wyżej pisali. A masa własna 2,5 jest ciut większa od 2,2 dci. Warto przeczytać http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/103450-holowanie-przyczepy-co-musisz-wiedzie%C4%87-przepisy/?do=findComment&comment=1116332, skomentować... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.