Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Pytanie do posiadaczy 2.5 benzyna - ile może ciągnąć?


terenowiec
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Was serdecznie. Jestem na etapie zmiany samochodu. Chcę sprzedać swoją Toyotę Land Cruiser, a w jej miejsce kupić X-Traila z lat 2001-2007. Powodem są Dopuszczalne Masy Całkowiete tych aut. Toyota ma ponad 2,5 tony, a X-Traile w benzynie mają najczęściej DMC 2000 kg. To się wiąże z możliwością ciągnięcia przyczepy o Masie Całkowitej 1500 kg na kategorię B i bez płacenia via-toll. 

Moje pytanie do posiadaczy modeli z silnikiem 2.5 benzyna dotyczy tego, ile macie wpisane w dowodzie rejestracyjnym, w rubryce O1 (gdzie jest napisane: maksymalna masa całkowita przyczepy z hamulcem)? W O2 jest zawsze mniejsza wartość, do 750 kg (przyczepka lekka) i ta mnie nie interesuje. Kluczowe dla mnie pytanie, ile macie wpisane w swoich dowodach w rubryce O1. Bardzo będę wdzięczny za Wasze odpowiedzi, bo wiem, że w różnych partiach tych samych aut, producenci potrafią wpisywać różne wartości. A dla mnie to kluczowy element decydujący o zakupie.

Z góry dziękuję - Andrzej 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Was serdecznie. Jestem na etapie zmiany samochodu. Chcę sprzedać swoją Toyotę Land Cruiser, a w jej miejsce kupić X-Traila z lat 2001-2007. Powodem są Dopuszczalne Masy Całkowiete tych aut. Toyota ma ponad 2,5 tony, a X-Traile w benzynie mają najczęściej DMC 2000 kg. To się wiąże z możliwością ciągnięcia przyczepy o Masie Całkowitej 1500 kg na kategorię B i bez płacenia via-toll. 

Moje pytanie do posiadaczy modeli z silnikiem 2.5 benzyna dotyczy tego, ile macie wpisane w dowodzie rejestracyjnym, w rubryce O1 (gdzie jest napisane: maksymalna masa całkowita przyczepy z hamulcem)? W O2 jest zawsze mniejsza wartość, do 750 kg (przyczepka lekka) i ta mnie nie interesuje. Kluczowe dla mnie pytanie, ile macie wpisane w swoich dowodach w rubryce O1. Bardzo będę wdzięczny za Wasze odpowiedzi, bo wiem, że w różnych partiach tych samych aut, producenci potrafią wpisywać różne wartości. A dla mnie to kluczowy element decydujący o zakupie.

Z góry dziękuję - Andrzej 

Poniżej masz ulotkę do T30 z 2006 gdzie podane są informacje o przyczepie. Oczywiście ulotka nie jest dokumentem wiążącym, ale wpisy w dowodach w szczególności samochodów sprowadzanych też mogą być od czapy. Ulotka nie obejmuje silnika 2.5 ale jest to benzyniak więc parametry przyczep ma takie same jak do wersji 2.0. Osobiście wydaje mi się, że przyczepa 1500 kg jest za ciężka do X'a aby być w zgodzie z polskimi przepisami. Niestety wersja 2.5 nie jest jakoś znacząco cięższa od wersji 2.0 (1525 kg)
 
 
[Edit]
Nie wiem o co chodzi z brakiem dostępu do załącznika, ja takiego problemu nie mam. Wcześniej ten sam załącznik podawałem w poniższym poście i teraz ponownie się na niego powołałem. Może stamtąd, będzie do niego dostęp. Przepraszam wszystkich za niedogodność.
 
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dieslu mam 2 tony wpisane i zawsze zdawało mi się,że wszystkie t30 tak mają. 

 

Jak kupowałem auto i szukałem czegoś co ma minimum 2 tony na haku to przeglądałem tę stronę

http://www.uktow.com/towing%20capacity.asp

I są tam podane jakieś przykłady z DMC przyczepy 1500kg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Gkowal. Niestety, zamieszczony przez Ciebie załącznik mi się nie otwiera (pojawia się komunikat, że nie mam uprawnień). Z masami przyczep jest różnie, bo w tych samych modelach potrafią być różne wartości (np. w zalezności od kraju z którego auto jest sprowadzone). Kupowałem 2 lata temu Passata B5 z jednego rodzaju silnikiem - 130 ps. Obejrzałem i obdzwoniłem kilkanaście sztuk i były w nich trzy różne wartości DMC auta. Ja szukałem 2000 i udało mi się znaleźć, ale na rynku tylko 10 - 20% miało taką wagę. Prawie wszystkie miały na haku 1600 kg.

Znalazłem w ogłoszeniach X-Traila, który według papierów ma na haku 2000 kg. Pytanie czy to rodzynek w grupie tych z 2.5 litrowym silnikiem, czy też norma. Dlatego szukam odpowiedzi u tych, którzy to auto albo mają, albo znają. Bo jeżeli okaże się, że większość ma w papierach mniej niż 1500 kg, to ten będzie wyjątkiem i musiałbym go brać, bo będzie to rodzynek. 

Poniżej załącznik z BRIFU wspomnianego X-Traila:

 

post-98565-0-60536100-1460103944_thumb.jpg

post-98565-0-74657600-1460103948_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To że ma w papierach 2000 (tak jak dCi) to jedno, ale ważniejsza jest jego masa własna która nie przekracza 1700 kg.

A jak wiadomo w dużym uproszczeniu aby być zgodnym z przepisami masa własna ciągnika nie może być mniejsza od masy przyczepy.

A jak bardziej rozwiniemy temat przepisów dla przyczep to się właśnie okaże, że wpis w dowodzie ma się nijak do prawa drogowego.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dopuszczalna masa całkowita przyczepy powinna być ustalana na podstawie rzeczywistej masy całkowitej pojazdu żeby uniknąć zdarzenia gdy mamy DMC przyczepy 2 tony a auto ma RMC jedynie 1700kg.

 

Nie mam przy sobie dowodu ale chyba rzeczywista w  xt jest w okolicy 2 ton ???  2050kg jeśli dobrze kojarze. Więc 2 tonową przyczepę można ciągać. Pomijam tutaj wymogi do kategorii B czyli nie przekroczenie 3,5 t zestawu. 

Edytowane przez chudson
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dopuszczalna masa całkowita przyczepy powinna być ustalana na podstawie rzeczywistej masy całkowitej pojazdu żeby uniknąć zdarzenia gdy mamy DMC przyczepy 2 tony a auto ma RMC jedynie 1700kg.

 

Nie mam przy sobie dowodu ale chyba rzeczywista w  xt jest w okolicy 2 ton ??? 

 

Masa przyczepy ma być odniesiona do katalogowej masy własnej pojazdu a nie jego masy rzeczywistej. Masa własna jest zawsze stała (wpisana w papiery), a masę rzeczywista się zmienia.

Nie może być tak, że ciągniesz przyczepę z 4 osobami na pokładzie i jest OK, a jak wysiądą 3 osoby to łamiesz przepisy.

 

To tak jak z uprawnieniami kategorii B. Masz uprawnienia na 3,5 tony i nie możesz prowadzić np. pustej ciężarówki, która pusta waży 3 tony ale jej masa dopuszczalna wynosi np 6 ton.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega jasno pyta o O1. U mnie jest O1=1500kg, dla 2.0Benzyna


GKowal możesz poprawić rzeczywiście ten link bo nie działa u mnie też.... :thumbsdown:

post-58920-0-99870400-1460178953_thumb.jpg

Edytowane przez karibox1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem artykuły na ten temat (np auto świat http://www.auto-swiat.pl/prawo/nowe-zasady-holowania/l3gyj  )natomiast nie podają one podstawy prawnej.

A jak jest za granicą ? 

W Brytanii masa przyczepy nie powinna przekraczać 85% masy własnej pojazdu ale z tego co kojarzę to chyba jest to tylko sugestia a legalnie można ciągnąć tyle ile w dowodzie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Was serdecznie. Jestem na etapie zmiany samochodu. Chcę sprzedać swoją Toyotę Land Cruiser, a w jej miejsce kupić X-Traila z lat 2001-2007. Powodem są Dopuszczalne Masy Całkowiete tych aut. Toyota ma ponad 2,5 tony, a X-Traile w benzynie mają najczęściej DMC 2000 kg. To się wiąże z możliwością ciągnięcia przyczepy o Masie Całkowitej 1500 kg na kategorię B i bez płacenia via-toll. 

Moje pytanie do posiadaczy modeli z silnikiem 2.5 benzyna dotyczy tego, ile macie wpisane w dowodzie rejestracyjnym, w rubryce O1 (gdzie jest napisane: maksymalna masa całkowita przyczepy z hamulcem)? W O2 jest zawsze mniejsza wartość, do 750 kg (przyczepka lekka) i ta mnie nie interesuje. Kluczowe dla mnie pytanie, ile macie wpisane w swoich dowodach w rubryce O1. Bardzo będę wdzięczny za Wasze odpowiedzi, bo wiem, że w różnych partiach tych samych aut, producenci potrafią wpisywać różne wartości. A dla mnie to kluczowy element decydujący o zakupie.

Z góry dziękuję - Andrzej 

Mam wpisane O1-2000kg, a O2-750 kg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Dzięki Gkowal. Niestety, zamieszczony przez Ciebie załącznik mi się nie otwiera (pojawia się komunikat, że nie mam uprawnień). Z masami przyczep jest różnie, bo w tych samych modelach potrafią być różne wartości (np. w zalezności od kraju z którego auto jest sprowadzone). Kupowałem 2 lata temu Passata B5 z jednego rodzaju silnikiem - 130 ps. Obejrzałem i obdzwoniłem kilkanaście sztuk i były w nich trzy różne wartości DMC auta. Ja szukałem 2000 i udało mi się znaleźć, ale na rynku tylko 10 - 20% miało taką wagę. Prawie wszystkie miały na haku 1600 kg.

Znalazłem w ogłoszeniach X-Traila, który według papierów ma na haku 2000 kg. Pytanie czy to rodzynek w grupie tych z 2.5 litrowym silnikiem, czy też norma. Dlatego szukam odpowiedzi u tych, którzy to auto albo mają, albo znają. Bo jeżeli okaże się, że większość ma w papierach mniej niż 1500 kg, to ten będzie wyjątkiem i musiałbym go brać, bo będzie to rodzynek. 

Poniżej załącznik z BRIFU wspomnianego X-Traila:

 

Jutro cynkę fotkę gdy odbiorę auto z warsztatu. 

:

post-82408-0-09863700-1462022324_thumb.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skąd takie rozbieżności między Waszymi autami? Oba 2,5 z automatem a różne wartości :huh:

Czy to widzimisię urzędasów, czy coś innego?

W Dci mam 2000/750 jak wyżej pisali.

A masa własna 2,5 jest ciut większa od 2,2 dci.

 

Warto przeczytać http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/103450-holowanie-przyczepy-co-musisz-wiedzie%C4%87-przepisy/?do=findComment&comment=1116332, skomentować...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...