Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[p11] 1.8 wyrzuca olej wydechem


wojteklu
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Jestem posiadaczem primery p11 z silnikiem 1.8.

Otóż, kupując uwierzyłem sprzedawcy, że oleju nie bierze od wymiany do wymiany - co prawda mija 5 miesiąc, więc myślę że wystosuje mu pismo, o tym że mnie oszukał. Po miesiącu użytkowania była pierwsza dolewka - jakiś litr. Myślałem, że może było mało... następnie znów litr... co prawda nie sprawdzalem pózniej bagnetu. Dzis przymrugała mi kontrolka cisnienia oleju, patrze bagnet - suchy. Weszło jakieś 2,5 l oleju do drugiego zgiecia na bagnecie.

 

Auto nie kopci - czy to jak zimny (co sugeruje uszczelniacze, o ile się nie mylę), ani też nie kopci na niebiesko/biało podczas przegazówki czy normalnej jazdy.

 

Z silnika nigdzie nie kapie.

Jedynie co się dzieje, przy przegazowaniu w garazu, zauwazylem czarną plame przy wydechu - podobna do plamy z sadzy diesla, ale tutaj "czarną" mazią okazał się olej. Jestem 100% pewien, że jest to olej.


Czy auto straciło na mocy, nie mam pojęcia - takie już kupiłem  - w porównaniu do Vectry 1.8 mogę powiedzieć że ma podobne osiągi.

 

 

Co może być przyczyną ubytku oleju i wyrzucania go wydechem?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
  • 1 miesiąc temu...

Sorki za odkop ale u siebie zauważyłem podobne objawy z tym że część oleju spala. Końcówka wydechu cała zaolejona. Dopiero powyżej 80 km/h widać biały dym. Jak taką sytuację znosi katalizator??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo źle. 

Niszczy go niespalony olej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  W dniu 29.07.2016 o 11:47, Monster3 napisał:

Warto to rozbierać i remontować czy od razu wymienić cały silnik??

 

taniej jest wymienić na taki sam silnik, tylko rzecz w tym żeby zakupiony był w dobrym stanie

a tego tak do końca się nie wie dopuki nie zamontuje się go w aucie i nie zrobi na nim kilku tys.km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poczytaj tu http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/90918-sr20de-remontowa%C4%87-czy-przeszczepia%C4%87/

Silnik inny, ale ta sama rodzina ;)

Może tam dojdziesz do jakichś wniosków.

Ja się nie wypowiem bo nie znam tematu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na początek to zmierzyć ciśnienie starego silnika i zrobić próbę olejową .  Ja bym wolał wymienić pierścienie niż wymieniać cały silnik .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też bym wolał wyremontować bo wiem co mam i z jakim przebiegiem. Ciśnienie zmierzę jak ogarnę remont w domu i będę miał dostęp do odpowiednich sprzętów. A jak zrobić tą próbę olejową??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  W dniu 29.07.2016 o 13:07, Monster3 napisał:

Też bym wolał wyremontować bo wiem co mam i z jakim przebiegiem. Ciśnienie zmierzę jak ogarnę remont w domu i będę miał dostęp do odpowiednich sprzętów. A jak zrobić tą próbę olejową??

/cyt/

Technika pomiaru:

 

1. Wykonać pomiar ciśnienia sprężania na sucho, kolejno dla każdego cylindra, obracając wał rozrusznikiem (ok. 200 obr/min), z wyłączonym zapłonem i wtryskiwaczami (podłączyć kabelek do cewki rozrusznika, zamiast istniejącego połączenia ze stacyjką - nie używać stacyjki). Przepustnica powinna być otwarta na 50% (nie zmieniać jej położenia przez cały czas pomiaru).

 

 

 

2. Powtórzyć pomiary, wlewając bezpośrednio przed pomiarem (30 sek) oddzielnie do każdego cylindra po 5 ml oleju silnikowego (takiego jaki jest używany w silniku - oczywiście świeżego).

 

Trzeba się mocno spieszyć, żeby silnik zbytnio nie wystygł.

 

Ważne jest utrzymanie powtarzalności przez m.inn. systemowy pomiar (najpierw pomiary 1,2,3,4.. cylindra na sucho potem pomiar z olejem w tej samej kolejności). Do cylindrów należy zawsze wlewać tę samą ilość oleju (z doświadczeń wiadomo, że dla pojemności cylindra do 0,5 litra wystarczy 5 ml (najlepiej strzykawką), ale trzeba także przestrzegać stałego (nie dłuższego niż 30 s) odstępu czasu między wprowadzeniem oleju a rozpoczęciem pomiaru. Najlepiej wykonać po dwa pomiary dla każdego cylindra (raz za razem) na sucho i z olejem (jeśli czas na to pozwoli i ma się wprawę). Po wykonaniu pomiarów należy trochę poobracać rozrusznikiem, jeszcze z wykręconymi świecami (żeby wydmuchać olej)... /koniec cytatu/

Jeśli po wlaniu oleju ciśnienie sprężenia wzrośnie, świadczy to o zużytych pierścieniach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co jeszcze warto zrobić przy okazji rozbierania na śrubki?? A będę sporo rozbierał bo górne wahacze już na złom się nadają i maglownica do regeneracji. Może coś żeby podnieść moc??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...