Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[n15] Wylewa się paliwo?


TheN
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Postanowiłem dolać środka STD do czyszczenia wtrysków. Czy działa czy nie - a co mi tam, raczej nie zaszkodzi.

Zatankowałem do pełna do pierwszego odbicia (paliła się rezerwa i weszło 42l). Wlałem w/w środek.

Podczas jazdy poczułem smród benzyny/środka. Pomyślałem że bak dziurawy może ale okazało się że cieknie z korka wlewu. Otworzyłem korek a tam ciecz (benyzna lub środek) na maksa (jak by przechylić szklankę z wodą i woda była na krawędzi)

 

Czy przepełniłem bak czy środek po prostu nie wlał się do baku? Nawet odginałem tą blaszkę w środku śrubokrętem ale i tak nie spływało. Dodam iż samochód możliwe że stał na bardzo małej górce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

<p>Dokładnie musisz sprawdzić. Przecież często tak bywa i dużo osób to potwierdzi, że po odbiciu pistoleta, to jeszcze można dolać czasami i z 2 litry.</p>

<p>I tak na przyszłość - najpierw się wlewa środek a następnie paliwo, gdyż w trakcie tankowania środek miesza się dokładniej. Trzeba pamiętać iż każdy środek to w jakimś stopniu mocny koncentrat.</p>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja leję pod korek, choć odradzają takie manewry i nigdy nic się nie wylało. Kolega napisał wyraźnie że do pierwszego odbicia tankował. Może przez ten środek paliwo zaczęło się pienić??? Może to idiotycznie brzmi, ale co innego mogło być przyczyną?

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może odpowietrzenie baku nie działa prawidłowo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W N16 masakrycznie koroduje rura wlewu paliwa. Może i w tym przypadku tak jest.

Nie tylko w N16.

Załączone miniatury
  • post-68386-0-36608000-1407534855_thumb.j
  • post-68386-0-84331600-1407534912_thumb.j
  • post-68386-0-01676500-1407534963_thumb.j
  • post-68386-0-01189600-1407535025_thumb.j
  • post-68386-0-99820600-1407535095_thumb.j
  • post-68386-0-73633300-1407535501_thumb.j
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

TheN, u Ciebie prawdopodobnie nie działa układ odprowadzania par paliwa ze zbiornika do pojemnika z węglem aktywnym (wymysł ekologów z lat 70-tych). Bezpośrednią przyczyną jest właśnie tankowanie "pod korek". Paliwo zawilgociło pojemnik z węglem uniemożliwiając odprowadzenie oparów ze zbiornika i dalej do silnika gdzie jest spalane. Dodatkowo w tymże układzie masz zaworek jednokierunkowy (przytkał się) i to też może być przyczyną. Wytworzyło się nadciśnienie i ono wywala paliwo do rury wlewu, zatykając jednocześnie odpowietrzenie zbiornika. Edytowane przez polo32
  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bezpośrednią przyczyną jest właśnie tankowanie "pod korek".

 

Zatankowałem do pełna do pierwszego odbicia (paliła się rezerwa i weszło 42l)

Panowie, czytacie ze zrozumieniem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A i owszem - to o czy pisałem nie dzieje się tu i teraz, ale przez wiele lat zwyczaju tankowania do pełna.

Thunder, bez urazy - proszę wyjaśnić więc rzeczowo (bez gdybania) jaka może być przyczyna tego zjawiska.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mówię że nie możesz mieć racji. Natomiast idąc w kierunku tankowania pod korek, a tu jak wiadomo tego nie było, zaczniemy wymyślać coraz to nowe teorie. Jeśli pochłaniacz par jest zawilgocony paliwem, to nie ma znaczenia ile zatankuje, bo on znajduje się wysoko nad zbiornikiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale ma również zaworek przy zbiorniku (nr 29 na rysunku). Jak problem nie ustępuje ( i jest cały czas zapach paliwa w kabinie), dla sprawdzenia układu rozłączyłbym przewód między zbiornikiem a zaworem (przytkał się).

Nie twierdzę też, że jest to akurat to - bo przyczyna może być zupełnie prozaiczna.

14202580515567.png

Edytowane przez polo32
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja przy okazji zapytam o coś innego. Czy polecacie dolewanie takich specifyków do paliwa? Czy lepiej nie zawracać sobie tym głowy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale ma również zaworek przy zbiorniku (nr 29 na rysunku). Jak problem nie ustępuje ( i jest cały czas zapach paliwa w kabinie), dla sprawdzenia układu rozłączyłbym przewód między zbiornikiem a zaworem (przytkał się).

Nie twierdzę też, że jest to akurat to - bo przyczyna może być zupełnie prozaiczna.

14202580515567.png

jestem na 99% procent pewien że to jest przyczyną, +twój poprzedni post. Dokładnie, mam teraz zapach paliwa w kabinie.

 

czyli mam spróbować rozłączyć i ewentualnie przeczyścić ten element 29?

Edytowane przez TheN
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja uważam że te wszystkie specyfiki co mają "uzdrowić silnik albo osprzęt" to jedno wielkie kłamstwo a już nie jeden zatarł silnik po wlaniu do baku jakiegoś dodatku. Do czyszczenia elementów silnika czy osprzętu są specjalne drogie urządzenia a taniej to nie znaczy skutecznie a znaczy kłopoty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

TheN, spokojnie - w pierwszej kolejności odłączyłbym (bo to łatwiejsze) przewód dochodzący do pochłaniacza par paliwa EVAP od zbiornika paliwa, pozostawiając go otwartym (pooznaczaj je, aby nie pomylić). Jeśli problem z utrzymywaniem się zapachu pozostałby bez zmian - sprawdziłbym (przedmuchując powietrzem) zawór jednokierunkowy jak również przewody w kierunku pochłaniacza (mają być drożne). Przy okazji pobytu na kanale, sprawdź stan rury wlewowej i odpowietrzającej, bo w Almerach korodują na potęgę (będziesz widział ciemniejsze zawilgocone miejsca), zwłaszcza w okolicach mocowania do nadwozia. Dodatkowym objawem niesprawności układu odprowadzenia par paliwa może być utrudniony rozruch silnika.

Edytowane przez polo32
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja przy okazji zapytam o coś innego. Czy polecacie dolewanie takich specifyków do paliwa? Czy lepiej nie zawracać sobie tym głowy?

Całkowicie inny temat-sprawa-problem (nie powinno być tego pytania tutaj). Powinieneś poczytać forum.

 

Ja uważam że te wszystkie specyfiki co mają "uzdrowić silnik albo osprzęt" to jedno wielkie kłamstwo a już nie jeden zatarł silnik po wlaniu do baku jakiegoś dodatku. Do czyszczenia elementów silnika czy osprzętu są specjalne drogie urządzenia a taniej to nie znaczy skutecznie a znaczy kłopoty.

I tutaj się kolego z Tobą nie zgodzę!!!

Dlaczego-prosty przykład - lecz dużo znaczący od rzetelnego mechanika.

Miałem problemy z autkiem, tzn. z obrotami, przyśpieszaniem, wyprzedzaniem-czyli praktycznie ze wszystkim co dotyczyło jazdy.

Samochodzik był również i na gaz.

Zaczęły się w końcu problemy, zadzwoniłem w swoim mieście do konkretnego mechaniora i od razu zaproponował mi pewny środek ---do ewentualnej poprawy w układzie paliwowym za max, 100 zł lub ewentualne czyszczenia-sprawdzania-regulacje...itd. za 500 zł w z wyż! 

Środek pomógł, mechanior od razu go zaproponował --a nie to że chciał zarobić!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...