Gość schulla Opublikowano 21 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2005 Mam dwa komplety opon zimowych: 2 sz 175/70 R13 2 szt.155/70 R13 Czy te mniejsze w ogóle mogę założyć do sunnego,a jeżeli tak,to gdzie przód czy tył? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kristobal Opublikowano 21 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2005 Fabryczny rozmiar do N14 to 175/70R13. Na zimę dopuszczalny jest również rozmiar 155/80R13 (dawne oznaczenie 155R13). Natomiast 155/70R13 będą za niskie do tego samochodu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość maciejka_sz Opublikowano 21 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2005 jezeli na oponie jest oznaczenie np. 155R13 to znaczy ze wysokosc opony jest 80 czyli 155/80R13. Te kiszki 155/70R13 beda za male - licznik bedzie Ci przeklamywal. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość schulla Opublikowano 21 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2005 Jeśli założę je na tył,to chyba licznik nie ma nic do rzeczy.Chodziłoby mi raczej o kwestie bezpieczeństwa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość nowikg Opublikowano 21 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2005 Miałem kiedyś takie zimówki komicznie to wygląda felga szersza od opony. Najlepiej sprzedaj je i kup takie jak pozostałe. Kiedyś jak miałem podobną sytuacje (koła 175 i 185 to szersze założyłem na tył, lepiej sie prowadził i ładniej wyglądał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gregor Opublikowano 21 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2005 Ja mam opony na zimę 165/80 R13 i są bardzo wysokie (letnie mam 175/70), samochód stracił troche na mocy ale bez wspomagania kierownicą kręci sie lżej. Podobno ma więcej palić bo są wyższe opony, jeszcze nie sprawdziłem ale zauważyłem, że muszę częściej biegi redukować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość maciejka_sz Opublikowano 22 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2005 Nie wyzsze tylko szersze... wieksz powierzchnia przylegania do podloza i wieksze opory toczenia... straacisz troszke na mocy i bedzie drobine wiecej palil czego mozesz nie zauwazyc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kmink Opublikowano 22 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2005 kiedys juz cos bylo na temat opon ale nie moge znalezc pierwsze bardzo wazne jest zachowanie odpowiedniej śrenicy koła(opona+felga)zeby licznik nie przekłamywał itp. na zime im węższa opona tym lepiej(zreszta zwróć uwage na jakich oponach jezdzą na rajdach w zimie jak jest snieg). Im opona wyższa tym mniejsza moziwość uzykania wysokiego cisnienia wywieranego na podłoże co jest bardzo wazne w zimie. Wiadomo wieksza przyczepnosc to wieksze zzycie paliwa - ale to normalne w zimie (nie tylko auta palą wiecej bo jest zimno i dluzej sie nagrzewa slnik itp.-to tez) opony węzsze powinienes załozyc na przod ale przy feldze 13'' powinny miec rozmiar 155/80/13 przy wysokosci 70 musiala by to byc juz opona i felga 14'' z oponami jest tak: - niski profil - wieksze cisnienie wywierane na podłze-mniejsza przyczepność przy jezdzie przod - tył - szerkosc opnny - im szersza tym lepsze trzymanie na zakretach(oczywiscie przy odpowiednniej wysokosci) Dlatego najczesciej jest tak ze niskoprofilowe gumy są tez odpowienio szerokie(pomijam rodzaj bieznika i materiał mowie o samych rozmarach). - jezeli opona jest wysoka to cinienie wywierane na podłoze jest mniejsze a co za tym idzie przyczepnosc jest wieksza wszystko zalezy od wielkosci auta do saniacza na lato najlepiej zakładac opony 175/70/14'' a na zime 155/80/13-mowa o felgach stalowych(i zima i lato)jezeli na lato zakladamy alusy to mozna ewentualnie 185/60-65/15 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość zorgon Opublikowano 23 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2005 Witam. Sluchajcie ja mam kupione zimowki opony 175/65/R14 do tego chce kupic stalowe felgi. Doradzcie mi czy sa dobre i jakie oznaczenie musze miec felg zebym wiedzial jakie kupic. Letnie mam na alumach 195/50/R15 i raczej do alumow nie bede zakladal zimowek. Prosze o rade jakie felgi do tych oponek zimowych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość nowikg Opublikowano 24 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2005 Mam PIRELLI Winter Carving 175/70R13. Bardzo dobra opona, najlepsza jaką dotąd testowałem. Przeznaczona na rynek skandynawski ale dostępna też i u nas, posiada możliwość kolcowania. Nie widziałem jeszcze opny która ma taką przyczepność. Nie zakopałem sie nawet jak miałem do pokonania ponad 0,5 metra śniegu i zwały usypane przez pług. Polecam warto ją mieć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość zorgon Opublikowano 25 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2005 A ja mam na zime 175/65R14 bo takie sa zalecane do mojego modelu czyli 1.6 SR a rozmiar felgi stalowej to 5,5JJX14. Jesli macie problem jakie dobrac to zapraszam na http://www.opony.com.pl/opony/opony_pojazdy1.asp . Jest podzial na modele i roczniki. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość KeriSR Opublikowano 8 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2005 a właśnie odnośnie opon strzeliłem sobie cztery nakładki w Olsztynie ,zimowe ,namówił mnie przyjaciel i zarazem brat cioteczny mojej Żonki ,sam gania drugi sezon i jest oki.,rozmiar to 14-165-65 ,cena 75pl za sztuke i rok gwarancji,chciałem nowe ale...i tu wiadomo o czym mowa :wink: ,a używane ,no ciężko trafić na coś ładnego ,poza tym nie miałem wyjścia to co miałem na kołach to był naprawde dramat... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość maciejka_sz Opublikowano 8 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2005 A ja kupilem nowki.. w zeszlym roku 2 i w tym roku 2 nastepne Zakup podzielilem jak wydac na 2 czesci i jestem bardzo zadowolony. Dzis wlasnie przelozylem sobie juz komplecik letni na zimowy. Czas juz byc gotowym na wszelakie ewentualnosci. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość SL Opublikowano 9 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2005 A ja i na przód i na tył mam założone 155/80R13. A na naklejce w drzwiach kierowcy (tzn pod zamkiem) jest napisane, ze fabrycznie na przód powinny byc 155 a na tył 175. Śmieszne co nie?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość siecki Opublikowano 11 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2005 kiedys juz cos bylo na temat opon ale nie moge znalezc pierwsze bardzo wazne jest zachowanie odpowiedniej śrenicy koła(opona+felga)zeby licznik nie przekłamywał itp. na zime im węższa opona tym lepiej(zreszta zwróć uwage na jakich oponach jezdzą na rajdach w zimie jak jest snieg). Im opona wyższa tym mniejsza moziwość uzykania wysokiego cisnienia wywieranego na podłoże co jest bardzo wazne w zimie. Wiadomo wieksza przyczepnosc to wieksze zzycie paliwa - ale to normalne w zimie (nie tylko auta palą wiecej bo jest zimno i dluzej sie nagrzewa slnik itp.-to tez) opony węzsze powinienes załozyc na przod ale przy feldze 13'' powinny miec rozmiar 155/80/13 przy wysokosci 70 musiala by to byc juz opona i felga 14'' z oponami jest tak: - niski profil - wieksze cisnienie wywierane na podłze-mniejsza przyczepność przy jezdzie przod - tył - szerkosc opnny - im szersza tym lepsze trzymanie na zakretach(oczywiscie przy odpowiednniej wysokosci) Dlatego najczesciej jest tak ze niskoprofilowe gumy są tez odpowienio szerokie(pomijam rodzaj bieznika i materiał mowie o samych rozmarach). - jezeli opona jest wysoka to cinienie wywierane na podłoze jest mniejsze a co za tym idzie przyczepnosc jest wieksza wszystko zalezy od wielkosci auta do saniacza na lato najlepiej zakładac opony 175/70/14'' a na zime 155/80/13-mowa o felgach stalowych(i zima i lato)jezeli na lato zakladamy alusy to mozna ewentualnie 185/60-65/15 Czy kolega nie pomylił wysokości z szerokościa opony? Według mnie siła nacisku na powierzchnię będzie zależała od szerokości opopny a ściślej mówiąc od pola powierzchni styku opony z nawierzchnią, ale moge się mylić Pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
blandman Opublikowano 12 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2006 Witam. Niechce zaczynac nowego tematu tym bardziej ze moj problem dotyczy tez opon... Mam sunny n14 1.4 16v 3d. Poprzednio posiadałem primere p10 i zostaly mi po niej kolka z letnimi oponami 195/60 R14. Czy moge te opony zalozyc do suniacza? nie bedą zbyt szerokie? Zaznaczam że nie jest obnizany itp. POMÓZCIE! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jac_brutek Opublikowano 2 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2006 Witam. Mam pytanie odnośnie opon zimowych: czy mają być węższe od letnich czy takiej samej szerokości? Jeżdże na 175/75 r 13 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kristobal Opublikowano 2 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2006 Witam. Mam pytanie odnośnie opon zimowych: czy mają być węższe od letnich czy takiej samej szerokości? Jeżdże na 175/75 r 13 Do N14 mogą być 175/70R13 i 155/80R13. Teoretycznie na zimę powinno się zakładać węższe opony, ale 175 to nie jest szeroka opona, więc też możesz zastosować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
blandman Opublikowano 2 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2006 Smiało mozesz kupić takiej samej szeroosci. Ja osobiscie letnie mam 175/70 a zimowe 155/70 i jest ok. Choc pamietaj ze im wezsze opony tym trudniej sie prowadzi przy wiekszych predkosciach... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Maciek78 Opublikowano 3 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2006 A ja kupilem nowki.. w zeszlym roku 2 i w tym roku 2 nastepne Zakup podzielilem jak wydac na 2 czesci i jestem bardzo zadowolony. Dzis wlasnie przelozylem sobie juz komplecik letni na zimowy. Czas juz byc gotowym na wszelakie ewentualnosci. No proszę, ktoś zerżnął pomysł ode mnie To jest słuszne rozwiązanie gdy nie ma dostatecznej gotówki na zakup całego kompletu. W tym roku tez kupię 2 szt. i łącznie będę miał 4 prawie nówki Z tym, że zaszaleję i zakupię cos na prawde porządnego. Zawiodłem się zupełnie na Frigo - bardziej z powodu nadmiernego hałasu, chociaż trzymanie też nie najlepsze. Poza tym jakby ktoś chciał gratis Bridgestony zimowe z 5 mm bieznikiem - 2 szt. niech da znać - prześlę za free (jedynie zwrot kosztów przesyłki). Do szaleństw zimowych będą jak znalazł. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jac_brutek Opublikowano 4 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2006 Kupiłem 155/80, auto prowadzi się dobrze choć przy większych prędkościach rzeczywiście trochę nosi po drodze. Na parkingu kierownica chodzi nieco lżej, pewnie dlatego że gumy są węższe. Dzięki za pomoc. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vulture30 Opublikowano 4 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2006 ile pompujecie do 170/70 R13? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
seba.mak1 Opublikowano 4 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2006 Witam a ja podepne sie pod temat :mikolaj: mam pytanko a mianowice chce na zime zalozyc alumki i przez zime smigac na alumkach :mikolaj: Bo mam okazje kupic w atrakcyjnej cenie alumki 13" do Nisska I sie zastanawiam... :027: Ktos moze juz jezdzil na alumkach przez zime? Pozdrawiam i z gory dziekuje za odpowiedzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vulture30 Opublikowano 4 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2006 jesli miałmbym okazje kupic dodatkwoe alufelgi na zime to by je założył. moze by sie nierozpuściły od tej soli Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość KeriSR Opublikowano 4 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2006 jeśli cena atrakcyjna to po przygodzie zawsze możesz je sprzedać po cenie złomu he he,mysle że ważne jakie to alusy ,chodzi o firme ,w ori są wytrzymałe choć na naszych drogach to pojęcie jest na prawdę bardzo względne :/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.