Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

opony- pytanie


Guest schulla
 Share

Recommended Posts

Guest schulla

Mam dwa komplety opon zimowych:

2 sz 175/70 R13

2 szt.155/70 R13

 

Czy te mniejsze w ogóle mogę założyć do sunnego,a jeżeli tak,to gdzie przód czy tył?

Link to comment
Share on other sites

Fabryczny rozmiar do N14 to 175/70R13. Na zimę dopuszczalny jest również rozmiar 155/80R13 (dawne oznaczenie 155R13). Natomiast 155/70R13 będą za niskie do tego samochodu.

Link to comment
Share on other sites

Guest maciejka_sz

jezeli na oponie jest oznaczenie np. 155R13 to znaczy ze wysokosc opony jest 80 czyli 155/80R13.

Te kiszki 155/70R13 beda za male - licznik bedzie Ci przeklamywal.

Link to comment
Share on other sites

Miałem kiedyś takie zimówki komicznie to wygląda felga szersza od opony. Najlepiej sprzedaj je i kup takie jak pozostałe. Kiedyś jak miałem podobną sytuacje (koła 175 i 185 to szersze założyłem na tył, lepiej sie prowadził i ładniej wyglądał.

Link to comment
Share on other sites

Ja mam opony na zimę 165/80 R13 i są bardzo wysokie (letnie mam 175/70), samochód stracił troche na mocy ale bez wspomagania kierownicą kręci sie lżej. Podobno ma więcej palić bo są wyższe opony, jeszcze nie sprawdziłem ale zauważyłem, że muszę częściej biegi redukować.

Link to comment
Share on other sites

Guest maciejka_sz

Nie wyzsze tylko szersze... wieksz powierzchnia przylegania do podloza i wieksze opory toczenia... straacisz troszke na mocy i bedzie drobine wiecej palil czego mozesz nie zauwazyc.

Link to comment
Share on other sites

kiedys juz cos bylo na temat opon ale nie moge znalezc

pierwsze bardzo wazne jest zachowanie odpowiedniej śrenicy koła(opona+felga)zeby licznik nie przekłamywał itp.

na zime im węższa opona tym lepiej(zreszta zwróć uwage na jakich oponach jezdzą na rajdach w zimie jak jest snieg).

Im opona wyższa tym mniejsza moziwość uzykania wysokiego cisnienia wywieranego na podłoże co jest bardzo wazne w zimie. Wiadomo wieksza przyczepnosc to wieksze zzycie paliwa - ale to normalne w zimie (nie tylko auta palą wiecej bo jest zimno i dluzej sie nagrzewa slnik itp.-to tez)

opony węzsze powinienes załozyc na przod ale przy feldze 13'' powinny miec rozmiar 155/80/13 przy wysokosci 70 musiala by to byc juz opona i felga 14''

z oponami jest tak:

- niski profil - wieksze cisnienie wywierane na podłze-mniejsza przyczepność przy jezdzie przod - tył

- szerkosc opnny - im szersza tym lepsze trzymanie na zakretach(oczywiscie przy odpowiednniej wysokosci)

Dlatego najczesciej jest tak ze niskoprofilowe gumy są tez odpowienio szerokie(pomijam rodzaj bieznika i materiał mowie o samych rozmarach).

- jezeli opona jest wysoka to cinienie wywierane na podłoze jest mniejsze a co za tym idzie przyczepnosc jest wieksza

wszystko zalezy od wielkosci auta

do saniacza na lato najlepiej zakładac opony 175/70/14'' a na zime 155/80/13-mowa o felgach stalowych(i zima i lato)jezeli na lato zakladamy alusy to mozna ewentualnie 185/60-65/15

Link to comment
Share on other sites

Witam. Sluchajcie ja mam kupione zimowki opony 175/65/R14 do tego chce kupic stalowe felgi. Doradzcie mi czy sa dobre i jakie oznaczenie musze miec felg zebym wiedzial jakie kupic. Letnie mam na alumach 195/50/R15 i raczej do alumow nie bede zakladal zimowek. Prosze o rade jakie felgi do tych oponek zimowych.

Link to comment
Share on other sites

Mam PIRELLI Winter Carving 175/70R13. Bardzo dobra opona, najlepsza jaką dotąd testowałem. Przeznaczona na rynek skandynawski ale dostępna też i u nas, posiada możliwość kolcowania. Nie widziałem jeszcze opny która ma taką przyczepność. Nie zakopałem sie nawet jak miałem do pokonania ponad 0,5 metra śniegu i zwały usypane przez pług. Polecam warto ją mieć.

115522794_1.jpgpiwca_01.gifpiwca_02.gifpiwca_03.gif

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

a właśnie odnośnie opon strzeliłem sobie cztery nakładki w Olsztynie ,zimowe ,namówił mnie przyjaciel i zarazem brat cioteczny mojej Żonki ,sam gania drugi sezon i jest oki.,rozmiar to 14-165-65 ,cena 75pl za sztuke i rok gwarancji,chciałem nowe ale...i tu wiadomo o czym mowa :wink: ,a używane ,no ciężko trafić na coś ładnego ,poza tym nie miałem wyjścia to co miałem na kołach to był naprawde dramat...

Link to comment
Share on other sites

Guest maciejka_sz

A ja kupilem nowki.. w zeszlym roku 2 i w tym roku 2 nastepne :) Zakup podzielilem jak wydac na 2 czesci i jestem bardzo zadowolony. Dzis wlasnie przelozylem sobie juz komplecik letni na zimowy. Czas juz byc gotowym na wszelakie ewentualnosci.

Link to comment
Share on other sites

A ja i na przód i na tył mam założone 155/80R13. A na naklejce w drzwiach kierowcy (tzn pod zamkiem) jest napisane, ze fabrycznie na przód powinny byc 155 a na tył 175. Śmieszne co nie??

Link to comment
Share on other sites

kiedys juz cos bylo na temat opon ale nie moge znalezc

pierwsze bardzo wazne jest zachowanie odpowiedniej śrenicy koła(opona+felga)zeby licznik nie przekłamywał itp.

na zime im węższa opona tym lepiej(zreszta zwróć uwage na jakich oponach jezdzą na rajdach w zimie jak jest snieg).

Im opona wyższa tym mniejsza moziwość uzykania wysokiego cisnienia wywieranego na podłoże co jest bardzo wazne w zimie. Wiadomo wieksza przyczepnosc to wieksze zzycie paliwa - ale to normalne w zimie (nie tylko auta palą wiecej bo jest zimno i dluzej sie nagrzewa slnik itp.-to tez)

opony węzsze powinienes załozyc na przod ale przy feldze 13'' powinny miec rozmiar 155/80/13 przy wysokosci 70 musiala by to byc juz opona i felga 14''

z oponami jest tak:

- niski profil - wieksze cisnienie wywierane na podłze-mniejsza przyczepność przy jezdzie przod - tył

- szerkosc opnny - im szersza tym lepsze trzymanie na zakretach(oczywiscie przy odpowiednniej wysokosci)

Dlatego najczesciej jest tak ze niskoprofilowe gumy są tez odpowienio szerokie(pomijam rodzaj bieznika i materiał mowie o samych rozmarach).

- jezeli opona jest wysoka to cinienie wywierane na podłoze jest mniejsze a co za tym idzie przyczepnosc jest wieksza

wszystko zalezy od wielkosci auta

do saniacza na lato najlepiej zakładac opony 175/70/14'' a na zime 155/80/13-mowa o felgach stalowych(i zima i lato)jezeli na lato zakladamy alusy to mozna ewentualnie 185/60-65/15

 

 

 

Czy kolega nie pomylił wysokości z szerokościa opony? Według mnie siła nacisku na powierzchnię będzie zależała od szerokości opopny a ściślej mówiąc od pola powierzchni styku opony z nawierzchnią, ale moge się mylić

 

 

Pozdr

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Witam.

Niechce zaczynac nowego tematu tym bardziej ze moj problem dotyczy tez opon...

Mam sunny n14 1.4 16v 3d. Poprzednio posiadałem primere p10 i zostaly mi po niej kolka z letnimi oponami 195/60 R14. Czy moge te opony zalozyc do suniacza? nie bedą zbyt szerokie? Zaznaczam że nie jest obnizany itp. POMÓZCIE!

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Witam. Mam pytanie odnośnie opon zimowych: czy mają być węższe od letnich czy takiej samej szerokości? Jeżdże na 175/75 r 13

Link to comment
Share on other sites

Witam. Mam pytanie odnośnie opon zimowych: czy mają być węższe od letnich czy takiej samej szerokości? Jeżdże na 175/75 r 13

Do N14 mogą być 175/70R13 i 155/80R13. Teoretycznie na zimę powinno się zakładać węższe opony, ale 175 to nie jest szeroka opona, więc też możesz zastosować.

Link to comment
Share on other sites

Smiało mozesz kupić takiej samej szeroosci. Ja osobiscie letnie mam 175/70 a zimowe 155/70 i jest ok. Choc pamietaj ze im wezsze opony tym trudniej sie prowadzi przy wiekszych predkosciach...

Link to comment
Share on other sites

Guest Maciek78
A ja kupilem nowki.. w zeszlym roku 2 i w tym roku 2 nastepne :) Zakup podzielilem jak wydac na 2 czesci i jestem bardzo zadowolony. Dzis wlasnie przelozylem sobie juz komplecik letni na zimowy. Czas juz byc gotowym na wszelakie ewentualnosci.

 

No proszę, ktoś zerżnął pomysł ode mnie ;):D

To jest słuszne rozwiązanie gdy nie ma dostatecznej gotówki na zakup całego kompletu. W tym roku tez kupię 2 szt. i łącznie będę miał 4 prawie nówki ;)

Z tym, że zaszaleję i zakupię cos na prawde porządnego. Zawiodłem się zupełnie na Frigo - bardziej z powodu nadmiernego hałasu, chociaż trzymanie też nie najlepsze.

Poza tym jakby ktoś chciał gratis Bridgestony zimowe z 5 mm bieznikiem - 2 szt. niech da znać - prześlę za free (jedynie zwrot kosztów przesyłki). Do szaleństw zimowych będą jak znalazł.

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Kupiłem 155/80, auto prowadzi się dobrze choć przy większych prędkościach rzeczywiście trochę nosi po drodze. Na parkingu kierownica chodzi nieco lżej, pewnie dlatego że gumy są węższe. Dzięki za pomoc. Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

ile pompujecie do 170/70 R13?

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...

Witam

a ja podepne sie pod temat :mikolaj:

mam pytanko a mianowice chce na zime zalozyc alumki i przez zime smigac na alumkach :mikolaj:

Bo mam okazje kupic w atrakcyjnej cenie alumki 13" do Nisska

I sie zastanawiam... :027:

Ktos moze juz jezdzil na alumkach przez zime?

 

 

Pozdrawiam i z gory dziekuje za odpowiedzi

Link to comment
Share on other sites

jesli miałmbym okazje kupic dodatkwoe alufelgi na zime to by je założył.

moze by sie nierozpuściły od tej soli ;)

Link to comment
Share on other sites

jeśli cena atrakcyjna to po przygodzie zawsze możesz je sprzedać po cenie złomu he he,mysle że ważne jakie to alusy ,chodzi o firme ,w ori są wytrzymałe choć na naszych drogach to pojęcie jest na prawdę bardzo względne :/

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...