Guest schulla Posted October 21, 2005 Share Posted October 21, 2005 Mam dwa komplety opon zimowych: 2 sz 175/70 R13 2 szt.155/70 R13 Czy te mniejsze w ogóle mogę założyć do sunnego,a jeżeli tak,to gdzie przód czy tył? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kristobal Posted October 21, 2005 Share Posted October 21, 2005 Fabryczny rozmiar do N14 to 175/70R13. Na zimę dopuszczalny jest również rozmiar 155/80R13 (dawne oznaczenie 155R13). Natomiast 155/70R13 będą za niskie do tego samochodu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest maciejka_sz Posted October 21, 2005 Share Posted October 21, 2005 jezeli na oponie jest oznaczenie np. 155R13 to znaczy ze wysokosc opony jest 80 czyli 155/80R13. Te kiszki 155/70R13 beda za male - licznik bedzie Ci przeklamywal. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest schulla Posted October 21, 2005 Share Posted October 21, 2005 Jeśli założę je na tył,to chyba licznik nie ma nic do rzeczy.Chodziłoby mi raczej o kwestie bezpieczeństwa. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest nowikg Posted October 21, 2005 Share Posted October 21, 2005 Miałem kiedyś takie zimówki komicznie to wygląda felga szersza od opony. Najlepiej sprzedaj je i kup takie jak pozostałe. Kiedyś jak miałem podobną sytuacje (koła 175 i 185 to szersze założyłem na tył, lepiej sie prowadził i ładniej wyglądał. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gregor Posted October 21, 2005 Share Posted October 21, 2005 Ja mam opony na zimę 165/80 R13 i są bardzo wysokie (letnie mam 175/70), samochód stracił troche na mocy ale bez wspomagania kierownicą kręci sie lżej. Podobno ma więcej palić bo są wyższe opony, jeszcze nie sprawdziłem ale zauważyłem, że muszę częściej biegi redukować. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest maciejka_sz Posted October 22, 2005 Share Posted October 22, 2005 Nie wyzsze tylko szersze... wieksz powierzchnia przylegania do podloza i wieksze opory toczenia... straacisz troszke na mocy i bedzie drobine wiecej palil czego mozesz nie zauwazyc. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kmink Posted October 22, 2005 Share Posted October 22, 2005 kiedys juz cos bylo na temat opon ale nie moge znalezc pierwsze bardzo wazne jest zachowanie odpowiedniej śrenicy koła(opona+felga)zeby licznik nie przekłamywał itp. na zime im węższa opona tym lepiej(zreszta zwróć uwage na jakich oponach jezdzą na rajdach w zimie jak jest snieg). Im opona wyższa tym mniejsza moziwość uzykania wysokiego cisnienia wywieranego na podłoże co jest bardzo wazne w zimie. Wiadomo wieksza przyczepnosc to wieksze zzycie paliwa - ale to normalne w zimie (nie tylko auta palą wiecej bo jest zimno i dluzej sie nagrzewa slnik itp.-to tez) opony węzsze powinienes załozyc na przod ale przy feldze 13'' powinny miec rozmiar 155/80/13 przy wysokosci 70 musiala by to byc juz opona i felga 14'' z oponami jest tak: - niski profil - wieksze cisnienie wywierane na podłze-mniejsza przyczepność przy jezdzie przod - tył - szerkosc opnny - im szersza tym lepsze trzymanie na zakretach(oczywiscie przy odpowiednniej wysokosci) Dlatego najczesciej jest tak ze niskoprofilowe gumy są tez odpowienio szerokie(pomijam rodzaj bieznika i materiał mowie o samych rozmarach). - jezeli opona jest wysoka to cinienie wywierane na podłoze jest mniejsze a co za tym idzie przyczepnosc jest wieksza wszystko zalezy od wielkosci auta do saniacza na lato najlepiej zakładac opony 175/70/14'' a na zime 155/80/13-mowa o felgach stalowych(i zima i lato)jezeli na lato zakladamy alusy to mozna ewentualnie 185/60-65/15 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest zorgon Posted October 23, 2005 Share Posted October 23, 2005 Witam. Sluchajcie ja mam kupione zimowki opony 175/65/R14 do tego chce kupic stalowe felgi. Doradzcie mi czy sa dobre i jakie oznaczenie musze miec felg zebym wiedzial jakie kupic. Letnie mam na alumach 195/50/R15 i raczej do alumow nie bede zakladal zimowek. Prosze o rade jakie felgi do tych oponek zimowych. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest nowikg Posted October 24, 2005 Share Posted October 24, 2005 Mam PIRELLI Winter Carving 175/70R13. Bardzo dobra opona, najlepsza jaką dotąd testowałem. Przeznaczona na rynek skandynawski ale dostępna też i u nas, posiada możliwość kolcowania. Nie widziałem jeszcze opny która ma taką przyczepność. Nie zakopałem sie nawet jak miałem do pokonania ponad 0,5 metra śniegu i zwały usypane przez pług. Polecam warto ją mieć. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest zorgon Posted October 25, 2005 Share Posted October 25, 2005 A ja mam na zime 175/65R14 bo takie sa zalecane do mojego modelu czyli 1.6 SR a rozmiar felgi stalowej to 5,5JJX14. Jesli macie problem jakie dobrac to zapraszam na http://www.opony.com.pl/opony/opony_pojazdy1.asp . Jest podzial na modele i roczniki. Pozdrawiam. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest KeriSR Posted November 8, 2005 Share Posted November 8, 2005 a właśnie odnośnie opon strzeliłem sobie cztery nakładki w Olsztynie ,zimowe ,namówił mnie przyjaciel i zarazem brat cioteczny mojej Żonki ,sam gania drugi sezon i jest oki.,rozmiar to 14-165-65 ,cena 75pl za sztuke i rok gwarancji,chciałem nowe ale...i tu wiadomo o czym mowa :wink: ,a używane ,no ciężko trafić na coś ładnego ,poza tym nie miałem wyjścia to co miałem na kołach to był naprawde dramat... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest maciejka_sz Posted November 8, 2005 Share Posted November 8, 2005 A ja kupilem nowki.. w zeszlym roku 2 i w tym roku 2 nastepne Zakup podzielilem jak wydac na 2 czesci i jestem bardzo zadowolony. Dzis wlasnie przelozylem sobie juz komplecik letni na zimowy. Czas juz byc gotowym na wszelakie ewentualnosci. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest SL Posted November 9, 2005 Share Posted November 9, 2005 A ja i na przód i na tył mam założone 155/80R13. A na naklejce w drzwiach kierowcy (tzn pod zamkiem) jest napisane, ze fabrycznie na przód powinny byc 155 a na tył 175. Śmieszne co nie?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest siecki Posted November 11, 2005 Share Posted November 11, 2005 kiedys juz cos bylo na temat opon ale nie moge znalezc pierwsze bardzo wazne jest zachowanie odpowiedniej śrenicy koła(opona+felga)zeby licznik nie przekłamywał itp. na zime im węższa opona tym lepiej(zreszta zwróć uwage na jakich oponach jezdzą na rajdach w zimie jak jest snieg). Im opona wyższa tym mniejsza moziwość uzykania wysokiego cisnienia wywieranego na podłoże co jest bardzo wazne w zimie. Wiadomo wieksza przyczepnosc to wieksze zzycie paliwa - ale to normalne w zimie (nie tylko auta palą wiecej bo jest zimno i dluzej sie nagrzewa slnik itp.-to tez) opony węzsze powinienes załozyc na przod ale przy feldze 13'' powinny miec rozmiar 155/80/13 przy wysokosci 70 musiala by to byc juz opona i felga 14'' z oponami jest tak: - niski profil - wieksze cisnienie wywierane na podłze-mniejsza przyczepność przy jezdzie przod - tył - szerkosc opnny - im szersza tym lepsze trzymanie na zakretach(oczywiscie przy odpowiednniej wysokosci) Dlatego najczesciej jest tak ze niskoprofilowe gumy są tez odpowienio szerokie(pomijam rodzaj bieznika i materiał mowie o samych rozmarach). - jezeli opona jest wysoka to cinienie wywierane na podłoze jest mniejsze a co za tym idzie przyczepnosc jest wieksza wszystko zalezy od wielkosci auta do saniacza na lato najlepiej zakładac opony 175/70/14'' a na zime 155/80/13-mowa o felgach stalowych(i zima i lato)jezeli na lato zakladamy alusy to mozna ewentualnie 185/60-65/15 Czy kolega nie pomylił wysokości z szerokościa opony? Według mnie siła nacisku na powierzchnię będzie zależała od szerokości opopny a ściślej mówiąc od pola powierzchni styku opony z nawierzchnią, ale moge się mylić Pozdr Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
blandman Posted April 12, 2006 Share Posted April 12, 2006 Witam. Niechce zaczynac nowego tematu tym bardziej ze moj problem dotyczy tez opon... Mam sunny n14 1.4 16v 3d. Poprzednio posiadałem primere p10 i zostaly mi po niej kolka z letnimi oponami 195/60 R14. Czy moge te opony zalozyc do suniacza? nie bedą zbyt szerokie? Zaznaczam że nie jest obnizany itp. POMÓZCIE! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jac_brutek Posted November 2, 2006 Share Posted November 2, 2006 Witam. Mam pytanie odnośnie opon zimowych: czy mają być węższe od letnich czy takiej samej szerokości? Jeżdże na 175/75 r 13 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kristobal Posted November 2, 2006 Share Posted November 2, 2006 Witam. Mam pytanie odnośnie opon zimowych: czy mają być węższe od letnich czy takiej samej szerokości? Jeżdże na 175/75 r 13 Do N14 mogą być 175/70R13 i 155/80R13. Teoretycznie na zimę powinno się zakładać węższe opony, ale 175 to nie jest szeroka opona, więc też możesz zastosować. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
blandman Posted November 2, 2006 Share Posted November 2, 2006 Smiało mozesz kupić takiej samej szeroosci. Ja osobiscie letnie mam 175/70 a zimowe 155/70 i jest ok. Choc pamietaj ze im wezsze opony tym trudniej sie prowadzi przy wiekszych predkosciach... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Maciek78 Posted November 3, 2006 Share Posted November 3, 2006 A ja kupilem nowki.. w zeszlym roku 2 i w tym roku 2 nastepne Zakup podzielilem jak wydac na 2 czesci i jestem bardzo zadowolony. Dzis wlasnie przelozylem sobie juz komplecik letni na zimowy. Czas juz byc gotowym na wszelakie ewentualnosci. No proszę, ktoś zerżnął pomysł ode mnie To jest słuszne rozwiązanie gdy nie ma dostatecznej gotówki na zakup całego kompletu. W tym roku tez kupię 2 szt. i łącznie będę miał 4 prawie nówki Z tym, że zaszaleję i zakupię cos na prawde porządnego. Zawiodłem się zupełnie na Frigo - bardziej z powodu nadmiernego hałasu, chociaż trzymanie też nie najlepsze. Poza tym jakby ktoś chciał gratis Bridgestony zimowe z 5 mm bieznikiem - 2 szt. niech da znać - prześlę za free (jedynie zwrot kosztów przesyłki). Do szaleństw zimowych będą jak znalazł. Pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jac_brutek Posted November 4, 2006 Share Posted November 4, 2006 Kupiłem 155/80, auto prowadzi się dobrze choć przy większych prędkościach rzeczywiście trochę nosi po drodze. Na parkingu kierownica chodzi nieco lżej, pewnie dlatego że gumy są węższe. Dzięki za pomoc. Pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vulture30 Posted November 4, 2006 Share Posted November 4, 2006 ile pompujecie do 170/70 R13? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
seba.mak1 Posted December 4, 2006 Share Posted December 4, 2006 Witam a ja podepne sie pod temat :mikolaj: mam pytanko a mianowice chce na zime zalozyc alumki i przez zime smigac na alumkach :mikolaj: Bo mam okazje kupic w atrakcyjnej cenie alumki 13" do Nisska I sie zastanawiam... :027: Ktos moze juz jezdzil na alumkach przez zime? Pozdrawiam i z gory dziekuje za odpowiedzi Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vulture30 Posted December 4, 2006 Share Posted December 4, 2006 jesli miałmbym okazje kupic dodatkwoe alufelgi na zime to by je założył. moze by sie nierozpuściły od tej soli Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest KeriSR Posted December 4, 2006 Share Posted December 4, 2006 jeśli cena atrakcyjna to po przygodzie zawsze możesz je sprzedać po cenie złomu he he,mysle że ważne jakie to alusy ,chodzi o firme ,w ori są wytrzymałe choć na naszych drogach to pojęcie jest na prawdę bardzo względne :/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.