Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

opony- pytanie


Gość schulla
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość mikey_one

aluski dobrze zabezpieczone (pomalowane) są raczej odporne na sól, jednak niskie temperatury sprawiają, że są mniej odporne na uszkodzenia mechaniczne co przy naszym stanie dróg ma spore znaczenie. Jednak jeśli się uprzesz to czemu nie :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Maciek78

Bombelu - nie generalizuj. Aluski są odporne na sól - jednak dotyczy się tych prawdziwych stopów aluminium. Powszechnie spotykane w Polsce mają przeróżne domieszki metali, na które nasza zima wpływa jednak niekorzystnie.

Poza tym wszystkie inne punkty się zgadzają :diabel:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja chce kupic takie alumki tzn takie jak te:

http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C1942585

jak na tym Nissku??

 

Czy te nadaja sie sa dobre czy nie bardzo :)

 

[ Dodano: Pią 15 Gru, 2006 01:38 ]

a co powiecie na temat takich oponek:

http://www.allegro.pl/item147856823_nowki_..._175_70_13.html

ino zastanawia mnie dlaczego tak tanio :027:

 

Moze ktos zna jakies inne namiary na dobre i tanie nowe oponki :)

 

[ Dodano: Pią 15 Gru, 2006 21:30 ]

i co nik nie zna Tych oponek co napisalem wyzej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

mam pytanie. byłem wczoraj i zakupiłem letnie oponki (spory koszt) i wulkanizator mi powiedział że zimówki były 'poszarpane' tzn starte jakos z jednej strony i mi strasznie buczało (myślałem ze to łożyska) a przy 100 km/h drgania kierownicy. Teram ma nowe oponki ale kurcze musze coś z tym zrobić bo nowe też mi sie źle zjadą :/ koleś wulkanizacji mówił że to amortyzatory. Spodkał sie ktoś z czymś takim.

 

z góry dzięuje za rade

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość mikey_one

Jeśli na oponie wystąpiło tzw. "lamelkowanie" czyli kostki bieżnika ścierały się bardziej po krawędzi natarcia to może być wina amortyzatorów - czyli nadają się do wymiany.

Natomiast na różne zużywanie się opon wpływają różne czynniki - kąt zataczania (czyli kąt pochylenia koła - tak po chłopsku), zbieżność i wogóle cała geometria...

 

Rada - diagnostyka - kosztuje niewielkie pieniądze a masz pewność co do trwałości opon oraz prowadzenia auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiecie ile taka diagnostyka kosztuje, jutro zamieżam skoczyć w Olsztynie gdzies do stacji kontroli pojazdów.

 

[ Dodano: Pią 30 Mar, 2007 19:53 ]

Prosił bym o pomoc, mymieniłem opony, dzisiaj przejechałem 100 km i nie jest OK, na zakrętach auto jak by pływało (na zakrętach d*pa goni tył), jak dojechałem zauważyłem że od strony kierwocy z przodu i z tyłu po zewnętrznej stronie mam mocniej obtare niż w pozostałych. nie wiem czy mam jechać na zbieżność czy na badanie amorków :/ szkoda mi oponek :(

 

PROSZE O POMOC

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość mikey_one

Pierwsza lepsza stacja diagnostyczna, np. tam gdzie podbijają przeglądy... przegląd zawieszenia przedniego i ustalenie usterki w granicach 25 - 40 złotych. Badanie amorków to dodatkowy wydatek ale ja najpierw zacząłbym od sprawdzenia zawieszenia i układu kierowniczego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

byłem sprawdzili mi amory i wypadły całkiem dobrze (wg nich dobrze mam jakiś wydruk) zawieszenie też OK, koleś mówi że nowe opony i to może być przez te włoski sam nie wiem już teraz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bez przesady... co maja do tego włoski? a moze Twoja fryzura tez mu nie pasowała? ;) a sprawdzał luzy na zawieszeniu czy skupił sie tylko na amorkach i włoskach? a bym obstawiał wachacze a może wysttarczy ustawic zbieznośc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość mikey_one

fabiozo Wysłany: Sob 31 Mar, 2007 17:49 Temat postu:

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

byłem sprawdzili mi amory i wypadły całkiem dobrze (wg nich dobrze mam jakiś wydruk) zawieszenie też OK, koleś mówi że nowe opony i to może być przez te włoski sam nie wiem już teraz.

 

 

a przynajmniej zdiagnozował dobrze całą zawiechę?? bo coś mi się wydaje, że włoski to jemu troszkę oczka przysłoniły...

Jak masz możliwość to podnieś po kolei obydwa koła i ruszając nim tak jakbyś chcial skręcić oraz w pozostalych płaszczyznach a gdzieś wyczujesz luz... później tylko kanał, ktoś do pomocy i ustalić co jest nie halo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki za pomoc, wiecie co sie okazało ?? zmieniłem oponki na nowe i wulkanizator napompował mi 1.4-1.5 atmosfery lol :/ wójek buja kołem i mówi że jakies miękkie te gumy, no i na stacji wyszło że za mało w kołach. dopompowałem do 2.0 atmosfery i jest git :) a zawieszenie mi badał amorki i ukł. kirowniczy tez ok, wszystko sztywne na szczęscie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zawiodłem ?? hehe idziesz do wulkanizatora i wogle wykluczyłem taką możliwosć że kolo nie napompował opon :/ zawiódł mnie to ten fachmen, jak nie wiem to mógł zapytać ile napompować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

masz racje. jadac do takich fachmanów wydaje sie nam ze oddajemy auto w dobre rece... kiedys mi napompowałe za duzo.... a ostatnio jak mi taki kluczem od kół obczyszczał próg ze śniegu - myslałem ze go pier... tym kluczem. niestety tak to juz jest z tymi majstrami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podłączę się do tego tematu. planuję kuupno nowych opon letnich. Obecnie jeżdzę na 13tkach 175/70. jednak moje słonko (n14 1.4 16v 91r) wydaje się być mało zrywne i mało dynamiczne. Czy powinienem kupić takie same czy może trochę węższe aby zwiększyć dynamikę auta. Jakie opony polecacie (rozmiary)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Gość ConectA

witam. mam takie pytanie czy moze ktos napisac dokladny wymiar jakie powinny miec alusy do sunny ?? chce napewno 15" i wiem ze rozmiar srub jest 4x100 ale nie wiem co z tym ET ??? jaki powinnien byc tego rozmiar ??? i jakie najlepsze oponki do takich aluskow ???znalazlem fajne i niedrogie felgi OZ na allegro. z tym ze troche mnie przerazil rozmiar opon. alusy 15" a opona 215/45/15. chyba za duze nie ?? i jezeli chodzi o zalozenie 15" czy przy maksymalnym skrecie nie beda sie ocieraly o nadkole ???i które uwazacie ze lepsze te aluski ???

http://moto.allegro.pl/item194159495_4_alu...sliczne_15.html

 

http://moto.allegro.pl/item190432841_aluko..._4x100_15_.html

 

http://moto.allegro.pl/item190585968_alusy..._4x100_15_.html

 

http://moto.allegro.pl/item190795438_15_4_...zda_toyota.html

 

http://moto.allegro.pl/item191427692_15_4x...5_50_opel_.html

 

http://moto.allegro.pl/item192338967_orygi...x100_opony.html

 

http://moto.allegro.pl/item192520083_15_4x...ne_zobacz_.html

 

 

http://moto.allegro.pl/item192602567_15_wo...lli_p5000_.html

 

http://moto.allegro.pl/item193596141_felgi...panami_15_.html

 

 

 

 

jezeli ma ktos chwile czasu zeby je obejrzec to zapraszam i prosze o fachową odpowiedź pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...