manix Opublikowano 21 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2005 olej nawet w nowiutkiej almerce N15 powinien być 10 w 40 może być syntetyk n.p.shell 10 w60rancing lub castrol 10w60ultra ale almera nie lubi olei 0w.padają rozrządy serwisy nissana do 2002roku chętnie lały 0w40 (maxymalna marża)ale centrala zagroziła że nie będzie uznawała reklamacji.chodziło o zbytnią "płynność"w dolnym zakresie czy coś takiego.WIEM TYLE przy 52kkm u mnie wymiana rozrządu na gwarancji(mobil 0w40)zmiana na najpierw syntetyk 10w60 shell a pużniej pólsyntetyk 10 w40mobill skutek 120kkm zero problemów z łańcuszkiem.pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mike Opublikowano 23 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2005 Jeśli tak to dotyczy to wszystkich Nissanków z silnikiem serii GA. Warto by uprzedzić kolegów co lali syntetyki do innych modeli. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość qbas Opublikowano 23 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2005 To, jakie oleje lubi jest dość dokładnie napisane w książce. Zdaje się, że olej 0w40 jest zaznaczony z gwiazdką jako nienadający się do ciągłej jazdy. Tylko że tak powiem RTFM. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość AdaSch Opublikowano 24 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2005 Jeśli tak to dotyczy to wszystkich Nissanków z silnikiem serii GA.Warto by uprzedzić kolegów co lali syntetyki do innych modeli. Siet!!!, Ja leje 5W50 mobil1 i almera lekko pije mi olej. Na orginalnie wlanym shelu nie było tego ale był 10w coś tam czy w mój silnik QG18DE można lać 5w50? ( w manualu napisali, że 5W30 ma pozytywny wpływ na ekonomikę eksplatacji) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość milo Opublikowano 24 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2005 108 tys 5w40 zadnych oznak samochód męczony :wink: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość AdaSch Opublikowano 24 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2005 108 tys 5w40 zadnych oznak samochód męczony :wink: rozumiem, że żadnych oznak zużywania oleju? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kmich76 Opublikowano 3 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2005 Napisane jest że ma być 10W30. U nas to wychodzi 10W40. Serwisy leją półsyntetyk 10W40 lub full-syntetyk 10W60. Wg instrukcji może być 5W40 ale....?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Wojan Opublikowano 12 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2005 Ja propponuję do oleju 10W40 (półmineralny) dosypać trochę kruszywa zzamiesząc i można ukłądać asfalt. Takie pikne są nasze silniki. Ciekawe co wlać gdy już od nowego żłopie 10W40???? :?: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kmich76 Opublikowano 14 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2005 Nie przesadzaj, K11 też ma wpisane 10W40... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Adig Opublikowano 14 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2005 a jak wrazenia siemaja do Castrola 5w 40 gtx magnatec?? ten mi zawsze polecali i jak narazie nie widze problemow w N15 1.4 GX a w P11 1.8 jezdzilem na 10w60 shell Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mike Opublikowano 14 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2005 ja bym nie ryzykował 5W40... Najlepiej markowy półsyntetyk 10W40. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość CromCruach Opublikowano 15 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2005 Ja od nowego jeżdżę na 5W40 texaco i raz (15 tys. km) na Mobil1 0W40. Zrobiłem już 96 tys. km a auto nic nie bierze oleju. Almerka N15 1,4 GX produkcja z X'1998 jeżdżona od początku w Polsce od III'1999. Musi być coś nie tak z Waszymi silnikami, jeśli piją olej nawet 10W40, albo mi się trafił jakiś wyjątkowy egzemplarz... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kmich76 Opublikowano 15 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2005 Tak tak, jeźdź na 0W40, tylko nie gadaj potem że łańcuch do wymiany po 120 tys... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Marcin600 Opublikowano 16 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2005 No ja juz nic z tego nie rozumie dlaczego jeden egzemplarz pije olej a drugi niechce. Moja Almera ma 155 tyś km i od wymiany do wymiany nic nie chce wziąść oleju a robie naprawde dziwne rzeczy np. mieszam tani Lotos z droższym Castrolem. Na początku zmieniałem olej co 8 tyś potem stwierdziłem, że to przegięcie i zmieniam co 10 tyś.Mój Nissan to salon Polska a ja jestem jego drugim właścicielem. Pzdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Valdi Opublikowano 16 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2005 5W40 texaco wlali mi w serwisie na przeglądzie po 15 tyś km. Czy to zły olej, skoro ASO go stosuje? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
malin_f1 Opublikowano 17 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2005 texaco raczej w sklepie u nas nikt nie kupuje:) leją go głównie w serwisach:) poczytaj jakiej to klasy olej jak ma SL to nie ma się czym martwić tym bardziej że wątpie żeby ktoś podrabiał ten olej tak jak to się robi z mobilem:) mobil ostanio ma konsystencję wody ja w swoim mam od nowści Castrol Formula RS 10W-60 i nie narzekam:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość markoma Opublikowano 1 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2006 Byłem ostatno na przeglądzie (45 tyś) i do mojej Almerki (1,8 z 2002r) wlali mi 5W30. A innemu gostkowi 10W40. Zapytałem dlaczego jeją raz taki raz inny olej do tych samych samochodów - a w ASO wyjaśnili mi że do benzyniaka (czyli mojego) należy wlewać 5W30 a do diselków 10W40. Zgłupiałem już ostatecznie i za bardzo nie wiem komu wierzyć - tym bardziej że poprzedni właściciel w innym ASO lał 10W40. Jaki więc olej jest właściwy??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość primavera Opublikowano 1 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2006 dziwne. w warszawskich ASO najczesciej do 1.8 leja Shell Helix Ultra Racing 10W60. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marcinde Opublikowano 1 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2006 ja też mam zalany Shell 10w60 Racing. a propos: zastanwialiście się, dlaczego 1l Shella kosztuje 66zł, a 4l+1l Castrola RS 10w60 kosztuje 160zł? różnica jest. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość N_15 Opublikowano 1 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2006 olej nawet w nowiutkiej almerce N15 powinien być 10 w 40 :shock: Dziwne to wszystko i niezrozumiałe. Kiedy była kupiona Almerka nowa miała olej 5W40 a potem serwisowana w ASO na gwarancji zawsze wlewali 5W40. Teraz używam castrol Magnatec 5W-40 i jestem bardzo zadowolony, silniczek śmiga aż miło. Sam już nie wiem co z tym olejem i jak jest prawidłowo :oops: :shock: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
p_flori Opublikowano 1 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2006 ano to ...., że oncerny zawsze liczyły marżę i tylko marżę. Czy słyszeliście kiedyś by mercedesy, czy VV czy audi kiedykolwiek jeździły na olejach 0W? w latach 90 tych? te auta robia po 500-700 kkm bez remontu. Jakie oleje się leje do nowoczesnych silników - najdroższe. 1. Toyota - lata 2000 r - Castrol 0W30 SLX-em zwany - pod korkiem wlewu zostawiał tyle syfu - ile krowa na niejednym pastwisku - efekt? Toyoty brały olej po 40-60 kkm, a koncern ustalił normę 1l/1000 km? kt tyle leje oleju? 2. TWS 0W-60 robił to samo tyle, że droższy - efekt - j.w. lejcie oleje sprawdzone i niekoniecznie drogie a będzie dobrze.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość IHI Opublikowano 2 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2006 To prawda - od różnorodności firm i klas olejowych można dostać kręćka. Generalnie zasada jest taka - każde auto ma instrukcję obsługi. W książeczce auta jest wyszczególnione jakie oleje stosować. Dla mojego silnika (GA16 DS) jest zalecana lepkość 10W-40 i tego się trzymam. Nie eksperymentuje z olejami syntetycznymi 0W - te silniki się do tego nie nadają!!! Oleje 5W/30 nadaja się do stosowania w zimie i do delikatnej jazdy (ostre mrozy poniżej -20st.celsj.) - oszczędnosć paliwa jest złudna a silnik na pewno dostaje bardziej w kość w upalne dni. Złudne też jest, że olej półsyntetyczny czy mineralny gorzej dba o silnik- jeśli olej ma ten sam pakiet detergentów myjących co pełen syntetyk, to silnik będzie po 300.000 w środku czysty i bez nagarów. Olej 10W spełnia swe zadanie do ponad -20 st.celsj.!!! Stosowanie oleju syntetycznego złej lepkości 0W/5Ww silnikach do tego nie przystosowanych może spowodować przedwczesne zużycie : łańcuchowego rozrządu, wałków rozrządu, panewek wału korbowego. Olej syntetyczny 10W-60 jak najbardziej można stosować. Serwisy natomist leją ten olej, z którego producentem mają podpisaną umowę . Często nie przestrzegaja też lepkości zalecanych olejów :x Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość primavera Opublikowano 2 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2006 Serwisy natomist leją ten olej, z którego producentem mają podpisaną umowę to prawda. kiedys w Nissanie krolowalo Texaco, teraz Shell... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość N_15 Opublikowano 2 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2006 Gdzie w tym wszystkim logika?????????????????????????? :shock: :shock: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Marcin Opublikowano 5 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2006 Czytam wypociny co poniektórych i już dłużej nie mogę wytrzymać. Od kiedy to olej 10W60 jest syntetyczny? 10W wskazuje, że jest to zwykły półsyntetyk taki sam jak 10W40. Różnica polega na tym, że parametr '60' wskazuje na temperaturę otoczenia w jakim silnik pracuje. Jeżeli nie mieszkacie w klimacie pustynnym, gdzie latem temperatura za dnia dochodzi do 50 st., to taki olej wam jest niepotrzebny. Chyba, że macie za dużo kasy i wolicie bulić 60 zeta za litr takiego oleju zamiast 30 zł za litr 10W40. Moja alma 1,8 ma przejechane 110 tys. km i olej bierze. Średnio jest to ok. 1l/3000 km. Znajomy mechanik z serwisu, powiedział, że jest to wina zapiekających sie pierścieni uszczelniających. Wymiana jest kosztowna, w związku z czym bardziej opłaca mi się dolewać olej, niż usuwać przyczynę jego ubytków. Identyczny przypadek ma mój kolega z pracy, który w nowej (bodaj dwuletniej almie z identycznym silnikiem) na gwarancji w serwisie miał wymienione pierścienie (przebieg rzędu 40 tys. km). Moje auto niestety na gwarancji już nie jest. Z tego co się dowiedziałem trudno jest doszukać się zależności, które silniki biorą olej, a które nie... Inny znajomy, który ma almę rok młodszą od mojej (jego rocznik to 2002) nie ma żadnych problemów z olejem. Przebieg podobny do mojego - powyżej 100 tys. km. Najprędzej zależność polega na tym, że są serie które biorą i te które oleju nie zużywają. Na zakończenie ogromna prośba do tych, którzy mają problemy z ortografią. Sprawdzajcie proszę w słownikach co piszecie, bo sam zaczynam się już łapać na tym że robię byki, za które mój ojcie by mnie za uszy wytargał. Wstyd panowie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.