Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[N15] Olej silnikowy - przestroga


manix
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Mylisz się kolego Marcin, twierdząc, że nie ma olejów syntetycznych o klasie np 10W60. Jak już koledzy pisali takie oleje posiada w ofercie np Castrol - jest to olej RS 10W60, a na opakowaniu jest napisane Full Synthetic. Jeśli twoja Almera konsumuje 1l oleju na 3 tysiące kilometrów to nie chcę być prorokiem ale wkrótce czeka cię remont silnika (ale może się mylę). Jeśli pierścienie smarujące są zapieczone to też nie jest zdrowo dla gładzi cylindrowej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie kombinujecie z tymi olejami. Ja po 100 000 km przeszedłem na półsyntetyk mobil super s 10W40 bo taki jest zalecany w książce obsługi i finito. Oleju nie bierze wcale (odpukać) jedyne co mi się pojawiło po przejściu na półsyntetyk to to ze po odpaleniu auta tak przez 3 sekundy jak silnik zimny słysze klekoczacy łańcuszek rozrządu ale trawa to chwilke i ustaje wiec nie przejmuje się tym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Serwisy natomist leją ten olej, z którego producentem mają podpisaną umowę :D

 

to prawda. kiedys w Nissanie krolowalo Texaco, teraz Shell...

 

wszystko sie zgadza - jak sie pytalem w ASO jaki mi olej fabyrka wlala, to nawet nie potrafili powiedziec czy Texaco, czy Shell. Ja wlalem mobila do tdiesli - 0w chodz teraz widze ze raczej na forum odradzacie.

 

Co ciekawe renault do swoich dci zalewa ELF.

 

badz tu madry.. - to moze LOTOS? :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość AdaSch
wszystko sie zgadza - jak sie pytalem w ASO jaki mi olej fabyrka wlala, to nawet nie potrafili powiedziec czy Texaco, czy Shell. Ja wlalem mobila do tdiesli - 0w chodz teraz widze ze raczej na forum odradzacie.

 

Co ciekawe renault do swoich dci zalewa ELF.

 

badz tu madry.. - to moze LOTOS? :lol:

 

mi kategorycznie zakazali wlewać 0w chociaż złe doświadczenia mieli tylko z silnikami w n15

 

więc tak do końca nie wiadomo

 

pozdro

 

mam silnik 1.8

 

wlewam mobil1 facing formula 5w50

 

jak mi zrobili remoncik silnika (nadkruszony pierścień :( ) to stwierdzili, że silnik w środku jest idealny, i że to faktycznie bardzo dobry olej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie kombinujecie z tymi olejami. Ja po 100 000 km przeszedłem na półsyntetyk mobil super s 10W40 bo taki jest zalecany w książce obsługi i finito. Oleju nie bierze wcale (odpukać) jedyne co mi się pojawiło po przejściu na półsyntetyk to to ze po odpaleniu auta tak przez 3 sekundy jak silnik zimny słysze klekoczacy łańcuszek rozrządu ale trawa to chwilke i ustaje wiec nie przejmuje się tym.

 

to co ci klekocze to nie łańcuszek tylko popychacze zaworów!!!

Nigdy nie miałem z Niemiec Nissana który był non top serwisowany w ASO i był zalany innym olejem niż 10W-40!!! Od nowości te auta powinny jeżdzić na takich olejach!!!

Już pisałem o tym nie raz!!! Ale mondrusie piszą że leją fullsyntetic i jest git. Nie nie jest bo rozrząd dostaje wtedy ostro w dupe!!! Tam gdzie jest pasek to śmiało można zalać inny olej ale nie do auta z silnikiem na łańcuszku!!! Bo potem ludzie płaczą że im rozrządy 120tyś wytrzymują!!!

 

W polskich ASO itp. koncerny dają różne gratisy tz. podnosniki, narzędzia itd. za to że te sprzedają tylko ich olej!!! I klienci są tu mało ważni - potem przyjadą najwyżej cos naprawić. Naprawde jest full laików którzy wydają full kasy w ASO itp. na h..we oleje i części. potem płaczą że ta marka jest do d*py!!!

 

Ta GT co ją teraz miałem była zalana fullsyntetykiem nie była serwisowana w ASO i właściciel chyba sie nie orjentował że powinien być 10W-40(no chyba że w GT jest inaczej bo akurat tego nie wiem) nie wiem czy on dolewał oleju(przejechał 8000km)ja przejechałem 3000km i nic nie ubyło, rozrządu nawet troszeczke nie słychać(126tyś km)

Nowy właściciel swoją P10 przejechał 220tyś km na gazie a auto ma ogólnie 380tyś km lał zawsze tylko mobila 10W-40!!! I powiedział że to samo wleje do P11 GT

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość genjusz

to ja tez zglupialem, mialem zalany olej Texaco havoline 5w40, i teraz pytanie czy zalac taki sam olej? czy zmienic na 10w40? autko to almera n15 1,4 gx.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Wieża

No mi też się wydawało, że jak rozrząd na łańcuchu, to za rzadki olej może narobić bałaganu ... i tuż po kupnie wymieniłem na Mobil Super S 10W40. Można ładować się w drogie oleje 0W ..., ale jak się ma rozrząd na pasku i trochę kasy na zbyciu :roll:

 

pozdrv

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to ja tez zglupialem, mialem zalany olej Texaco havoline 5w40, i teraz pytanie czy zalac taki sam olej? czy zmienic na 10w40? autko to almera n15 1,4 gx.

 

ja bym lał jakiś dobry 10W-40 najlepiej mobila czy castrola ale z np. Niemiec tam za te same pieniądze ma sie to co sie kupuje a w dodatkowo nie 4 a 5-o litrowa butle

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość firehawk

witam

sprowadziłem z niemiec niedawno almere n16 2,2 DI ma przejechane 160 tys z książką servisową oczywiście servisowany w nissanie. do 80 tys lali schel 10W 40 po tym przebiegu lali castrola txt 5W40

auto nie pali grama oleju i nie słychać nic oprócz tego że silnik pracuje.

wydaje mi się że olej jest ważny wtedy jak się go w pore wymienia:)

a nie jeździ duże przebiegi bo jest drogi.myślenie jest takie że jak przez rok nie przejechałem tyle żeby wymienić olej to poco go wymieniać,a olej się powinno wymieniać przynajmniej raz w roku a napewno po zimie gdzie robi się małe przebiegi i jeździmy na nie dogrzanym silniku

pozdrawiam wszystkich

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Traker-t1

Witam ! Jestem nowy i chciałem podzielić się troche info o almerce

 

Mam almerkę z 1996 1.6 od nowości kupiona w holandii w salonie .

Na początku była zalewana castrolem 5w 40 co 15 tys. ale przy ok 170 kkm zaczął znikać delikatnie olej ( gaz został zamontowany przy 156 kkm)> Kiedyś pojechałem do mechanika ( który pracował kiedyś w serwisie nissana ) wyregulować wolne obroty i powiedział że nissan zaleca stosować olej 10w 40 i przy ok. 180 kkm zmieniłem na castrol 10w 40 i nie narzekam. Co prawda nie wiem czy to jest branie oleju czy nie ale od wymiany do wymiany a teraz co ok 10-12 kkm wymieniam, muszę dolać 1 - 1.5 litra oleju . Aktualnie jeżdze cały czas na gazie i ma przejechane 238 kkm i rozrząd nie był wymieniany .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziwne. w warszawskich ASO najczesciej do 1.8 leja Shell Helix Ultra Racing 10W60.

 

To jest pełen syntetyk. Znajomemu tylko, że do nowego Avensisa leją olej o tych właściwościach (Drogi !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!)

 

[ Dodano: Sob 06 Maj, 2006 ]

To jeszcze coś dorzuce. Czytam tak te posty i powiem co ja sądze o tym. Kupiłem Almerke nie dawno. KSiążka serisowa. PRzeglądam ją i czytam. OD nowości lane 0W40 po przekroczeniu 100000 serwis przeszedł na 10W40. Codo tego jaki jest dobry olej to ja polecam Shell Mobil na końcu jeszcze może być Castroll. Ale bardzo ważne jest też to ile się robi na tym oleju. Jak słyszę kogoś, że na 0W40 robi 20 tyś lub 30 tyś to niech potem nie marudzi na wycieki i inne awarie z tym związane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miałem N16 2.2di miała 131tyś non top serwisowana w ASO w Niemczech olej 10W-40

ja polecam tylko półsyntetyki do silników z łańcuszkiem

Oczywiście może być olej 5W-40 ale żeby to był półsyntetyk!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie kombinujecie z tymi olejami. Ja po 100 000 km przeszedłem na półsyntetyk mobil super s 10W40 bo taki jest zalecany w książce obsługi i finito. Oleju nie bierze wcale (odpukać) jedyne co mi się pojawiło po przejściu na półsyntetyk to to ze po odpaleniu auta tak przez 3 sekundy jak silnik zimny słysze klekoczacy łańcuszek rozrządu ale trawa to chwilke i ustaje wiec nie przejmuje się tym.

 

to co ci klekocze to nie łańcuszek tylko popychacze zaworów!!!

 

 

:shock: :shock: :shock: :shock: :shock: nawet mnie nie strasz!!!!!

Po przejsciu na polsyntetyk zaczelo sie to metaliczne klekotanie typowe dla lancuszka rozrzadu. Pojechalem z tym do ASO zeby ocenili czy to lancuszek i stwierdzili:

 

Napinacz gorny jest zasilany cisnieniem oleju i jak silnik zimny to po odpaleniu dopuki nie bedzie dobrego cisnienia oleju to lancuszek moze klekotac troche. Pojechalem do innego mechanika i on stwierdzil to samo :) .

I z tym klekotaniem jest tak jak byla ta zima ostra to jak silnik zimny po odpaleniu trwalo to maksymalnie 10 sekund wczoraj trwalo to klekotanie 3 sekundy a jak jest lato cieplo to tego niema wcale :shock:

 

na polsyntetyk mobil super s 10W40 przeszedlem 3 lata temu i to sie pojawilo od tamtej pory tak jezdze i nienasila sie to klekotanie metaliczne jak bylo tak jest :)

 

problem podobno rozwiaze wymiana gornego napinacza ale to koszt 350pln i narazie mechanik powiedzial ze jak bedzie slychac po odpaleniu caly czas to klekotanie to dopiero wymienimy.

 

W te duze mrozy to chodzil jak rasowy diesel przez te 10 sekund az sie z ojcem smialem ze diesla mam

 

JA BYLEM SWIECIE PRZEKONANY ZE TO ROZRZAD ALE TY TWIERDZISZ ZE POPYCHACZE :shock: :shock: :shock:

Moglbys napisac cos wiecej na temat tych popychaczy??? przez co to moglo sie stac??? furke oszczedzam nie wchodze na obroty wiecej niz 4000 serwisuje w ASO terminow pilnuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale jak to popychacze to lepiej niż rozrząd!!!

10W-40 jest geściejszy od syntetyka i 2,3s trwa zanim popychacze(hydrauliczne dostaną olej pod odpowiednim ciśnieniem) dlatego słychoc to cały czas bez zmian rozrząd juz byś po takim czsie na pewno słyszał głośniej!!!

 

Ale uprzedzam że moge sie mylić.

Nie należy sie tym przejmować tak te silniki sa skonstruowane

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale popychacze to nie moga byc bo sam piszesz pare postow nizej ze w silnikach 1.6 popychacze sa jakos tam regulowane i nie beda klekotac wiec to rozrzad chyba :oops:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

acha to masz motor 1,6 to sie moze rozpedziłem faktycznie to może być rozrząd bo zawory są w 1,6 regulwane płytkami

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

acha to masz motor 1,6 to sie moze rozpedziłem faktycznie to może być rozrząd bo zawory są w 1,6 regulwane płytkami

 

jak to klekotanie ustaje po paru sekundach to oplaca sie wymieniac gorny napinacz??? Jak myslisz jest sens czy dopiero wtedy jak bedzie klekotal caly czas???? dodam ze jezdze tak 3 rok :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tego co sie orjentuje ten napinacz można nawet samemu wymieńć i nie jest specjalnie drogi ja bym wymienił.

Jak napinacz ci walnie to usłyszysz za***iste bum.. i jak szybko zgasisz motor to nic sie nie stanie.

Ten napinacz jest częściowo plastykowy i jak jezdziłeś na syntetyku to sie wyrobił jak włałeś połsyntetyk to dopiero to wyszło bo olej geściejszy itd. Podejzewam że na syntetyku poprostu nagle by ci padł.

NIe kupuj najtańszych zamienników, popytaj chłopaków co już to robili jaką firme polecaja bo ja powiem tylko żebyś ni kupował JC bo to gówno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK dzieki za informacje :) wymienie napinacz a kupie go w ASO. Wymiany samemu nie zrobie bo nieznam sie na tyle :oops:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość bielszczak

mam almere N-16 2002r. 1,5 od nowości ijeżdże na lotosie ful-syntetyku 5w40 chociaż w ASO na przeglądach chcieli mi pocisnąć jakiś swój.Mam przejechane 44tyś.km -czy mogę przejsć na półsyntetyk bez żadnych obaw? auto nie bieże oleju i jezdżone jest delikatnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam almere N-16 2002r. 1,5 od nowości ijeżdże na lotosie ful-syntetyku 5w40 chociaż w ASO na przeglądach chcieli mi pocisnąć jakiś swój.Mam przejechane 44tyś.km -czy mogę przejsć na półsyntetyk bez żadnych obaw? auto nie bieże oleju i jezdżone jest delikatnie

 

raczej mozesz ale niech sie wypowiedza lepsi fachowcy ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale popychacze to nie moga byc bo sam piszesz pare postow nizej ze w silnikach 1.6 popychacze sa jakos tam regulowane i nie beda klekotac wiec to rozrzad chyba :oops:

 

Hydrauliczne tyko w 2.0

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale popychacze to nie moga byc bo sam piszesz pare postow nizej ze w silnikach 1.6 popychacze sa jakos tam regulowane i nie beda klekotac wiec to rozrzad chyba :oops:

 

Hydrauliczne tyko w 2.0

 

i w 1,4

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...