Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Problemy z Navara D40 po serwisie w ASO - pomocy nie mam juz sił


Alex_Sosnowiec
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie użytkowników i serwisantów Navary D40

Po odebraniu samochodu z ASO Nissan Dąbrwoscy Zabrze gdzie wymieniali instalacje elektryczną pojawiły mi się 4 problemy i od ponad 6 miesięcy nie potrafią tego naprawić. Wezwałem NISSAN Polska do zajęcia Stanowska w tej sprawie.

1.Nie wyświetla temperatury zewnętrznej na desce rozdzielczej.Czujnik temperatury sprawny przełożony do innej D40 i odwrotnie (w innej sztuce oba działają)

2.Nie działa klimatyzacja i ogrzewanie ( np prawa strona pasażera nie grzeje wcale) podejrzewam że może mieć to wpływ na brak danych czujnika zewnętrznego temperatury.

3.Usterka polegająca na mocnym dymieniu z rury wydechowej na postoju np: oczekując na światło zielone do jazdy “oczekując na jazdę”  ( siwy dym –100 % nie dopalona ropa, lub za duża dawka ropy, lub  podawana w nie odpowiednim monecie) usterka ustawała w momencie wyłączenia stacyjki i ponownym uruchomiana pojazdu. Dzieje się to nieregularnie  czyli obojętnie czy zimny czy ciepły  silnik, obojętne jaka temperatura na zewnątrz. Czasem się dzieje tak ze tydzień jest ok  i ani dymka nie puści a czasem ze non stop na każdym postoju (VIDEO W ZAŁĄCZNIKU LINKU) - komplet filtrów + wtryski po regeneracji dalej to samo. Nowe turbo dalej to samo

4. Problem z napędem 4x4 czasem działa czasem nie. Obecnie wyświetla mi się ze niby teraz jeżdżę na 4x4a wcale tak nie jest (można to rozpoznać po oporze toczenia się pojazdu przy skręconych kołach) na filmiku również widać burdel jaki się dzieje na desce rozdzielczej przy załączaniu. ( nie jest to wina reduktora oraz puszki przy reduktorze bo sprawdzałem z inna D40 i jest ok)

 

LINK DO FILMU:

Na filmie widać jak auto kopci a potem po wyłączeniu  zapłonu i ponownym uruchomieniu objaw znika.

Napęd 4x4 widać na filmie że jest załączony reset stacyjką i nagle na desce że jest wyłączony.

 

Ludzie proszę o pomoc - sam sobie to naprawie tylko mnie nakierujcie. Auto potrzebuje do pracy - władowałem kupę kasy w zderzak, wyciągarkę, poduszki pneumatyczne na tył i inne rzeczy. Chce dalej użytkować auto.

 

PS: nie wie ktoś czego dotyczyła akcja serwisowa wymiany wiązki ?

 

 

Wezwanie do naprawy:

 

Nissan Dąbrowscy Zabrze

41-804 Zabrze

ul. Wolności 59

NISSAN Sales Central & Eastern Europe Kft. Sp. z o.o. Oddział w Polsce
Al. Jerozolimskie 176
Warszawa, 02-486

 

TUiR Allianz Polska S.A.

ul. Łopuszańska 38C

02-232 Warszawa

 

 

Wezwie do zakończenia naprawy.

 

Dotyczy szkody: NISSAN NAVARA SO 0316G  szkoda nr 112-1113111

 

            Ostateczne wezwanie do usunięcia usterek powstałych w wyniku szkody AC nr 112-1113111 w pojeździe NISSAN NARAVA D40 2,5 DCI podczas pożaru samochodu.

            Szkoda powstała 12.03.2015 po przekazaniu państwu pojazdu do NISSAN DĄBROWSCY  w Zabrzu naprawialiście go Państwo ponad 6 miesięcy i do dnia dzisiejszego samochód nie jest naprawiony. W październiku 2015 odebrałem od Państwa „naprawiony według was” pojazd. Po odebraniu pojazdu zgłosiłem Państwu następujące usterki które zauważyłem w pierwszych dniach eksploatacji po naprawie:

1. Nie pokazuje temperatury zewnętrznej ( wyświetlane na tablicy wraz z kilometrami)

2. Nie działa prawa strona klimatyzacji (elektronicznie).

3. Usterka polegająca na mocnym dymieniu z rury wydechowej na postoju np: oczekując na światło zielone do jazdy “oczekując na jazdę”  ( siwy dym –100 % nie dopalona ropa, lub za duża dawka ropy, lub podawana w nie odpowiednim monecie) usterka ustawała w momencie wyłączenia stacyjki i ponownym uruchomiana pojazdu. Na dzień 19.10.2015 usterka nie występuje- kabelek za to odpowiedzialny “styka” gdzieś jakaś wtyczka nie dociśnięta, zaśniedziała lub tak zwany zimny lut w instalacji.

            Podczas oględzin w umówionym przez Państwa terminie środę 21/10/2015r godz 13:00. Serwisanci Nissana nie potrafili znaleźć przyczyn usterki i nakazali Państwo umówić się na następny termin na dłuższy czas diagnozy. Po następnych oględzinach serwisanci Nissana stwierdzili uszkodzenia zestawu wskaźników oraz uszkodzony silnik regulacji powietrza oraz zostałem obciążony kwotą 307,91 zł za diagnozę.

W związku z powyższym wzywam do usunięcia w/w usterek powstałych podczas szkody 112-1113111. Przed szkodą powyższe usterki nie występowały.

            W trakcie powstania szkody (pożaru instalacji podczas jazdy) wszystkie kontrolki na desce rozdzielczej się świeciły, mrugały a następnie zgasły więc uznaje, że powstały podczas pożaru.

           

            Brak zajęcia stanowiska ze strony Nissan Dąbrowscy Zabrze przy ul. Wolności 59 oraz Nissan Polska spowoduję oddanie pojazdu na oględziny do Stowarzyszenia Rzeczoznawców Samochodowych Ekspermot a następnie oddanie samochodu do naprawy innego autoryzowanego serwisu NISSAN`a w celu usunięcia usterek powstałych podczas szkody. Brak usunięcia szkód spowoduje rozśnież wezwanie TUiR Allianz Polska S.A. aby wezwał Nissan Dąbrowscy do zwrotu kosztów napraw pojazdu z uwagi na to, iż do dnia dzisiejszego nadal nadal jest niesprawny.

            Wzywam również Nissan Dąbrowscy Sp z o.o. do korekty niezasadnej faktury 1-181198 z dnia 14.03.16  za świadectwo kontroli przedmiotowego.

 

CCF20160331.pdf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz wypis z ASO co robili??

 

Jeśli są sporadyczne problemy z dawkowaniem paliwa to albo ECM (Engine Control Module) padł albo jest jakieś zwarcie w instalacji. Kontrola klimatyzacji, skrzyni i czujniki temperatury to inny komputer a dokładnie BCM (Body Control Module). Szukałbym problemów elektrycznych w pracy pomiędzy nimi. Maja Consulta więc mogą obserwować zachowanie komputerów. Ale paproki straszne.

 

Teraz doczytałem całość. Po pożarze to możesz mieć zwalone wszystko począwszy od zwarcia w instalacji skończywszy na uszkodzonych komputerach. Nie wierzę że cała elektrykę wymienili. Gdzie był zlokalizowany ten pożar??

Edytowane przez sq9mcs
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chce mi się z nimi walczyć.... wole se piwko wypić w cieniu pod parasolkami. Męczy mnie już jeżdżenie (piaty czy szósty) tam na diagnozy z których nic nie wynika. Jak ma ktoś identyczny model czyli D40 2,5 AUTOMAT to chciałbym za odplata przełożyć na kilka minut 4 przekaźniki i zobaczyć czy to one nie są uszkodzone,,,,  poprosiłem o info dotyczące przekaźników zależy mi na najszybszym naprawieniu auta aby nie kopcić innym użytkownikom dróg...

 

 

Oczywiście na ostatniej diagnozie dymienie potwierdzili i nie wiedzą czemu.


Masz wypis z ASO co robili??

 

Jeśli są sporadyczne problemy z dawkowaniem paliwa to albo ECM (Engine Control Module) padł albo jest jakieś zwarcie w instalacji. Kontrola klimatyzacji, skrzyni i czujniki temperatury to inny komputer a dokładnie BCM (Body Control Module). Szukałbym problemów elektrycznych w pracy pomiędzy nimi. Maja Consulta więc mogą obserwować zachowanie komputerów. Ale paproki straszne.

 

Teraz doczytałem całość. Po pożarze to możesz mieć zwalone wszystko począwszy od zwarcia w instalacji skończywszy na uszkodzonych komputerach. Nie wierzę że cała elektrykę wymienili. Gdzie był zlokalizowany ten pożar??

 

 

Puszka z przekaźnikami -  malutki pożarek ( w głównym poście jest PDF i tam na dole jest świadectwo kontroli)

 

Czy istnieje coś takiego jak loger błędów w czasie rzeczywistym ? np podłącze do OBD 2 i jak mi zacznie dymić to sprawdzę datę godzien czy wyświetlił się jakiś błąd.

post-47892-0-01749000-1461684843_thumb.jpg

post-47892-0-88004000-1461684981_thumb.jpg

post-47892-0-41778300-1461684993_thumb.jpg

Edytowane przez Alex_sc
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OBD2 to za mało potrzeba wyższej integracji z językiem pojazdu a tego bez Consulta nie zrobisz, po za tym podejrzewam że błędów nie wywala. Przy takim pożarze możesz mieć jak napisałem padnięte kompy. Ustalono przyczynę pożaru?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OBD2 to za mało potrzeba wyższej integracji z językiem pojazdu a tego bez Consulta nie zrobisz, po za tym podejrzewam że błędów nie wywala. Przy takim pożarze możesz mieć jak napisałem padnięte kompy. Ustalono przyczynę pożaru?

a sprzęt  WAG na kablu ? i poszukam na chomiku jakiegoś oprogramowania.. mam tez obd 2 na Bluetooth mogę kupić jakis soft na google jak ktoś cos poleci...

Lub mogę kupiec na allegro i z laptopem podłączonym będę jeździć

Edytowane przez Alex_sc
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam ma dwa moduły OBD2 i wierz mi nic tym nie zrobisz. WAG odpada, nie ten język. To japońska jednostka, obsługuje tylko NIssanowskiego Consulta. Można przez OBD i np. Torque czytać dane niektórych czujników ale poziomów poszczególnych czujników widzianych przez ECM lub BCM nie sprawdzisz.

Edytowane przez sq9mcs
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Alex musisz kupić consulta, zwykłymi testerami można odczytać cisnienie na pompie, turbiny itp. takie podstawowe rzeczy. Głębiej poszperać w "systemie" się nie da, nawet kabel pod renówki i niby japońce nie chce się komunikować.... też przerabiałem ten temat, kumpel moze grzebać w kazdym aucie ale nissan go przerósł........

niestety tylko consultem można sie pobawić jak  Vag'iem

 

Masz albo padnięte moduły, brak komunikacji, (jakiś nadpalony kabel) czy nawet brak masy i wszystko głupieje. W c zechach (zaraz za naszą granicą) jest gość od elektroniki samochodowej, fachman jakich mało. Robi cuda, niestety nie mam osobiscie namiarów, może znajdziesz na necie lub ktoś z forum wie coś więcej na jego temat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dacie linka na jakiś sprawdzony w przystepnej  cenie to kupie bo rozbieżność cenowa jest od 30zł - 2500 zł

Edytowane przez Alex_sc
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam serdecznie, napęd 4x4 naprawiłem sobie sam- okazało się że jest uszkodzony bezpiecznik w skrzynce z przekaźnikami za 0,27 groszy. Oddałem auto 5 raz do serwisu na naprawę i diagnozę i po 3 dniach znowu zaczęło strasznie kopcić.

Mówili że wyczyścili egr oraz przeprogramowali komuter

 

 
 
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Witam serdecznie, napęd 4x4 naprawiłem sobie sam- okazało się że jest uszkodzony bezpiecznik w skrzynce z przekaźnikami za 0,27 groszy. Oddałem auto 5 raz do serwisu na naprawę i diagnozę i po 3 dniach znowu zaczęło strasznie kopcić.

Mówili że wyczyścili egr oraz przeprogramowali komuter

 

https://www.youtube.com/watch?v=i9xar9ubp4I

 

https://www.youtube.com/watch?v=DBwtk5NCm7M

 

https://www.youtube.com/watch?v=WhyyNC9spA0

Ja czasem mam to samo raz na miesiąc .Na drugi dzień wraca wszystko do normy ale ja stawiam na wtrysk bo sprawdziłem wtryski wcześniej i wiem ze mam uszkodzony jeden .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Ludzie pomocy.... nadal lipa - EGR wymieniony, turbina zregenerowana, wtryski zregenerowane pomierzone z gwarancja, nowy aku, nowy czujnik ciśnienia montowany z lewej strony intercoolera, nowy elektrozawór turbiny kolo filtra paliwa, nowe filtry paliwa i wszystkie możliwe nowy soft. Czy znacie jakiś serwis na śląsku co by wgrał by jakiś soft wypier....jacy wszytko zbędne( dpf`y egr`y inne badziewia). Już się tym interesuje TV bo ASO nie potrafi sobie z tym poradzić za wszelka cenę nawet przy pomocy NISSAN POLSKA.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kody z wtryskiwaczy zapisane w ECM??? Dane zaworu SCV skasowane??

Edytowane przez sq9mcs
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kody z wtryskiwaczy zapisane w ECM??? Dane zaworu SCV skasowane??

 

a jakie objawy masz teraz? zaślepiłeś EGR'a?  To zrób to, i napisz co się dzieje.

Jesli dalej bedzie kupa to pozostaje udać się do Aligatora.... http://www.dynosoft.pl/kontakt.html

 

 

Auto nadal na diagnozie w ASO Nissan Dąbrowscy Zabrze wymienili sobie EGR na własny koszt i nadal dymi  diagnozują je z 3 tydzień. Wezwałem ich do udzielenia pisemnej informacji czy jako serwis potrafią diagnozować i naprawiać pojazdy które sprzedają (NISSAN). Zadzwoniłem do gościa od wtrysków i kody wtryskiwaczy ECM zapisane  oraz dane zaworu skasowane. Ale ASO pewnie nie jednokrotnie wgrywało jakieś rzeczy. Konsultują się również cały czas z NISSAN Sales Central & Eastern Europe Kft.  poinformowałem ich ze zaraz całą sytuacje nagłośnie w mediach, że sprzedają produkty w PL których nie potrafią naprawić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...