Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

[P10/W10] Szarpanie silnika 1.6


Guest IHI
 Share

Recommended Posts

Od niedawna zauważyłem dziwne zjawisko - jak wyprzedzam i wcisnę gwałtownie gaz, to autko potrafi się na chwilę przydławić, poszarpać i dopiero zaczyna rwać do przodu. Przedtem zawsze reagowało płynnie i spontanicznie.

Czy spotkał się ktoś z takim objawem?

Nie mam ostatnio wiele forsy i nie chcę jeździć do szarlatanów, co mnie będą naciągać na wymianę połowy samochodu :wink:

Dodam, iż posiadam gaźnikową Primerę 1.6.

Link to comment
Share on other sites

Od niedawna zauważyłem dziwne zjawisko - jak wyprzedzam i wcisnę gwałtownie gaz, to autko potrafi się na chwilę przydławić, poszarpać i dopiero zaczyna rwać do przodu. Przedtem zawsze reagowało płynnie i spontanicznie.

pewno masz zasyfiony gaźnik (najczęstsza przyczyna gaźnikowych autek), ewentualnie zasyfiały filtr paliwa, proponuję przeczyścić gaźnik, sam jeszcze go nie rozbierałem, chociaż fachowcy mówią że czasem lepiej kupić jakąś używkę niż przy nim grzebać (używka około 100 zł jakby co):?

A ten kop to pewno wtedy jak się druga gardziel otwiera :wink:

Link to comment
Share on other sites

Mam to samo ze swoją, ale zauważyłem że zaczyna tak się dziać jesienią (tak samo w zeszłym roku) i na zimnym silniku. Czy po rozgrzaniu silnika też tak rwie ? Mi sugerowano wymianę świec i przewodów zapłonowych, ale nie wiem co o tym myśleć.

Gaźnik lepiej dać do sprawdzenia dobremu mechanikowi - ja dałem do przeczyszczenia przeciętniakowi i po przeczyszczeniu było gorzej niż wcześniej.

O, widzę Maglev, że mam identyczną primerę jak twoja (nie pojawia ci się czasem rdza na końcówkach progów?)

P10 93r. GA16DS

Link to comment
Share on other sites

Mam to samo ze swoją, ale zauważyłem że zaczyna tak się dziać jesienią (tak samo w zeszłym roku) i na zimnym silniku. Czy po rozgrzaniu silnika też tak rwie ? Mi sugerowano wymianę świec i przewodów zapłonowych, ale nie wiem co o tym myśleć.

Gaźnik lepiej dać do sprawdzenia dobremu mechanikowi - ja dałem do przeczyszczenia przeciętniakowi i po przeczyszczeniu było gorzej niż wcześniej.

O, widzę Maglev, że mam identyczną primerę jak twoja (nie pojawia ci się czasem rdza na końcówkach progów?)

P10 93r. GA16DS

Przewody zapłonowe to bezksiężycową ;) nocą o północy z butelką płynu do mycia okien można sprawdzić .. otworzyć maskę, spryskać przewody płynem zapalić silnik i patrzeć gdzie iskry walą ...

Sławek .

 

P.S. przepis jest z forum .. i tak się zastanawiam po cholerę płyn do okien .. wystarczy zwykła woda ..

Link to comment
Share on other sites

O, widzę Maglev, że mam identyczną primerę jak twoja (nie pojawia ci się czasem rdza na końcówkach progów?)

P10 93r. GA16DS

Hoover, nooo mam bąble na końcach progów :cry: zarówno z jednej jak i z drugiej strony, ale zalałem je BITEXem od strony nadkoli i tak jeżdżę :)

A tak a propos...bo nie mogę znaleźć (ta wyszukiwarka moim zdaniem jest nieco drewniana), przy ilu obrotach nasze gaźnikówki osiągają pełną moc? i maxymalny moment obrotowy? :shock: :roll: :?

Link to comment
Share on other sites

Chłopaki - dzisiaj się pozbyłem tej przykrej przypadłości... Wymieniłem przewody wysokiego napięcia i jak ręką odjął (Velociraptor miał rację :D ). Staruszek przyspiesza aż Żona jest w szoku 8)

Kupiłem polskie przewody Janmor JP119 - zapłaciłem 110zł. Przewody są silikonowe, dość dobrze wykonane. Zobaczymy jak z trwałością, ale na to trzeba czasu. Pozdrawiam Kolegów Nissanowców!

P.S.

Odnośnie progów - dałem do wyspawania (blacharz zrobił to naprawdę ładnie), a progi i wszystkie profile zamknięte poczęstowałem preparatem "BOL" . Primerka powinna zdzierżyć zimę.

Link to comment
Share on other sites

Odnośnie progów - dałem do wyspawania (blacharz zrobił to naprawdę ładnie), a progi i wszystkie profile zamknięte poczęstowałem preparatem "BOL" . Primerka powinna zdzierżyć zimę.

Gdzie robiłeś progi i ile cię to kosztowało?

Link to comment
Share on other sites

No i problem z głowy :) Też się zastanawiałem nad wymianą przewodów ale z Janmorami w Nissanach to chyba loteria. Dobrze wiedzieć, że u Ciebie jest w porządku (przynajmniej póki co).

Maglev - na Twoich zdjęciach nie widziałem żadnej rdzy przy nadkolach i byłem ciekaw, czy tak wygląda twoje autko już po naprawie, czy też rdza go, w przciwieństwie do mojej P10 omija. U mnie widać już nie bąble, a perfidną rdzę na końcówkach progów przy nadkolach. Na razie muszę odłożyć naprawę i spryskać bitexem. Z tego co się orientowałem u blacharza, to koszt (bez lakierowania) to ok. 200 PLN za obie strony.

Dane techniczne GA16DS spróbuję poszukać później (o ile mnie nikt nie ubiegnie).

W praktyce, wiadomo -poniżej 3tys obr. -auto dla emeryta, od 4 tys. zaczyna się jazda!

Link to comment
Share on other sites

Dane techniczne GA16DS można znaleźć np. na takiej stronce http://www.primera-p10.de.ki (niestety po niemiecku)

A wskrócie: maks moc 66 kW / 90 PS przy 6000 obr/min, ,maks.moment obrotowy :133 Nm przy 4000 obr/min

dzięki Hoover za info :D, na zdjęciach nic nie widać, ale w rzeczywistości mam bąble pod lakierem, nie jest ich dużo, najwięcej rdzy miałem w kielichach amorów przednich, ale wydrapałem wszystko i pomazałem Bitexem :P

Link to comment
Share on other sites

Miałem też rdzę, ale poczęstowałem druciakiem+Hammerite i na to solidnie Bitex:). Rdza nie ma szans w tych miejscach!

Za 2 końcówki progów i naprawę tylnego nadkola dałem 300zł w Tczewie. Dodatkowo konserwowali mi tylnie nadkola, ale i tak musiałem poprawić bitexem, bo się z konserwacją nie przyłożyli :x

Link to comment
Share on other sites

Guest jaroslav

Miałem podobne objawy z szarpaniem, wystarczyło założyć rurę od kolektora wydechowego, która spadła przy filtrze powietrza :)

Rdzewiejące progi ma każdy posiadacz niegarażowanej P10. Japończycy popełnili ten sam błąd co konstruktorzy Astry, tzn. żle wyprofilowali tylne nadkole od strony pasażera, woda ścieka tak jak nie powinna. Ale nie róbmy Off Topic ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 7 years later...

Mam p11 progów nie mam już , kupiłem używki w super stanie za 290zł oba, auto tez mi szarpie jak dodaje gazu i jak odpuszczam skacze.... z LPG to norma że przewody trzeba wymieniać co okolo 30tys km ja wymieniałem w zeszłym roku kupywałem sentechy działały dobze teraz rozglądam sie za jak najtańszymi bo kasy mało janmor beda chyba OK....

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...