pistolet Opublikowano 5 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2016 (edytowane) Witam. Posiadam od niedawna Nissana Tiida z silnikiem 1.8 z 2008r. Wymieniałem ostatnio płyn chłodniczy na nowy i po tym zabiegu zauważyłem ciągłą pracę wentylatora na drugim biegu (załącza się po chwili od uruchomienia silnika i zgaśnięciu niebieskiej lampki temperatury). oraz gotowanie płynu w zbiorniczku wyrównawczym. Silnik nagrzewa się bardzo szybko, ogrzewanie w kabinie działa. Nie kopci, płynu nie ubywa. Olej czysty bez majonezu. Co może być powodem takiego zachowania wentylatora? Czy jest tutaj czujnik załączania wentylatora? Nie znalazłem nigdzie instrukcji do odpowietrzania układu po takim zabiegu (rozumiem że sam się odpowietrza?). Z góry dziękuję za odpowiedź. Pozdrawiam. Edytowane 5 Maja 2016 przez pistolet Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TESTER 1956 Opublikowano 6 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2016 Czy po ostygnięciu w zbiorniczku wyrównawczym pozostaje płyn czy wysysa go do układu..??? Sprawdził bym termostat, bo z Twego opisu wywnioskować można że nie otwiera się duży obieg. Czy po nagrzaniu w kabinie po przestawieniu na grzanie dmucha gorącym powietrzem ...??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pistolet Opublikowano 6 Maja 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2016 Płyn jest w zbiorniczku na zimnym, nie wsysa go do układu. Ciepły nawiew też jest. Nie wiem także jak długo powinien się nagrzewać silnik ale moim zdaniem jest to bardzo szybko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ceniakenzo Opublikowano 6 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2016 układ zapowietrzony masz odkręć korek od chłodnicy i zbiorniczka wyrównawczego i odpal autko aż pompa wywali całe powietrze przez chłodnice, uzupełnij płyn i ciesz się dobrym chłodzeniem 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TESTER 1956 Opublikowano 6 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2016 Układ powinien odpowietrzyć się przy zamkniętym korku chłodnicy a korek zbiorniczka ma odpowietrzenie tak że nie trzeba go zdejmować. Sprawdzałeś po ostygnięciu jaki jest poziom płynu w chłodnicy po odkręceniu korka, czy jest pod sam wierzch czy brakuje do pełna..? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pistolet Opublikowano 6 Maja 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2016 No właśnie brakowało mi tego odpowietrzenia po wymianie płynu... Oby to było to. Czyli wystarczy odkręcić obydwa korki i czekać aż będzie się wylewał sam płyn z chłodnicy bez powietrza tak? Czy robić to na ciepłym silniku? Z tym wyjacym wentylatorem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TESTER 1956 Opublikowano 6 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2016 Po to jest zbiorniczek wyrównawczy i zawory w korku chłodnicy by powietrze z nadmiarem płynu wydostawało się do zbiorniczka a przy stygnięciu niedobór płynu samoczynnie uzupełnia się w chłodnicy, płynem ze zbiorniczka. Co do nagrzewania, silnik ma się szybko nagrzewać, więc jeśli tak jest to jest Ok.! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pistolet Opublikowano 6 Maja 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2016 No trochę brakuje po ostygnięciu tego płynu nie ma po sam korek w chłodnicy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TESTER 1956 Opublikowano 6 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2016 Sprawdź zatem korek chłodnicy czy grzybek który jest na samym jego dole (mam nadzieję że korek jest tradycyjny) odciąga się do dołu. On to bowiem powinien przy zasysaniu płynu ze zbiorniczka odchylać się i umożliwiać wyrównanie jego niedoboru w chłodnicy. A może to gotowanie się płynu u Ciebie jest odpowietrzaniem się właśnie. Może to bąbelki powietrza lecą ...?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pistolet Opublikowano 6 Maja 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2016 Czyli generalnie sprawdzic korek i jak bedzie ok to odpalić silnik, ogrzewanie w kabinie na Max bez klimy i niech sobie chodzi aż przestanie bulgotac w zbiorniczku wyrównawczym? Długo to może potrwać? I nie przegrzeje się silnik? Bo trochę straszy jednak ten wentylator na drugim biegu... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TESTER 1956 Opublikowano 6 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2016 Zrób tak jak napisałeś, obserwując poziom płynu w zbiorniczku wyrównawczym i jeśli zajdzie potrzeba uzupełniając jego niedobór, tak by nie zasysało powietrza do chłodnicy. Samo odpowietrzenie chwilę trwa trudno mi powiedzieć jak długo ale zapewniam że nie wietrzność. Sprawdź też rurkę która idzie od korka do zb. wyrównawczego, powinna ona mieć możliwość zasysania płynu ze zbiorniczka, ale skoro bulgocze to zapewne jest w nim zanurzona. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pistolet Opublikowano 6 Maja 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2016 Uff... Udało się odpowietrzyć. Wentylator zgasł, przestało gotować płyn Okazało się, że było jeszcze za mało płynu chłodniczego. Dolałem jeszcze 1,5litra do samej chłodnicy. Zdziwiłem się, że aż taka pojemność tego układu jest. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Skyller Opublikowano 6 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2016 I jaka satysfakcja jak człek ogarnie swe wozidło ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TESTER 1956 Opublikowano 6 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2016 Uff... Udało się odpowietrzyć. Wentylator zgasł, przestało gotować płyn Okazało się, że było jeszcze za mało płynu chłodniczego. Dolałem jeszcze 1,5litra do samej chłodnicy. Zdziwiłem się, że aż taka pojemność tego układu jest. Satysfakcja wielka jak najbardziej, ale coś nie tak skoro bąbelkowało, nie gotowało, Ci w wyrównawczym zbiorniczku a nie zasysało z niego płynu dla wyrównania powstałego po odpowietrzeniu miejsca w układzie. Sprawdź tą rurkę o której pisałem wyżej. Ona powinna po otwarciu górnego zaworka w korku odprowadzać do wyrównawczego nadmiar, powstałego w wyniku rozgrzania, płynu lub powietrza przy jego wymianie i ta sama rurka po otwarciu dolnego zaworka w korku chłodnicy powinna zasysając uzupełniać braki w układzie. To są naczynia połączone. Nie mam zdjęcia poglądowego tego zbiorniczka więc nie powiem jak być powinno, może zrobił byś fotkę...? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ceniakenzo Opublikowano 6 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2016 I tak trzymać po co auto do warsztatu prowadzić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pistolet Opublikowano 6 Maja 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2016 Oczywiście. Wrócę do domu to zrobie zdjęcie tego połączenia korka chłodnicy ze zbiorniczkiem wyrównawczym. Bezpośrednio pod korkiem chłodnicy jest nieduży otwór z takim małym trzpieniem na który jest założony wężyk prowadzący do zbiorniczka wyrównawczego. Ale dziwne jest to że nie wciągnęło płynu ze zbiorniczka do zera a do chłodnicy jeszcze tyle płynu weszło... bo wiem jak to powinno zadzialac. Może jest coś przytkane. Nie wiem. Wysłane z mojego Nexus 5 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ceniakenzo Opublikowano 6 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2016 Normalna sprawa, jak jest mocno zapowietrzona to ten układ nie zdaje egzaminu Nie masz się czym martwić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pistolet Opublikowano 7 Maja 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2016 Jednak dalej jest problem. Wentylator non stop chodzi na drugim biegu.czesto zapala się czerwona kontrolka temperatury. Wygląda to tak jakby był cały czas na małym obiegu. Wychodzi na to że termostat padł... gdzie on się znajduje w tym samochodzie? Da radę zrobić samemu? Bo nowy termostat mam już w ręce. Wysłane z mojego Nexus 5 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TESTER 1956 Opublikowano 7 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2016 To by tłumaczyło dlaczego płynu nie wysysa, sory nie pomogę w znalezieniu termostatu w Twoim aucie, bo nie miałem z nim do czynienia nigdy a i schematu żadnego znaleźć nie mogę, ale jak go zlokalizujesz to sama wymiana nie powinna Ci nastręczyć trudności. Ważne by uszczelki właściwe założyć i dokręcać z umiarem by nie zerwać gwintu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mariusz905 Opublikowano 7 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2016 Termostat? - wątpię. raczej niewłaściwa praca korka na chłodnicy. Powinien wypuszczać (jeżeli ma jakiś system odpowietrzania) nagrzane powietrze - ale nie wpuszczać powietrza z atmosfery - wtedy nastąpi zasysanie płynu ze zbiorniczka, Możliwa inna nieszczelność powodująca zassanie zewnętrznego powietrza - gdzieś na górnych połączeniach (nieszczelność niżej powodowałaby wycieki) - lub przedmuchy z silnika np. wydmuchana uszczelka pod głowicą (bąbelki w zbiorniczku i szybkie grzanie się silnika) . Napisz gdy zlokalizujesz usterkę.(Ja nie mam korka na chłodnicy - mam DCI) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pistolet Opublikowano 8 Maja 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2016 Mniej inwazyjna była wymiana korka chłodnicy więc na razie to zrobiłem. Zobaczymy czy się uspokoi. Jak nie to zmieniam termostat jeszcze. Na ta chwilę bulgotanie w zbiorniczku wyrównawczym ustało. Wysłane z mojego Nexus 5 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TESTER 1956 Opublikowano 8 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2016 Gdybyś zrobił fotki, sprawdził czy zaworki działają czy nie, było by znacznie prościej doradzać. A tak wogóle to sam zmieniałeś płyn czy ktoś to robił, nie zamienili Ci korka podczas tej wymiany. Bo skoro problemy zaczęły się po wymianie płynu to należało by szukać uszkodzeń elementów które są dostępne do uszkodzenia podczas tej czynności czyli korek, wężyk, naczynko przelewowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.