Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Tiida - Gotuje płyn po jego wymianie.


pistolet
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Posiadam od niedawna Nissana Tiida z silnikiem 1.8 z 2008r. Wymieniałem ostatnio płyn chłodniczy na nowy i po tym zabiegu zauważyłem ciągłą pracę wentylatora na drugim biegu (załącza się po chwili od uruchomienia silnika i zgaśnięciu niebieskiej lampki temperatury). oraz gotowanie płynu w zbiorniczku wyrównawczym. Silnik nagrzewa się bardzo szybko, ogrzewanie w kabinie działa. Nie kopci, płynu nie ubywa. Olej czysty bez majonezu. Co może być powodem takiego zachowania wentylatora? Czy jest tutaj czujnik załączania wentylatora? Nie znalazłem nigdzie instrukcji do odpowietrzania układu po takim zabiegu (rozumiem że sam się odpowietrza?).

Z góry dziękuję za odpowiedź. Pozdrawiam.

Edytowane przez pistolet
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy po ostygnięciu w zbiorniczku wyrównawczym pozostaje płyn czy wysysa go do układu..??? Sprawdził bym termostat, bo z Twego opisu wywnioskować można że nie otwiera się duży obieg. Czy po nagrzaniu w kabinie po przestawieniu na grzanie dmucha gorącym powietrzem ...???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Płyn jest w zbiorniczku na zimnym, nie wsysa go do układu. Ciepły nawiew też jest. Nie wiem także jak długo powinien się nagrzewać silnik ale moim zdaniem jest to bardzo szybko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

układ zapowietrzony masz :)

odkręć korek od chłodnicy i zbiorniczka wyrównawczego 

i odpal autko aż pompa wywali całe powietrze przez chłodnice, uzupełnij płyn i ciesz się dobrym chłodzeniem 

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Układ powinien odpowietrzyć się przy zamkniętym korku chłodnicy a korek zbiorniczka ma odpowietrzenie tak że nie trzeba go zdejmować. Sprawdzałeś po ostygnięciu jaki jest poziom płynu w chłodnicy po odkręceniu korka, czy jest pod sam wierzch czy brakuje do pełna..?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie brakowało mi tego odpowietrzenia po wymianie płynu... Oby to było to. Czyli wystarczy odkręcić obydwa korki i czekać aż będzie się wylewał sam płyn z chłodnicy bez powietrza tak? Czy robić to na ciepłym silniku? Z tym wyjacym wentylatorem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po to jest zbiorniczek wyrównawczy i zawory w korku chłodnicy by powietrze z nadmiarem płynu wydostawało się do zbiorniczka a przy stygnięciu niedobór płynu samoczynnie uzupełnia się w chłodnicy, płynem ze zbiorniczka. Co do nagrzewania, silnik ma się szybko nagrzewać, więc jeśli tak jest to jest Ok.!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź zatem korek chłodnicy czy grzybek który jest na samym jego dole (mam nadzieję że korek jest tradycyjny)   odciąga się do dołu. On to bowiem powinien przy zasysaniu płynu ze zbiorniczka odchylać się i umożliwiać wyrównanie jego niedoboru w chłodnicy. A może to gotowanie się płynu u Ciebie jest odpowietrzaniem się właśnie. Może to bąbelki powietrza lecą ...??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli generalnie sprawdzic korek i jak bedzie ok to odpalić silnik, ogrzewanie w kabinie na Max bez klimy i niech sobie chodzi aż przestanie bulgotac w zbiorniczku wyrównawczym? Długo to może potrwać? I nie przegrzeje się silnik? Bo trochę straszy jednak ten wentylator na drugim biegu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrób tak jak napisałeś, obserwując poziom płynu w zbiorniczku wyrównawczym i jeśli zajdzie potrzeba uzupełniając jego niedobór, tak by nie zasysało powietrza do chłodnicy. Samo odpowietrzenie chwilę trwa trudno mi powiedzieć jak długo ale zapewniam że nie wietrzność. Sprawdź też rurkę która idzie od korka do zb. wyrównawczego, powinna ona mieć możliwość zasysania płynu ze zbiorniczka, ale skoro bulgocze to zapewne jest w nim zanurzona.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uff... Udało się odpowietrzyć. Wentylator zgasł, przestało gotować płyn :) Okazało się, że było jeszcze za mało płynu chłodniczego. Dolałem jeszcze 1,5litra do samej chłodnicy. Zdziwiłem się, że aż taka pojemność tego układu jest. 

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uff... Udało się odpowietrzyć. Wentylator zgasł, przestało gotować płyn :) Okazało się, że było jeszcze za mało płynu chłodniczego. Dolałem jeszcze 1,5litra do samej chłodnicy. Zdziwiłem się, że aż taka pojemność tego układu jest. 

Satysfakcja wielka jak najbardziej, ale coś nie tak skoro bąbelkowało, nie gotowało,  Ci w wyrównawczym zbiorniczku a nie zasysało z niego płynu dla wyrównania powstałego po odpowietrzeniu miejsca w układzie. Sprawdź tą rurkę o której pisałem wyżej. Ona powinna po otwarciu górnego zaworka w korku odprowadzać do wyrównawczego nadmiar, powstałego w wyniku rozgrzania, płynu lub powietrza przy jego wymianie i ta sama rurka po otwarciu dolnego zaworka w korku chłodnicy powinna zasysając uzupełniać braki w układzie. To są naczynia połączone. Nie mam zdjęcia poglądowego tego zbiorniczka więc nie powiem jak być powinno, może zrobił byś fotkę...?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście. Wrócę do domu to zrobie zdjęcie tego połączenia korka chłodnicy ze zbiorniczkiem wyrównawczym. Bezpośrednio pod korkiem chłodnicy jest nieduży otwór z takim małym trzpieniem na który jest założony wężyk prowadzący do zbiorniczka wyrównawczego. Ale dziwne jest to że nie wciągnęło płynu ze zbiorniczka do zera a do chłodnicy jeszcze tyle płynu weszło... bo wiem jak to powinno zadzialac. Może jest coś przytkane. Nie wiem.

 

Wysłane z mojego Nexus 5 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Normalna sprawa,

jak jest mocno zapowietrzona to ten układ nie zdaje egzaminu 

Nie masz się czym martwić :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jednak dalej jest problem. Wentylator non stop chodzi na drugim biegu.czesto zapala się czerwona kontrolka temperatury. Wygląda to tak jakby był cały czas na małym obiegu. Wychodzi na to że termostat padł... gdzie on się znajduje w tym samochodzie? Da radę zrobić samemu? Bo nowy termostat mam już w ręce.

 

Wysłane z mojego Nexus 5 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To by tłumaczyło dlaczego płynu nie wysysa, sory nie pomogę w znalezieniu termostatu w Twoim aucie, bo nie miałem z nim do czynienia nigdy a i schematu żadnego znaleźć nie mogę, ale jak go zlokalizujesz to sama wymiana nie powinna Ci nastręczyć trudności. Ważne by uszczelki właściwe założyć i dokręcać z umiarem by nie zerwać gwintu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Termostat? - wątpię. raczej niewłaściwa praca korka na chłodnicy. Powinien wypuszczać (jeżeli ma jakiś system odpowietrzania) nagrzane powietrze - ale nie wpuszczać powietrza z atmosfery - wtedy nastąpi  zasysanie płynu ze zbiorniczka, Możliwa inna nieszczelność powodująca zassanie zewnętrznego powietrza - gdzieś na górnych połączeniach (nieszczelność niżej powodowałaby wycieki) - lub przedmuchy z silnika np. wydmuchana uszczelka pod głowicą (bąbelki w zbiorniczku i szybkie grzanie się silnika) . Napisz gdy zlokalizujesz usterkę.(Ja nie mam korka na chłodnicy - mam DCI)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mniej inwazyjna była wymiana korka chłodnicy więc na razie to zrobiłem. Zobaczymy czy się uspokoi. Jak nie to zmieniam termostat jeszcze. Na ta chwilę bulgotanie w zbiorniczku wyrównawczym ustało.

 

Wysłane z mojego Nexus 5 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdybyś zrobił fotki, sprawdził czy zaworki działają czy nie, było by znacznie prościej doradzać. A tak wogóle to sam zmieniałeś płyn czy ktoś to robił,  nie zamienili Ci korka podczas tej wymiany. Bo skoro problemy zaczęły się po wymianie płynu to należało by szukać uszkodzeń elementów które są dostępne do uszkodzenia podczas tej czynności czyli korek, wężyk, naczynko przelewowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...