Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Felgi 17" pasujące do Juke'a


LaKlusek

Rekomendowane odpowiedzi

Planuję kupić do swojego Juke'a nowe felgi, ale jestem kompletnym nowicjuszem w temacie i mimo googlowania nie potrafię znaleźć jednoznacznie i prosto wytłumaczonego, skąd wiedzieć, jakich parametrów szukać, aby felgi pasowały do danego samochodu. Znalazłem, że Juke ma rozstaw śrub 5x114.30, jednak np. co do rozmiaru - nie mam pojęcia. Konfiguratory takie jak sklep Felgi czy Oponeo pokazują felgi w rozmiarach 7x17 i 7,5x17 - czy to oznacza, że oba rozmiary będą pasować bez konieczności żadnych dodatkowych modyfikacji? Czy powinienem szukać jeszcze jakichś parametrów, czy cała reszta jest obojętna dopóki rozstaw się zgadza, a rozmiar to jeden z tych dwóch wyżej wymienionych?

 

Mam Juke'a z ubiegłego rocznika, wersja 1.2, Acenta, 17".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy doborze felg istotne są następujące parametry:

ilość otworów,

rozstaw otworów,

średnica felgi,

szerokość felgi,

odsadzenie felgi (ET) - offset.

Wszystkie istotne dane masz podane w instrukcji obsługi, zdaje się na stronie 9-8.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ano są w instrukcji, ale tylko parametry oryginalnych felg nissanowych, a producenci felg nie produkują takich z parametrami idealnymi do danego typu auta. Instrukcja mówi np. o rozmiarze 17x7, ale wszystkie wyszukiwarki online znajdują też konkretnie do Juke'a felgi o rozmiarach 17x7,5 czy nawet 17x8. Tak samo osadzenie - instrukcja mówi o 47mm, ale wyszukiwarki znajdują bez problemu np. takie z 35mm.

 

Czy wobec tego te wszystkie parametry inne od rozstawu śrub są na tyle elastyczne i nieznaczące, że mogę spokojnie wziąć np. takie felgi 17x7,5, 35mm mimo tego, że oryginalne mają 17x7, 47mm?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach