Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[n15] Zawiechy przy przyspieszaniu


TheN
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Almera n15, 1.4 87km

 

Zauważyłem od pewnego czasu że auto podczas przyspieszania ma takie jak by zawiechy, jak by myślał czy przyspieszyć czy nie. Obroty idą w górę i losowo się na chwile (~0.5 sekundy) zatrzymają mimo wciśniętego gazu. Szczególnie jest to odczuwalne między 2-3tyś obrotów, później łapie swój moment i jakoś płynniej leci.

Nie jest to ostre szarpanie ale auto zdecydowanie ma mniej odczuwalnej mocy. Za wyprzedzanie już się nie biorę.

 

wymieniłem już filtr paliwa, powietrza, świece i przewody. Na postoju obroty trzyma dobrze, nic nie faluje, nie mam żadnego check engine ani żadnych innych objawów.

Jedyną usterką jaką wczoraj odkryłem to jest prawdopodobnie jakaś mała dziura w tłumiku bo dałem znajomemu się przejechać i mam wrażenie że głośniej auto buczało

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeszukaj forum. Powodów tego może być mnóstwo, począwszy od tanich (kabel masowy) skończywszy na drogich (przepływomierz).

 

Ja bym sprawdził ten kabel masowy. U mnie był przetarty i dokładnie z tego powodu miał problemy z przyspieszaniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie powodów może być mnóstwo i dlatego nie wiem nawet od czego zacząć a nie chcę na ślepo wszystkiego wymieniać. Dlatego też szukam jakiegoś nakierowania, być może np przy przepływomierzu były by inne dolegliwości (a może nie. nie znam się aż tak).

Sprawdzę kabel masowy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie powodów może być mnóstwo i dlatego nie wiem nawet od czego zacząć a nie chcę na ślepo wszystkiego wymieniać. Dlatego też szukam jakiegoś nakierowania, być może np przy przepływomierzu były by inne dolegliwości (a może nie. nie znam się aż tak).

Sprawdzę kabel masowy. 

może być też zabrudzony przepływomierz, miałem kiedyś coś podobnego w primerze P11, po wyczyszczeniu przepływki wszystko wróciło do normy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masę sprawdziłem połączenia jest solidne przynajmniej do karoserii, nie wiem jak tam dalej gdzie ten kabel gdzieś idzie na dół w okolice silnika.

Umówiłem się już ze znajomym aby na dniach zabrać się za ten przepływomierz. Poczytałem trochę i rzeczywiście objawy w połowie przypadków wyglądają tak samo. Jak zrobię to dam znać o efektach.
 

Edytowane przez TheN
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie właśnie był przetarty przy silniku. Mechanik wyciągnął go z izolacji i nawinął jeszcze raz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jeszcze nie. Odepnę jak będę miał okazję


Odpiąłem dzisiaj sondę. Pierwsze wrażenie jest takie że zawiechy znikły. Czuć zryw przy 3000 obr/min ale to wytłumaczalne momentem obrotowym. Pewnie kiedyś tak na to uwagi nie zwracałem. Co do mocy to tak jak by jeszcze czegoś brakowało minimalnie.

 

Czyli rozumiem że wymieniać sondę? Coś polecacie? Znalazłem coś takiego http://e-katalog.intercars.com.pl/produkty/3317132018160-ENT600007-O5225-sonda-lambda.html idąc po najniższej cenie ale jeśli jest jakaś różnica mogę dopłacić.
 

Jednak to nie sonda. Dzisiaj po dłuższej rundzie po mieście zauważalnie wyczułem te przerwy mimo wypiętej sondy.

Edytowane przez TheN
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...