Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Mrugająca kontrolka check engine auto nie odpala.


Chicco
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, wiem że takich tematów było bez liku ale potrzebuję sprecyzowania i porady co zrobić w moim przypadku. Wsiadam do auta przekręcam kluczyk rozrusznik kręci auto zapaliło i za sekundę zgasło w tym momencie zaczęła migać kontrolka check engine i ato odpala na sekundę i gaśnie. Problem prawdopodobnie leży gdzieś w immobilaizerze i systemie nats, Przy samodiagnostyce metodą na zworkę gaśnie lampka check engine i wcale się nie zapala po wyjęciu zworki miga znów. Jak poradzić sobie samodzielnie z tym problemem? Próbowałem auto odpalić oboma kluczykami niestety bezskutecznie. Proszę o  rady. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... Problem prawdopodobnie leży gdzieś w immobilaizerze i systemie nats ...

Skąd takie przypuszczenie? 

Z podobnym problemem kopałem się kilka dni zanim doszedłem (podstawa manual i miernik) - więc nie oczekuj gotowych recept tu i teraz.

Na początek posprawdzaj wszystkie bezpieczniki, oczyść wszystkie połączenia masy nadwozia i silnika oraz zmierz zasilanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zle wsadzasz zworkę sprawdź dokładnie ... i masz rację że problem leży w immo ... jeśli kody zaczną się pojawiać natrafisz na 14 długich ///

 

sprawdź inny kluczyk jak masz ew szukaj nowej antenki co jest przy kierownicy one jak częściej padają

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj sprawdzałem jeszcze raz i po włożeniu zworki kontrolka check się nie świeci ;/ poza tym auto już wcale nie odpala, pompa paliwa w zbiorniku buczy poza tym posiadam lpg więc ani na benzynie ani na gazie auto nie odpala;/ wszystkie bezpieczniki sprawdzone i są ok... może jakiś przekaźnik? gdzie szukać przyczyny? Dodatkowo po zamknięciu auta nie mruga mi czerwona kontrolka na podszybiu. Ona jest od immobilajzera?

Edytowane przez Chicco
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niestety tak ;/ i przykładałem jeden kluczyk bliżej kolumny kierowniczej a drugim odpalałem bo antena od transpondera podobno z wiekiem traci zasięg i też nic to nie daje... zastanawia mnie ta nie migająca lampka na podszybiu po zamknięciu auta... koledzy pomóżcie coś...

Edytowane przez Chicco
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale alarm kolego podłączyli by do nats? a dwa ze drzwi normalnie reagują na piloty....  Udało się zrobić diagnostykę wyskakuje 14 długich i 3 czyli 143 błąd immobilizera tak?

Edytowane przez Chicco
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chciałbym być złym prorokiem, ale rozważałeś założenie emulatora immo ? 

Obserwując problemy jakie stwarza immobilizer, powoli skłaniam się do tego pomysłu - chociaż (odpukać) - u mnie jak na razie wszystko w porządku. Nie lubię być zaskakiwany...

Może jednak u Ciebie uda się odblokować - ale na jak długo...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale alarm kolego podłączyli by do nats? a dwa ze drzwi normalnie reagują na piloty.... Udało się zrobić diagnostykę wyskakuje 14 długich i 3 czyli 143 błąd immobilizera tak?

Nie wiem pod co podlaczyli ale na pewno pod odcięcie paliw.

Kumpel mój miał to samo tylko że w Lanosie, na niczym nie odpalal, (LPG/Pb) wymieniłem mu niby sprawny bezpiecznik od zasilania deski rozdzielczej i wyczysxilem styki od IMO i to pomogło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak jest z tym emulatorem? gdzie kupić ? bo na allegro wszystkie obsługują auta powyżej 2000 roku... komputer immo mam lucasa... od pentli indukcyjnej idą dwie wtyczki obie wchodzą w grubą wiązkę i idą na lewą stronę auta nad sprzęgło... a od komputera immo który jest przy prawej na nodze na ziemi idą za filtr kabinowy tam jest ecu silnika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jutro to wszystko zrobię i posprawdzam, popodmieniam bezpieczniki... szukając porady jak usunąć immo znalazłem coś takiego http://www.digital-kaos.co.uk/forums/showthread.php/495179-Nissan-Primera-P11-Lucas-ECU-immo-OFF czy ktoś może mi objaśnić o co dokładnie chodzi ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

upoluj antenkę do immo i problem może rozwiążesz  nie wiem co robisz źle ale kody powinno błyskać zobacz czy nie masz odwróconego gniazda obd bo musi błyskać !!!

 

i próbuj kluczykiem żadne przytykanie nic nie da

 

immo to osobny układ który wysła sygnał do Ecu że wsio jest oki i Ecu odpala dołożony alarm nie spowoduje takich objawów

 

owszem problem z odpalaniem jakby dodatkowym przekaźnikiem odcinało pompę paliwa czy zasilanie wtryskiwaczy pb ...czy cewek , jakei masz LPG !!!

 

sekwencje czy zwykły ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego napisałem, że odczytałem błędy... wyskoczyło 14 długich i 3 szybkie = problem z immo... instalację mam staga 3000 czyli sekwencje awaryjnie na gazie też nie odpala... po zamknięciu auta kontrolka od immo nie miga... a co sądzisz o wylutowaniu tego eepromu z linku? w tamtym temacie pomogło i immo całkowicie się wyłączyło...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma staga 3000 jest stag 300 ..różne odmiany  jak immo działa to odcina sygnał wtryskowy i nie odpalisz jakbyś miał zwykły gaz to by latało ...bo iskra idzie ,..

 

14 -3 trzeba dokładnie znaleść czego dotyczy bo immo też się diagnozuje już nie pamietam gdzie była rozpiska jego błędów ale najbardziej popularnym błędem był błąd antenki czyli tej obręczy przy stacyjce

kiedyś wysłałem sprawną antenkę komuś z forum z takim samym problemem i auto naprawił co do lutowanie pamięci  i innych rzeczy

 

to wiem że są proste metody na wyłączenie immo ale "zawodowcy" nie chętnie się dzielą wiedzą z tego co wiem to faktycznie można wymazać cześć pamięci odpowiedzialnej ze blokowanie wtrysku i wtedy uwalamy łapy immo ale mrygać zawsze może ,..

 

jak dla mnie szukaj antenki dasz 30 zł max i jest szansa na naprawę twojego problemu ,, ew kop za kodami do immmo bo były

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Panowie problem rozwiązany. Postanowiłem zaryzykować i poprosiłem kolegę o pomoc który wylutował mi ten eeprom z płyty głównej komputera silnika. po wylutowaniu i zamontowaniu auto odpaliło za pierwszym razem i już nie ma problemów z immo. Dla mnie immo w 20 letnim aucie to tylko kłopoty. Jedyny mały problem który pozostał to migający check który nawet po skasowaniu za chwilę się pojawia ale dla mnie to nie problem bo wyciągnę żarówkę i nie będzie razić. Jakaś część układu nie działa i daje sygnał do komputera żeby ten odciął zapłon a ten nie ma czym bo na płycie nie ma układu odpowiadającego za to. Jeśli ktoś potrzebował by zdjęcia i informację co dokładnie wylutować proszę pisać pozdrawiam.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A więc zaczynamy od odpięcia klemy ,,-'' od akumulatora, następnie lokalizujemy komputer silnika wygląda on tak  post-32046-0-50381600-1464805995_thumb.jpg i znajduje się przy pedale gazu z prawej strony pod wylotami powietrza za plastikową osłoną którą trzeba zdjąć zarówno od strony pasażera jak i kierowcy a jest mocowana na kołek. Komputer mocowany jest na jedną śrubkę którą trzeba odkręcić i zsunąć z uchwytu ale przed tym warto odkręcić śrubkę mocującą wtyczkę do komputera w kolorze niebieskim. Następnie otwieramy komputer i naszym oczom ukazuje się następujący widok post-32046-0-60558800-1464808749_thumb.jpg zaznaczyłem na czerwono miejsce w którym była pamięć odpowiedzialna za odcinanie zapłonu u mnie nazywało się to: C46CM3 należy to wylutować( mi pomógł w tym kolega) i skłądamy wszystko w odwrotnej kolejnośći. Jedyna wada tego rozwiązania to check engine nie dający się skasować. Ale auto odpala normalnie i nie ma w nim kłopotliwego immo. Pozdrawiam w razie pytań proszę pisać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest dobry patent ale np w Volvo czy innych autach też są kompy tej firmy ..i tam jest zonk bo cała płytka jest zalewana żelem czy silikonem elektronicznym jak zwał tak zwał ..wiem że są też układy które mają na celu wymazanie zapisów tego układu ale z tego widać że ten układ po prostu wysyła jakiś sygnał do ecu albo mimo błędu immo wywalenie tego układu nie odcina sygnału wtrysku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tutaj płyta też jest pokryta czymś w rodzaju grubego bezbarwnego lakieru ale mój kolega poradził sobie z tym bez problemu. Został po prostu usunięty układ odpowiadający za odcinanie wtrysków ale problem z immo jest dalej bo jest nierozwiązany i nienaprawiony. dla mnie to najszybsza i najskuteczniejsza metoda jaka jest pozwalająca na zawsze wywalić immo z naszych nysek. Ja nie żałuje mimo tego migającego checka:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no tu jest lipa bo będzie to połączone ..

 

kolega w Volvo z podobnych lat ma zalany glutem prawie na 1/2 wysokości całego kompa trzeba wygrzebywać z czegoś takiego jak guma no i wiedzieć gdzie to jest ,, wiec inna bajka ..i tu tez jest różnica bo

komp jest jednak inny i ma osobną kontrolkę od Immo wiec wywalając ją mamy spokój a kompa można dalej diagnozować różne technologie .

 

trzeba było szukać przyczyny tych błędów tak jak pisałem wcześniej ,...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...