Guest saki Posted October 22, 2005 Share Posted October 22, 2005 jeszcze jedno, obiecuję, że już ostatnie pytanie z typu co to jest. Almera 1,4, 16v, sedan, 1998 rok. Mianowicie w obudowie filtrra powietrza jest okrągły otwór na górze. Pod tym otworem jest taka folia. Któregoś dnia byłem u mechanika i on mi tą klapę i tę folię otworzył/odkleił. Bo było to przyklejone, by się nie otwierało. Jak się domyślal jest pewnie jakiś bezpiecznik, który wypuszcza powietrze w razie zbyt wysokiego ciśnienia? tak, dobrze myślę? Co to więc jest? Dlaczego mogło być zaklejone przez poprzedniego właściciela? Dlaczego to nie powinno być zaklejone i zamknięte na stałe? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Onyx Posted October 22, 2005 Share Posted October 22, 2005 jeszcze jedno, obiecuję, że już ostatnie pytanie z typu co to jest. Almera 1,4, 16v, sedan, 1998 rok. Mianowicie w obudowie filtrra powietrza jest okrągły otwór na górze. Pod tym otworem jest taka folia. Któregoś dnia byłem u mechanika i on mi tą klapę i tę folię otworzył/odkleił. Bo było to przyklejone, by się nie otwierało. Jak się domyślal jest pewnie jakiś bezpiecznik, który wypuszcza powietrze w razie zbyt wysokiego ciśnienia? tak, dobrze myślę? Co to więc jest? Dlaczego mogło być zaklejone przez poprzedniego właściciela? Dlaczego to nie powinno być zaklejone i zamknięte na stałe? a ty masz gaz?moze poprzedni wlasciciel ja mial po czym zdjal ?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest saki Posted October 22, 2005 Share Posted October 22, 2005 jeszcze jedno, obiecuję, że już ostatnie pytanie z typu co to jest. Almera 1,4, 16v, sedan, 1998 rok. Mianowicie w obudowie filtrra powietrza jest okrągły otwór na górze. Pod tym otworem jest taka folia. Któregoś dnia byłem u mechanika i on mi tą klapę i tę folię otworzył/odkleił. Bo było to przyklejone, by się nie otwierało. Jak się domyślal jest pewnie jakiś bezpiecznik, który wypuszcza powietrze w razie zbyt wysokiego ciśnienia? tak, dobrze myślę? Co to więc jest? Dlaczego mogło być zaklejone przez poprzedniego właściciela? Dlaczego to nie powinno być zaklejone i zamknięte na stałe? a ty masz gaz?moze poprzedni wlasciciel ja mial po czym zdjal ?? gaz zdecydowanie mam. Nawet na nim jeżdżę i go tankuję. Z tym gazem mam też pewien kłopot. została spartaczona instalacja gazowa, tzw. założona nieodpowiedni mikser. Zasłania on częściowo przepływomierz, więc są problemy na zimnym silniku, i zbyt dużym spalaniem (zawsze). Czy ta dziura ma coś wspólnego z gazem? Link to comment Share on other sites More sharing options...
zbyszekN15 Posted October 22, 2005 Share Posted October 22, 2005 Czytałem sporo na tym forum o instalacjach gazowych, a nawet oglądałem zdjęcia. Sam nie mam gazu, ale z tego co tu czytałem wynika, że to jest taki jakby zawór bezpieczeństwa w przypadku tzw. wystrzału lub wybuchu gazu. W tej instalacji, o której czytałem były w obudowę filtru wbudowane dwie klapki, które w ww przypadku otwierały się i odprowadzły nadmiar ciśnienia chroniąc uszkodzenie przepływomierza. Sam poczytaj. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mike Posted October 23, 2005 Share Posted October 23, 2005 Dokłądnie tak jak pisze Zbyszek. W razie wystrzału zamiast wywalić cały filtr wywala tą małą kalpkę. Co do miksera to miałem podobny problem. Gazownik załorzył zamiast tego dyszę i jest poprawa (co widać zwłaszcza po czyszczeniu przepustnicy) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest saki Posted October 23, 2005 Share Posted October 23, 2005 Dokłądnie tak jak pisze Zbyszek.W razie wystrzału zamiast wywalić cały filtr wywala tą małą kalpkę. Co do miksera to miałem podobny problem. Gazownik załorzył zamiast tego dyszę i jest poprawa (co widać zwłaszcza po czyszczeniu przepustnicy) mikser już będzie jutro zmieniony, drogi jak skurczybyk bo niecałe 200 zł, ale będzie spokój i spalanie spadnie, które w tej chwili jest o 100 procent za duże niż powinno.Zanim się dowiedziałem co jest grane z tymi obrotami i że to wina miksera, pojechałem na komletną diagnostykę silnika i samej instalacji. Komputer nie wykrył żadnych błędów, oprócz zbyt małej ilości powietrza. I efekt? Spalanie rzędu 15-16 litrów paliwa i 17gazu na 100 kilometrów. A silnik wcale nie 8 litrowy, ale całe 1,4. hehe. dobre nie? No ale tak to jest, jak sie za robotę partacze zabiorą. Link to comment Share on other sites More sharing options...
p_flori Posted October 23, 2005 Share Posted October 23, 2005 Przede wszystkim nie zbliżaj sie do tego partacza, który Ci na dzień dobry taki mikser założył - i przestrzegaj innych. Jak kto ma zamiar zakładać instalacje i prowadzić warsztat to powinien wiedzieć jaki mikser ma być a nie robic eksperymenty. Ja bym na twoim miejscu pojechał do gostka i oddajšc mu jego mikser kazał kasę oddać, albo przynajmniej w ryj... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest saki Posted October 23, 2005 Share Posted October 23, 2005 Przede wszystkim nie zbliżaj sie do tego partacza, który Ci na dzień dobry taki mikser założył - i przestrzegaj innych. Jak kto ma zamiar zakładać instalacje i prowadzić warsztat to powinien wiedzieć jaki mikser ma być a nie robic eksperymenty. Ja bym na twoim miejscu pojechał do gostka i oddajšc mu jego mikser kazał kasę oddać, albo przynajmniej w ryj... niestety przejechanie się do gaziarza odpada, bo to drugi koniec Polski jest. Ale już pal diabli z nim. Jutro zakładam nowy mikser i wreszcie mi spalanie o 8 litrów spadnie. :-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest dawca Posted October 23, 2005 Share Posted October 23, 2005 Generalnie jest to zawór zabezpieczający obudowe filtra. Ale jak gaz wypier..... to przepływomierz mozna tylko posklejac i nie bawic sie w szukanie nowego. Taki własnie jest stan nissanow na gaz. Jak instalacja LPG jest kiepska jedno cofniecie sie gazu i BY BY przeplywomierz..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.