Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Zmostkowane wtryskiwacze - uszkodzony sterownik?


jakt
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Nie zastanawiając się dogłębnie nad okablowaniem przewodów od wtryskiwaczy, wymieniłem listwę na nową i poszedłem na regulację. Tak sobie jeździłem do czasu, kiedy chciałem, by poprawiono mi przełączanie się z benzyny na LPG - silnik potrafił zgasnąć. No i gazownik odkrył (inny gość niż ten, który to regulował, ale ten sam zakład), że przewody od wtryskiwaczy są połączone 1+2 oraz 3+4 (tylko "plusy"), co uniemożliwia przełączenie "wtrysk po wtrysku".

Na forum napotkałem się z informacją, że tak można połączyć dla testu i że to masa jest tutaj przewodem sygnałowym.

Gdzie szukać przyczyny problemu? Jutro sprawdzę czy wiązka przewodów nie jest uszkodzona..

Sterownik to Zenit jz-2005.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

+ nie ma znaczenia, ważny jest sygnał, sprawdź czy jest dobrze sparowane wtrysk PB i LPG 

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

+ nie ma znaczenia, ważny jest sygnał, sprawdź czy jest dobrze sparowane wtrysk PB i LPG 

a więc tak. Odpiąłem wtryskiwacze gazowe i benzynowe oraz centralkę. Sprawdzałem kontaktowanie wtyczka od centralki ->>> wtryskiwacz benz./LPG.

 

Wtryski LPG są we wtyczce połączone prawidłowo tj. stojąc przodem do przodu samochodu kolejność to 4 3 2 1.

 

Z benzynowymi jest kłopot. Tak samo numerując i sprawdzając we wtyczce, wtryskiwacz 4 i 1 zgadza się z tym co wtyczce (we wtyczce opisane jest to jako "wtrysk. benz."), a wtryskiwacze 3 i 2 są natomiast podpięte w miejsca opisane jako "ecu benz.". Rozumiem, że to błąd.

Wtryskiwacze 4 i 3 oraz 2 i 1 są ze sobą zmostkowane również minusami. Czy to nie jest jakaś kombinacja, że 3 i 2 są podłączone źle, a pary 4 i 3/2 i 1 są zmostowane?

 

Na wczorajszej wizycie u gazownika, kiedy ten odkrył taki patent, po rozłączeniu "mostu" nie paliło na wszystkie cylindry, ale nie jestem pewny czy on rozłączył + czy -.

 

Dino, zbaw mnie :D.

 

Schemat połączeń kostki: http://www.fotosik.pl/zdjecie/pelne/54e36c7e088aa9de

Edytowane przez jakt
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wygląda na to, ze masz coś namieszane z wcinką we wiązkę

czyli po kolei :D

B8 ma być na wszystkich wtryskach LPG na jednym przewodzie bo to +12V sprawdź czy tak jest

 

następnie na drugich pinach wtyczki ma być:

C8, C2, A1, B1 to sa sygnały na wtryski LPG, kolejność z kostki ale to nie ma znaczenia, ważny aby tak samo były wpięte wtryski PB

 

następnie sprawdzasz czy dobrze sa rozcięte wtryski PB, czyli:

 

C4 ma iść na wtrysk PB a B4 na ECU ale jako połączysz te dwa piny we wtyczce ma być przejście na wtrysk PB, oprócz rozpiski zerknij na schemat rozcięcia to tez pomoże wyjąsnić.

i tak sprawdzasz wszystkie wtryski PB

 

i teraz kolejna sprawa, w zależności jak masz rozcięte wtryski PB tak podpinasz wtryski LPG, czyli

jeżeli wszytko zgadza sie ze schematem to podpinasz tak jak jest na wiązkach ale jako ktoś źle rozciął i inaczej podłączył to musisz szukać, czyli sprawdzasz na pinach, gdzie się odzywa wtrysk PB i do tego dostosowujesz wtrysk LPG

 

czyli:

np 1 wtrysk PB masz na pinach C6 i B6 czyli zamisat 3 wtrysku masz pierwszy wtedy pod pierwszy LPG wpinasz kabel oznaczony A1 czyli tak jak by wtrysk 3 LPG

 

mam nadzieję, ze ogarniasz jak nei to zadzwoń jutro to powiem co i jak :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, rozumiem :).

 

Być może sterownik jest uszkodzony tzn. jakby z tych 4-rech wyjść były uszkodzone dwa albo chociaż jedno to można niby sparować te wyjścia i zasilać wtryski parami. Chyba był rozbierany, bo sylikon jakiś zidentifikowałem..

No ale, to połączenie jakie jest teraz, może być niebezpieczne dla silnika? Tj. grozi to podawaniem za ubogiej/zbyt bogatej mieszanki?

Ino jakoś spalanie w normie, a zbiera się chyba ok, ale chcę dojść do tego tak jak powinno być.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak masz spięte razem to jest jeden sygnał na tych wtryskach i w któryś cylinder nie trafia tak jak powinno

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przelutowałem wiązkę tak jak być powinno, odłączyłem mostki i... wszystko działa :). A w głowie miałem czarny scenariusz, że to taki patent na uszkodzony sterownik :D.

Odłączałem po kolei wtryski od gazu i kolejno każdy z cylindrów przestawał pracować - tak dla sprawdzenia czy tymczasem nie pracują trzy cylindry. Jest dobrze.

 

Zamówiłem interfejs do gazu, by dobrze ustawić mapy i poprawić to przełączanie. Jutro powinna przyjść do mnie przesyłka, zaraz potem zabieram się do roboty. Czy zapuścić mu autokalibrację i potem majstrować przy zmianie parametrów na mapie?

 

Czy warto mi aktualizować Zenita 2005 programem z 2009 (zawsze jest jakieś ryzyko niepowodzenia)? W nowszym dodano korekcję czasu wtrysku w zależności od RPM.

 

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaki zapodać minimalny czas wtrysku dla OMVL XXI reg-fast?

Zastanawiam się nad 2,3 ms.

 

 

W jakim zakresie obrotów zbierać mapy? 1750-3750 RPM?

post-98193-0-36107000-1466113935_thumb.png

Edytowane przez jakt
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Program był już zaktualizowany.

 

Zrobiłem autokalibrację i wyskoczyło, że ciśnienie jest ok, ale sugerowana zmiana dysz (chyba na mniejsze, nie pamiętam, aczkolwiek ciśnienie w normie 1,0-1,2 bar).

Przełączanie na gaz jest płynne.

 

 

Pobierałem mapy w czasie jazdy, ale nie wyszło mi to - efekt na obrazku. Nie wiem jak jeździć specyficznie by te punkty pobrać, próbowałem na różnych biegach jeździć ze stałą prędkością obrotową, pod górki itd, za mało punktów jednak, postaram się pojechać z kimś, kto by obserwował kursor wodzący po wykresie.

 

 

Problem nr 1 - wskaźnik obrotów szaleje - na jałowych pokazuje 1900-2100, a na 3000 pokazuje 8000 i inne losowe wartości. Przewód łączący jest ok, zastanawiam się czy to nie są szumy, bo ten przewód od RPM jest poprowadzony w ciągu całej wiązki, może po prostu zbiera szumy od świec, wtryskiwaczy itd. Raczej nie obędę się bez czujnika obrotów nie? Mapy zbierać się da, ale korekty już nie zrobię. Jutro poprowadzę nowy przewód innym torem.

 

 

post-98193-0-88844800-1466195894_thumb.png

post-98193-0-47011000-1466195903_thumb.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zmień wartość sygnału obrotów, jedziesz na najniższą aż znikną, później na najwyższą aż znikną dzielisz na pół i powinno byc OK w przypadku kiedy masz takie wariacje z obrotami, zbieranie czegokolwiek nei ma sensu 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tam niestety nie ma poziomów napięć z czujnika obrotów.

 

Podłączyłem się pod obrotomierz. Teraz czyta poprawnie liczbę obrotów :).

Powtórzyłem autokalibrację dla pewności.

 

Będę zbierał mapy w czasie trasy 50 km (po 25 km dla benzyny i gazu starczy?). Jak to robić technicznie, by mieć jak najwięcej punktów?


zmień wartość sygnału obrotów, jedziesz na najniższą aż znikną, później na najwyższą aż znikną dzielisz na pół i powinno byc OK w przypadku kiedy masz takie wariacje z obrotami, zbieranie czegokolwiek nei ma sensu 

 

 

 

Zebrałem mapę. Nie wiem jak to robi Zenit, czy po postoju po 40 km i dalszej jeździe 10 km on usuwa mapę z tych 40 km i robi ją od nowa? Wydaje mi się, że chyba nie.

Taką pobrałem z pamięci sterownika:post-98193-0-97347500-1466417858_thumb.png

oraz model: post-98193-0-21566500-1466418094_thumb.png

 

 

 

Po sczytaniu tej mapy, przejechałem kawałek tym razem z podłączonym laptopem i pozmieniały się punkty mapy: post-98193-0-90697700-1466417975_thumb.png

i model: post-98193-0-47913500-1466418097_thumb.png

 

 

Nie rozumiem. Myślałem, że póki punktów nie skasuję to będą się po prostu dopisywać do istniejącej mapy. Starałem się jeździć na różnych biegach przy tej samej prędkości, a także wykorzystywać niemal pełny zakres obrotów.

Dlaczego mapa pierwsza nie pokrywa się punktami gazowymi z benzynowymi? Tu nie ma żadnego błędu? Mogę ją wykorzystać do ustawień?

Edytowane przez jakt
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...