aras4don Opublikowano 5 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2016 Witam. Od niedawna zmagam się z nie lada zagadką... Kupiłem auto (Almera N16 2000r. 1.5 16V 90KM 66kW Pb) w którym świecił się Check Engine - błąd "wypadanie zapłonu" do tego falujące obroty w pełnym ich zakresie oraz szarpanie przy przyspieszaniu. Diagnoza : Rozrząd do wymiany, założony nowy łańcuch i napinacz (koszt części 850zł) Bezpośrednio po wymianie rozrządu falowanie oraz szarpanie ustało, błąd wypadania zapłonu został zastąpiony błędem czujnika położenia wału. Wymiana czujnika na nowy (zamiennik) nic nie dała. Samochód jeździ lecz mam wrażenie że nie ma mocy + świeci się check engine. Do tego po wymianie pompy paliwa jakiś czas temu (prawdopodobnie) pojawił się błąd czujnika temperatury paliwa. Gdzie takowy się znajduje ? Numery błędów to P0180 oraz P0335. Wyjąłem pompę paliwa - zawiera 4 przewody - 2 do pływaka oraz 2 do silniczka. Jakieś pomysły ? Pozdrawiam forumowiczów... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CzarnyKonik1 Opublikowano 23 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2016 no ciekawa sprawa bo u mnie sie wlanie tak świeci ale juz kilka lat na dniach wymieniam rozrząd zobaczymy jaki bedzie efekt> , ale moze ktosby odpowiedział? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aras4don Opublikowano 24 Czerwca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2016 Update : Sprawdzona wiązka czujnika, wymieniona kostka czujnika wału + podstawiony na próbę nowy oryginalny czujnik Nissanowski. Bez zmian. Diagnoza zakłądu zajmującego się tylko Nissanami twierdzi że łańcuch to chiński zamiennik (wyryte litery na łańcuszku "SCH") i sugeruje wymianę na oryginał. Czy jest możliwe że łańcuch łańcuchowi nierówny ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Denver1979 Opublikowano 25 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2016 Hej, Jak mechanik w moje Almie wymieniał łancuch to powiedział że potrzebna jest wymiany całego kompletu. Łańcuch, napinacz, koła faz z wariatorem, ślizgi. Jak załozył nowy łacuch na stare ślizgi to napinacz by już mocno wysyniety Sprawdź ile wyszedł napinacz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aras4don Opublikowano 25 Czerwca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2016 Mechanik z w/w serwisu sprawdził łańcuch ściągając kapę - stwierdził że wysunięcie napinacza w porządku (tak jak po wyjeździe auta z salonu ok. 5 mm) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.