Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Umierająca Almera Tino


Gość bartek23

Rekomendowane odpowiedzi

Gość bartek23

Cześć wszystkim,

 

jestem posiadaczem Nissana Almera Tino 2.2 dCi 116 KM z 2003 roku. Od niedawna występuje problem który początkowo w niczym nie przeszkadzał. Polegało to na tym, że wskazówka stanu paliwa zaczęła wariować i pokazywała różne poziomy paliwa lub w ogóle nie wskazywała nic. Pomyślałem wtedy, że to wina pływaka, sprawdziłem jak skonstruowany jest w tym samochodzie, okazało się, że zintegrowany z pompą paliwa, z góry oznajmiam, że znawcą tematu nie jestem, może we wszystkich samochodach jest analogicznie. Z braku czasu na ogarnięcie tego tematu jeździłem dalej ale problem się rozrósł. Następnie zaczęła robić się choinka na kokpicie. Wszelkie możliwe ikonki mrygają raz na jakiś czas. Czasami samoczynnie, a czasami przy włączaniu lewego kierunkowskazu ale tylko podczas jazdy po mieście, na trasie nigdy nie miałem takiej sytuacji. Za namową mechanika wymieniłem alternator, samemu nie wierząc, że to coś pomoże, bo z tego co wiem alternator ma za zadanie "ładować" akumulator. Nie pomogło, ale myślę, że nie zaszkodziło. Któregoś pięknego dnia, wsiadłem za kółko, odpaliłem ale samochód nie chciał jechać, podświetlił ikonkę silnika i mimo wciskania gazu coraz bardziej ale nie do przesady osiągał zaledwie 20 km/h. W dodatku zaobserwowałem ubytki paliwa, co przekładało się na dwukrotnie wyższe koszty przejechania 100 km. Dziś w serwisie po diagnostyce komputerowej okazało się, że występują spore ubytki paliwa, zawór regulacji ciśnienia paliwa szwankuje i jakaś listwa związana z paliwem jest uszkodzona oraz wiązka jest uszkodzona.

Czy jest ktoś kto spotkał się z takim problemem ? Czy warto uderzyć najpierw w wymianę pompy paliwa wiążąc powyższe fakty i mając na uwadze, że jest ona najtańszym elementem który mógłby rzucić nowe światło na wyżej opisane problemy ?

 

Z góry dziękuję za odpowiedzi, pozdrawiam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wypowiem się na temat kontrolek, lecz na temat mocy i spalania.

Proponuję udać się najpierw do jakiegoś dobrego warsztatu "Centrum Bosch". Tam należy podłączyć samochód pod komputer z oprogramowaniem Consult II.

Oprogramowanie to , sprawdzi ciśnienie na pompie oraz ustawi wydatki paliwa na wtryskach.

Mogła nastąpić jakaś usterka lub niedomagania i pompa się rozprogramowała.

Listwa wtryskowa-na niej są dwa zawory, przelewowy oraz zawór wysokiego ciśnienia na listwie wtryskowej. Jest on ostatnim ogniwem w układzie paliwowym i często komputery wykażą te usterkę, lecz nie znaczy że zawór lu listwa jest zła. Oczywiście może być uszkodzony zawór SCV w pompie, ale czasami wymieniają oringi za 2 zł i jest ok. Lecz ja bym sprawdził najpierw ciśnienie na pompie. 

Poszukaj na forum tematów o utracie mocy. Prócz tego jest również mój plik pdf, w którym zbierałem z forum wszelkie niedomagania i sposoby usunięcia tych usterek.

Jakie konkretnie komputer pokazał kody błędów.?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...