Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P10][P11]Zapłon


Gość bielo

Rekomendowane odpowiedzi

Myślę że warto.

Jednak 18-20 st to IMHO zbyt dużo. W moim autku mam ok. 8-10 st.Gwarantuje to poprawne zadziałanie układu przeciw spalaniu stukowemu silnika (dla benzyny 2.0)

Pamiętaj ze jazda na benzynieprzy takim zaplonie powinna być spokojna bez gwałtownego wciskania pedału gazu.

Na rynku dostepne są również tzw. "wariatory" przestawiające automatycznie wartość kąta wyprzedzenia zapłonu. jednak ich koszt to ok. 400 zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Liczba oktanowa lpg to około 100-110. Waha się w zależności od proporcji użytych składników propan/butan. Myślę że jest bliższa 100.

Przesunięcie o -18 stopni wg mnie jest zbyt duże i może okazać się niebezpieczne z dwóch powodów.

1. spalanie stukowe

2. rozpoczęcie procesu spalania kiedy zawór ssący nie jest w pełni zamknięty.

Mając kąty otwarcia zaworów (wałka rozrządu) Twojego silnika możnaby wyliczyć graniczne przesunięcie.

Weź również poprawkę, na konieczność uruchamiania zimnego silnika (Pb), z mocno przyspieszonym zapłonem.

Proponowałbym wystartować z 8-10 st i stopniowo zwiększać wyprzedzenie co 1-2 st/kilkaset km.

Małe sprostowanie:

Tak to jest jak się czyta i nie wie co....

NIe doczytałem że -18 przed GZP. Oczywiście sądziłem że te 18 to dodatkowe do fabrycznego wyprzedzenia. :)

Myślę że -18 przed GZP będzie ok. Mam podobne ustawienie w swojej primerce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proponowałbym wystartować z 8-10 st i stopniowo zwiększać wyprzedzenie co 1-2 st/kilkaset km.

 

A że tak niedyskretnie spytam , koledzy to ustawiają na tzw. "oko" czy stroboskopem ... a może czymś jeszcze ..

Sławek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...